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Absolute mapping
Absolute pointing
Antitorque pedals
Circulation controlled direction control system
Circulation-controlled anti-torque system
DCPC
Direct control
Direct control pointing
Direct controller pilot communications
Direct controller-pilot communications
Direct operation
Direct pointing
Direct progressive control system
Direct-control system
Directional control
Directional control pedals
Directional flight control
Directional pedals
Distributed-control system
Emergency in-flight refuelling directional control
Emergency inflight refueling directional control
Emergency inflight refuelling directional control
Foot pedals
In-flight refuelling directional control valve
Inflight refueling directional control valve
Inflight refuelling directional control valve
Pedals
Rudder pedals
Tail rotor antitorque control pedals
Tail rotor control pedals
Tail rotor pedals
Yaw pedals

Vertaling van "direct control because " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
direct progressive control system | direct-control system | distributed-control system

autocommutateur à commande directe | système à commande directe | système à sélection directe


directional control | directional flight control

contrôle directionnel | maniabilité en lacet


in-flight refuelling directional control valve [ inflight refuelling directional control valve | inflight refueling directional control valve ]

distributeur de ravitaillement en vol


emergency in-flight refuelling directional control [ emergency inflight refuelling directional control | emergency inflight refueling directional control ]

distributeur de ravitaillement en vol de secours


circulation controlled direction control system | circulation-controlled anti-torque system

système anti-couple à commande de circulation


direct controller-pilot communications [ DCPC | direct controller pilot communications ]

communications directes contrôleur-pilote


antitorque pedals | directional control pedals | directional pedals | tail rotor control pedals | tail rotor antitorque control pedals | yaw pedals | foot pedals | pedals | rudder pedals | tail rotor pedals

palonnier | pédales de direction




absolute pointing | absolute mapping | direct control pointing | direct pointing

pointage absolu | pointage direct


directional control

commande de direction | commande de guidage (roues AV)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Notifications to national supervisory authorities may be required under Article 19, but notifications cannot be turned into de facto authorisations in those cases where the transfer to a third country is clearly permitted, either because the recipient is a destination providing adequate protection as confirmed in a binding Commission decision, or is a party to the standard contractual clauses approved by the Commission, or because the data controller declares that the transfer benefits from one of the exceptions provided for in Article ...[+++]

Même si les autorisations aux autorités nationales de contrôle peuvent être imposées en vertu de l'article 19, il ne faut pas qu'elles se transforment en autorisations de facto dans les cas où le transfert vers un pays tiers est manifestement autorisé, soit parce que le destinataire procure une protection adéquate telle que constatée dans une décision contraignante de la Commission ou est partie à des clauses contractuelles types approuvées par la Commission, soit parce que le responsable du traitement déclare que le transfert bénéficie d'une des dérogations prévues à l'article 26 de la directive ...[+++]


There was an initiative from Lester Pearson's government to prohibit any one particular group from owning, operating and directing banks because, as has been said by a Liberal leader, once we lose control of our economic house, we lose control of our sovereignty.

Une initiative du gouvernement de Lester Pearson visait à interdire à tout groupe donné de posséder, d'exploiter et de diriger les banques parce que, comme l'a dit un dirigeant libéral, si nous perdons le contrôle de notre économie, nous perdrons notre souveraineté.


I certainly agree with Mr. Mitchell that with the concept of the directing mind the minister is ultimately responsible for the quality of the deputy ministers to which he has alluded, but it does not say that a deputy minister should not account directly to Parliament for the quality of management control because that is really the deputy minister's job, which was not done in HRDC as the evidence of the parliamentary discussions on that would attest.

Je suis parfaitement d'accord avec M. Mitchell pour dire que, selon le concept de l'âme dirigeante, les ministres sont ultimement responsables de la qualité du travail de leurs sous-ministres. Toutefois, ce n'est pas vrai qu'un sous-ministre ne devrait pas rendre compte directement au Parlement de la qualité des contrôles de gestion, puisque ceux-ci relèvent entièrement de sa compétence, ce qui n'a pas été fait à DRHC, comme en témoignent certaines discussions parlementaires.


