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Alternatives
Create designs for pipeline engineering
DAWN
Design pipeline engineering
Develop alternative mining methods
Develop designs for pipeline engineering
Developing alternative mining methods
Development Alternatives
Development Alternatives International
Development Alternatives with Women for a New Era
Development of alternative mining methods
FDRIO
Government planning inspector
IFDA
Implement new mining methods
International Foundation for Development Alternatives
National infrastructure examining inspector
Planning and development surveyor
Planning inspector
Society for Development Alternatives

Traduction de «developed alternative infrastructures » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
development of alternative mining methods | implement new mining methods | develop alternative mining methods | developing alternative mining methods

développer des méthodes d’exploitation minière alternatives


Society for Development Alternatives [ Development Alternatives International | Development Alternatives ]

Society for Development Alternatives [ Alternatives au développement ]


Alternatives: Action and Communication Network for International Development [ Alternatives ]

Alternatives : Réseau d'action de communication pour le développement international [ Alternatives ]


International Foundation for Development Alternatives | IFDA [Abbr.]

Fondation internationale pour un autre développement | FIPAD [Abbr.]


International Foundation for Development Alternatives

Fondation internationale pour un autre développement


Development Alternatives with Women for a New Era | DAWN [Abbr.]

DAWN [Abbr.]


Center for Regional Ecological and Science Studies in Development Alternatives

Center for Regional Ecological and Science Studies in Development Alternatives


national infrastructure examining inspector | planning inspector | government planning inspector | planning and development surveyor

inspecteur à l'inspection générale de l'administration/inspectrice à l'inspection générale de l'administration | inspecteur à l'inspection générale des finances/inspectrice à l'inspection générale des finances | inspecteur à l'inspection générale | inspecteur à l'inspection générale/inspectrice à l'inspection générale


design pipeline engineering | develop designs for pipeline engineering | create designs for pipeline engineering | design pipeline infrastructure using engineering principles

créer des conceptions pour l'ingénierie des canalisations de transport | créer des conceptions pour l'ingénierie des pipelines


Federal Act of 20 March 2009 on the Future Development of Railways Infrastructure [ FDRIO ]

Loi fédérale du 20 mars 2009 sur le développement de l'infrastructure ferroviaire [ LDIF ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
However, the Commission suggests that FICORA would no longer be required to price-regulate new generation fibre networks based on cost-orientation if the regulator applied strengthened non-discrimination rules and proved that a significant competitive constraint from regulated copper access prices and/or other well developed alternative infrastructures like cable or LTE (Long term evolution, a standard for wireless communication of high-speed data) could provide sufficient competitive safeguards.

La Commission indique, cependant, que la FICORA ne serait plus obligée d'imposer des mesures d’orientation des tarifs vers les coûts aux réseaux en fibre de nouvelle génération si elle appliquait des règles renforcées en matière de non-discrimination et si elle prouvait que la pression concurrentielle significative résultant des prix réglementés de l’accès au réseau en cuivre et/ou d’autres infrastructures alternatives suffisamment développées telles que le câble ou les réseaux LTE (norme pour la communication sans fil de données à grande vitesse) pourrait fournir des garanties suffisantes en ce qui concerne la concurrence.


The Commission has therefore today called on UKE to either mandate cost-orientated access to FTTH or to impose rigorous non-discriminatory access to the incumbent's network which, together with the evidence of a significant competitive constraint from regulated copper access prices and/or other well developed alternative infrastructures like cable or LTE (Long Term Evolution, a standard for wireless communication of high-speed data), can provide sufficient competitive safeguards to allow UKE not to impose cost-orientated access to FTTH networks.

La Commission a dès lors invité l’UKE, ce jour, soit à exiger que les tarifs d’accès au réseau FTTH soient fixés en fonction des coûts, soit à imposer un accès non discriminatoire strict au réseau de l'opérateur historique. Cette deuxième option peut offrir des sauvegardes en matière de concurrence suffisantes pour éviter la première option, s’il est aussi démontré qu’il existe une forte pression concurrentielle des tarifs réglementés pour l’accès aux lignes en cuivre et/ou à d'autres infrastructures de substitution bien développées comme le câble ou le LTE (Long Term Evolution, une norme pour les communications sans fil de données à gra ...[+++]


developing alternative infrastructure for transport users and/or expanding current capacity;

de développer des infrastructures alternatives pour les usagers des transports et/ou d’étendre les capacités actuelles;


Such projects should therefore relate to, inter alia, facilitating efficient pricing, reducing road transport pollution at source, mitigating its effects, improving the CO2 and energy performance of vehicles, developing alternative infrastructure for transport users, optimising logistics or improving road safety.

Ces projets devraient donc avoir pour objet, notamment, de favoriser une tarification efficace, de réduire à la source la pollution due au transport routier, d’en atténuer les effets, d’améliorer les performances des véhicules en matière d’émissions de CO2 et de consommation d’énergie, de construire des infrastructures alternatives pour les usagers des transports, d’optimiser la logistique ou d’améliorer la sécurité routière.


