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Aid to developing countries
Co-development
Developed country
Developed nation
Developing countries
Developing country
Development aid
Development aid policy
First world country
First world nation
Industrialised country
Industrialized country
Industrialized nation
LDCs
LLDCs
Least developed among developing countries
Least developed countries
Less advanced country
Less developed country
OHRLLS
Rich country
Rich nation
Third World
Third World countries
Underdeveloped country

Vertaling van "developing countries derive " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
industrialised country [ developed country | developed nation | first world country | first world nation | industrialized country | industrialized nation | rich country | rich nation ]

pays industrialisé [ pays développé | pays riche ]


developing countries [ Third World | Third World countries ]

pays en développement [ pays du tiers monde | pays en voie de développement | PVD | tiers monde ]


developing country | less developed country | underdeveloped country

pays en développement | pays en voie de développement | PED [Abbr.] | PVD [Abbr.]


Office of the High Representative for the Least Developed Countries, Landlocked Developing Countries and Small Island Developing States | OHRLLS [Abbr.]

Bureau du Haut Représentant pour les pays les moins avancés, les pays en développement sans littoral et les petits États insulaires en développement


least developed among developing countries | least developed countries | LDCs [Abbr.] | LLDCs [Abbr.]

pays en développement les moins avancés | pays les moins avancés | pays les moins développés | PMA [Abbr.] | PMD [Abbr.]


developing country [ less developed country | less advanced country | underdeveloped country ]

pays en développement [ PED | pays du Sud | pays en voie de développement | pays peu développé | pays sous-développé ]


development aid [ aid to developing countries | co-development | Development aid policy(ECLAS) ]

aide au développement [ aide aux PVD | codéveloppement ]


Meeting of Governments of Developing Countries and Executing Agencies of the United Nations Development System on Technical Cooperation among Developing Countries

Réunion des gouvernements de pays en développement et des agents d'exécution du système des Nations Unies pour le développement sur la coopération technique entre pays en développement


Buenos Aires Plan of Action for Promoting and Implementing Technical Co-operation among Developing Countries [ Plan of Action for Promoting and Implementing Technical Co-operation among Developing Countries ]

Plan d'action de Buenos Aires pour la promotion et la mise en œuvre de la coopération technique entre pays en développement [ Plan d'action pour la promotion et la mise en œuvre de la coopération technique entre pays en développement ]


Office of the High Representative for the Least Developed Countries, Landlocked Developing Countries and Small Island Developing States [ OHRLLS ]

Bureau du Haut Représentant pour les pays les moins avancés, les pays en développement sans littoral et les petits États insulaires en développement [ OHRLLS ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
While it could be argued that developing countries may derive the indirect benefit of, in this case, more stable accounting regimes, some believe the clear winners of increased liberalization in this kind of negotiation will be developed country accounting services, which will be in the best position to enter developing markets.

Bien qu'on puisse prétendre que les pays en développement peuvent obtenir des avantages indirects, dans ce cas, des régimes comptables plus stables, certains estiment que les vrais gagnants d'une libéralisation accrue seront les services comptables des pays industrialisés qui seront en meilleure position pour pénétrer les marchés en développement.


30. Underlines that, in the global context of tax competition, developing countries derive a larger part of their tax revenues from capital and have little possibility to collect alternative taxes; notes that the decline in tax revenues because of that competition should be addressed by broadening the tax base or by abstaining from that competition altogether if convenient and if other factors like good governance, legal security and avoidance of nationalisation are jeopardised in the competition process for FDI; points out that low-income countries need the capacity to effectively negotiate with multinational corporations in order to ...[+++]

30. souligne que, dans le cadre de la concurrence fiscale mondiale, les pays en développement tirent une plus grande partie de leurs recettes fiscales du capital et qu'ils ont peu de possibilités de prélever d'autres types d'impôts; observe que la baisse des recettes fiscales due à cette concurrence doit être compensée par l'élargissement de l'assiette fiscale, mais que les pays en développement pourraient également cesser cette concurrence s'ils parvenaient à mobiliser d'autres facteurs pour attirer les IDE, tels que la bonne gouvernance, la sécurité juridique et la renonciation à la pratique des nationalisations; ajoute que les pays ...[+++]


30. Underlines that, in the global context of tax competition, developing countries derive a larger part of their tax revenues from capital and have little possibility to collect alternative taxes; notes that the decline in tax revenues because of that competition should be addressed by broadening the tax base or by abstaining from that competition altogether if convenient and if other factors like good governance, legal security and avoidance of nationalisation are jeopardised in the competition process for FDI; points out that low-income countries need the capacity to effectively negotiate with multinational corporations in order to ...[+++]

