Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accreditation of learning outcomes
Alcoholic hallucinosis
Assessment of learning outcomes
Certification of learning outcomes
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Handle difficult clients
Implicit learning
Jealousy
Learning by discovery
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Manage difficult client
Manage difficult clients
Managing difficult clients
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Nondeclarative learning
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Reflexive learning
Resolve account allocation cases
Resolve difficult account allocation case
Resolve difficult account allocation cases
Resolving difficult account allocation cases
Transferability of learning outcomes
Unconscious learning
Unsupervised learning
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning

Vertaling van "difficult to learn " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behaviou ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


handle difficult clients | managing difficult clients | manage difficult client | manage difficult clients

gérer des clients difficiles


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


resolve account allocation cases | resolve difficult account allocation case | resolve difficult account allocation cases | resolving difficult account allocation cases

résoudre des cas complexes d’imputation comptable


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]


Definition: A syndrome of prominent impairment of recent and remote memory while immediate recall is preserved, with reduced ability to learn new material and disorientation in time. Confabulation may be a marked feature, but perception and other cognitive functions, including the intellect, are usually intact. The prognosis depends on the course of the underlying lesion. | Korsakov's psychosis or syndrome, nonalcoholic

Définition: Syndrome dominé par une altération de la mémoire, récente et ancienne, avec conservation de la mémoire immédiate, par une réduction de la capacité à apprendre des informations nouvelles et par une désorientation temporelle. Il peut y avoir une confabulation marquée, mais la perception et les autres fonctions cognitives, y compris l'intelligence, sont habituellement intactes. Le pronostic dépend de l'évolution de la lésion sous-jacente. | Psychose ou syndrome de Korsakov non alcoolique


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
On the other hand, they are difficult to harmonise at EU level, may be challenged under internal market principles and involve a risk of over-funding, if the learning-curve for each RES-E technology is not build in as a form of degression over time.

En revanche, ils sont difficiles à harmoniser au niveau de l’UE, peuvent être remis en cause en vertu des principes du marché intérieur et comportent un risque de surfinancement si la courbe d’acquisition de chaque technologie E-SER ne tient pas compte d’une certaine dégressivité sur la durée.


Digital learning and the widening use of ICT technology can widen access to European HEI, and can open up the curriculum to knowledge, materials and teaching methods from all over the world, fostering new forms of partnerships, synergies and exchanges across disciplines and faculties that would otherwise be difficult to establish.

L’enseignement numérique et l'utilisation de plus en plus répandue des technologies de l’information et de la communication (TIC) peuvent élargir l’accès aux EES européens et ouvrir un programme de cours sur des connaissances, des ressources pédagogiques et des méthodes d’enseignement provenant du monde entier, tout en promouvant l'établissement de nouvelles formes de partenariats, synergies et échanges entre les différentes disciplines et facultés, qui, sans cela, seraient difficiles à mettre en place.


Many institutions find it difficult to involve employers systematically in curriculum design and delivery, for example in ensuring that placements lead to clear learning outcomes.

Pour bon nombre d’établissements, il est difficile d’associer systématiquement les employeurs à l’élaboration et à l’exécution des programmes, par exemple lorsqu’il s’agit de veiller à ce que les stages fassent l’objet d’acquis d’apprentissage clairs.


The bill does not recognize that it becomes substantially more difficult to learn a second language in the later years of life.

Le projet de loi ne tient pas compte du fait qu'avec l'âge il devient beaucoup plus difficile d'apprendre une deuxième langue.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Unfortunately, the French language has a number of subtleties that are difficult to learn.

Malheureusement, la langue française est une langue qui comporte plusieurs subtilités qui sont difficiles à apprendre.


Many institutions find it difficult to involve employers systematically in curriculum design and delivery, for example in ensuring that placements lead to clear learning outcomes.

Pour bon nombre d’établissements, il est difficile d’associer systématiquement les employeurs à l’élaboration et à l’exécution des programmes, par exemple lorsqu’il s’agit de veiller à ce que les stages fassent l’objet d’acquis d’apprentissage clairs.


So, instead of being more bilingual, students are less bilingual and the federal government continues to have and to need to train senior public servants at an age when it is increasingly difficult to learn a second language.

Au lieu d'avoir des étudiants plus bilingues, ils le sont moins qu'auparavant et le gouvernement fédéral doit continuer de former des hauts fonctionnaires à un âge où il est de plus en plus difficile d'apprendre une deuxième langue.


It is quite difficult to learn all the details before a bill is scrutinized in committee, before witnesses are asked to make suggestions to improve it and before a final decision is made.

C'est très difficile de connaître tous les détails avant de l'avoir décortiqué en comité, d'avoir entendu des témoins faire des suggestions pour l'améliorer et prendre une décision finale.


While the different stages of development make it difficult to design policies that are applicable throughout Europe, this provides a huge potential for learning from good practices, for instance by adapting policy measures that previously proved to be successful in another Member State or region.

Si les différences d'évolution autorisent difficilement l'élaboration de mesures applicables dans toute l'Europe, elles offrent toutefois de multiples possibilités de tirer quelque enseignement de bonnes pratiques déjà mises en oeuvre, par exemple en adaptant des mesures ayant fait leurs preuves dans un autre État membre ou dans une autre région.


For example, one in six children has a vision problem which makes it difficult to learn and read.

Par exemple, un enfant sur six éprouve des problèmes de la vue et a donc du mal à apprendre à lire.




Anderen hebben gezocht naar : chronic alcoholism dipsomania drug addiction     delirium tremens     korsakov's psychosis or syndrome nonalcoholic     montessori learning equipment     montessori learning implements     montessori learning instruments     montessori learning tools     psychoactive substance abuse     accreditation of learning outcomes     assessment of learning outcomes     certification of learning outcomes     disorder of personality and behaviour     early foreign language acquisition     early foreign language learning     early language learning     early second language acquisition     early second language learning     early stages foreign language learning     early-stage foreign language acquisition     early-stage foreign language learning     handle difficult clients     implicit learning     jealousy     learning by discovery     learning from observation and discovery     learning without a teacher     manage difficult client     manage difficult clients     managing difficult clients     nondeclarative learning     paranoia     psychosis nos     recognition of learning outcomes     recognition of prior learning     reflexive learning     resolve account allocation cases     resolve difficult account allocation case     resolve difficult account allocation cases     resolving difficult account allocation cases     transferability of learning outcomes     unconscious learning     unsupervised learning     validation of of learning outcomes     validation of prior learning     difficult to learn     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'difficult to learn' ->

Date index: 2023-11-23
w