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Brandt report
Community social dialogue
Compose dialogues
Create dialogues
Dialogue between management and labour
Dialogue between the social partners
Dialogue box
Dialogue frame
Dialogue page
Dialogue screen
Inter-faith dialogue
Interfaith dialogue
Interpret scripted dialogue
Interreligious dialogue
North-South conference
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North-South dialogue
North-South relations
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Performing scripted dialogue
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Social dialogue
Social dialogue
Transcribe dialogue
Transcribe dialogues
Transliterate dialogues
Write dialogues
Write down dialogues
Writing dialogues

Vertaling van "dialogues will build " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
transliterate dialogues | write down dialogues | transcribe dialogue | transcribe dialogues

transcrire des dialogues


dialogue box | dialogue frame | dialogue page | dialogue screen

boîte de dialogue


compose dialogues | writing dialogues | create dialogues | write dialogues

écrire des dialogues


performing scripted dialogue | recite scripted dialogue | interpret scripted dialogue | perform scripted dialogue

jouer un dialogue scénarisé


social dialogue (EU) [ Community social dialogue ]

dialogue social (UE) [ dialogue social communautaire ]


dialogue between management and labour | dialogue between the social partners | social dialogue

dialogue entre les partenaires sociaux | dialogue social


interfaith dialogue | inter-faith dialogue | interreligious dialogue

dialogue interconfessionnel | dialogue interreligieux


social dialogue

dialogue social [ concertation sociale ]


Building on Dialogue: The Leader's Kit for Managers, Supervisors and Employees

Miser sur le dialogue : Trousse du leader à l'intention des gestionnaires, des superviseurs et des employés


North-South relations [ Brandt report | North-South conference | North-South cooperation | North-South dialogue ]

relation Nord-Sud [ conférence Nord-Sud | coopération Nord-Sud | dialogue Nord-Sud | rapport Brandt ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the joint statement between the public sector and the private sector that was issued during the Busan forum, they committed to five principles, and I'd like to just end by mentioning those: an inclusive dialogue for building a policy environment that is conducive to sustainable development—and by policy dialogue I mean dialogue, a two-way conversation between the public and the private sector; collective action, strengthening the associations and other CSO-NGO operations; sustainability, so that we know these institutions will stay in place; transparency; and finally, accountability for results.

Dans la déclaration commune du secteur public et du secteur privé qui a été émise pendant le forum de Busan, les participants se sont engagés envers cinq principes que je vais mentionner pour conclure ma déclaration: un dialogue inclusif pour mettre en place un milieu politique favorable au développement durable — et quand je parle de dialogue, je parle vraiment de dialogue, de conversation à deux sens entre les secteurs public et privé; une action collective pour renforcer les associations et les autres opérations CSO-ONG; la durabilité, pour que ces institutions restent en place; la transparence; et, finalement, l'obligation de ren ...[+++]


In many cases, with governments in Japan, China, and elsewhere, we will have a government to government dialogue around building codes and standards, often in conjunction with other federal agencies.

Dans de nombreux cas, notamment avec les gouvernements du Japon et de la Chine, nous dialoguons de gouvernement à gouvernement au sujet des codes et normes du bâtiment, souvent en collaboration avec d'autres organismes fédéraux.


This dialogue will build on the achievements of the Safer Social Networking Principles for the EU (see annex and IP/09/232, IP/10/144) and the European Framework for the Safer Mobile Use by Younger Teenagers and Children (see IP/07/139, IP/09/596, IP/10/704).

Ce dialogue reposera sur les réalisations découlant des principes de l'UE pour des réseaux sociaux plus sûrs (voir annexe et IP/09/232, IP/10/144) et du cadre européen pour une utilisation plus sûre des téléphones mobiles par les adolescents et les enfants (voir IP/07/139, IP/09/596 et IP/10/704).


