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Development indicator
HDI
Human development
Human development index
Human development indicator
IWP
Indicative World Plan for Agricultural Development
Indicator for sustainable development
Objectively verifiable indicator
Sustainability indicator
Sustainable development indicator
WDI
WIP
World Indicative Plan
World development indicators

Vertaling van "develop verifiable indicators " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
objectively verifiable indicator

indicateur mesurable quantitativement [ indice objectivement vérifiable ]


Indicative World Plan for Agricultural Development | World Indicative Plan | IWP [Abbr.] | WIP [Abbr.]

Plan indicatif mondial pour le développement agricole | PIM [Abbr.]


Framework for the Development of Indicators of Sustainable Development

Cadre de référence pour la mise au point d'indicateurs relatifs au développement durable


Developing Composite Indicators for Assessing Overall System Efficiency

Construction d'indicateurs composites aux fins d'évaluation de l'efficience globale des systèmes


human development [ HDI | human development index | Development indicator(STW) ]

développement humain [ IDH | indicateur de développement humain | indice de développement humain ]


indicator for sustainable development (1) | sustainability indicator (2)

indicateur de développement durable [ IDD ]


human development indicator

indicateur du développement humain | IDH [Abbr.]


sustainable development indicator

indicateur de développement durable


sustainable development indicator

indicateur de développement durable | IDD


world development indicators | WDI

indicateurs du développement dans le monde
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Nevertheless the Commission is now drafting Terms of Reference on the safety relevance for a contract to develop verifiable indicators for the assessment of the impact of the nuclear safety program.

Toutefois, la Commission rédige actuellement des termes de référence sur la pertinence de sécurité pour un contrat afin de développer des indicateurs vérifiables pour l'évaluation de l'impact du programme relatif à la sécurité nucléaire.


— Those criteria should be based on comprehensive, transparent, robust, objectively verifiable and commonly accepted indicators, further developing the good governance principles as defined by the Commission in its communication of 2009 'Promoting Good Governance in Tax Matters' : Exchange of information and administrative cooperation; Fair tax competition; and transparency.

— Ces critères devraient être fondés sur des indicateurs exhaustifs, transparents, solides, vérifiables de façon objective et généralement reconnus, participant à l'élaboration des principes d'une bonne gouvernance tels que définis par la Commission dans sa communication de 2009 "Encourager la bonne gouvernance dans le domaine fiscal" : l'échange d'informations et la coopération administrative, la concurrence fiscale loyale et la transparence.


Those criteria should be based on comprehensive, transparent, robust, objectively verifiable and commonly accepted indicators, further developing the good governance principles as defined by the Commission in its communication of 2009 'Promoting Good Governance in Tax Matters': Exchange of information and administrative cooperation; Fair tax competition; and transparency.

Ces critères devraient être fondés sur des indicateurs exhaustifs, transparents, solides, vérifiables de façon objective et généralement reconnus, participant à l'élaboration des principes d'une bonne gouvernance tels que définis par la Commission dans sa communication de 2009 "Encourager la bonne gouvernance dans le domaine fiscal": l'échange d'informations et la coopération administrative, la concurrence fiscale loyale et la transparence.


36. Reiterates that robust and verifiable key performance indicators have to be applied to any continued budget support programmes; emphasises that focus should be put on the differentiation principle in order to avoid a widened interpretation of budget support disbursement conditionality; requests a strong support of anti-corruption mechanisms as corruption seems to be one of the key issues which reduces the effectiveness of the support programmes and thus leads to lack of effectiveness of European development cooperation; stresse ...[+++]

36. réaffirme qu'il y a lieu d'appliquer des conditions strictes et vérifiables en cas de poursuite des programmes d'appui budgétaire; souligne que l'accent doit être mis sur le principe de différenciation, en vue d'éviter toute interprétation au sens large des conditions subordonnant le décaissement de l'appui budgétaire; demande un soutien efficace des mécanismes de lutte contre la corruption, cette dernière semblant constituer l'un des facteurs essentiels limitant l'efficacité des programmes d'appui et de la coopération européenne au développement; souligne par conséquent la nécessité de renforcer la coopération sur des mesures de ...[+++]


