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Canada's Emergency and Disaster Preparedness
Community Preparedness and Participation
Community Preparedness and Participation capability
DG Development and Cooperation — EuropeAid
DG International Cooperation and Development
DPPA
DPPC
Develop timelines for pipeline development projects
Disaster Prevention and Preparedness Agency
Disaster Prevention and Preparedness Commission
Disaster coordinator
Disaster preparedness
Disaster preparedness coordinator
Emergency management preparedness plan
Emergency preparedness coordinator
Emergency preparedness plan
Emergency response coordinator
Ensure continuous preparation for audits
Ensure continuous preparedness for an audit
Ensure continuous preparedness for audits
EuropeAid
EuropeAid Development and Cooperation DG
Prepare timelines for pipeline development projects
Preparedness
Preparedness plan
RRC
Relief and Rehabilitation Commission
Schedule pipeline development projects
Schedule tasks in pipeline development projects
Secure continuous preparedness for audits

Traduction de «develop preparedness » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ensure continuous preparedness for an audit | secure continuous preparedness for audits | ensure continuous preparation for audits | ensure continuous preparedness for audits

assurer une conformité permanente facilitant les audits | veiller à ce que l’organisation soit toujours prête pour des audits


disaster preparedness | preparedness

anticipation des risques | précaution | préparation


Disaster Prevention and Preparedness Agency | Disaster Prevention and Preparedness Commission | DPPC | Relief and Rehabilitation Commission | DPPA [Abbr.] | RRC [Abbr.]

Agence de prévention et de prévoyance des catastrophes | Commission de prévention et de planification préalable en cas de catastrophe | Commission de secours et de réadaptation | Commission de secours et de réhabilitation | Commission éthiopienne d’aide et de réhabilitation | Office de prévention des catastrophes et de planification préalable | Relief and Rehabilitation Commission | DPCC [Abbr.] | DPPA [Abbr.] | R.R.C. [Abbr.] | RRC [Abbr.]


disaster coordinator | disaster preparedness coordinator | emergency preparedness coordinator | emergency response coordinator

chef du service hygiène sécurité | responsable hygiène sécurité environnement | chargé hygiène sécurité environnement | chargé hygiène sécurité environnement/chargée hygiène sécurité environnement


emergency preparedness plan [ preparedness plan | emergency management preparedness plan ]

plan de préparation aux urgences [ plan de préparation ]


Definition: A condition, so far found only in girls, in which apparently normal early development is followed by partial or complete loss of speech and of skills in locomotion and use of hands, together with deceleration in head growth, usually with an onset between seven and 24 months of age. Loss of purposive hand movements, hand-wringing stereotypies, and hyperventilation are characteristic. Social and play development are arrested but social interest tends to be maintained. Trunk ataxia and apraxia start to develop by age four years and choreoathetoid movements frequently follow. Severe mental retardation almost invariably results.

Définition: Trouble décrit jusqu'ici uniquement chez les filles, caractérisé par un développement initial apparemment normal, suivi d'une perte partielle ou complète du langage, de la marche, et de l'usage des mains, associé à un ralentissement du développement crânien et survenant habituellement entre 7 et 24 mois. La perte des mouvements volontaires des mains, les mouvements stéréotypés de torsion des mains et une hyperventilation, sont caractéristiques de ce trouble. Le développement social et le développement du jeu sont arrêtés, alors que l'intérêt social reste habituellement conservé. Une ataxie du tronc et une apraxie se manifeste ...[+++]


Community Preparedness and Participation capability [ Community Preparedness and Participation ]

capacité Préparation et participation des collectivités [ Préparation et participation des collectivités ]


Canada's Emergency and Disaster Preparedness [ Proceedings of the Subcommittee on Canada's Emergency and Disaster Preparedness ]

La protection civile au Canada [ Délibérations du Sous-comité sur la protection civile au Canada ]


DG Development and Cooperation — EuropeAid | DG International Cooperation and Development | Directorate-General for Development and Cooperation — EuropeAid | Directorate-General for International Cooperation and Development | EuropeAid | EuropeAid Development and Cooperation DG | EuropeAid Development and Cooperation Directorate-General

