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CODE
Canadian Organization for Development Through Education
Create library educational programs
Develop digital educational materials
Develop educational materials
Develop instructional material
Develop instructional material for educators
Develop library educational program
Develop library educational programs
Development and awakening activities
Diecec
Educational and motivational activities
Formative and pre-cognitive learning services
JEP
Joint educational project
OBC -- Development through Education
Organize library educational programs
Overseas Book Centre
Unit for Social Development and Education

Vertaling van "develop joint education " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
support the development of sport and physical activity in education | support the sport activities in the education development | support the development of educational sport activities | support the development of sport activities in education

encourager le développement d'activités sportives dans l'enseignement


develop educational materials | develop instructional material | develop digital educational materials | develop instructional material for educators

concevoir des outils pédagogiques numériques | concevoir du matériel pédagogique pour éducateurs | concevoir du matériel pédagogique numérique | développer des ressources éducatives


Joint ECLAC/UNDP/UNESCO Research Project on Development and Education

Projet commun de recherche CEPALC/PNUD/UNESCO sur le développement et l'éducation


create library educational programs | organize library educational programs | develop library educational program | develop library educational programs

élaborer des programmes éducatifs de bibliothèque


Unit for Social Development, Education and Culture [ Unit for Social Development and Education ]

Unité du développement social et de l'éducation


Canadian Organization for Development Through Education [ CODE | OBC -- Development through Education | Overseas Book Centre ]

Organisation canadienne pour l'éducation au service du développement [ CODE | CLO -- L'éducation au service du développement | Centre du livre pour outre-mer ]


joint educational project | JEP [Abbr.]

projet éducatif commun | projet éducatif conjoint | PEC [Abbr.]


local community development through education and training

développement de l'individu par l'éducation et la formation à l'échelon local


Developing Intercultural Education through Cooperation between European Cities | Diecec [Abbr.]

Diecec [Abbr.]


formative and pre-cognitive learning services | educational and motivational activities | development and awakening activities

services de formation et d'éveil
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
European institutions should be encouraged to develop truly European educational 'packages' by, for example, developing joint courses which allow foreign, as well as European, students to spend more than one academic year in different Member States.

Les institutions européennes devraient être incitées à mettre au point des "blocs" d'enseignement authentiquement européen en développant, par exemple, des cours communs permettant aux étudiants d'autres continents, et d'Europe, d'accomplir plus d'une année universitaire dans différents États membres.


Feasibility study relating to a European "Technology and Education" laboratory based on bodies of this type in the Member States; joint work on scenarios for the development of education and training systems and the integration of eLearning.

Etude de faisabilité d'un laboratoire européen « Technologie et Education » basé sur les structures de ce type dans les Etats membres ; travail commun sur des scénarios d'évolution des systèmes éducatifs et de formation, et de l'intégration du eLearning.


investing in youth, education and skills through, inter alia, developing and implementing joint education, vocational training, training schemes and infrastructure supporting joint youth activities.

investir dans la jeunesse, l'éducation et les compétences, notamment en développant et en déployant des programmes et des infrastructure conjoints d'éducation, de formation professionnelle et de formation venant en appui à des activités conjointes en faveur de la jeunesse.


investing in education, training and vocational training for skills and lifelong learning by developing and implementing joint education, vocational training and training schemes.

investir dans l'éducation, la formation et la formation professionnelle pour l'acquisition de compétences et un apprentissage tout au long de la vie par la création et l'application de systèmes communs d'éducation, de formation professionnelle et de formation.


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2. This action shall also support development, capacity-building, regional integration, knowledge exchanges and modernisation processes through international partnerships between higher education institutions in the Union and in partner countries, in particular for peer learning and joint education projects, as well as through the promotion of regional cooperation and National Information Offices, in particular with neighbourhood c ...[+++]

2. Cette action soutient également le développement, le renforcement des capacités, l'intégration régionale, l'échange de connaissances et les processus de modernisation à travers des partenariats internationaux entre les établissements d'enseignement supérieur de l'Union et ceux des pays partenaires, notamment en vue d'un apprentissage par les pairs et de projets éducatifs communs, ainsi que par la promotion de la coopération régionale et des Bureaux d'information nationaux, plus particulièrement avec les pays voisins.


