Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aid in children's development of basic personal skills
Council of Public Instruction
Department of Colleges and Universities
Department of Education
Department of University
Develop skills
Hone skills
Match needs of target community with your skills
Match your skills with needs of target community
Ministry of Colleges and Universities
Ministry of Education and Training
Ministry of Skills and Development
Skills Development Division
Support service user in leisure and work skills
Support service users in developing skills
Support service users in leisure and practical skill

Traduction de «developing skills which » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
support service users in developing leisure and work abilities | support service users in leisure and practical skill | support service user in leisure and work skills | support service users in developing skills

aider les usagers à développer leurs compétences


Ministry of Training, Colleges and Universities [ Ministry of Education and Training | Department of Education | Council of Public Instruction | Ministry of Skills and Development | Skills Development Division | Ministry of Colleges and Universities | Department of Colleges and Universities | Department of University ]

ministère de la Formation et des Collèges et Universités [ ministère de l'Éducation et de la Formation | Council of Public Instruction | ministère de la Formation professionnelle | Division de la Formation professionnelle | ministère des Collèges et Universités | ministère des Affaires universitaires ]


develop skills [ hone skills ]

perfectionner les compétences


Ad Hoc Working Group of Legal and Technical Experts to Develop Elements which Might be included in a Protocol on Liability and Compensation for Damage Resulting from the Transboundary Movements and Disposal of Hazardous Wastes and Other Wastes

Groupe de travail constitué d'experts juridiques et techniques chargé d'élaborer les éléments à insérer dans un protocole sur la responsabilité et l'indemnisation en cas de dommage causé par les mouvements transfrontières et l'élimination de déchets dange


Definition: A condition, so far found only in girls, in which apparently normal early development is followed by partial or complete loss of speech and of skills in locomotion and use of hands, together with deceleration in head growth, usually with an onset between seven and 24 months of age. Loss of purposive hand movements, hand-wringing stereotypies, and hyperventilation are characteristic. Social and play development are arrested but social interest tends to be mainta ...[+++]

Définition: Trouble décrit jusqu'ici uniquement chez les filles, caractérisé par un développement initial apparemment normal, suivi d'une perte partielle ou complète du langage, de la marche, et de l'usage des mains, associé à un ralentissement du développement crânien et survenant habituellement entre 7 et 24 mois. La perte des mouvements volontaires des mains, les mouvements stéréotypés de torsion des mains et une hyperventilation, sont caractéristiques de ce trouble. Le développement social et le développement du jeu sont arrêtés, alors que l'intérêt social reste habituellement conservé. Une ataxie du tronc et une apraxie se manifeste ...[+++]


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or wee ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de ...[+++]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has be ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


A rare mitochondrial substrate carrier disorder with characteristics of severe muscular hypotonia, seizures beginning in the first year of life and arrested psychomotor development (affecting mainly motor skills). Severe spasticity with hyperreflexia

encéphalopathie épileptique avec démyélinisation cérébrale généralie


aid in children's development of basic personal skills | assists in children's development of basic personal skills | assist in children's development of basic personal skills | help in children's development of basic personal skills

aider au développement des compétences personnelles de base d'enfants


Identify the needs of target community which correspond to your skills | match your skills with needs of target community | Identify the needs of target community which complement your skills | match needs of target community with your skills

faire concorder les besoins de la communauté cible avec ses compétences
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
65. Recalls that investing in education and in developing skills that respond to the demands of the labour market and society is essential for growth and competitiveness, as well as for European awareness, personal development and self-confidence; points out that entrepreneurship requires the development of transversal skills such as creativity, critical thinking, teamwork and a sense of initiative which contribute to young people’s personal and professional development and facilitate their e ...[+++]

65. rappelle qu'il est essentiel, tant pour la croissance et la compétitivité que pour la conscience européenne, l'épanouissement personnel et la confiance en soi, d'investir dans l'éducation et dans le développement de compétences qui répondent aux exigences du marché du travail et de la société; souligne que l'esprit d'entreprise requiert le développement de compétences transversales telles que la créativité, l'esprit critique, le travail en équipe, l'esprit d'initiative, qui contribuent au développement personnel et professionnel et permettent aux jeunes une transition plus rapide vers le marché du travail; souligne que ces investis ...[+++]


14. Recalls that investing in education and in developing skills that respond to the demands of the labour market and society is essential for growth and competitiveness, as well as for European awareness, personal development and self-confidence; points out that entrepreneurship requires the development of transversal skills such as creativity, critical thinking, teamwork and a sense of initiative, which contribute to young people’s personal and professional development and facilitate their ...[+++]

14. rappelle qu'il est essentiel, tant pour la croissance et la compétitivité que pour la conscience européenne, l'épanouissement personnel et la confiance en soi, d'investir dans l'éducation et dans le développement des compétences qui répondent aux exigences du marché du travail et de la société; rappelle que l'esprit d'entreprise requiert le développement de compétences transversales telles que la créativité, l'esprit critique, le travail en équipe, l'esprit d'initiative, qui contribuent au développement tant personnel que professionnel et permettent aux jeunes une transition plus rapide vers le marché du travail; souligne que de te ...[+++]


65. Recalls that investing in education and in developing skills that respond to the demands of the labour market and society is essential for growth and competitiveness, as well as for European awareness, personal development and self-confidence; points out that entrepreneurship requires the development of transversal skills such as creativity, critical thinking, teamwork and a sense of initiative which contribute to young people’s personal and professional development and facilitate their e ...[+++]

