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Community animateur
Community development social worker
Community development support worker
Community development team leader
DACDS
DDSMS
Development Support Communication Branch
Development support library
Director Administration Careers and Development Support
GIIS
IM Requirements Development Support
IMRDS
Information Management Requirements Development Support

Vertaling van "development supports therefore " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
support the development of sport and physical activity in education | support the sport activities in the education development | support the development of educational sport activities | support the development of sport activities in education

encourager le développement d'activités sportives dans l'enseignement


community development support worker | community development team leader | community animateur | community development social worker

agente de développement social | agent de développement social | agent de développement social/agente de développement social


Information Management Requirements Development Support [ IMRDS | IM Requirements Development Support ]

Soutien à l'élaboration des besoins en gestion de l'information


Development Support Communication Branch | GIIS [Abbr.]

Sous-Division de la communication au service du développement | GIIS [Abbr.]


Department of Development Support and Management Services | DDSMS [Abbr.]

Département de l'appui au développement et des services de gestion | DADSG [Abbr.] | DDSMS [Abbr.]


Department for Development, Support and Management Services | DDSMS [Abbr.]

département des services d'appui et de gestion pour le développement


Director Administration Careers and Development Support [ DACDS | Director - Administration Training and Education Support ]

Directeur - Administration (Carrières, soutien et développement) [ DACSD | Directeur - Administration (Soutien, instruction et formation) ]


Department for Development Support and Management Services

Département des services d'appui et de gestion pour le développement


development support library

bibliothèque d'aide au développement


find support mechanisms to develop your professional practice | identify support mechanisms to develop your pro practice | identify support mechanisms to develop your professional practice | identifying support mechanisms to develop your professional practice

définir des mécanismes de soutien pour développer sa pratique professionnelle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Articles 26(2) and 28(2) of Council Regulation (EC) No 1698/2005 of 20 September 2005 on support for rural development by the European Agricultural Fund for Rural Development (EAFRD) therefore provide for more favourable support rates for certain types of investment in the outermost regions.

L'article 26, paragraphe 2, et l'article 28, paragraphe 2, du règlement (CE) no 1698/2005 du Conseil du 20 septembre 2005 concernant le soutien au développement rural par le Fonds européen agricole pour le développement rural (Feader) prévoient, dès lors, des taux de soutien plus favorables pour certains types d'investissements dans les régions ultrapériphériques.


23. Acknowledges that Europe needs a more comprehensive transformation of innovation into new products and services promoting sustainable development; supports therefore the Commission's demand for a 'knowledge triangle' of research, education and innovation; expects more effective investments in new skills, lifelong learning and modern education/training systems;

23. reconnaît qu'il faut, en Europe, que l'innovation se traduise de façon plus marquée par des produits et services nouveaux qui encouragent le développement durable; appuie dès lors la demande de la Commission relative à un "triangle de la connaissance" formé par la recherche, l'éducation et l'innovation; escompte des investissements plus efficaces dans les nouvelles qualifications, la formation tout au long de la vie et des systèmes d'éducation et de formation modernes;


10. Not all Integrated Maritime Policy priorities and goals are covered by other Union instruments, such as the Cohesion Fund, the European Regional Development Fund, the European Fisheries Fund, the Seventh Framework Programme for research, technological development and demonstration activities, the Instrument for Pre-Accession Assistance (IPA) and the European Neighbourhood and Partnership Instrument and it is therefore necessary to establish a Programme to support the further develop ...[+++]

10. Tous les objectifs et priorités de la politique maritime intégrée ne sont pas couverts par d'autres instruments de l'Union, tels que le Fonds de cohésion, le Fonds européen de développement régional, le Fonds européen pour la pêche, le septième programme-cadre pour des actions de recherche, de développement technologique et de démonstration, l'instrument d’aide de préadhésion (IAP) et l'instrument européen de voisinage et de partenariat, et il est donc nécessaire d'établir un programme pour soutenir le développement de la politique maritime intégrée (ci-après dénommé «le programme»).