30. souligne que, dans le cadre de la concurrence fiscale mondiale, les pays en développement tirent une plus grande partie de leurs recettes fiscales du capital et qu'ils ont peu de possibilités de prélever d'autres types d'impôts; observe que la baisse des recettes fiscales due à cette concurrence doit être compensée par l'élargissement de l'assiette fiscale, mais que les pays en développement pourraient également cesser cette concurrence s'ils parvenaient à mobiliser d'autres facteurs pour attirer les IDE, tels que la bonne gouvernance, la sécurité juridique et la renonciation à la pratique des nationalisations; ajoute que les pays ...[+++]


30. Underlines that, in the global context of tax competition, developing countries derive a larger part of their tax revenues from capital and have little possibility to collect alternative taxes; notes that the decline in tax revenues because of that competition should be addressed by broadening the tax base or by abstaining from that competition altogether if convenient and if other factors like good governance, legal security and avoidance of nationalisation are jeopardised in the competition process for FDI; points out that low-income countries need the capacity to effectively negotiate with multinational corporations in order to ...[+++]

30. souligne que, dans le cadre de la concurrence fiscale mondiale, les pays en développement tirent une plus grande partie de leurs recettes fiscales du capital et qu'ils ont peu de possibilités de prélever d'autres types d'impôts; observe que la baisse des recettes fiscales due à cette concurrence doit être compensée par l'élargissement de l'assiette fiscale, mais que les pays en développement pourraient également cesser cette concurrence s'ils parvenaient à mobiliser d'autres facteurs pour attirer les IDE, tels que la bonne gouvernance, la sécurité juridique et la renonciation à la pratique des nationalisations; ajoute que les pays ...[+++]


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I. whereas 95 of 141 developing countries derive at least 50% of their export earnings from commodity exports,

I. considérant que les produits de base représentent au moins 50 % des recettes d'exportations de 95 pays en développement sur 141,


H. whereas 95 of 141 developing countries derive at least 50% of their export earnings from commodity exports,

H. considérant que les produits de base représentent au moins 50 % de la valeur des exportations de 95 pays en développement sur 141,


The problems encountered by the heavily indebted poor countries today derive from the economic situation that developed in the seventies and eighties .In this period developing countries suffered from a substantial deterioration in the terms of trade due to the simultaneous impact of decreasing world market prices for their main export products and a sharp rise in the price of oil.

Les problèmes rencontrés par les pays pauvres lourdement endettés proviennent des situations économiques développées dans les années 70 et 80. Durant cette période, ils ont souffert d'une détérioration des termes de l'échange (diminution des prix des exportations relativement aux prix des importations).


The developing countries that would derive the main benefit from this offer would be Brazil, Colombia, ASEAN countries and Central American countries. 6. It should be recalled that in Montreal the EC has granted duty free access to practically all tropical products coming from the least- developed countries.

Les pays en voie de développement qui devraient retirer le plus grand profit de cette offre seraient le Brésil, la Colombie, les pays de l'ASEAN et les pays d'Amérique Centrale. 6. Il convient de rappeler qu'à Montréal la CE a accordé l'accès en franchise à pratiquement tous les produits tropicaux provenant des pays les moins avancés.


(2) The developing countries are divided too: middle-income countries like Chile or a number of East Asian countries have derived great benefit from the liberalisation brought about by the Uruguay Round; on the other hand a group of 80 countries representing one-third of the world's population has seen its situation worsen and lays the blame for this partly on liberalisation biased in favour of the industrialised countries.

(2) Les PVD eux aussi sont partagés: certes, les pays à revenu moyen comme le Chili ou comme plusieurs pays d'Asie de l'Est ont tiré d'immenses bénéfices de la libéralisation accomplie par l'Uruguay Round; mais un groupe de 80 pays représentant 1/3 de la population mondiale a vu sa situation se détériorer et en impute pour partie la cause à une libéralisation biaisée au profit des pays industrialisés.


To that end, the Council also stressed the need for greater and consistent efforts on the part of developed countries and international organisations to guarantee to developing countries technical assistance and an enhancement of their capacity to participate effectively in negotiations, to implement the results, and to derive full benefit from the advantages of trade and investment liberalisation.

Le Conseil souligne également, à cette fin, la nécessité d'un effort cohérent et accru de la part des pays développés et des organisations internationales pour assurer aux pays en développement l'assistance technique et le renforcement de leur capacité à participer d'une façon efficace aux négociations, à en mettre en œuvre les résultats, et à bénéficier pleinement des avantages découlant de la libéralisation des échanges et de l'investissement.




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Date index: 2022-02-19
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