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Alcoholic hallucinosis
CDF
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Comprehensive Development Framework
Conversion hysteria
Delirium tremens
Develop aftersale policies
Develop an artistic framework
Develop artistic frameworks
Developing an after sale policy
Disorder of personality and behaviour
Evaluate aftersales policies
FPRD
FRDP
Framework Programme for Research and Development
Framework Programme on Research and Development
Generate artistic framework
Hysteria hysterical psychosis
Integrated development framework
Jealousy
Oracle Application Development Framework
Paranoia
Produce aftersales policies
Produce artistic framework
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
R&TD Framework Programme
RDFP
RTD Framework Programme
Reaction
Research and Development Framework Programme

Traduction de «development framework after » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Framework Programme for Research and Development [ Framework Programme for Research and Technological Development | Framework Programme on Research and Development | FRDP | R&TD Framework Programme | RDFP | Research and Development Framework Programme | RTD Framework Programme ]

programme-cadre de recherche et développement [ PCRD | PCRDT | programme-cadre de RDT | programme-cadre de recherche | programme-cadre de recherche et développement technologique ]


Framework Programme for Research and Development | Research and Development Framework Programme | FPRD [Abbr.] | RDFP [Abbr.]

programme cadre de recherche et de développement | PCRD [Abbr.]


evaluate aftersales policies | produce aftersales policies | develop aftersale policies | developing an after sale policy

élaborer des politiques de service après-vente


Definition: Usually develops rapidly after a succession of strokes from cerebrovascular thrombosis, embolism or haemorrhage. In rare cases, a single large infarction may be the cause.

Définition: Démence vasculaire qui s'installe, habituellement de façon rapide, à la suite d'ictus cérébraux répétés, liés à des thromboses vasculaires, des embolies ou des hémorragies. Il est rare que la cause en soit un infarcissement massif unique.


Oracle Application Development Framework

Oracle Application Development Framework


integrated development framework

optique de développement intégré


Comprehensive Development Framework | CDF [Abbr.]

Cadre de développement intégré | CDI [Abbr.]


generate artistic framework | produce artistic framework | develop an artistic framework | develop artistic frameworks

créer un cadre artistique


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison compl ...[+++]


Definition: The common themes that are shared by dissociative or conversion disorders are a partial or complete loss of the normal integration between memories of the past, awareness of identity and immediate sensations, and control of bodily movements. All types of dissociative disorders tend to remit after a few weeks or months, particularly if their onset is associated with a traumatic life event. More chronic disorders, particularly paralyses and anaesthesias, may develop if the onset is associated with insoluble problems or inter ...[+++]

Définition: Les divers troubles dissociatifs (ou de conversion) ont en commun une perte partielle ou complète des fonctions normales d'intégration des souvenirs, de la conscience de l'identité ou des sensations immédiates et du contrôle des mouvements corporels. Toutes les variétés de troubles dissociatifs ont tendance à disparaître après quelques semaines ou mois, en particulier quand leur survenue est associée à un événement traumatique. L'évolution peut également se faire vers des troubles plus chroniques, en particulier des paralysies et des anesthésies, quand la survenue du trouble est liée à des problèmes ou des difficultés interpersonnelles insolubles. Dans le passé, ces troubles ont été classés comme divers types d'hystérie de conve ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
17. Stresses that ending poverty and fighting inequalities, together with sustainable development, should be the underlying theme of the global development framework after 2015; underlines the need for the framework to be people-centred and address the lack of justice by applying a rights-based approach, with the aim of reducing inequalities, within and between countries, as one of the key priorities in the new framework;

17. met l'accent sur le fait que l'éradication de la pauvreté et la lutte contre les inégalités, ainsi que le développement durable, doivent être le fil conducteur du nouveau cadre de développement mondial pour l'après-2015; souligne que le cadre doit être axé sur l'être humain et remédier aux lacunes en matière de justice en appliquant une approche fondée sur les droits de l'homme, un des objectifs principaux étant de réduire les inégalités au sein des pays et entre eux;


31. Considers that the global development framework after 2015 should duly reflect the New Deal for Engagement in Fragile States and the peace-building and state-building goals agreed in Busan; highlights that special attention is required with regard to fragile states in the new framework; welcomes the fact that the promotion of peaceful societies is one of the priorities of the EU and that it is evolving as an important element of the new framework; also considers that it is imperative to engage in structural, intensive and long-term partnerships that prioritise security sector reform and the establishment of the rule of law and dem ...[+++]

31. estime que le cadre de développement mondial pour l'après-2015 doit être fidèle au New Deal pour l'engagement dans les États fragiles et aux objectifs de consolidation de la paix et de renforcement de l'État convenus à Busan; insiste sur le fait qu'une attention particulière doit être accordée aux États fragiles dans le nouveau cadre; se réjouit que la promotion de sociétés pacifiques soit l'une des priorités de l'Union et qu'elle soit en passe de devenir un élément important du nouveau cadre; estime également qu'il est impératif de nouer des partenariats structurels, intensifs et à long terme, axés en priorité sur la réforme du s ...[+++]


