Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aid in children's development of basic personal skills
Behavioral skills development
Career development leave
Develop a strong attitude in sports
Develop necessary attitudes and mental skills in sport
Develop personal skills
Develop strong attitudes in sports
Develop strong sports attitudes
Development leave
Development of a skilled workforce
Enhance personal skills
Improve personal skills
Interpreter in the process of developing his skills
Leave for development purposes
Personal skills enhancing
Professional improvement leave
Skill development leave
Soft skills development
Transferable skills
Transversal competences
Transversal skills

Vertaling van "developing transversal skills " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
transferable skills | transversal competences | transversal skills

compétences transversales


behavioral skills development [ soft skills development ]

développement des compétences comportementales [ perfectionnement de compétences non techniques ]


enhance personal skills | improve personal skills | develop personal skills | personal skills enhancing

développer des compétences personnelles


career development leave [ development leave | leave for development purposes | skill development leave | professional improvement leave ]

congé de perfectionnement [ congé de promotion professionnelle | congé de perfectionnement professionnel ]


A Springboard for Tomorrow: Creating Youth Volunteer Programs that Encourage the Development of Skills

Un tremplin pour demain : créer des programmes de bénévolat pour les jeunes qui favorisent le développement des compétences


interpreter in the process of developing his skills

interprète en cours de formation


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in s ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


aid in children's development of basic personal skills | assists in children's development of basic personal skills | assist in children's development of basic personal skills | help in children's development of basic personal skills

aider au développement des compétences personnelles de base d'enfants


develop necessary attitudes and mental skills in sport | develop strong sports attitudes | develop a strong attitude in sports | develop strong attitudes in sports

développer des attitudes fortes dans les sports


development of a skilled workforce

constitution d'une main-d'oeuvre qualifiée
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Council conclusions of 15 February 2013 on investing in education and training – a response to Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes and the 2013 Annual Growth Survey , invites Member States to introduce measures to develop transversal skills and competences as described in the 2006 Recommendation on key competences for lifelong learning.

Dans ses conclusions du 15 février 2013 intitulées «Investir dans l’éducation et la formation: une réponse à la communication de la Commission intitulée “Repenser l’éducation — Investir dans les compétences pour de meilleurs résultats socio-économiques” et à l’examen annuel de la croissance 2013» , le Conseil invite les États membres à prendre des mesures visant à développer les qualifications et les compétences transversales conformément à la recommandation de 2006 sur les compétences clés pour l’éducation et la formation tout au lon ...[+++]


Council conclusions on maximising the role of grassroots sport in developing transversal skills, especially among young people

Conclusions du Conseil sur le thème «Utiliser au mieux le sport de masse pour développer les compétences transversales, en particulier chez les jeunes»


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52015XG0527(02) - EN - Council conclusions on maximising the role of grassroots sport in developing transversal skills, especially among young people

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52015XG0527(02) - EN - Conclusions du Conseil sur le thème «Utiliser au mieux le sport de masse pour développer les compétences transversales, en particulier chez les jeunes»


Encourage effective use of EU funding instruments such as the Erasmus+ programme as an opportunity for developing transversal skills, especially among young people, to also enhance social inclusion, active citizenship as well as increased participation in grassroots sport.

À inciter à recourir effectivement aux instruments de financement de l’Union européenne, tels que le programme Erasmus+, et saisir ainsi une occasion de développer des compétences transversales, en particulier chez les jeunes, afin de promouvoir aussi l’inclusion sociale, la citoyenneté active ainsi qu’une participation accrue au sport de masse.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
21. Stresses the need to include elements of entrepreneurial learning at all levels of education and training, since instilling entrepreneurial spirit among the young at an early stage and developing transversal skills linked to entrepreneurship, such as creativity, critical thinking, empathy, teamwork and a sense of initiative, contribute to young people’s personal and professional development and facilitate their transition into the job market; urges, in this respect, active dialogue and cooperation between universities and businesses aimed at developing educational programmes which equip young people with the requisite skills and com ...[+++]