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5. Asks for the continuous financing of the Pilot Project ‘Single Market Forum’ (SMF; budget line 12 02 03), organised every year jointly by the Commission, the European Parliament and the Council Presidency, and bringing together stakeholders from the EU institutions, Member States, civil society and business organisations to assess progress in relaunching the Single Market, exchange best practices and address the top concerns of European citizens; acknowledges and welcomes the fact that the Commission started the process of evaluation and review of the list of ‘Top 20 concerns’; calls for the ‘Top 20 concerns’ to be examined on a regular basis at the Single Market Forum, using them as verifiable ...[+++]

5. demande que soit poursuivi le financement du projet-pilote "Forum du marché unique" (ligne budgétaire 12 02 03) organisé chaque année conjointement par la Commission, le Parlement européen et la présidence du Conseil et réunissant des acteurs des institutions de l'Union européenne, des États membres, des organisations de la société civile et du monde des affaires afin d'évaluer les progrès accomplis dans la relance du marché unique, d'échanger les meilleures pratiques et de se pencher sur les préoccupations les plus importantes des citoyens européens; salue la Commission pour avoir entamé l'évaluation et la révision de la liste des "20 principales sources de préoccupation", et s'en félicite; demande que ces 20 éléments soient régulière ...[+++]


2. Without prejudice to specific provisions in this Regulation, Member States shall ensure that all the eligibility criteria established by Union or national legislation or by the rural development programmes can be checked according to a set of verifiable indicators to be established by the Member States.

2. Sans préjudice des dispositions particulières du présent règlement, les États membres s’assurent que tous les critères d’admissibilité fixés par la législation de l’Union européenne, par la légalisation nationale ou par les programmes de développement rural peuvent être contrôlés au moyen d’un ensemble d’indicateurs vérifiables qu’il leur appartient d’établir.


All the eligibility criteria established by legislation of the Union or national legislation or the rural development programmes should be able to be controlled according to a set of verifiable indicators.

Il importe que tous les critères d’admissibilité fixés par la législation de l’Union, par la législation nationale ou par les programmes de développement rural puissent être contrôlés au moyen d’un ensemble d’indicateurs vérifiables.


All the eligibility criteria established by Community or national legislation or the rural development programmes should be able to be controlled according to a set of verifiable indicators.

Tous les critères d’admissibilité fixés par la législation communautaire ou nationale ou par les programmes de développement rural doivent pouvoir être contrôlés au moyen d'un ensemble d'indicateurs vérifiables.


1. Without prejudice to specific provisions in this Regulation, Member States shall ensure that all the eligibility criteria established by Community or national legislation or by the rural development programmes can be controlled according to a set of verifiable indicators to be established by the Member States.

1. Sans préjudice des dispositions particulières du présent règlement, les États membres s’assurent que tous les critères d’admissibilité fixés par la législation communautaire ou nationale ou par les programmes de développement rural peuvent être contrôlés au moyen d’un ensemble d’indicateurs vérifiables qu’il leur appartient d’instituer.


6l. Urges the Commission to propose a legislative framework for mandatory reporting which, in line with the EU Strategy on Sustainable Development, requires transnational companies to publish an independently verified 'triple bottom line' in their annual reports that measures their performance against environmental, social and economic criteria; recommends that the guidelines developed by the Global Reporting Initiative (GRI) serve as reference point for the formulation of such a legislative framework; stresses that compani ...[+++]

6 terdecies. exhorte la Commission à proposer un cadre législatif pour l'élaboration obligatoire de rapports au sens de la stratégie européenne pour le développement durable et exige des sociétés transnationales qu'elles publient leurs rapports annuels selon une triple approche, vérifiée par une partie indépendante, qui mesure leurs performances à l'aide de critères environnementaux, sociaux et économiques; souhaiterait que les orientations développées par la Global Reporting Initiative (GRI) servent de référence pour l'élaboration de ce cadre législatif; souligne que les sociétés doivent indiquer ...[+++]




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'develop verifiable indicators' ->

Date index: 2025-03-07
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