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ACAST
ACASTD
CAACT
Create new products
Develop a new confectionery product
Develop new approaches to imaging
Develop new confectionery products
Develop new imaging techniques
Develop new product
Develop new products
Developing new confectionery products
Establish new confectionery products
Generate new products
NEPAD
New Partnerships for Africa's Development
New product development
Perform imaging technique development
Product development
To develop new courses of training
WHO monitors new developments and techniques

Vertaling van "developing new qualitative " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
develop a new confectionery product | establish new confectionery products | develop new confectionery products | developing new confectionery products

élaborer de nouveaux produits de confiserie


develop new approaches to imaging | perform imaging technique development | develop new imaging techniques | devise and execute new approaches to radiography imaging

développer de nouvelles techniques d’imagerie


create new products | develop new product | develop new products | generate new products

élaborer de nouveaux produits


Advisory Committee on the Application of Science and Technology to Development | new name:Commission on Science and Technology for Development | ACAST [Abbr.] | ACASTD [Abbr.] | CAACT [Abbr.]

Comité consultatif sur l'application de la science et de la technique au développement | CCAST [Abbr.] | CCASTD [Abbr.]


further development/new development/subsequent development

développement ultérieur/consolidation/nouvelle étape


develop new lines of production, to

diversifier la production


to develop new courses of training

développer de nouvelles filières de formation


product development [ new product development ]

veloppement de produit [ développement industriel de produit | développement de produits nouveaux | développement de nouveaux produits | mise au point de nouveaux produits ]


New Partnerships for Africa's Development [ NEPAD ]

Nouveau Partenariat pour le Développement de l'Afrique [ NEPAD ]


WHO monitors new developments and techniques

l'OMS suit l'évolution des connaissances et des techniques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
RECOGNIZING that the cessation of all nuclear weapon test explosions and all other nuclear explosions, by constraining the development and qualitative improvement of nuclear weapons and ending the development of advanced new types of nuclear weapons, constitutes an effective measure of nuclear disarmament and non-proliferation in all its aspects,

RECONNAISSANT que la cessation de toutes les explosions expérimentales d’arme nucléaire et de toutes autres explosions nucléaires, en freinant le développement et l’amélioration qualitative des armes nucléaires et en mettant fin au développement de nouveaux types d’arme nucléaire, encore plus évolués, concourra efficacement au désarmement nucléaire et à la non-prolifération sous tous ses aspects,


(a) carries out a nuclear weapon test explosion or any other nuclear explosion for the purpose of developing qualitative improvements in nuclear weapons or developing new types of nuclear weapons; or

a) soit effectue une explosion expérimentale d’arme nucléaire ou toute autre explosion nucléaire ayant pour objet l’amélioration qualitative d’armes nucléaires ou le développement de nouveaux types d’armes nucléaires;


(b) causes, encourages or participates in the carrying out of any nuclear weapon test explosion or any other nuclear explosion for the purpose of developing qualitative improvements in nuclear weapons or developing new types of nuclear weapons.

b) soit provoque ou encourage l’exécution d’une explosion expérimentale d’arme nucléaire ou de toute autre explosion nucléaire ayant pour objet l’amélioration qualitative d’armes nucléaires ou le développement de nouveaux types d’armes nucléaires, ou y participe.


42. Urges that new indicators to monitor the Lisbon process be added, including quality-of-life indicators; welcomes, in this context, the work undertaken by various Commission Directorates General in developing new qualitative indicators; calls on the Council, the Member States and the Commission to assess their policy measures and national plans also with indicators such as CO2-emissions, energy intensity of the economy, risk-of-poverty rate and loss of biodiversity;

42. demande que de nouveaux indicateurs soient prévus, notamment pour ce qui est de la qualité de vie; se félicite dans ce contexte du travail effectué par différentes directions générales de la Commission qui ont élaboré de nouveaux indicateurs qualitatifs; demande au Conseil, à la Commission et aux États membres d'évaluer leurs mesures et les plans nationaux en utilisant des indicateurs tels que émissions de CO2, intensité énergétique de l'économie, taux de risque de pauvreté et perte de biodiversité;


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53. Welcomes the progress made under the Lisbon Strategy during recent years but notes that a number of important legislative initiatives are still pending and should be adopted as a matter of priority; underlines the unbalanced situation regarding the quality and quantity of initiatives under the different European guidelines; calls for a more balanced approach in the interests of a real multi-supportive EU policy mix reform programme; supports the strengthening of the external dimension of the European reform agenda, providing for high standards, appropriate regulatory framework and cooperative working methods in order to collaborate with other international economic players and to meet global challenges; welcomes, in this context, th ...[+++]

53. salue les progrès accomplis dans le cadre de la stratégie de Lisbonne au cours des dernières années, mais constate que plusieurs initiatives législatives importantes restent en souffrance et devraient être adoptées en priorité; souligne le déséquilibre de la situation du point de vue de la qualité et de la quantité des initiatives relevant des différentes lignes directrices européennes; demande une approche plus équilibrée dans l'intérêt d'un véritable programme européen de réforme s'appuyant sur une combinaison de mesures de soutien multiples; préconise le renforcement de la dimension extérieure du programme de réforme européen pour garantir des normes strictes, un cadre réglementaire adéquat et des méthodes de travail en collaborat ...[+++]


