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Aid to developing countries
Co-development
Developed country
Developed nation
Developing countries
Developing country
Development aid
Development aid policy
First world country
First world nation
Industrialised country
Industrialized country
Industrialized nation
LDCs
LLDCs
Least developed among developing countries
Least developed countries
Less advanced country
Less developed country
OHRLLS
Rich country
Rich nation
Third World
Third World countries
Underdeveloped country

Vertaling van "developing countries firmly " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
industrialised country [ developed country | developed nation | first world country | first world nation | industrialized country | industrialized nation | rich country | rich nation ]

pays industrialisé [ pays développé | pays riche ]


developing countries [ Third World | Third World countries ]

pays en développement [ pays du tiers monde | pays en voie de développement | PVD | tiers monde ]


developing country | less developed country | underdeveloped country

pays en développement | pays en voie de développement | PED [Abbr.] | PVD [Abbr.]


Office of the High Representative for the Least Developed Countries, Landlocked Developing Countries and Small Island Developing States | OHRLLS [Abbr.]

Bureau du Haut Représentant pour les pays les moins avancés, les pays en développement sans littoral et les petits États insulaires en développement


least developed among developing countries | least developed countries | LDCs [Abbr.] | LLDCs [Abbr.]

pays en développement les moins avancés | pays les moins avancés | pays les moins développés | PMA [Abbr.] | PMD [Abbr.]


developing country [ less developed country | less advanced country | underdeveloped country ]

pays en développement [ PED | pays du Sud | pays en voie de développement | pays peu développé | pays sous-développé ]


development aid [ aid to developing countries | co-development | Development aid policy(ECLAS) ]

aide au développement [ aide aux PVD | codéveloppement ]


Meeting of Governments of Developing Countries and Executing Agencies of the United Nations Development System on Technical Cooperation among Developing Countries

Réunion des gouvernements de pays en développement et des agents d'exécution du système des Nations Unies pour le développement sur la coopération technique entre pays en développement


Buenos Aires Plan of Action for Promoting and Implementing Technical Co-operation among Developing Countries [ Plan of Action for Promoting and Implementing Technical Co-operation among Developing Countries ]

Plan d'action de Buenos Aires pour la promotion et la mise en œuvre de la coopération technique entre pays en développement [ Plan d'action pour la promotion et la mise en œuvre de la coopération technique entre pays en développement ]


Office of the High Representative for the Least Developed Countries, Landlocked Developing Countries and Small Island Developing States [ OHRLLS ]

Bureau du Haut Représentant pour les pays les moins avancés, les pays en développement sans littoral et les petits États insulaires en développement [ OHRLLS ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8. Draws attention to the Fourth Aid for Trade Review Conference held in July 2013 in Geneva, which showed the benefits that developing countries gain from global value chains; points, however, to the fact that participants identified trade-related constraints that prevent developing-country firms from linking to or moving up value chains, such as inadequate infrastructure, high transportation and shipping costs, inadequate access to trade finance, inability to attract foreign direct investment, lack of comparati ...[+++]

8. attire l'attention sur la conférence du quatrième examen de l'aide pour le commerce, qui s'est tenue en juillet 2013 à Genève, et qui a mis en lumière les avantages découlant des chaînes de valeur mondiales pour les pays en développement; souligne, néanmoins, que les participants ont identifié des obstacles en matière commerciale qui empêchent les entreprises des pays en développement de rejoindre ou de développer des chaînes de valeur: infrastructures inadaptées, coûts de transport, notamment maritime, élevés, accès au financement du commerce insatisfaisant, incapacité à attirer les investissements directs étrangers, absence d'avant ...[+++]


8. Draws attention to the Fourth Aid for Trade Review Conference held in July 2013 in Geneva, which showed the benefits that developing countries gain from global value chains; points, however, to the fact that participants identified trade-related constraints that prevent developing-country firms from linking to or moving up value chains, such as inadequate infrastructure, high transportation and shipping costs, inadequate access to trade finance, inability to attract foreign direct investment, lack of comparati ...[+++]

8. attire l'attention sur la conférence du quatrième examen de l'aide pour le commerce, qui s'est tenue en juillet 2013 à Genève, et qui a mis en lumière les avantages découlant des chaînes de valeur mondiales pour les pays en développement; souligne, néanmoins, que les participants ont identifié des obstacles en matière commerciale qui empêchent les entreprises des pays en développement de rejoindre ou de développer des chaînes de valeur: infrastructures inadaptées, coûts de transport, notamment maritime, élevés, accès au financement du commerce insatisfaisant, incapacité à attirer les investissements directs étrangers, absence d'avant ...[+++]


Recalls that multilateralism must remain the EU's first priority, and demands that ongoing and new trade negotiations should respect the principle of special and differential treatment for developing countries; firmly believes that an effective and reformed multilateral trade framework is needed to build a more balanced and fair economic system as part of a new global governance at the service of development and of the eradication of poverty;

rappelle que le multilatéralisme doit rester la première priorité de l'UE et demande que les négociations commerciales en cours ou à venir respectent le principe d'un traitement spécial et différencié pour les pays en développement; se déclare fermement convaincu qu'un cadre efficace et revu pour le commerce multilatéral est nécessaire pour rééquilibrer et rendre plus équitable le système économique dans le contexte de la nouvelle gouvernance mondiale, dans l'intérêt du développement et de l'éradication de la pauvreté;


