Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
CPR
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Common Provisions Regulation
Content development
Conversion hysteria
DELTA
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
E-learning content development
E-learning developer
E-learning developers
E-learning producer
ELearning developers
Hysteria hysterical psychosis
Jealousy
Learning content development
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reaction

Traduction de «developing common e-learning » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Developing European Learning through Technological Advance | Development of European Learning through Technological Advance | DELTA [Abbr.]

Développement de l'apprentissage en Europe par l'emploi des technologies avancées | DELTA [Abbr.]


e-learning content development [ learning content development | content development ]

élaboration de contenus d'apprentissage en ligne [ développement de contenus de cyberapprentissage ]


Development of European Learning through Technological Advance | DELTA [Abbr.]

développement de l'apprentissage en Europe par l'emploi des technologies avancées | DELTA [Abbr.]


Keen for the Screen: Canadian Employers Turn to E-learning for Employee Skill Development

Keen for the Screen: Canadian Employers Turn to E-learning for Employee Skill Development


E-Learning/Multimedia Developer

Concepteur multimédia/d'apprentissage en ligne


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


e-learning developers | e-learning producer | e-learning developer | eLearning developers

développeur AL | développeuse d'apprentissage en ligne | développeur de systèmes d'enseignement en ligne/développeuse de systèmes d'enseignement en ligne | développeur elearning


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of re ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Common Provisions Regulation | Regulation laying down common provisions for the European Structural and Investment Funds | Regulation laying down common provisions on the European Regional Development Fund, the European Social Fund, the Cohesion Fund, the European Agricultural Fund for Rural Development and the European Maritime and Fisheries Fund laying down general provisions on the European Regional Development ...[+++]

règlement portant dispositions communes | Règlement portant dispositions communes relatives au Fonds européen de développement régional, au Fonds social européen, au Fonds de cohésion, au Fonds européen agricole pour le développement rural et au Fonds européen pour les affaires maritimes et la pêche relevant du cadre stratégique commun, portant dispositions générales applicables au Fonds européen de développement régional, au Fonds social européen et au Fonds de cohésion | RDC [Abbr.] | RPDC [Abbr.]


Definition: The common themes that are shared by dissociative or conversion disorders are a partial or complete loss of the normal integration between memories of the past, awareness of identity and immediate sensations, and control of bodily movements. All types of dissociative disorders tend to remit after a few weeks or months, particularly if their onset is associated with a traumatic life event. More chronic disorders, particularly paralyses and anaesthesias, may develop if the onset is associated with insoluble problems or inter ...[+++]

Définition: Les divers troubles dissociatifs (ou de conversion) ont en commun une perte partielle ou complète des fonctions normales d'intégration des souvenirs, de la conscience de l'identité ou des sensations immédiates et du contrôle des mouvements corporels. Toutes les variétés de troubles dissociatifs ont tendance à disparaître après quelques semaines ou mois, en particulier quand leur survenue est associée à un événement traumatique. L'évolution peut également se faire vers des troubles plus chroniques, en particulier des paralysies et des anesthésies, quand la survenue du trouble est liée à des problèmes ou des difficultés interpe ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
117. Encourages the Member States to integrate the acquisition of digital skills into school curricula, to improve the necessary technical equipment and to promote cooperation between universities and technical colleges with the aim of developing common e-Learning curricula that are, recognised in the ECTS system; stresses that education and training curricula must aim at developing a critical thinking approach to the use and thorough understanding of new media, digital and information devices and interfaces, so that people can be active users of these new technologies and not simply end users; underlines the importance of proper train ...[+++]

117. encourage les États membres à intégrer l'acquisition de compétences numériques dans les programmes d'enseignement scolaire, à améliorer l'équipement technique nécessaire et à soutenir la coopération entre les universités et les écoles techniques afin de mettre au point des programmes communs en matière d'apprentissage en ligne reconnus dans le système ECTS; souligne que les programmes d'éducation et de formation doivent viser la connaissance approfondie et le développement d'un esprit critique vis-à-vis de l'utilisation des nouveaux dispositifs et des nouvelles interfaces qui se font jour dans les domaines des médias, du numérique ...[+++]


It has boosted the development of the learning outcomes approach, the lifelong learning perspective and has supported the development of common reference tools (Europass, European Qualifications Framework - EQF, European Credit System for VET – ECVET and European Quality Assurance Reference Framework for Vocational Education and Training – EQAVET).

Il encourage l’adoption des principes de l’acquis d’apprentissage et de l’éducation et la formation tout au long de la vie et a concouru à l’élaboration d’outils de référence communs [Europass, le cadre européen des certifications (CEC), le système européen de crédits d’apprentissage pour l’EFP (ECVET) et le cadre européen de référence pour l’assurance de la qualité dans l’EFP (CERAQ)].


* Member States are invited to develop further their use of the European Social Fund (ESF) - already the main Community instrument for the funding of lifelong learning, and the EQUAL Community Initiative to support the implementation of lifelong learning, in particular for the development of local learning partnerships and centres, and to support learning opportunities at work, access to basic skills (including through 'second chance provision'), and training of teachers, trainers and other learning facilitators [43].

