Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ASCEND 21 Conference
Autistic psychopathy Schizoid disorder of childhood
Develop navigation routes for ships
Plot ship navigation routes
Plot shipping navigation routes
Plot water-based navigation routes
To develop the design sketch into a final design

Vertaling van "develop routes into " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


the smooth and gradual integration of the developing countries into the world economy

l'insertion harmonieuse et progressive des pays en développement dans l'économie mondiale


Integration of developing countries into the international trading system

Intégration des pays en développement dans le système commercial international


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even af ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Regional Plan of Action for the Integration of Women into the Economic and Social Development of Latin America and the Caribbean [ Regional Plan of Action for the Integrity of Women into Latin American Economic and Social Development ]

Plan d'action régional pour l'intégration de la femme au développement économique et social de l'Amérique latine et des Caraïbes


develop navigation routes for ships | plot ship navigation routes | plot shipping navigation routes | plot water-based navigation routes

parcourir des itinéraires de navigation


Definition: A disorder of uncertain nosological validity, characterized by the same type of qualitative abnormalities of reciprocal social interaction that typify autism, together with a restricted, stereotyped, repetitive repertoire of interests and activities. It differs from autism primarily in the fact that there is no general delay or retardation in language or in cognitive development. This disorder is often associated with marked clumsiness. There is a strong tendency for the abnormalities to persist into adolescence and adult ...[+++]

Définition: Trouble de validité nosologique incertaine, caractérisé par une altération qualitative des interactions sociales réciproques, semblable à celle observée dans l'autisme, associée à un répertoire d'intérêts et d'activités restreint, stéréotypé et répétitif. Il se différencie de l'autisme essentiellement par le fait qu'il ne s'accompagne pas d'un déficit ou trouble du langage, ou du développement cognitif. Les sujets présentant ce trouble sont habituellement très malhabiles. Les anomalies persistent souvent à l'adolescence et à l'âge adulte. Le trouble s'accompagne parfois d'épisodes psychotiques au début de l'âge adulte. | Psyc ...[+++]


Attacks without alteration of consciousness Simple partial seizures developing into secondarily generalized seizures

Crises:ne comportant pas de modification de conscience | partielles simples évoluant vers des crises secondairement généralisées


International Conference on an Agenda of Science for Environment and Development into the 21st Century [ ASCEND '21,ASCEND 21,ASCEND-21 | International Conference on an Agenda of Science for Environment and Development | ASCEND 21 Conference ]

Conférence internationale sur un programme d'action scientifique pour l'environnement et le développement


to develop the design sketch into a final design

transformation de l'esquisse en dessin définitif
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
79. Urges the Commission and Member States to officially recognise the contribution made by the social economy, which is responsible for 10 % of jobs in the EU and plays a key role in the EU's economic, social and territorial cohesion; considers it necessary to step up its development in order to contribute to socially inclusive wealth creation and to help to develop inclusive labour markets, to retain jobs in sectors and businesses in crisis and/or threatened by closure, to increase job stability levels, to keep skills alive and to develop routes into work for groups that are especially disadvantaged;

79. demande instamment à la Commission et aux États membres de reconnaître officiellement la contribution de l'économie sociale, qui est responsable de 10 % des emplois dans l'Union européenne et qui joue donc un rôle essentiel pour la cohésion économique, sociale et territoriale de l'Union; considère qu'il est nécessaire de renforcer son développement afin de contribuer à la création de richesses sur la base de l'inclusion sociale et de contribuer à développer des marchés du travail qui favorisent l'insertion, à préserver l'emploi dans les secteurs et les entreprises en crise et/ou menacés de fermeture, à augmenter les niveaux de la st ...[+++]


79. Urges the Commission and Member States to officially recognise the contribution made by the social economy, which is responsible for 10 % of jobs in the EU and plays a key role in the EU's economic, social and territorial cohesion; considers it necessary to step up its development in order to contribute to socially inclusive wealth creation and to help to develop inclusive labour markets, to retain jobs in sectors and businesses in crisis and/or threatened by closure, to increase job stability levels, to keep skills alive and to develop routes into work for groups that are especially disadvantaged;

79. demande instamment à la Commission et aux États membres de reconnaître officiellement la contribution de l'économie sociale, qui est responsable de 10 % des emplois dans l'Union européenne et qui joue donc un rôle essentiel pour la cohésion économique, sociale et territoriale de l'Union; considère qu'il est nécessaire de renforcer son développement afin de contribuer à la création de richesses sur la base de l'inclusion sociale et de contribuer à développer des marchés du travail qui favorisent l'insertion, à préserver l'emploi dans les secteurs et les entreprises en crise et/ou menacés de fermeture, à augmenter les niveaux de la st ...[+++]


The Communiqué of the Conference of European Ministers responsible for Higher Education held in Leuven and Louvain-la-Neuve on 28 and 29 April 2009 underlined that successful policies for lifelong learning should include basic principles and procedures for the recognition of prior learning on the basis of learning outcomes, while the Council conclusions of 28 November 2011 on the modernisation of higher education called upon Member States to develop clear routes into higher education from vocational and other types of education, as well as mechanisms for recognising prior learning and experience ...[+++]