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However, revenue generated by external-cost charges should not be considered in calculation of the funding-gap, since this revenue should be spent on projects aimed at reducing road transport pollution at the source, mitigating its effects, improving the CO2 and energy performance of vehicles, and developing alternative infrastructure for transport users.

Cependant, les recettes résultant des redevances pour coûts externes ne devraient pas être prises en compte dans le calcul du déficit de financement, puisqu’elles devraient être consacrées à des projets visant à réduire à la source la pollution due au transport routier, à en atténuer les effets, à améliorer les performances des véhicules en matière d’émissions de CO2 et de consommation d’énergie, ainsi qu’à construire des infrastructures alternatives pour les usagers des transports.


More open FTTH architectures also enhance infrastructure based competition among ISPs, on the basis of unbundling and gradual deployment of alternative infrastructures, thereby driving the development of new services and applications.

La plus grande ouverture des architectures FTTH favorise également la concurrence entre FSI par les infrastructures du fait du dégroupage et du déploiement progressif d'autres infrastructures, favorisant ainsi le développement de nouveaux services et applications.


Regarding environmental sustainability, Member States underlined: Confirming the EU leadership in Energy efficiency by presenting an ambitious but realistic Action Plan on Energy Efficiency, with a view to exploiting fully the potential for 20% energy saving by 2020 Confirming the EU leading role in renewables by developing a long term strategy for the effective promotion of renewables (Road Map), and implementing the Biomass Action Plan, considering also long term goals Completing the review of the EU CO2 Emissions Trading Scheme as an instrument to achieve climate change objectives in a cost-effective manner Ensuring adequate support from RD D national and Community instruments to alternative ...[+++]

En ce qui concerne la viabilité environnementale, les États membres ont souligné qu'il faudrait: réaffirmer le rôle prépondérant de l'UE en matière d'efficacité énergétique en présentant un plan d'action ambitieux mais réaliste, visant à exploiter pleinement les possibilités de réaliser 20% d'économies d'énergie d'ici 2020; réaffirmer le rôle moteur de l'UE dans le domaine des énergies renouvelables, par l'élaboration d'une stratégie à long terme visant une véritable promotion de ces sources d'énergie (feuille de route) et la mise en œuvre du plan d'action dans le domaine de la biomasse prévoyant aussi des objectifs à long terme; achever le réexamen du système d'échange de quotas d'émission de CO de l'UE en tant qu'instrument qui doit per ...[+++]


This can be done by reducing the need for transport (e.g. by changing land-use, promoting telecommuting and videoconferencing), making better use of infrastructure and of vehicles, changing modes, for example to use rail instead of road, cycling and walking for short distances and developing public transport, using cleaner vehicles and developing alternatives to oil such as bio-fuels and hydrogen powered vehicles.

On peut, à cette fin, réduire le besoin de transport (en modifiant l'utilisation des sols ou en favorisant le télétravail et la vidéoconférence, par exemple), mieux utiliser les infrastructures et les véhicules, changer de mode de transport en recourant, par exemple, au rail plutôt qu'à la route, au vélo ou à la marche pour les courtes distances, développer les transports en commun, utiliser des véhicules plus propres et développer des solutions de remplacement de l'essence, comme les biocarburants et les piles à hydrogène.


With a new tax base, Canada will most likely reduce transfer payments for infrastructure development, thereby getting out of its fiduciary obligations, without developing alternative ways of generating revenues.

Après l'instauration d'une nouvelle assiette fiscale, le gouvernement fédéral réduirait très probablement ses paiements de transfert, ce qui lui permettrait de se libérer de ses obligations fiduciaires sans établir d'autres modes de production de revenus.


The major steps in the proposed schedule are summarized hereafter: (see annex) ANNEX EVOLUTION OF THE REGULATORY FRAMEWORK BEFORE 1992 1987: ----- - Green Paper on Telecoms 1988: ----- - Directive 88/301/EEC liberalising terminal equipments 1990: ----- - Directive 90/388/EEC liberalising all telecoms services except voice telephony for the public 1992: ----- - 1992 Review Communication TOWARDS THE LIBERALISATION OF TELECOMS 1993: ----- - Consultations on Review and communications - Green Paper on Mobile and Personal Communications 1993-1994-1995: --------------- - Accelerated adoption of proposals in fields of: - ONP voice - liberalisation of satellite communications - mutual recognition of licences - Further development of principles of: - ...[+++]

Les principales étapes du programme proposé sont résumées ci-dessous : ANNEXE EVOLUTION OF THE REGULATORY FRAMEWORK BEFORE 1992 1987: ----- - Green Paper on Telecoms 1988: ----- - Directive 88/301/EEC liberalising terminal equipments 1990: ----- - Directive 90/388/EEC liberalising all telecoms services except voice telephony for the public 1992: ----- - 1992 Review Communication TOWARDS THE LIBERALISATION OF TELECOMS 1993: ----- - Consultations on Review and communications - Green Paper on Mobile and Personal Communications 1993-1994-1995: --------------- - Accelerated adoption of proposals in fields of: - ONP voice - liberalisation of satellite communications - mutual recognition of licences - Further development of principles of: - univer ...[+++]


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