51. Welcomes the progress made under the Lisbon Community programme during the last years, but notes that a number of important legislative initiatives are still pending and should be adopted as a matter of priority; underlines the unbalanced situation regarding the quality and quantity of initiatives under the different European guidelines; calls for a more balanced approach in the interests of a real multi-supportive European policy mix reform programme; supports the strengthening of the external dimension of the European reform agenda, providing for high standards, appropriate regulatory framework and cooperative working methods in order to collaborate with other international economic players and to meet global challenges; welcomes, ...[+++]

51. salue les progrès accomplis dans le cadre du programme communautaire de Lisbonne au cours des dernières années, mais constate que plusieurs initiatives législatives importantes restent en souffrance et devraient être adoptées en priorité; souligne le déséquilibre de la situation du point de vue de la qualité et de la quantité des initiatives relevant des différentes lignes directrices européennes; demande une approche plus équilibrée dans l'intérêt d'un véritable programme européen de réforme s'appuyant sur une combinaison de mesures de soutien multiples; préconise le renforcement de la dimension extérieure du programme de réforme européen pour garantir des normes strictes, un cadre réglementaire adéquat et des méthodes de travail en ...[+++]


57. Welcomes, therefore, the work undertaken by various Commission Directorate Generals in developing new qualitative indicators; urges that those indicators – whether they relate to the social dimension, like the poverty indicator, or the environmental dimension, like the biodiversity indicator – be used in upcoming evaluations of the NRPs and incorporated in the Commission's monitoring, thereby creating a more complete set of indicators to measure the success of the Lisbon Strategy;

57. salue le travail entrepris par les différentes DG de la Commission en vue d'élaborer de nouveaux indicateurs qualitatifs; insiste pour que ces indicateurs, qu'ils concernent la dimension sociale, comme l'indicateur de pauvreté, ou environnementale, comme l'indicateur de biodiversité, soient utilisés dans de futures évaluations des PNR et soient intégrés dans le suivi effectué par la Commission; ceci créera une série d'indicateurs plus complexes permettant de mesurer le succès de la stratégie de Lisbonne;


58. Welcomes, therefore, the work undertaken by various Commission DGs in developing new qualitative indicators; urges that these indicators – whether they relate to the social dimension, like the poverty indicator, or the environmental dimension, like the biodiversity indicator – be used in upcoming evaluations of the National Lisbon Programmes and incorporated in the Commission’s monitoring, thereby creating a more complete set of indicators to measure the success of Lisbon;

58. salue le travail entrepris par les différentes DG de la Commission en vue d'élaborer des indicateurs nouveaux et qualitatifs; insiste pour que ces indicateurs, qu'ils concernent la dimension sociale comme l'indicateur de pauvreté ou environnementale, comme l'indicateur de biodiversité soient utilisés dans de futures évaluations des programmes de Lisbonne nationaux et soient intégrés dans le suivi effectué par la Commission; ceci créera une série d'indicateurs plus complexes permettant de mesurer le succès de la stratégie de Lisbonne;


According to Miss Vasso Papandreou, Member of the Commission with special responsibility for Social Affairs, Employment, Education and Training, "continuing vocational training must from now on become a central plank of business planning and policy conducted by and in the Member States in order to ensure control over the accelerating pace of economic and social change, help implement the ambitious objectives of the 1992 project and, through a new qualitative and quantitative effort, respond to the range of major challenges to the Community's future". The Commission recently proposed a programme for the ...[+++]

"La formation professionnelle continue doit être d'ores et déjà au coeur des stratégies des entreprises et des politiques conduites par et dans les Etats membres pour maîtriser l'accélération des mutations économiques et sociales, préparer la réalisation de l'objectif ambitieux de 1992 et répondre, grâce à un nouvel effort qualitatif et quantitatif, à une combinaison de défis essentiels pour l'avenir de la Communauté", a dit Madame Vasso PAPANDREOU, Commissaire responsable des Affaires Sociales, de l'Emploi, de l' Education et de la Formation La Commission vient de proposer un programme pour le développement de la formation professionnel ...[+++]


As a first step, the Group will work on the basis of the priority themes mentioned in the Commission report for the December 1994 Essen European Council : - qualitative and quantitative impact of the introduction of new information and communication technologies on employment, and conditions for optimal exploitation of new sources of employment linked to technological progress, - impact of new technologies on work organisation (flexible enterprise, teleworking) and potential consequences on social legislation (labour law, social security, including health and safety at work), - consequences of the information society on the cohesion of E ...[+++]

En premier lieu, le groupe travaillera sur la base des thèmes prioritaires mentionnés dans le rapport de la Commission destiné au Conseil européen d'Essen en décembre 1994: - l'impact qualitatif et quantitatif de l'introduction de nouvelles technologies d'information et de communication sur l'emploi et les conditions d'une exploitation optimale des nouvelles sources d'emploi liées au progrès technologique, - l'impact des nouvelles technologies sur l'organisation du travail (entreprise flexible, télétravail) et ses éventuelles répercussions sur la législation sociale (droit du travail, sécurité sociale, y compris la santé et la sécurité s ...[+++]


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