82. Recalls that multilateralism must remain the EU's first priority, and demands that on-going and new trade negotiations should respect the principle of special and differential treatment for developing countries; firmly believes that an effective and reformed multilateral trade framework is needed to build a more balanced and fair economic system as part of a new global governance at the service of development and of the eradication of poverty;

82. rappelle que le multilatéralisme doit rester la première priorité de l'UE et demande que les négociations commerciales en cours ou à venir respectent le principe d'un traitement spécial et différencié pour les pays en développement; se déclare fermement convaincu qu'un cadre efficace et revu pour le commerce multilatéral est nécessaire pour rééquilibrer et rendre plus équitable le système économique dans le contexte de la nouvelle gouvernance mondiale, dans l'intérêt du développement et de l'éradication de la pauvreté;


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68. Recalls that multilateralism must remain the EU's first priority, and demands that ongoing and new trade negotiations should respect the principle of special and differential treatment for developing countries; firmly believes that an effective and reformed multilateral trade framework is needed to build a more balanced and fair economic system as part of a new global governance at the service of development and of the eradication of poverty;

68. rappelle que le multilatéralisme doit rester la première priorité de l'UE et demande que les négociations commerciales en cours ou à venir respectent le principe d'un traitement spécial et différencié pour les pays en développement; se déclare fermement convaincu qu'un cadre efficace et revu pour le commerce multilatéral est nécessaire pour rééquilibrer et rendre plus équitable le système économique dans le contexte de la nouvelle gouvernance mondiale, dans l'intérêt du développement et de l'éradication de la pauvreté;


(109) The Commission should adopt the draft regulatory technical standards developed by ESMA in Article 7 regarding procedures for granting and refusing requests for authorisation of investment firms, Articles 9 and 48 regarding requirements for management bodies, Article 12 regarding acquisition of qualifying holding, Article 27 regarding obligation to execute orders on terms most favourable to clients, Articles 34 and 54 regarding cooperation and exchange of information, Article 36 regarding freedom to provide investment services an ...[+++]

(109) La Commission devrait adopter les projets de normes techniques de réglementation élaborés par l’AEMF en vertu de l’article 7 concernant les procédures de délivrance d’un agrément et de rejet d’une demande d’agrément, des articles 9 et 48 concernant les exigences applicables aux organes de direction, de l’article 12 concernant l’acquisition de participations qualifiées, de l’article 27 concernant l’obligation d’exécuter les ordres aux conditions les plus favorables pour le client, des articles 34 et 54 concernant la coopération et l’échange d’informations, de l’article 36 concernant la liberté de prestation des services et d’exercic ...[+++]


At its meeting of 8-9 March 2007, the European Council made a firm commitment to reduce the overall greenhouse gas emissions of the Community by at least 20 % compared to 1990 levels by 2020 and by 30 % provided that other developed countries commit themselves to comparable emission reductions and economically more advanced developing countries contribute according to their respective capabilities.

Lors de sa réunion des 8 et 9 mars 2007, le Conseil européen a pris l'engagement ferme de réduire, d'ici à 2020, les émissions globales de gaz à effet de serre de la Communauté d'au moins 20 % par rapport à leurs niveaux de 1990, voire de 30 % pour autant que les autres pays développés s'engagent à atteindre des réductions d'émissions comparables et que les pays en développement plus avancés sur le plan économique apportent une contribution adaptée à leurs capacités respectives.


In this respect, the Commission proposed in January 2007 that, in the context of international negotiations, the European Union should pursue the objective of a 30 % reduction of greenhouse gas emissions by developed countries by 2020 (compared to 1990 levels) and that the Union itself should make a firm independent commitment to achieve at least a 20 % reduction of greenhouse gas emissions by 2020 (compared to 1990 levels), irrespective of reductions achieved by other developed countries.

À cet égard, la Commission a proposé, en janvier 2007, que l'Union européenne se fixe pour objectif, dans le cadre des négociations internationales, de réduire les émissions de gaz à effet de serre des pays développés de 30 % (par rapport à leur niveau de 1990) d'ici à 2020 et a indiqué que l'Union elle-même devrait prendre, de manière indépendante, l'engagement ferme de réduire les émissions de gaz à effet de serre d'au moins 20 % (par rapport à leur niveau de 1990) d'ici à 2020, quelles que soient les réductions obtenues par les autres pays développés ...[+++]


offers submitted by a developing country firm in a consortium with European partners, and

aux offres soumises par une entreprise de pays en développement membre d'un consortium avec des partenaires européens, et


The Committee firmly believes that lasting progress in the field of trade policy can only be made in the industrialized countries - and, in particular, also in the developing countries and the transition countries - if the ground has first been prepared by means of effective publicity through the media and NGOs.

Le Comité est convaincu que l'on ne pourra parvenir à des progrès durables dans le domaine de la politique commerciale, tant dans les pays industrialisés que dans les pays en développement et les nouveaux pays industriels, que si l'on effectue un travail de communication performant auprès de l'opinion par l'intermédiaire des médias et des ONG.




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Date index: 2023-10-08
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