9. Calls for the EU to actively lead the process towards the definition of a single, comprehensive and integrated global development framework after 2015 and welcomes the consensus that the new global development agenda needs to strengthen the means of implementation and renew the global partnership for sustainable development;

9. invite l'Union à mener activement le processus de définition d'un nouveau cadre de développement mondial unique, complet et intégré pour l'après-2015 et se félicite du consensus dégagé autour de la nécessité, pour le nouveau programme mondial de développement, de renforcer les moyens de mise en œuvre et de redynamiser le partenariat mondial en faveur du développement durable;


3. Stresses that the MDGs defined in 2000 had many successes in middle-income countries and developing countries, but that progress has been unequal, both within and between countries, therefore these results must be correctly analysed and lessons learnt while shaping the global development framework after 2015;

3. souligne que les OMD fixés en 2000 ont mené à de nombreux progrès dans les pays à revenu intermédiaire et en développement, mais que ces progrès restent inégaux, au sein des pays et entre eux, et qu'il est donc indispensable de bien analyser les résultats obtenus et d'en tirer les enseignements lors de la conception du cadre de développement mondial pour l'après-2015;


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2. Recalls that while having the advantage of being straightforward, the MDGs did not address underlying structural factors that lead to poverty and inequality; stresses that the global sustainable development framework after 2015 should be transformative by addressing the root causes of poverty and inequality and thus deliver on the unfinished business of the current MDGs;

2. rappelle que s'ils ont le mérite d'être clairs, les OMD ne traitaient pas les facteurs structurels sous-jacents de la pauvreté et de l'inégalité; insiste sur le fait que le cadre de développement mondial pour l'après-2015 devrait être porteur de changement en s'attaquant aux causes profondes de ces deux maux, ce qui permettrait de terminer le travail inachevé entamé avec les OMD actuels;


Often referred to as the "Davos for Development", the European Development Days come at a crucial time for the future of international development, shortly after the ''Agenda for Sustainable Development'', which is a universal framework to eradicate poverty and achieve sustainable development by 2030, was adopted in September 2015.

Souvent appelées «le Davos du développement», les journées européennes du développement interviennent à un moment décisif pour l'avenir du développement international, dans la foulée de l'adoption, en septembre 2015, du «programme de développement durable», un cadre universel ayant pour ambition d'éradiquer la pauvreté et de permettre un développement durable d'ici à 2030.


Often referred to as the ''Davos for Development'', the EDDs comes at a crucial time for the future of international development, shortly after the ''Agenda for Sustainable Development'', which is a universal framework to eradicate poverty and achieve sustainable development by 2030, was adopted in September 2015.

Souvent appelées «le Davos du développement», ces JED surviennent à un moment décisif pour l’avenir du développement international, dans la foulée de l'adoption, en septembre 2015, du «programme de développement durable», un cadre universel ayant pour ambition d'éradiquer la pauvreté et de permettre un développement durable d’ici à 2030.


A Communicationon the next steps for a sustainable European future which explains how the Commission's 10 political priorities contribute to implementing the UN 2030 Agenda for Sustainable Development and how the EU will meet the Sustainable Development Goals (SDGs) in the future. A Communication on a renewed partnership with African, Caribbean and Pacific (ACP) countries which proposes building blocks for a new, sustainable phase in EU-ACP relations after the Cotonou Partnership Agreement expires in 2020. A Communication on a new Eur ...[+++]

une communication sur les prochaines étapes pour un avenir européen durable, dans laquelle elle explique comment les dix priorités politiques de la Commission contribuent à la mise en œuvre du programme de développement durable à l'horizon 2030 des Nations unies et comment l'Union atteindra ses objectifs de développement durable (ODD) à l'avenir; une communication sur le nouveau partenariat de l'UE avec les pays d'Afrique, des Caraïbes et du Pacifique (ACP), qui propose les éléments fondamentaux d'une nouvelle phase durable dans les relations entre les pays ACP et l'UE après la fin de l'accord de partenariat de Cotonou, en 2020; une co ...[+++]


The EU's answer to the 2030 Agenda will include two work streams: the first is to mainstream the Sustainable Development Goals in the European policy framework and current Commission priorities; the second is to launch reflection on further developing our longer term vision and the focus of sectoral policies after 2020.

La réponse de l'UE au programme à l'horizon 2030 comportera deux axes de travail: le premier consiste à intégrer les objectifs de développement durable dans le cadre d'action européen et les priorités de la Commission actuelle; le second vise à entamer une réflexion sur la poursuite du développement de notre vision à plus long terme et sur la focalisation des politiques sectorielles après 2020.


Policy option 1 (do nothing) or policy option 2 (issue a guidance note) would maintain the complexity of the legal framework after the transposition of the Payment Services Directive in 2009 and would hinder further market development.

Les options 1 (statu quo) et 2 (publication d'une note d'orientation) n'enlèveraient rien à la complexité du cadre juridique après la transposition de la directive sur les services de paiement en 2009 et continueraient de faire obstacle à l'essor du marché.


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