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Air Navigation Requirements Operational Directive
Airworthiness Directives and Retroactive requirements
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Clean industrial containers
Clean industrial containers to specific requirements
Cleanse industrial containers
Delirium tremens
Direct selling industry
Directives on unpaved areas of airports
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Paranoia
Prepare industrial containers by cleaning
Procedures for unpaved areas of airports
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Regulation on unpaved areas of airports
Requirements for unpaved areas of airports

Vertaling van "directive requires industrial " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Decision/Direction Required

Décision/directive demandée




Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison compl ...[+++]


Committee for implementation of the Directive on establishing a framework for the setting of ecodesign requirements for energy-using products

Comité pour la mise en oeuvre de la directive établissant un cadre pour la fixation d'exigences en matière d'écoconception applicables aux produits consommateurs d'énergie


directives on unpaved areas of airports | procedures for unpaved areas of airports | regulation on unpaved areas of airports | requirements for unpaved areas of airports

réglementation sur les zones non revêtues des aéroports


Committee for implementation of the Directive on minimum safety requirements for tunnels in the Trans-European Road Network

Comité pour la mise en oeuvre de la directive concernant les exigences de sécurité minimales applicables aux tunnels du réseau routier transeuropéen | Comité pour l'adaptation au progrès technique et l'adoption éventuelle d'une méthode d'analyse des risques harmonisée concernant les exigences de sécurité minimales applicables aux tunnels du réseau routier européen


Airworthiness Directives and Retroactive requirements

consignes de navigabilité


Air Navigation Requirements Operational Directive

directives d'exploitation ANR


clean industrial containers to specific requirements | prepare industrial containers by cleaning | clean industrial containers | cleanse industrial containers

nettoyer des conteneurs industriels
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The directive requires certain large undertakings and public-interest entities operating in the extractive industry or logging of primary forests to disclose annually material payments exceeding EUR 100 000 per financial year made to governments in the countries in which they operate on a country-by-country and project-by-project basis.

La directive exige de certaines grandes entreprises et entités d’intérêt public actives dans les industries extractives ou l’exploitation des forêts primaires de déclarer les paiements significatifs de plus de 100 000 euros par exercice financier effectués au profit de gouvernements dans les pays où elles exercent leurs activités dans un rapport annuel distinct pour chaque pays et chaque projet.


If direct positive consent were required before information lawfully collected is used, it would be cumbersome and would hurt the direct marketing industry.

Si le consentement direct était exigé avant que l'information légalement obtenue ne soit utilisée, ce serait laborieux et préjudiciable pour l'industrie du marketing direct.


Under this market-obsessed direction of Industry Canada, education has now become perversely redefined as a “knowledge-based industry” that offers “training services” and “instructional products” requiring different “delivery models”.

Sous la direction d'Industrie Canada qui est obsédé par le marché, l'éducation est maintenant grossièrement redéfinie comme étant «une industrie du savoir» qui offre «des services de formation» et «des produits didactiques» et qui exige des «modes de prestation de services différents».


This Directive (“the IPPC Directive”) requires industrial and agricultural activities with a high pollution potential to have a permit.

La présente directive (dite «directive IPPC») soumet à autorisation les activités industrielles et agricoles qui ont un fort potentiel de pollution.


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The Industrial Plants Directive (requires the authorisation of certain industrial plants in respect of their air pollution emissions).

Directive sur les installations industrielles (autorisation de certaines installations industrielles en ce qui concerne leurs émissions de pollution atmosphérique).


Overall the workshop concluded that the IPPC directive presents a major opportunity for industry to improve the management and control of their production processes by applying best available techniques, but to achieve both an environmental and economic performance which is sustainable requires industry to work with the regulator to schedule the implementation of the BAT based standards.

De manière générale, l'atelier a abouti à la conclusion que la directive PRIP offrait une occasion décisive à l'industrie d'améliorer la gestion et le contrôle de ses processus de production en appliquant les meilleures techniques disponibles, mais que la réalisation de performances durables sur le plan tant environnemental qu'économique nécessiterait, de la part de l'industrie, une collaboration avec les autorités de régulation, afin de fixer un calendrier pour la mise en œuvre des normes fondées sur les MTD.


The Integrated Pollution Prevention and Control Directive [41] requires industry and intensive livestock farms exceeding well-defined sizes to prevent emissions of pollutants to air, water and land, to avoid waste production and dispose of waste in a safe way, and to return disused industrial sites to a satisfactory state.

La directive sur la prévention et la réduction intégrées de la pollution [41] impose à l'industrie et aux exploitations pratiquant l'élevage intensif de bétail qui dépassent des tailles bien définies de prévenir les émissions de polluants dans l'air, l'eau et le sol, d'éviter la production de déchets, d'éliminer les déchets d'une manière sûre, et de remettre les sites industriels désaffectés dans un état satisfaisant.


Current legislation requires that dangerous substances are either classified and labelled in accordance with Annex I of Directive 67/548 (harmonised classification) or, if they are not included in this Annex, in accordance with the principles laid down in Annex VI of this Directive by industry (self-classification).

La législation en vigueur requiert que les substances dangereuses soient classées et étiquetées conformément aux dispositions de l'annexe I de la directive 67/548/CE (classification harmonisée) ou, pour celles qui ne figurent pas dans ladite annexe, avec l'intervention de l'industrie, conformément aux principes énoncés à l'annexe VI de cette directive (autoclassification).


During the period of the 5th Action Programme, the 'Seveso II Directive' was completed, requiring industrial operators to show that they have taken full precautions against major accidents.

Au cours de la période du 5e programme d'action a été achevée la directive «Seveso II», qui impose aux exploitants industriels de démontrer qu'ils ont pris toutes les précautions utiles pour prévenir les accidents graves.


Extending the benefits of the DSM to the 20% to 25% of the direct selling industry would allow the same GST rules to apply throughout the industry; it would have virtually no impact on government revenues; it would remove GST paperwork from commissioned agents' small businesses; and it would further reduce Revenue Canada's administrative costs because the sales agents would no longer be required to be GST registered.

Étendre les avantages de cette méthode aux 20 à 25 p. 100 des entreprises de ventes directes permettrait d'appliquer les mêmes règles de TPS à toute l'industrie; cela n'aurait pratiquement aucun impact sur les recettes du gouvernement. Cela supprimerait la paperasse de la TPS pour les petites entreprises des représentants de commerce; et cela réduirait d'autant les frais administratifs de Revenu Canada puisque les représentants i ...[+++]


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