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Abuse of market
Barter exchange
CDMA
Canadian Direct Mail Association
Canadian Direct Marketing Association
DMA
Direct Mail Advertising Association
Direct Mail Marketing Association
Direct Marketing Association
Direct mail marketing
Direct market trade
Direct marketing
Direct response marketing
Direct-response marketing
Financial market manipulation
MAD
MAR
Market abuse
Market abuse directive
Market abuse regulation
Relationship marketing
SDV
Swiss Direct Marketing Association
Trade market
Trading market

Traduction de «direct marketing whether » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
direct marketing | direct-response marketing | relationship marketing

marketing direct | mercatique relationnelle | mercatique directe | marketing relationnel


Direct Marketing Association [ DMA | Direct Mail Marketing Association | Direct Mail Advertising Association ]

Direct Marketing Association


Canadian Direct Marketing Association [ CDMA | Canadian Direct Mail Association | Canadian Direct Mail/Marketing Association ]

Association canadienne du marketing direct [ ACMD | Association canadienne de publicité postale ]


direct mail marketing | direct marketing

marketing direct | méthode de'vente active'


direct marketing | direct response marketing

marketing direct | mercatique directe


market abuse [ abuse of market | financial market manipulation | MAD | MAR | market abuse directive | market abuse regulation | [http ...]

abus de marché [ DAM | directive sur les abus de marché | manipulation des cours | règlement relatif aux abus de marché ]


Marketing Coordinator, Direct Marketing

coordonnateur des activités de marketing, Marketing direct [ coordonnatrice des activités de marketing, Marketing direct ]


trade market | trading market | barter exchange | direct market trade

marché de l'échange | marché de l'échange direct | marché des échanges


Swiss Direct Marketing Association | SDV [Abbr.]

Association Suisse de Marketing Direct | SDV [Abbr.]


direct marketing

démarchage | démarchage commercial | marketing direct
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Where personal data are processed for the purposes of direct marketing, the data subject should have the right to object to such processing, including profiling to the extent that it is related to such direct marketing, whether with regard to initial or further processing, at any time and free of charge.

Lorsque des données à caractère personnel sont traitées à des fins de prospection, la personne concernée devrait avoir le droit, à tout moment et sans frais, de s'opposer à ce traitement, y compris le profilage dans la mesure où il est lié à une telle prospection, qu'il s'agisse d'un traitement initial ou ultérieur.


4. Globalisation is resulting in stiffer competition on account of the greater integration of markets, whether in the form of the internationalisation of financial markets, the growth of trade and direct investment or the rising number of inter-company co-operation agreements, etc.

4. La globalisation entraîne une concurrence accrue, en raison de la plus grande intégration des marchés, qu'il s'agisse de la mondialisation des marchés financiers, la multiplication des échanges et des investissements directs, l'augmentation du nombre d'accords de coopération entre entreprises, etc.


whether the market practice does not create risks for the integrity of, directly or indirectly, related markets, whether regulated or not, in the relevant financial instrument within the Union.

si la pratique de marché ne présente pas de risque pour l’intégrité des marchés directement ou indirectement liés, sur lesquels se négocie l’instrument financier concerné dans l’Union, qu’ils soient ou non réglementés.


whether the market practice does not create risks for the integrity of, directly or indirectly, related markets, whether regulated or not, in the relevant financial instrument within the Union;

si la pratique de marché ne présente pas de risque pour l’intégrité des marchés directement ou indirectement liés, sur lesquels se négocie l’instrument financier concerné dans l’Union, qu’ils soient ou non réglementés;


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If there is a principal market for the asset or liability, the fair value measurement shall represent the price in that market (whether that price is directly observable or estimated using another valuation technique), even if the price in a different market is potentially more advantageous at the measurement date.

S’il existe un marché principal pour l’actif ou le passif, l’évaluation de la juste valeur doit représenter le prix sur ce marché (que ce prix soit directement observable ou estimé selon une autre technique d’évaluation), même si le prix pratiqué sur un autre marché peut être plus avantageux à la date d’évaluation.


In carrying out its reviews of the functioning of the Framework Directive and the Specific Directives, the Commission should assess whether, in the light of developments in the market and with regard to both competition and consumer protection, there is a continued need for the provisions on sector specific ex-ante regulation laid down in Articles 8 to 13a of Directive 2002/19/EC (Access Directive) and Article 17 of Directive 2002/ ...[+++]

Lors de l’examen du fonctionnement de la directive «cadre» et des directives particulières, la Commission devrait évaluer si, à la lumière des développements sur le marché et en ce qui concerne à la fois la concurrence et la protection des consommateurs, il y a lieu de maintenir les dispositions de la réglementation sectorielle spécifique ex ante exposée aux articles 8 à 13 bis de la directive 2002/19/CE (directive «accès») et à l’article 17 de la directive 2002/22/CE (directive «service universel») ou s’il y a lieu de modifier ces dispositions ou de les abroger.


In carrying out its reviews of the functioning of the Framework Directive and the Specific Directives, the Commission should assess whether, in the light of developments in the market and with regard to both competition and consumer protection, there is a continued need for the provisions on sector specific ex-ante regulation laid down in Articles 8 to 13a of Directive 2002/19/EC (Access Directive) and Article 17 of Directive 2002/ ...[+++]

Lors de l’examen du fonctionnement de la directive «cadre» et des directives particulières, la Commission devrait évaluer si, à la lumière des développements sur le marché et en ce qui concerne à la fois la concurrence et la protection des consommateurs, il y a lieu de maintenir les dispositions de la réglementation sectorielle spécifique ex ante exposée aux articles 8 à 13 bis de la directive 2002/19/CE (directive «accès») et à l’article 17 de la directive 2002/22/CE (directive «service universel») ou s’il y a lieu de modifier ces dispositions ou de les abroger.


(e) the risk inherent in the relevant practice for the integrity of, directly or indirectly, related markets, whether regulated or not, in the relevant financial instrument within the whole Community.

e) le risque que représente la pratique concernée pour l'intégrité des marchés qui s'y rattachent directement ou indirectement, sur lesquels se négocie le même instrument financier dans la Communauté, qu'ils soient ou non réglementés.


4. Globalisation is resulting in stiffer competition on account of the greater integration of markets, whether in the form of the internationalisation of financial markets, the growth of trade and direct investment or the rising number of inter-company co-operation agreements, etc.

4. La globalisation entraîne une concurrence accrue, en raison de la plus grande intégration des marchés, qu'il s'agisse de la mondialisation des marchés financiers, la multiplication des échanges et des investissements directs, l'augmentation du nombre d'accords de coopération entre entreprises, etc.


2. The Community institutions and bodies shall take all the necessary measures to prevent personal data contained in those directories, regardless of whether they are accessible to the public or not, from being used for direct marketing purposes.

2. Les institutions et organes communautaires prennent toutes les mesures nécessaires pour empêcher que les données à caractère personnel contenues dans les annuaires, qu'ils soient ou non accessibles au public, ne soient utilisées à des fins de prospection directe.


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