65. rappelle qu'il est essentiel, tant pour la croissance et la compétitivité que pour la conscience européenne, l'épanouissement personnel et la confiance en soi, d'investir dans l'éducation et dans le développement de compétences qui répondent aux exigences du marché du travail et de la société; souligne que l'esprit d'entreprise requiert le développement de compétences transversales telles que la créativité, l'esprit critique, le travail en équipe, l'esprit d'initiative, qui contribuent au développement personnel et professionnel et permettent aux jeunes une transition plus rapide vers le marché du travail; souligne que ces investis ...[+++]


4. Calls on the Commission and Member States to assess future employment developments in the steel sector for the EU as a whole, and for individual Member States, and to encourage Member States and social partners to draw up adequate plans for training, retraining, mobility and outplacement of workers within the sector; stresses the importance of EU support for training and employment in industrial transition processes in order to retain and develop skills and know-how, to anticipate skills needs, to promote training and skills upgra ...[+++]

4. invite la Commission et les États membres à analyser l'évolution future de l'emploi dans le secteur sidérurgique au niveau européen ainsi qu'au sein de chaque État membre et à encourager les États membres et les partenaires sociaux à élaborer des programmes adaptés pour la formation, la reconversion, la mobilité et le reclassement externe de travailleurs dans le secteur; souligne l'importance des aides européennes pour la formation et l'emploi dans les processus de mutation industrielle de manière à conserver et développer les compétences et le savoir-faire, anticiper les besoins de compétences, promouvoir la formation et l'améliorat ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
17. Calls for better monitoring in each professional sector and, according to qualification level, of the upcoming skill demand in Europe and for an immediate transposition of the findings into education, lifelong learning and other relevant policies of the Member States; emphasises the importance of boosting the attractiveness of jobs and careers to young workers and that young people in particular must be kept informed at all times about labour market trends so that they can concentrate on developing skills which are actually needed; considers that a ‘knowledge alliance’ that brings together businesses, social partners and education ...[+++]

17. demande que l'évolution de la demande en Europe, en matière de compétences, fasse l'objet d'une analyse approfondie dans chaque secteur professionnel et que ses conclusions soient immédiatement transposées dans les politiques des États membres en matière d'éducation, d'apprentissage tout au long de la vie et d'autres domaines pertinents; souligne qu'il importe d'encourager l'attractivité des emplois et carrières aux yeux des jeunes travailleurs et que ce sont surtout les jeunes qui doivent être informés en permanence sur les tendances du marché de l'emploi afin de pouvoir se concentrer sur le développement des aptitudes réellement r ...[+++]


Cohesion policy should also be used to develop skills needed in the knowledge economy and to develop content through the delivery of applications and services (such as e-government, e-business, e-learning, e-health), which provide interesting alternatives to other, often more costly, service delivery models.

La politique de cohésion doit également servir à développer les compétences nécessaires dans le cadre de l’économie de la connaissance et à développer le contenu par la mise en place d’applications et de services (tels que e-gouvernement, e-commerce, e-éducation, e-santé) constituant des alternatives intéressantes par rapport à d’autres modèles d’offre de services souvent plus coûteux.


The 13 shared European objectives towards which policies are expected to converge by 2010 include Objective 1.2 (Developing skills for the knowledge society), Objective 1.3 (Ensuring access to ICT for everyone) and Objective 3.4 (Increasing mobility and exchange).

Les treize objectifs européens vers lesquels les politiques doivent tendre d'ici 2010, comprennent l'objectif 1.2 (développer les compétences nécessaires dans la société fondée sur la connaissance), l'objectif 1.3 (permettre à tous d'avoir accès aux TIC) et l'objectif 3.4 (accroître la mobilité et les échanges).


(5) The guidelines for Member States' employment policies for 2001(1) which stress that in connection with developing skills for the new labour market in the context of lifelong learning, Member States will aim at developing e-Learning for all citizens.

(5) les lignes directrices pour les politiques de l'emploi des États membres pour 2001(1), qui soulignent que pour développer les compétences pour le nouveau marché du travail dans le cadre de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, les États membres viseront à développer l'apprentissage en ligne (e-Learning) pour l'ensemble des citoyens;


(2) The report from the Council (Education) to the Stockholm European Council on the concrete future objectives of education and training systems which underlines, inter alia, the importance of developing skills for the knowledge society and achieving the targets set by the Lisbon European Council to ensure access to ICTs for everyone.

(2) le rapport du Conseil "Éducation" au Conseil européen de Stockholm sur les futurs objectifs concrets des systèmes d'éducation et de formation, qui souligne, notamment, qu'il est important de développer les compétences nécessaires pour les besoins de la société fondée sur la connaissance et d'atteindre les objectifs fixés par le Conseil européen de Lisbonne pour que chacun ait accès aux TIC;


In each education establishment and each teacher training centre, defining, in conjunction with the local authorities, a consistent and durable investment policy based on a clear formulation of strategies for teaching and organisation and for developing skills, is a sine qua non which calls for new managerial practices.

Au niveau de chaque établissement éducatif et de chaque centre de formation des enseignants, la définition en liaison avec les autorités locales d'une politique d'investissement cohérente et durable, basée sur une formulation claire des stratégies pédagogiques et organisationnelles et de développement des compétences, constitue une nécessité incontournable requérant de nouvelles pratiques managériales.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'developing skills which' ->

Date index: 2023-12-01
w