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ATMG
Air Traffic Management Group
Air traffic management in Southern Ontario
Air traffic management service operator
Air traffic management service provider
Air traffic manager
Air traffic operations manager
Air traffic supervisor
Airspace and Traffic Management Group
Coordinate hospitality management across departments
Flight navigation manager
Manage different clay and mud recipes
Manage different clay or mud recipes
Manage different materials of pottery
Manage different pottery materials
TMC
Traffic control
Traffic management
Traffic management center
Traffic management centre
Traffic regulation
VTMC
Virtual TMC
Virtual traffic management center
Virtual traffic management centre

Vertaling van "different traffic management " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
manage different clay and mud recipes | manage different materials of pottery | manage different clay or mud recipes | manage different pottery materials

gérer différents matériaux de poterie


air traffic operations manager | flight navigation manager | air traffic manager | air traffic supervisor

coordinatrice des opérations de fret aérien | superviseuse trafic aérien | superviseur trafic aérien | superviseur trafic aérien/superviseuse trafic aérien


administer and handle different units in a hospitality establishment | manage different hospitality departments in an establishment | coordinate hospitality management across departments | manage different departments in a hospitality establishment

superviser la coordination entre les départements d’un établissement hôtelier | superviser la coordination entre les services d’un hôtel | gérer la coordination entre les départements d’un établissement hôtelier | gérer la coordination entre les services d’un hôtel


traffic management center | traffic management centre | TMC [Abbr.]

centre de gestion du trafic | CGT [Abbr.]


virtual TMC | virtual traffic management center | virtual traffic management centre

centre de gestion du trafic virtuel | CGT virtuel


traffic control | traffic management | traffic regulation

réglementation de la circulation


air traffic management service provider [ air traffic management service operator ]

prestataire de services de gestion du trafic aérien


Air traffic management in Southern Ontario: interim report of the Environmental Assessment Panel [ Air traffic management in Southern Ontario ]

Air traffic management in southern Ontario: interim report of the Environmental Assessment Panel [ Air traffic management in Southern Ontario ]


Air Traffic Management Group [ ATMG | Airspace and Traffic Management Group ]

Groupe sur la gestion du trafic aérien [ ATMG | Groupe pour la gestion de l'espace et du trafic aériens ]


virtual traffic management centre | VTMC | virtual traffic management center | virtual TMC

centre virtuel de gestion du trafic | CGT virtuel | centre de gestion du trafic virtuel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The requirement for traffic management measures to be non-discriminatory does not preclude providers of internet access services from implementing, in order to optimise the overall transmission quality, traffic management measures which differentiate between objectively different categories of traffic.

L’obligation relative au caractère non discriminatoire des mesures de gestion du trafic n’empêche pas les fournisseurs de services d’accès à l’internet, pour optimiser la qualité de transmission globale, de mettre en œuvre des mesures de gestion du trafic qui établissent une distinction entre des catégories de trafic objectivement différentes.


For this reason, the right standards, interfaces and/or protocols shall be developed to support cooperating traffic control and management solutions at the different geographical scales or across different administrative boundaries of the city (e.g. from small neighbourhood traffic calming solutions and peri-urban traffic spill-over management to efficient integration of urban nodes within interurban corridors).

Pour cette raison, il convient d'élaborer les normes, interfaces ou protocoles judicieux en vue de soutenir des solutions coopératives de contrôle et de gestion de la circulation aux différents échelons géographiques ou par-delà les frontières administratives des villes (depuis, par exemple, les solutions de fluidification de la circulation dans des quartiers de taille restreinte jusqu'à la gestion des répercussions sur la circulation péri-urbaine et l'intégration efficace des nœuds urbains dans les couloirs interurbains).


