Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply procedures to safely assist disabled passengers
Apply techniques to safely assist disabled passengers
Assist disable passengers
Disabled passenger ridership
Help passengers with disabilities

Traduction de «disabled passengers must » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
apply procedures to safely assist disabled passengers | help passengers with disabilities | apply techniques to safely assist disabled passengers | assist disable passengers

aider des passagers handicapés


Report of the special panel of the Air Transport Committee of the Canadian Transport Commission on the subject of a special air fare policy for the attendants of disabled passengers and for additional seats for disabled and obese passengers

Rapport du groupe spécial du Comité des transports aériens de la Commission canadienne des transports sur une politique de tarification aérienne spéciale prévoyant le transport d'aides accompagnant des voyageurs handicapés et la prestation de sièges suppl


disabled passenger ridership

achalandage des personnes handicapées


Guidelines for Taxicab Owners/Operators & Disabled passengers

Guide pour propriétaires et chauffeurs de taxi et pour passagers handicapés


IMO Recommendation on the design and operation of passenger ships to respond to elderly and disabled persons' needs

Recommandation de l'OMI relative à la conception et à l'exploitation des navires à passagers en fonction des besoins spécifiques des personnes âgées et des handicapés
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Stresses that the rights and obligations of passengers and of other relevant stakeholders (e.g. transport operators, infrastructure managers, persons accompanying disabled passengers) must be set out, and all pre-journey travel information (including websites), reservation systems, real-time travel information and online services must be made available to the passenger in formats that are accessible to persons with disabilities or reduced mobility;

souligne que les droits et les obligations des passagers et des autres parties prenantes concernées (par exemple les opérateurs de transport, les gestionnaires d'infrastructure, les personnes accompagnant les passagers handicapés) doivent être présentés, et que les informations préalables sur le voyage (y compris les sites internet), les systèmes de réservation, les informations en temps réel concernant le voyage et les services en ligne doivent être mis à la disposition des passagers dans des formats accessibles pour les personnes handicapées ou à mobilité réduite;


19. Stresses that the rights and obligations of passengers and of other relevant stakeholders (e.g. transport operators, infrastructure managers, persons accompanying disabled passengers) must be set out, and all pre-journey travel information (including websites), reservation systems, real-time travel information and online services must be made available to the passenger in formats that are accessible to persons with disabilities or reduced mobility;

19. souligne que les droits et les obligations des passagers et des autres parties prenantes concernées (par exemple les opérateurs de transport, les gestionnaires d'infrastructure, les personnes accompagnant les passagers handicapés) doivent être présentés, et que les informations préalables sur le voyage (y compris les sites internet), les systèmes de réservation, les informations en temps réel concernant le voyage et les services en ligne doivent être mis à la disposition des passagers dans des formats accessibles pour les personnes handicapées ou à mobilité réduite;


19. Stresses that the rights and obligations of passengers and of other relevant stakeholders (e.g. transport operators, infrastructure managers, persons accompanying disabled passengers) must be set out, and all pre-journey travel information (including websites), reservation systems, real-time travel information and online services must be made available to the passenger in formats that are accessible to persons with disabilities or reduced mobility;

19. souligne que les droits et les obligations des passagers et des autres parties prenantes concernées (par exemple les opérateurs de transport, les gestionnaires d'infrastructure, les personnes accompagnant les passagers handicapés) doivent être présentés, et que les informations préalables sur le voyage (y compris les sites internet), les systèmes de réservation, les informations en temps réel concernant le voyage et les services en ligne doivent être mis à la disposition des passagers dans des formats accessibles pour les personnes handicapées ou à mobilité réduite;


The “operations” and “telematics applications for passengers” subsystems must provide for the necessary functionality required to facilitate access to persons with disabilities and persons with reduced mobility on an equal basis with others by way of the prevention or removal of barriers, and by way of other appropriate measures’.

Les sous-systèmes “exploitation” et “applications télématiques au service des voyageurs” doivent offrir les fonctionnalités nécessaires pour faciliter l’accès des personnes handicapées et des personnes à mobilité réduite sur la base de l’égalité avec les autres personnes, par la prévention ou l’élimination des obstacles et par d’autres mesures appropriées».


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Calls on carriers to pay the utmost attention to safety and security issues, including both the technical safety of the transport equipment and the physical safety of passengers, and to train their staff to enable them to cope with emergencies, including maintaining contact with persons with reduced mobility and persons with disabilities; stresses that such training must be carried out in cooperation with representative organisations of persons with r ...[+++]

invite les transporteurs à prêter la plus grande attention à la sécurité et à la sûreté, notamment à la sécurité technique des équipements de transport et à la sécurité physique des voyageurs, et à former leur personnel de façon à leur permettre de faire face aux situations d'urgence, notamment en maintenant le contact avec les personnes à mobilité réduite et les personnes handicapées; insiste sur le fait que la formation devrait être dispensée en coopération avec des organisations représentatives des personnes handicapées et des personnes à mobilité réduite;


It must be made clear that carriage may not be refused on the grounds of a person's disability per se, but only on the grounds that the vessel's physical characteristics are potentially incompatible with the carriage of disabled passengers or passengers with reduced mobility.

Il convient de préciser que le motif d'un refus d'embarquement ne peut être le handicap en lui même, mais seulement les caractéristiques matérielles du navire, potentiellement incompatibles avec des personnes handicapés ou à mobilité réduite.


Inclusive growth also means paying particular attention to the needs of people with disabilities so that they can benefit from the single market; for instance, passengers with reduced mobility must be able to travel more easily, and the visually impaired must have wider access to the written word.

Une croissance inclusive signifie également de porter une attention particulière aux besoins des personnes avec des handicaps afin qu'elles puissent bénéficier du marché unique, par exemple les passagers à mobilité réduite devront pouvoir voyager plus facilement, les malvoyants devront avoir un plus large accès à la lecture.


It is evident that assistance for disabled passengers and passengers with reduced mobility must be available in emergency situations.

Il est évident qu'en cas d'urgence, une assistance doit être mise à la disposition des passagers handicapés ou à mobilité réduite.


The attachment to the 2001 Airline Passenger Service Commitment[6], signed by the majority of European national carriers (hereinafter referred as to the Airline Commitment) states that signatory airlines must take all reasonable steps to avoid loss or damage to mobility equipment or other disability assistive devices; they will develop their own individual service plans incorporating the Airline Commitment ; They will establish staff training programmes and introduce changes to their computer systems to implement the Airline Commitment; and that "PR ...[+++]

La pièce jointe à l'engagement des compagnies aériennes à l'égard des services aux passagers (ci-après dénommé «l'engagement des compagnies aériennes») de 2001[6], signé par la majorité des transporteurs aériens nationaux européens, précise que les compagnies aériennes signataires doivent prendre toutes les mesures raisonnables pour éviter la perte ou l'endommagement de tout équipement de mobilité ou autres dispositifs essentiels d'assistance. Chacune d'entre elles élaborera ses propres services en y intégrant l'engagement des compagn ...[+++]


28. Considers that accessibility of air travel must be improved for all passengers, including for disabled passengers, children and the elderly;

28. considère que l'accessibilité des voyages aériens doit être améliorée pour tous les passagers, notamment les passagers handicapés, les enfants et les personnes âgées;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'disabled passengers must' ->

Date index: 2024-10-14
w