In contrast, a loss caused by failure to apply the segregation requirements laid down in Article 21(11)(d)(iii) of Directive 2009/65/EC or the loss of assets because of disruption in the third party's activity in relation to its insolvency cannot be seen as being external events beyond reasonable control.

En revanche, une perte provoquée par le non-respect de l'exigence de ségrégation fixée à l'article 21, paragraphe 11, point d) iii), de la directive 2009/65/CE ou une perte d'actifs résultant de l'interruption de l'activité du tiers en raison de son insolvabilité ne peuvent être considérées comme des événements extérieurs échappant à un contrôle raisonnable.


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I was referring specifically to people or issues over which the federal government has some direct control, because obviously the President of the Treasury Board deals with pay equity issues for those positions within the purview of the federal government.

Je me limitais aux employés ou aux questions qui relèvent du gouvernement fédéral, puisque le président du Conseil du Trésor s'occupe évidemment des problèmes d'équité salariale qui se posent dans l'administration fédérale.


1. Where an aircraft operator cannot provide verified tonne-kilometre data to the competent authority by the relevant deadline pursuant to Article 3e(1) of Directive 2003/87/EC because of serious and unforeseeable circumstances outside of its control, that aircraft operator shall submit to the competent authority, for the purposes of that provision, the best tonne-kilometre data that can be made available given the circumstances, including data based, where necessary, on credible estimates.

1. Lorsqu’un exploitant d’aéronef ne peut pas présenter les données relatives aux tonnes-kilomètres vérifiées à l’autorité compétente dans les délais prévus à l’article 3 sexies, paragraphe 1, de la directive 2003/87/CE en raison de circonstances graves, imprévisibles et indépendantes de sa volonté, cet exploitant d’aéronef présente à l’autorité compétente, aux fins de cette disposition, les meilleures données relatives aux tonnes-kilomètres dont il peut disposer compte tenu des circonstances, y compris, si nécessaire, des données fondées sur des estimations crédibles.


Well, as it now stands, because the archivist doesn't have the authority to go and sample the minister's records to say, “Look, you're really not just taking your personal and political, you're taking departmental”, and because ministers have a direct control over archivists and I do not mean to question the integrity of any archivist, but it is the reality of the situation that's a situation of direct possibility for influence and improper decision-making under the act, which could be helped ...[+++]

Dans l'état actuel des choses, l'archiviste n'a pas le pouvoir de vérifier les dossiers du ministre et de lui faire remarquer, le cas échéant, qu'il n'emporte pas seulement des documents personnels et politiques mais aussi des documents ministériels. Or, les ministres exerçant un contrôle direct sur les archivistes, et je ne remet pas en cause ici l'intégrité des archivistes, mais la situation est ce qu'elle est, il existe une possibilité réelle d'influence et de décision indues en vertu de la loi.


In considering alleged breaches of the information and consultation requirements laid down by this Directive, the argument that such a breach occurred because the information was not provided by an undertaking controlling the employer shall not be accepted as an excuse.

En ce qui concerne les infractions alléguées aux obligations en matière d'information et de consultation prévues par la présente directive, l'argument fondé sur le fait que l'entreprise qui contrôle l'employeur n'a pas fourni l'information ne saurait être pris en compte pour justifier une telle infraction.


- two or more natural or legal persons who, unless it is shown otherwise, constitute a single risk because one of them, directly or indirectly, has control over the other or others or

25) "groupes de clients liés": - soit deux personnes physiques ou morales, ou plus, qui constituent, sauf preuve contraire, un ensemble du point de vue du risque parce que l'une d'entre elles détient sur l'autre ou sur les autres, directement ou indirectement, un pouvoir de contrôle,


Senator Baker: A business or operation that wants to establish in a particular area, because there is a resource there that they want, normally goes to the local government, the provincial administration or territorial administration first, because they have direct control under the Constitution of the land and of what happens with the resources.

Le sénateur Baker: Lorsqu'une entreprise veut s'établir dans une région en particulier parce que c'est là que se trouve une ressource qui les intéresse, normalement, elle communique avec les autorités locales, le gouvernement provincial ou territorial en premier lieu, parce qu'en vertu de la Constitution, ce sont ces ordres de gouvernement qui assument le contrôle direct des terres et des ressources.


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