Reasonable traffic management measures applied by providers of internet access services should be transparent, non-discriminatory and proportionate, and should not be based on commercial considerations. The requirement for traffic management measures to be non-discriminatory does not preclude providers of internet access services from implementing, in order to optimise the overall transmission quality, traffic management measures which differentiate between objecti ...[+++]

Les mesures raisonnables de gestion du trafic appliquées par les fournisseurs de services d’accès à l’internet devraient être transparentes,non discriminatoires et proportionnées, et ne devraient pas se fonder sur des considérations commerciales.L’obligation relative au caractère non discriminatoire des mesures de gestion du trafic n’empêche pas les fournisseurs de services d’accès à l’internet, pour optimiser la qualité de transmission globale, de mettre en œuvre des mesures de gestion du trafic qui établissent une distinction entre des catégories de traficobjectivement différentes ...[+++]


The requirement for traffic management measures to be non-discriminatory does not preclude providers of internet access services from implementing, in order to optimise the overall transmission quality, traffic management measures which differentiate between objectively different categories of traffic.

L’obligation relative au caractère non discriminatoire des mesures de gestion du trafic n’empêche pas les fournisseurs de services d’accès à l’internet, pour optimiser la qualité de transmission globale, de mettre en œuvre des mesures de gestion du trafic qui établissent une distinction entre des catégories de trafic objectivement différentes.


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There are three different traffic management techniques to alleviate congestion:

Il existe trois techniques différentes de gestion du trafic pour pallier les encombrements:


support the different operational stakeholders in the execution of the obligations that are placed on them, in the deployment of air traffic management and/or air navigation services (ATM/ANS) systems and procedures in accordance with the European ATM master plan;

fournir une assistance aux différentes parties prenantes opérationnelles dans l’exécution des obligations qui leur incombent, pour le déploiement de systèmes et procédures en matière de gestion du trafic aérien et/ou de services de navigation aérienne (ATM/ANS) conformément au plan directeur ATM pour l’Europe;


3. Any operator, airport managing body and ATS unit shall be entitled to report to the airport slot coordinator on repeated operation of air services at times that are significantly different from the allocated airport slots or with the use of slots in a significantly different way from that indicated at the time of allocation, where this causes prejudice to airport or air traffic operations.

3. Tout exploitant, organisme de gestion d’aéroport et unité ATS a le droit de communiquer au coordonnateur de créneaux de l’aéroport les cas d’exploitation répétée de services aériens à une heure significativement différente des créneaux horaires attribués ou d’utilisation de créneaux horaires d’une manière significativement différente de celle indiquée au moment de l’attribution, lorsque cela cause un préjudice aux activités de l’aéroport ou au trafic aérien. ...[+++]


3. Any operator, airport managing body and ATS unit shall be entitled to report to the airport slot coordinator on repeated operation of air services at times that are significantly different from the allocated airport slots or with the use of slots in a significantly different way from that indicated at the time of allocation, where this causes prejudice to airport or air traffic operations.

3. Tout exploitant, organisme de gestion d’aéroport et unité ATS a le droit de communiquer au coordonnateur de créneaux de l’aéroport les cas d’exploitation répétée de services aériens à une heure significativement différente des créneaux horaires attribués ou d’utilisation de créneaux horaires d’une manière significativement différente de celle indiquée au moment de l’attribution, lorsque cela cause un préjudice aux activités de l’aéroport ou au trafic aérien. ...[+++]


3. Any operator, airport managing body and ATS unit shall be entitled to report to the airport slot coordinator on repeated operation of air services at times that are significantly different from the allocated airport slots or with the use of slots in a significantly different way from that indicated at the time of allocation, where this causes prejudice to airport or air traffic operations.

3. Tout exploitant, organisme de gestion d’aéroport et unité ATS a le droit de communiquer au coordonnateur de créneaux de l’aéroport les cas d’exploitation répétée de services aériens à une heure significativement différente des créneaux horaires attribués ou d’utilisation de créneaux horaires d’une manière significativement différente de celle indiquée au moment de l’attribution, lorsque cela cause un préjudice aux activités de l’aéroport ou au trafic aérien. ...[+++]


reduce the fragmentation of air traffic control: Differences in rules and organisation and varying national approaches to air traffic management lead to inconsistencies and shortcomings which have an adverse effect on the efficient running of the internal air transport market.

réduire la fragmentation du contrôle aérien: la disparité des règles et d’organisation, ainsi que l’approche nationale de la gestion du trafic aérien génèrent des incohérences et des déficiences qui se répercutent sur le fonctionnement efficace du marché intérieur du transport aérien.


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