Le communiqué de la Conférence des ministres européens chargés de l'enseignement supérieur qui s'est tenue à Louvain et Louvain-la-Neuve les 28 et 29 avril 2009 a insisté sur le fait que les politiques en faveur de l'apprentissage tout au long de la vie devraient, pour être efficaces, intégrer des principes fondamentaux et des procédures pour la reconnaissance des apprentissages antérieurs sur la base des résultats obtenus, tandis que les conclusions du Conseil du 28 novembre 2011 sur la modernisation de l'enseignement supérieur invitaient les États membres à définir clairement des voies permettant d'accéder à l'enseignement supérieur ap ...[+++]


105. Calls on the Commission and the European Centre for the Development of Vocational Training (Cedefop) to include the gender dimension in the follow-up to the Bruges Communiqué on Enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training for the period 2011-2020, especially in terms of access to lifelong learning, so that women and men have opportunities to learn at any stage in life, and also by making routes into education and training more open and flexible;

105. demande à la Commission et au Centre européen pour le développement de la formation professionnelle (Cedefop) d'intégrer la dimension de genre dans le suivi du communiqué de Bruges sur le renforcement de la coopération européenne en matière d'enseignement et de formation professionnels pour la période 2011-2020, notamment en ce qui concerne l'accès à l'éducation et la formation tout au long de la vie, pour permettre aux femmes et aux hommes d'apprendre à toute étape de la vie ainsi que pour faciliter et flexibiliser tant les parcours éducatifs que les filières de formation;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. Calls on the Commission and the European Centre for the Development of Vocational Training (Cedefop) to include the gender dimension in the follow-up to the Bruges Communiqué on Enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training for the period 2011-2020, especially in terms of access to lifelong learning, so that women and men have opportunities to learn at any stage in life, and also by making routes into education and training more open and flexible;

5. demande à la Commission et au Centre européen pour le développement de la formation professionnelle (Cedefop) d'intégrer la dimension de genre dans le suivi du communiqué de Bruges sur le renforcement de la coopération européenne en matière d'enseignement et de formation professionnels pour la période 2011-2020, notamment en ce qui concerne l'accès à l'éducation et la formation tout au long de la vie, pour permettre aux femmes et aux hommes d'apprendre à toute étape de la vie ainsi que pour faciliter et flexibiliser tant les parcours éducatifs que les filières de formation;


105. Calls on the Commission and the European Centre for the Development of Vocational Training (Cedefop) to include the gender dimension in the follow-up to the Bruges Communiqué on Enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training for the period 2011-2020, especially in terms of access to lifelong learning, so that women and men have opportunities to learn at any stage in life, and also by making routes into education and training more open and flexible;

105. demande à la Commission et au Centre européen pour le développement de la formation professionnelle (Cedefop) d'intégrer la dimension de genre dans le suivi du communiqué de Bruges sur le renforcement de la coopération européenne en matière d'enseignement et de formation professionnels pour la période 2011-2020, notamment en ce qui concerne l'accès à l'éducation et la formation tout au long de la vie, pour permettre aux femmes et aux hommes d'apprendre à toute étape de la vie ainsi que pour faciliter et flexibiliser tant les parcours éducatifs que les filières de formation;


With respect to the manufacturing process development, a brief summary describing the development of the herbal substance(s) and herbal preparation(s) where applicable shall be provided, taking into consideration the proposed route of administration and usage.

Concernant le développement du procédé de fabrication, un bref résumé décrivant le développement de la ou des substances végétales et de la ou des préparations à base de plantes lorsqu'il s'applique est à fournir, en prenant en considération la voie d'administration et l'utilisation proposées.


2. When implementing a ship's routing system, which has not been adopted by the IMO, under their responsibility, Member States shall take into account, wherever possible, the guidelines and criteria developed by the IMO and promulgate all information necessary for the safe and effective use of the ship's routing system.

2. Lorsqu'ils appliquent, sous leur responsabilité, un système d'organisation du trafic qui n'a pas été adopté par l'OMI, les États membres tiennent compte, dans la mesure du possible, des directives et critères mis au point par l'OMI et diffusent toutes les informations nécessaires à l'utilisation sûre et efficace du système d'organisation du trafic.


With respect to the formulation development, a brief summary describing the development of the herbal medicinal product should be provided, taking into consideration the proposed route of administration and usage.

Concernant le développement de la formulation, il y a lieu de fournir un bref résumé décrivant le développement du médicament à base de plantes, en prenant en considération la voie d'administration et l'utilisation proposées.


With respect to the manufacturing process development, a brief summary describing the development of the herbal substance(s) and herbal preparation(s) where applicable shall be provided, taking into consideration the proposed route of administration and usage.

Concernant le développement du procédé de fabrication, un bref résumé décrivant le développement de la ou des substances végétales et de la ou des préparations à base de plantes lorsqu'il s'applique est à fournir, en prenant en considération la voie d'administration et l'utilisation proposées.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'develop routes into' ->

Date index: 2022-08-05
w