DG Coopération internationale et développement | DG Développement et coopération EuropeAid | direction générale de la coopération internationale et du développement | direction générale du développement et de la coopération EuropeAid


develop timelines for pipeline development projects | schedule tasks in pipeline development projects | prepare timelines for pipeline development projects | schedule pipeline development projects

préparer des plannings pour les projets de construction de canalisations de transport | préparer les échéances des projets de construction de pipelines
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Support capacity-building against health threats in Member States, including, where appropriate, cooperation with neighbouring countries: develop preparedness and response planning taking into account, and coordinating with, global initiatives, components of generic and specific preparedness planning, public health response coordination, non-binding approaches on vaccination; address the increasing health threats resulting from global population movements; develop guidelines on protective measures in an emergency situation, guidelines on information and guides to good practice; contribute to the framework for a voluntary mechanism, in ...[+++]

Aider au renforcement des capacités de lutte contre les menaces pesant sur la santé dans les États membres, y compris, le cas échéant, en favorisant la coopération avec les pays voisins: développer la planification de la préparation et de l'intervention en tenant compte d'initiatives existant au niveau mondial et en veillant à la coordination avec celles-ci, développer les composantes de la planification de la préparation générique et spécifique, la coordination de la réaction en matière de santé publique et des approches non contraignantes sur la question de la vaccination; s'attaquer aux menaces croissantes que font peser sur la santé ...[+++]


2.2. Support capacity-building against health threats in Member States, including, where appropriate, cooperation with neighbouring countries: develop preparedness and response planning taking into account, and coordinating with, global initiatives, components of generic and specific preparedness planning, public health response coordination, non-binding approaches on vaccination; address the increasing health threats resulting from global population movements; develop guidelines on protective measures in an emergency situation, guidelines on information and guides to good practice; contribute to the framework for a voluntary mechanis ...[+++]

2.2. Aider au renforcement des capacités de lutte contre les menaces pesant sur la santé dans les États membres, y compris, le cas échéant, en favorisant la coopération avec les pays voisins: développer la planification de la préparation et de l'intervention en tenant compte d'initiatives existant au niveau mondial et en veillant à la coordination avec celles-ci, développer les composantes de la planification de la préparation générique et spécifique, la coordination de la réaction en matière de santé publique et des approches non contraignantes sur la question de la vaccination; s'attaquer aux menaces croissantes que font peser sur la ...[+++]


4.3. Support capacity building against health threats in Member States: develop preparedness and response planning, public health response coordination, common approaches on vaccination, including the introduction of optimal vaccination cover to effectively combat the resurgence in infectious diseases; develop guidelines on protective measures in an emergency situation, guidelines on information and guides to good practice; set up a new mechanism for joint procurement of medical countermeasures; develop common communication strategies; strengthen cooperation among the Member States in order to address the impact on public health syst ...[+++]

4.3. Favoriser le renforcement des capacités d’intervention des États membres en cas de menaces sanitaires: mesures de planification de la préparation et de l’intervention, coordination des mesures de santé publique, stratégies communes en matière de vaccination, y compris la mise en place d’une couverture vaccinale optimale pour lutter efficacement contre la recrudescence de maladies infectieuses; élaborer des orientations sur les mesures de protection en cas d’urgence, des orientations sur l’information à communiquer et des guides de bonnes pratiques; mettre en place un nouveau mécanisme d’approvisionnement commun concernant les cont ...[+++]


4.3. Support capacity building against health threats in Member States: develop preparedness and response planning, public health response coordination, common approaches on vaccination; develop guidelines on protective measures in an emergency situation, guidelines on information and guides to good practice; set up a new mechanism for joint procurement of medical countermeasures; develop common communication strategies.

4.3. Favoriser le renforcement des capacités d’intervention des États membres en cas de menaces sanitaires: mesures de planification de la préparation et de l’intervention, coordination des mesures de santé publique, stratégies communes en matière de vaccination; élaborer des orientations sur les mesures de protection en cas d’urgence, des orientations sur l’information à communiquer et des guides de bonnes pratiques; mettre en place un nouveau mécanisme d’approvisionnement commun concernant les contre-mesures médicales; élaborer des stratégies de communication communes.