30. Realises that innovative SMEs' access to risk capital is currently considerably limited, primarily in the first phases of their development; supports, therefore, the idea of using State aid to attract private capital investment to regional risk-capital funds working as public-private partnerships with higher flexibility of investment tranches for public resources;

30. constate que l'accès des PME innovatrices au capital-investissement est, à l'heure actuelle, extrêmement limité, surtout dans les premiers stades de leur développement; appuie donc l'idée d'utiliser les aides d'État pour attirer les investissements privés vers des fonds régionaux de capital-investissement fonctionnant en tant que partenariats public-privé, avec une plus grande flexibilité des tranches d'investissement pour les ressources publiques;


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30. Realises that innovative SMEs' access to risk capital is currently considerably limited, primarily in the first phases of their development; supports, therefore, the idea of using State aid to attract private capital investment to regional risk-capital funds working as public-private partnerships with higher flexibility of investment tranches for public resources;

30. constate que l'accès des PME innovatrices au capital-investissement est, à l'heure actuelle, extrêmement limité, surtout dans les premiers stades de leur développement; appuie donc l'idée d'utiliser les aides d'État pour attirer les investissements privés vers des fonds régionaux de capital-investissement fonctionnant en tant que partenariats public-privé, avec une plus grande flexibilité des tranches d'investissement pour les ressources publiques;


30. Realises that innovative SMEs' access to risk capital is currently considerably limited, primarily in the first phases of their development; supports therefore the idea of using State aid to attract private capital investment to regional risk-capital funds working as public-private partnerships with higher flexibility of investment tranches for public resources;

30. constate que l'accès des PME innovatrices au capital risque est, à l'heure actuelle, extrêmement limité, surtout dans les premiers stades de leur développement; appuie donc l'idée d'utiliser les aides d'État pour attirer les investissements privés vers des fonds régionaux de capitaux à risques fonctionnant en tant que partenariats public-privé, avec une plus grande flexibilité des tranches d'investissement pour les ressources publiques;


14. Realises that innovative SMEs’ access to risk capital is currently considerably limited, primarily in the first phases of their development; supports therefore the idea of using State aid to attract private capital investment to regional risk-capital funds working as public-private partnerships with higher flexibility of investment tranches for public resources;

14. constate que l'accès des PME innovatrices au capital-risque est, à l'heure actuelle, extrêmement limité, surtout dans les premiers stades de leur développement; appuie donc l'idée d'utiliser les aides d'État pour attirer les investissements privés vers des fonds régionaux de capitaux à risques fonctionnant en tant que partenariats public-privé, avec une plus grande flexibilité des tranches d'investissement pour les ressources publiques;


Assistance for candidate countries as well as for potential candidate countries should continue to support them in their efforts to strengthen democratic institutions and the rule of law, reform public administration, carry out economic reforms, respect human as well as minority rights, promote gender equality, support the development of civil society and advance regional cooperation as well as reconciliation and reconstruction, and contribute to sustainable development and poverty reduction in these countries, and ...[+++]

L'aide en faveur des pays candidats et des pays candidats potentiels devrait continuer à les soutenir dans leurs efforts visant à renforcer les institutions démocratiques et l'État de droit, à entreprendre une réforme de l'administration publique, à procéder à des réformes économiques, à promouvoir le respect des droits de l'homme et des minorités, à favoriser l'égalité entre les sexes, à soutenir le développement de la société civil ...[+++]


Therefore a suitable measure should be introduced corresponding to Article 33f of Council Regulation (EC) No 1257/1999 of 17 May 1999 on support for rural development from the European Agricultural Guidance and Guarantee Fund (EAGGF)

Il convient, par conséquent, d'adopter une mesure appropriée correspondant à l'article 33 septies du règlement (CE) no 1257/1999 du Conseil du 17 mai 1999 concernant le soutien au développement rural par le Fonds européen d'orientation et de garantie agricole (FEOGA)


Therefore the measure "management of integrated rural development strategies by local partnerships" introduced in Council Regulation (EC) No 1257/1999 of 17 May 1999 on support for rural development from the European Agricultural Guidance and Guarantee Fund (EAGGF)(5) is not needed for the new Member States, as it is covered by the LEADER + type measure.

En conséquence, la mesure de gestion de stratégies intégrées de développement rural par des partenariats locaux introduite dans le règlement (CE) n° 1257/1999 du Conseil du 17 mai 1999 concernant le soutien au développement rural par le Fonds européen d'orientation et de garantie agricole (FEOGA)(5), n'a pas de raison d'être dans les nouveaux États membres, puisque cet élément est couvert par la mesure de type LEADER+.




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Date index: 2023-09-10
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