The EESC ready to support civil society dialogue for building stable democracies in the Mediterranean region countries

Le CESE est prêt à soutenir le dialogue avec la société civile pour l'instauration de démocraties stables dans les pays de la région méditerranéenne


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G. whereas the above-mentioned 'General Evaluation of Actions to Raise Public Awareness of Development Issues in Europe / Development Education' concludes that 'the strategic use of targeted projects has helped to achieve the objectives of the "Co-financing with European Development NGOs" programme' and that 'DEEEP has been an important coordination mechanism for increasing dialogue, promoting exchanges of best practice and building networks and partnerships at EU level and between national platforms and the EU', and further that 'th ...[+++]

G. considérant que l'évaluation générale des actions de sensibilisation de l'opinion publique aux questions de développement en Europe/éducation au développement, susmentionnée, conclut que "la stratégie des actions ciblées a permis d'atteindre les objectifs du programme de cofinancement des ONG européennes de développement", qu'"en faisant office de mécanisme de coordination, le projet DEEEP a permis d'améliorer le dialogue, d'encourager les échanges de bonnes pratiques et de constituer des réseaux et des partenariats à l'échelon de l'Union européenne et entre les programmes nationaux et européens" et que "dans son action avec les nouv ...[+++]


G. whereas the above-mentioned 'General Evaluation of Actions to Raise Public Awareness of Development Issues in Europe / Development Education' concludes that 'the strategic use of targeted projects has helped to achieve the objectives of the "Co-financing with European Development NGOs" programme' and that 'DEEEP has been an important coordination mechanism for increasing dialogue, promoting exchanges of best practice and building networks and partnerships at EU level and between national platforms and the EU', and further that 'th ...[+++]

G. considérant que l'évaluation générale des actions de sensibilisation de l'opinion publique aux questions de développement en Europe/éducation au développement, susmentionnée, conclut que "la stratégie des actions ciblées a permis d'atteindre les objectifs du programme de cofinancement des ONG européennes de développement", qu''en faisant office de mécanisme de coordination, le projet DEEEP a permis d'améliorer le dialogue, d'encourager les échanges de bonnes pratiques et de constituer des réseaux et des partenariats à l'échelon de l'Union européenne et entre les programmes nationaux et européens" et que "dans son action avec les nouv ...[+++]


G. whereas the above-mentioned 'General Evaluation of Actions to Raise Public Awareness of Development Issues in Europe / Development Education' concludes that 'the strategic use of targeted projects has helped to achieve the objectives of the "Co-financing with European Development NGOs" programme' and that 'DEEEP has been an important coordination mechanism for increasing dialogue, promoting exchanges of best practice and building networks and partnerships at EU level and between national platforms and the EU', and further that 'th ...[+++]

G. considérant que l'évaluation générale des actions de sensibilisation de l'opinion publique aux questions de développement en Europe/éducation au développement, susmentionnée, conclut que "la stratégie des actions ciblées a permis d'atteindre les objectifs du programme de cofinancement des ONG européennes de développement", qu''en faisant office de mécanisme de coordination, le projet DEEEP a permis d'améliorer le dialogue, d'encourager les échanges de bonnes pratiques et de constituer des réseaux et des partenariats à l'échelon de l'Union européenne et entre les programmes nationaux et européens" et que "dans son action avec les nouv ...[+++]


4. Insists that uninterrupted funding be assured, through a strategic, Europe-wide programme, for the valuable activities of promoting exchanges of best practice, and building networks and partnerships at EU level and between national platforms and the EU, and for improving dialogue and building capacity in the work with 'new' Member States and accession states;

4. demande qu'un programme stratégique européen assure la poursuite du financement des actions extrêmement utiles qui permettent d'encourager les échanges de bonnes pratiques, de constituer des réseaux et des partenariats à l'échelon de l'Union européenne et entre les programmes nationaux et européens et d'améliorer le dialogue et les moyens d'action avec les "nouveaux" États membres et les pays candidats;


4. Insists that uninterrupted funding be assured, through a strategic, Europe-wide programme, for the valuable activities of promoting exchanges of best practice, and building networks and partnerships at EU level and between national platforms and the EU, and for improving dialogue and building capacity in the work with 'new' Member States and accession states;

4. demande qu'un programme stratégique européen assure la poursuite du financement des actions extrêmement utiles qui permettent d'encourager les échanges de bonnes pratiques, de constituer des réseaux et des partenariats à l'échelon de l'Union européenne et entre les programmes nationaux et européens et d'améliorer le dialogue et les moyens d'action avec les "nouveaux" États membres et les pays candidats;


Decided at its first meeting held on 22 March 2006 to hold annually the Japan-EU Wood and Building expert dialogue on building standards.

Décision prise à l'occasion de la première réunion, le 22 mars 2006, de réunir chaque année les experts en matière de bois et de bâtiment dans le cadre du dialogue mené entre le Japon et l'UE sur les normes de construction.


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