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4.3. Support capacity building against health threats in Member States by inter alia developing preparedness and response planning and coordination, common approaches to vaccination, developing guidelines and mechanisms for joint procurement of medical countermeasures;

4.3. soutenir le renforcement des capacités d’intervention en cas de menaces sanitaires dans les États membres, grâce, notamment, au développement de la planification et de la coordination de la préparation et de l’intervention, à des stratégies communes en matière de vaccination, et à l’élaboration d’orientations et de mécanismes d’approvisionnement commun pour les contre-mesures médicales;


9. Emphasises that a major strengthening of political will and commitment is necessary, and that this should be followed up not only by a willingness to provide additional combat troops in the most difficult areas, unrestricted by national caveats, but also by urgent and intensified civil reconstruction efforts, in order to consolidate achievements and restore the confidence of the Afghan population on a long-term and sustainable basis; considers in particular that ‘Operation Enduring Freedom’ could be perceived as counterproductive if the military pressure on the insurgents is not matched by a strengthened political process through which the Afghan authorities reach out to all segments of the population that recognise the Constitution and ...[+++]

9. souligne qu'un renforcement majeur de la volonté et de l'engagement politiques est nécessaire, ce qui implique non seulement de fournir des troupes de combat supplémentaires dans les zones les plus difficiles, indépendamment des réticences nationales, mais aussi d'intensifier les efforts de reconstruction civile, afin de consolider les acquis et de rétablir la confiance de la population afghane à long terme et de façon durable; considère en particulier que l'opération "Liberté immuable" pourrait être perçue comme contre-productive si la pression militaire exercée sur les insurgés ne va pas de pair avec un processus politique renforcé, dans lequel les autorités afghanes tendent la main à toutes les composantes de la population qui reconn ...[+++]


1. Synergies, consistency and complementarity will be sought with other Union and Community instruments, inter alia with the programmes Prevention, Preparedness and Consequence Management of Terrorism[50], Criminal Justice[51], the Framework Programmes on Research and technological Development[52], the European Union Solidarity Fund, and the Response and Preparedness Instrument for major emergencies[53].

1. Des synergies, une cohérence et une complémentarité seront recherchées avec d'autres instruments de l'Union et de la Communauté, en particulier avec les programmes «Prévention, préparation et gestion des conséquences en matière de terrorisme»[50] et «Justice pénale»[51], les programmes-cadres de recherche et de développement technologique[52], ainsi que le Fonds de solidarité de l’Union européenne et le mécanisme de préparation et de réponse aux urgences majeures[53].


The specific programme Prevention, Preparedness and Consequence Management of Terrorism shall contribute to protect citizens, their liberties and society against terrorist attacks and related incidents, and to safeguard the EU as an area of Freedom, Security and Justice, by stimulating, promoting and developing measures on preparedness and consequence management.

Le programme spécifique «Prévention, préparation et gestion des conséquences en matière de terrorisme» contribuera à protéger les citoyens, leurs libertés et la société contre les attaques terroristes et les incidents connexes, ainsi qu'à préserver l'UE en tant qu'espace de liberté, de sécurité et de justice en encourageant, en promouvant et en élaborant des mesures de préparation et de gestion des conséquences.


technical assistance to both EU and non-EU countries, as well as measures to support and develop preparedness in the event of new health threats.

l’assistance technique aux pays de l’UE et pays tiers, ainsi que les actions de soutien et de renforcement de la préparation en cas de nouvelles menaces sanitaires.


RECALLS the third Programme for the Union action in the field of health (2014-2020) established by Regulation (EU) No 282/2014 of the European Parliament and of the Council , aiming to support capacity-building against major cross-border health threats and, to develop preparedness and response planning, taking into account complementarity with the work programme of the ECDC in the fight against communicable diseases.

RAPPELLE que le troisième programme d’action de l’Union dans le domaine de la santé (2014-2020), établi par le règlement (UE) no 282/2014 du Parlement européen et du Conseil , vise à aider au renforcement des capacités de lutte contre les menaces transfrontières graves pesant sur la santé et à développer la planification de la préparation et de l’intervention en tenant compte de la complémentarité avec le programme de travail de l’ECDC pour la lutte contre les maladies transmissibles.


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