Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Ascertain learning disorders
Bricks-and-mortar learning
C-learning
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Classroom learning
Classrooms with a Difference
Conventional learning
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Identify learning disorder
Identify learning disorders
Identifying learning disorders
Instructor-led learning
Jealousy
Learning French Make a World of Difference
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Onground learning
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Take advantage of a learning opportunity
Traditional classroom learning
Traditional learning

Traduction de «different learning » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
take advantage of a learning opportunity | use different learning opportunities in veterinary sciences | obtain new information and knowledge on veterinary science | take advantage of learning opportunities in veterinary science

profiter des possibilités d’apprentissage en sciences vétérinaires


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présence de l'un des troubles mentaux ou du comportement classés en F10-F99. Le trouble peut précéder, accompagn ...[+++]


Classrooms with a Difference [ Classrooms with a Difference: Facilitating Learning on the Information Highway ]

Classes virtuelles [ Classes virtuelles: Apprendre sur l'inforoute ]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


Learning French Make a World of Difference

Learning French Makes a World of Difference


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


identify learning disorder | identifying learning disorders | ascertain learning disorders | identify learning disorders

celer des troubles de l'apprentissage


classroom learning [ c-learning | traditional classroom learning | conventional learning | traditional learning | instructor-led learning | bricks-and-mortar learning | onground learning ]

apprentissage classique [ apprentissage avec professeur | apprentissage traditionnel | apprentissage en présentiel | apprentissage en classe | apprentissage avec instructeur | apprentissage conventionnel ]


Definition: Residual nonspecific and variable behavioural change following recovery from either viral or bacterial encephalitis. The principal difference between this disorder and the organic personality disorders is that it is reversible.

Définition: Altération résiduelle du comportement, non spécifique et variable, après guérison d'une encéphalite virale ou bactérienne. Le syndrome est réversible, ce qui constitue la principale différence entre ce tableau et les troubles organiques de la personnalité.
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A comprehensive new approach to valuing learning is needed to build bridges between different learning contexts and learning forms, and to facilitate access to individual pathways of learning.

Une nouvelle approche globale est requise afin de relier entre eux différents contextes et différentes formes d'apprentissage, ainsi que pour faciliter l'accès à des parcours individuels d'éducation et de formation.


What is at stake obviously varies between different learning sectors (i.e. compulsory education, higher education, vocational education and training and adult education) and non-formal and informal learning.

De toute évidence, les enjeux varient d’un secteur de l’éducation à l’autre (p. ex. l’enseignement obligatoire, l’enseignement supérieur, l’éducation et la formation professionnelle et l'éducation des adultes) et selon qu'il s’agit d'apprentissage non formel ou informel.


The first essential stage in this move is the acquisition by the citizens of Europe of the confident use of the new tools for accessing knowledge and the widespread development of a 'digital literacy' - adapted to the different learning contexts and target groups.

La maîtrise par les citoyens européens des nouveaux outils permettant d'accéder aux savoirs, et la généralisation d'une 'culture numérique' - adaptée aux différents contextes d'apprentissage et groupes cibles - constitue le premier des enjeux de cette transition.


53. Recognises that teachers need the social skills and time required to recognise and support different learning styles, as well as the freedom and space to adopt different teaching and learning methods in agreement with students;

53. admet que les enseignants ont besoin des compétences sociales et du temps nécessaires pour apprécier et développer les différents styles d'apprentissage, ainsi que de liberté et d'espace pour adopter différentes méthodes d'enseignement et d'apprentissage en accord avec les élèves;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
53. Recognises that teachers need the social skills and time required to recognise and support different learning styles, as well as the freedom and space to adopt different teaching and learning methods in agreement with students;

53. admet que les enseignants ont besoin des compétences sociales et du temps nécessaires pour apprécier et développer les différents styles d'apprentissage, ainsi que de liberté et d'espace pour adopter différentes méthodes d'enseignement et d'apprentissage en accord avec les élèves;


the recognition and validation of basic skills, key competences, formal, non-formal and informal qualifications and education in order to ensure transparency as to learning outcomes, thereby facilitating the recognition of learning achievements and the transition between different learning pathways;

la reconnaissance et la validation des compétences de base, des compétences clés, des qualifications et des enseignements formels, non formels et informels afin d'assurer la transparence en matière de résultats d'éducation et de formation, facilitant de cette façon la reconnaissance des acquis en la matière et le passage d'une filière à l'autre;


(b) the recognition and validation of basic skills, key competences, formal, non-formal and informal qualifications and education in order to ensure transparency as to learning outcomes, thereby facilitating the recognition of learning achievements and the transition between different learning pathways;

(b) la reconnaissance et la validation des compétences de base, des compétences clés, des qualifications et des apprentissages formels, non-formels et informels afin d'assurer la transparence en matière de résultats d'apprentissage, facilitant de cette façon la reconnaissance des acquis et le passage d'une filière à l'autre;


The transparency and transferability of qualifications has consequently been improved, making it possible to compare the different learning outcomes of individual citizens, and facilitating thereby lifelong learning and occupational mobility.

La transparence et la transférabilité des qualifications s'est donc améliorée, permettant de comparer les différents résultats d'apprentissage des citoyens et facilitant ainsi l'apprentissage tout au long de la vie et la mobilité professionnelle.


Particular attention will be paid to improving access to learning resources for those who have no easy access to ICT, to addressing different cognitive and didactic approaches, and different learning styles, to addressing special needs, for example, those of immigrants, hospitalised children or disabled users; and to exploring the use of engaging and motivating approaches.

Une attention particulière sera accordée à l'amélioration de l'accès aux ressources éducatives pour les personnes qui n'ont pas facilement accès aux TIC, à la prise en compte des différentes approches cognitives et didactiques, des différents styles d'apprentissage, des besoins spéciaux, tels que ceux des immigrés, des enfants hospitalisés ou des utilisateurs handicapés, ainsi qu'à l'examen de démarches favorisant l'engagement et la motivation.


Particular attention will be paid to improving access to learning resources for those who have no easy access to ICT, to addressing different cognitive and didactic approaches, and different learning styles, to addressing special needs, for example, those of immigrants, hospitalised children or disabled users; and to exploring the use of engaging and motivating approaches;

Une attention particulière sera accordée à l'amélioration de l'accès aux ressources éducatives pour les personnes qui n'ont pas facilement accès aux TIC, à la prise en compte des différentes approches cognitives et didactiques, des différents styles d'apprentissage, des besoins spéciaux, tels que ceux des immigrés, des enfants hospitalisés ou des utilisateurs handicapés, ainsi qu'à l'examen de démarches favorisant l'engagement et la motivation.


w