49. Reiterates that universal human rights are at the core of EU values; regrets that, although, since the beginning of the Euro-Mediterranean Partnership, substantial progress has been achieved as regards democracy and human rights, this progress has not been sufficient, and urges the Commission to continue working with governments, regional and local authorities and civil society actors in these countries; stresses the importance of freedom of expression in building democratic culture and strengthening civil society; urges the Commission to establish genuine dialogues in this field and to actively develop joint education policies and progra ...[+++]

49. rappelle que les droits de l'homme universels sont au centre des valeurs de l'UE; regrette le fait que, depuis le début du partenariat euro-méditerranéen, les progrès, pourtant substantiels en termes de démocratie et droit de l'homme n'aient pas été suffisants et demande instamment à la Commission de poursuivre sa coopération avec les gouvernements, les autorités régionales et locales et les acteurs de la société civile dans ces pays; met l'accent sur l'importance de la liberté d'expression dans l'établissement d'une culture démocratique et dans le renforcement de la société civile; invite instamment la Commission à instaurer des ...[+++]


50. Reiterates that universal human rights are at the core of EU values; regrets that, although, since the beginning of the Euro-Mediterranean Partnership (EMP), substantial progress has been achieved as regards democracy and human rights, this progress has not been sufficient, and urges the Commission to continue working with governments, regional and local authorities and civil society actors in the countries concerned; stresses the importance of freedom of expression in building a democratic culture and strengthening civil society; urges the Commission to establish genuine dialogues in this field and to actively develop joint education policies and progra ...[+++]

50. rappelle que les droits de l'homme universels sont au centre des valeurs de l'Union; regrette le fait que, depuis le début du partenariat euro-méditerranéen, les progrès, pourtant substantiels en termes de démocratie et droit de l'homme n'aient pas été suffisants et demande instamment à la Commission de poursuivre sa coopération avec les gouvernements, les autorités régionales et locales et les acteurs de la société civile dans ces pays; met l'accent sur l'importance de la liberté d'expression dans l'établissement d'une culture démocratique et dans le renforcement de la société civile; invite instamment la Commission à instaurer d ...[+++]


50. Reiterates that universal human rights are at the core of EU values; regrets that, although, since the beginning of the Euro-Mediterranean Partnership (EMP), substantial progress has been achieved as regards democracy and human rights, this progress has not been sufficient, and urges the Commission to continue working with governments, regional and local authorities and civil society actors in the countries concerned; stresses the importance of freedom of expression in building a democratic culture and strengthening civil society; urges the Commission to establish genuine dialogues in this field and to actively develop joint education policies and progra ...[+++]

50. rappelle que les droits de l'homme universels sont au centre des valeurs de l'Union; regrette le fait que, depuis le début du partenariat euro-méditerranéen, les progrès, pourtant substantiels en termes de démocratie et droit de l'homme n'aient pas été suffisants et demande instamment à la Commission de poursuivre sa coopération avec les gouvernements, les autorités régionales et locales et les acteurs de la société civile dans ces pays; met l'accent sur l'importance de la liberté d'expression dans l'établissement d'une culture démocratique et dans le renforcement de la société civile; invite instamment la Commission à instaurer d ...[+++]


14. Recommends that a European portal for artistic and cultural education be developed jointly and that artistic education be included in the Member States' educational curricula, in order to safeguard the development and promotion of the European cultural model, which is especially prized internationally;

14. recommande l'élaboration conjointe d'un portail européen consacré à l'éducation artistique et culturelle et l'intégration de l'éducation artistique dans les programmes éducatifs des États membres afin d'assurer le développement et la promotion du modèle culturel européen, qui bénéficie d'une reconnaissance internationale toute particulière;


T. whereas donors, including the EU, should develop joint guidelines on policy, operating procedures, accounting systems and monitoring and evaluation, and donors should end the practice of aid tying in the education sector, in both the provision of goods and services,

T. estimant que les donateurs, et notamment l'UE, devraient mettre au point des normes communes en matière de stratégie, de procédures de fonctionnement, de systèmes comptables, de contrôle et d'évaluation, et que les donateurs devraient cesser de pratiquer la conditionnalité de l'aide dans le secteur de l'éducation, et ce au niveau de la fourniture tant de biens que de services,


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