21. insiste sur la nécessité d'inclure des éléments d'apprentissage entrepreneurial à tous les niveaux d'enseignement, car inculquer l'esprit d'entreprise aux jeunes à un âge précoce et développer les compétences transversales liées à l'entrepreneuriat, telles que la créativité, l'esprit critique, l'empathie, le travail en équipe et l'esprit d'initiative, contribuent au développement tant personnel que professionnel des jeunes et leur permettent une transition plus facile vers le marché du travail; encourage dès lors vivement les universités et les entreprises à dialoguer activement et à coopérer en vue de développer des programmes d'ét ...[+++]


30. Calls on the Commission to elaborate a comprehensive strategy for developing transversal skills such as critical thinking, problem-solving, initiative, collaboration, cooperation, self-direction, planning, leadership and team-building, at all levels and in all types of education and training, taking into account that they are beneficial for a broad range of occupations and sectors;

30. invite la Commission à élaborer une stratégie globale en faveur du développement des compétences transversales comme la pensée critique, la résolution de problèmes, l'initiative, la collaboration, la coopération, l'autonomie, la planification, l'encadrement et le renforcement de l'esprit d'équipe, à tous les niveaux et dans tous les types d'enseignement et de formation, en tenant compte du fait que ces compétences sont bénéfiques pour toute une gamme de professions et de secteurs;


30. Calls on the Commission to elaborate a comprehensive strategy for developing transversal skills such as critical thinking, problem-solving, initiative, collaboration, cooperation, self-direction, planning, leadership and team-building, at all levels and in all types of education and training, taking into account that they are beneficial for a broad range of occupations and sectors;

30. invite la Commission à élaborer une stratégie globale en faveur du développement des compétences transversales comme la pensée critique, la résolution de problèmes, l'initiative, la collaboration, la coopération, l'autonomie, la planification, l'encadrement et le renforcement de l'esprit d'équipe, à tous les niveaux et dans tous les types d'enseignement et de formation, en tenant compte du fait que ces compétences sont bénéfiques pour toute une gamme de professions et de secteurs;


30. Calls on the Commission to elaborate a comprehensive strategy for developing transversal skills such as critical thinking, problem-solving, initiative, collaboration, cooperation, self-direction, planning, leadership and team-building, at all levels and in all types of education and training, taking into account that they are beneficial for a broad range of occupations and sectors;

30. invite la Commission à élaborer une stratégie globale en faveur du développement des compétences transversales comme la pensée critique, la résolution de problèmes, l'initiative, la collaboration, la coopération, l'autonomie, la planification, l'encadrement et le renforcement de l'esprit d'équipe, à tous les niveaux et dans tous les types d'enseignement et de formation, en tenant compte du fait que ces compétences sont bénéfiques pour toute une gamme de professions et de secteurs;


65. Recalls that investing in education and in developing skills that respond to the demands of the labour market and society is essential for growth and competitiveness, as well as for European awareness, personal development and self-confidence; points out that entrepreneurship requires the development of transversal skills such as creativity, critical thinking, teamwork and a sense of initiative which contribute to young people’s personal and professional development and facilitate their e ...[+++]

65. rappelle qu'il est essentiel, tant pour la croissance et la compétitivité que pour la conscience européenne, l'épanouissement personnel et la confiance en soi, d'investir dans l'éducation et dans le développement de compétences qui répondent aux exigences du marché du travail et de la société; souligne que l'esprit d'entreprise requiert le développement de compétences transversales telles que la créativité, l'esprit critique, le travail en équipe, l'esprit d'initiative, qui contribuent au développement personnel et professionnel et permettent aux jeunes une transition plus rapide vers le marché du travail; souligne que ces investis ...[+++]


introducing measures to develop transversal skills and competences as described in the 2006 Recommendation on key competences for lifelong learning , from early stages of education up to higher education, using innovative and student-centred pedagogical approaches.

prendre des mesures visant à développer les qualifications et les compétences transversales conformément à la recommandation de 2006 sur les compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie , de l'enseignement préscolaire à l'enseignement supérieur, en recourant à des méthodes pédagogiques innovantes axées sur l'apprenant.


w