* les Etats membres sont invités à avoir davantage recours au Fonds social européen (FSE) - qui constitue déjà le principal instrument de financement communautaire de l'éducation et de la formation tout au long de la vie - et à l'initiative communautaire EQUAL afin de soutenir la mise en oeuvre de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, notamment en vue du développement de partenariats et de centres locaux d'apprentissage, et pour soutenir les offres d'éducation et de formation sur le lieu de travail, l'accès aux compétences de base (y compris en offrant une "deuxième chance" aux apprenants) et la formation des enseignants ...[+++]


* New forms of learning and teaching and basic skills in vocational education and training: Proposals may contribute to the development of new learning methods for the improvement of basic skills, inter alia the foundation skills (e.g. learning to learn), the new skills (e.g. ICT skills) and mobility skills (e.g. foreign languages).

* Nouvelles méthodes d'apprentissage et d'enseignement et compétences de base en matière d'éducation et de formation professionnelle: les propositions peuvent contribuer au développement de nouvelles méthodes d'apprentissage visant à améliorer les compétences de base, notamment les socles de compétences (par exemple: apprendre à apprendre), les nouvelles compétences (par exemple: les compétences en matière de TIC) et les compétences facilitant la mobilité (par exemple: la connaissance de langues étrangères).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Examples of such support include: boosting competence development and intercultural learning through school partnerships, mobility and e-Twinning projects under Erasmus+; strengthening peer learning in the career and professional development of teachers and school leaders; and setting up a new support mechanism to help Member States seeking assistance in designing and implementing education reforms.

De telles mesures de soutien pourraient par exemple consister à dynamiser le développement des compétences et l’apprentissage interculturel grâce à des partenariats entre écoles ou des projets de mobilité et de jumelages virtuels au titre d’Erasmus+, à renforcer l’apprentissage par les pairs dans le cadre de la carrière et du développement professionnel des enseignants et des chefs d’établissement, et à mettre en place un nouveau dispositif de soutien afin d’aider les États membres à trouver l’assistance nécessaire pour élaborer et appliquer les réformes dans le domaine de l’éducation.


Developing schools into learning communities based on a common vision for school development shared by all stakeholders, using the experience and knowledge of all, and providing an open-minded, inspiring and comfortable environment to encourage young people to continue in education and training.

Transformer les écoles en communautés d'apprentissage fondées sur une vision commune du développement scolaire partagée par toutes les parties prenantes, en faisant appel à l'expérience et aux connaissances de tous et en proposant un environnement ouvert d'esprit, stimulant et agréable, afin d'encourager les jeunes à poursuivre leur éducation ou leur formation.


9. Considers that there is an urgent need to lay down common principles as regards study credits and the recognition of competences acquired in non-formal and informal learning contexts to keep pace with the development of lifelong learning policies;

9. estime urgent de définir des principes communs au niveau du financement et de la reconnaissance des compétences acquises, dans des contextes d'apprentissage non formel et informel, en fonction du développement des politiques d'apprentissage tout au long de la vie;


12. Stresses the need to develop common European quality standards for skills, education, life-long learning and recognition of professional qualifications and to identify best practice and adequate sources of financing policies for implementing life-long learning activities, in which connection the European Structural Fund should again be mobilised with a direct focus on education and training;

12. souligne la nécessité de mettre au point des normes de qualité communes au niveau européen en matière d'aptitudes, d'éducation, d'apprentissage tout au long de la vie et de reconnaissance des qualifications professionnelles, ainsi que d'identifier les meilleures pratiques et les sources adéquates de financement de politiques portant sur la mise en œuvre des activités liées à l'apprentissage tout au long de la vie, les fonds structurels européens devant être à nouveau sollicités, et l'accent placé directement sur l'éducation et la formation;


J. The Charter is a dynamic document, seeking, as in the Preamble, to "strengthen the protection of fundamental rights in the light of changes in society, social progress and scientific and technological developments". Its purpose is to assist the Union in its task of further developing common values while respecting the diversity of national identities. Its formulation allows for the future development of the acquis communautaire;

J. la Charte est un document dynamique qui, comme il est dit dans son préambule, cherche à "renforcer la protection des droits fondamentaux à la lumière de l'évolution de la société, du progrès social et des développements scientifiques et technologiques"; elle a pour objectif de seconder l'Union dans la tâche qu'elle s'est donnée de développer des valeurs communes dans le respect de la diversité des identités nationales; sa formulation permet le développement ultérieur de l'acquis communautaire;


J. The Charter is a dynamic document, seeking, as the Preamble has it, to “strengthen the protection of fundamental rights in the light of changes in society, social progress and scientific and technological developments”. Its purpose is to assist the Union in its task of further developing common values while respecting the diversity of national identities. Its formulation allows for the future development of the acquis communautaire;

J. la Charte est un document dynamique qui, comme le dit son préambule, cherche à renforcer la protection des droits fondamentaux à la lumière de l'évolution de la société, du progrès social et des développements scientifiques et technologiques"; elle a pour objectif de seconder l'Union dans la tâche qu'elle s'est donnée de développer des valeurs communes dans le respect de la diversité des identités nationales; sa formulation permet le développement ultérieur de l'acquis communautaire;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'developing common e-learning' ->

Date index: 2022-11-26
w