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A New Direction for Canada
Canadian direct foreign investment
Canadian foreign direct investment
DFI in Canada
Direct foreign investment in Canada
Direct transport
FDI in Canada
FDIC
Foreign direct investment in Canada
TSB
TSBC
Transportation Safety Board
Transportation Safety Board of Canada
Transportation inclination
Vehicle influences vehicle directions
Vehicle leaning
Vehicle trends

Traduction de «directed transport canada » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


foreign direct investment in Canada [ FDIC | FDI in Canada | Canadian foreign direct investment | direct foreign investment in Canada | DFI in Canada | Canadian direct foreign investment ]

investissement direct étranger au Canada [ IDEC | investissement étranger direct au Canada ]


Future Directives for Transportation Ergonomics in Canada

Future Directives for Transportation Ergonomics in Canada


A New Direction for Canada: An Agenda for Economic Renewal [ A New Direction for Canada ]

Une nouvelle direction pour le Canada : Un programme de renouveau économique [ Une nouvelle direction pour le Canada ]


Transportation Safety Board | Transportation Safety Board of Canada | TSB [Abbr.] | TSBC [Abbr.]

Bureau de la sécurité des transports | BST [Abbr.]


Agreement on Air Transport between Canada and the European Community and its Member States

accord sur le transport aérien entre le Canada et la Communauté européenne et ses États membres


vehicle influences: vehicle directions | vehicle leaning | transportation inclination | vehicle trends

suivre les tendances dans l’automobile
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Furthermore, our government took very decisive action to address the Transportation Safety Board's recommendations, and this past April, directed Transport Canada to remove the least crash-resistant DOT-111 tank cars from service, require the DOT-111 tank cars that do not meet certain safety standards to be phased out within three years, and require emergency response assistance plans for even a single tank car, which is carrying crude oil, gasoline, diesel, aviation fuel or ethanol.

De plus, le gouvernement a pris une mesure très décisive pour appliquer les recommandations du Bureau de la sécurité des transports du Canada. En avril dernier, il a ordonné à Transports Canada de retirer de la circulation les wagons-citernes DOT-111, qui sont moins résistants aux collisions.


In making recommendations to the CCME, it was recognized by the provincial and federal environment ministers that fuels and vehicles go hand in hand, and that, if they wanted the tight emission standards that they had directed Transport Canada to adopt, there was an obligation to do things with fuels to ensure that the two worked in harmony.

En faisant des recommandations au CCME, les ministres de l'Environnement provinciaux et fédéral ont reconnu que le carburant et les véhicules allaient de pair et que, s'ils voulaient les normes d'émissions très strictes qu'ils avaient demandé à Transports Canada d'adopter, ils avaient l'obligation de faire en sorte que les carburants s'y prêtent.


The minister directed Transport Canada to remove the least crash-resistant DOT-111 tank cars from service; second, to require DOT-111 tank cars that do not meet the standard published in January 2014 in the Canada Gazette, part 1, or any other future standard, to be phased out within three years; third, to require emergency response assistance plans for even a single tank car carrying crude oil, gasoline, diesel, aviation fuel, and ethanol; fourth, to create a task force that brings municipalities, first responders, railways, and shippers together to strengthen emergency response capacity across the country; and fifth, to require rai ...[+++]

Premièrement, la ministre a ordonné à Transports Canada de retirer de la circulation les wagons-citernes DOT-111 les moins résistants aux collisions. Deuxièmement, Transports Canada doit exiger que les wagons-citernes DOT-111 qui ne respectent pas les normes publiées dans la Partie I de la Gazette du Canada en janvier 2014, ou toute autre norme à venir, soient éliminés progressivement sur trois ans.


We're encouraged by this turn of events, and cautiously optimistic, particularly given Minister Baird's recent decision to return business aviation to direct Transport Canada supervision.

Cette nouvelle tournure des événements nous réconforte et nous redonne un optimisme prudent, en particulier la décision récente du ministre Baird de retourner l'aviation d'affaires sous la supervision directe de Transports Canada.


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− (PT) I voted in favour of concluding the EU-Canada Air Transport Agreement, which will enable European airlines to establish direct flights to Canada from any point within Europe, generating, firstly, new opportunities for European companies – in particular, thanks to the possibility of reaching code-sharing agreements and the progressive liberalisation of rules in the area of foreign investment – and, secondly, substantial economic benefits, both for consumers and with regard to job creatio ...[+++]

– (PT) J’ai voté en faveur de l’adoption de l’accord sur le transport aérien entre l’Union et le Canada, qui permettra aux compagnies aériennes d’établir des vols directs entre le Canada et n’importe quelle destination en Europe, générant dans un premier temps de nouvelles possibilités pour les compagnies européennes - notamment grâce à la possibilité de conclure des accords approfondis de partage de codes et la libéralisation progressive des règles en matière d’investisse ...[+++]


Nuno Teixeira (PPE), in writing. − (PT) This Agreement, which can be described as the most ambitious air transport agreement concluded by the European Union, will enable European airlines to operate direct flights to Canada from any European airport, while also introducing commercial mechanisms such as code sharing.

Nuno Teixeira (PPE), par écrit ((PT) Cet accord, qui peut être décrit comme le plus ambitieux accord de transport aérien conclu par l’Union, permettra à toutes les compagnies aériennes européennes de proposer des vols directs vers le Canada depuis n’importe quel aéroport européen et introduira des mécanismes commerciaux, tels que le partage de codes.


− (PT) This Agreement, which will enable European airlines to establish direct flights to Canada from any point in Europe, as well as to explore code sharing for these routes, can be described as the most ambitious air transport agreement concluded by the European Union.

− (PT) Cet accord, qui permettra aux compagnies aériennes d’établir des vols directs vers le Canada depuis n’importe quelle ville européenne et d’explorer le partage de codes sur ces routes, peut être décrit comme l’accord de transport aérien le plus ambitieux jamais conclu par l’Union européenne.


In support of this policy direction, Transport Canada should compare the jurisdictional, legislative, regulatory and policy framework for trucking in Canada and the U.S. and between truck and rail transportation in Canada.

À l'appui de cette orientation, le ministère des Transports devrait comparer les dispositions légales, législatives et réglementaires ainsi que les politiques du Canada et des États-Unis en ce qui a trait au camionnage. Il devrait aussi comparer les dispositions régissant le camionnage et les chemins de fer au Canada.


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