Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ADUAN
AIDA
Autistic disorder Infantile autism
Capital Region Development Commission
Digital media designer
Digital media developer
Enterprise Fredericton
Evidence-based policymaking
Greater Nancy Development Agency
Greater Saint John Economic Development Commission
IPM
Interactive media designer
Interactive policymaking
Kanner's syndrome
New media designer
Policy development
Policy formulation
Policymaking
Psychosis

Vertaling van "develop greater interaction " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: A type of pervasive developmental disorder that is defined by a period of entirely normal development before the onset of the disorder, followed by a definite loss of previously acquired skills in several areas of development over the course of a few months. Typically, this is accompanied by a general loss of interest in the environment, by stereotyped, repetitive motor mannerisms, and by autistic-like abnormalities in social interaction and communication. In some cases the disorder can be shown to be due to some associate ...[+++]

Définition: Trouble envahissant du développement caractérisé par une période de développement tout à fait normale avant la survenue du trouble, cette période étant suivie d'une perte manifeste, en quelques mois, des performances antérieurement acquises dans plusieurs domaines du développement. Ces manifestations s'accompagnent typiquement d'une perte globale de l'intérêt vis-à-vis de l'environnement, de conduites motrices stéréotypées, répétitives et maniérées et d'une altération de type autistique de l'interaction sociale et de la communication. Dans certains cas, on peut démontrer que le trouble est dû à une encéphalopathie, mais le di ...[+++]


Definition: A type of pervasive developmental disorder that differs from childhood autism either in age of onset or in failing to fulfil all three sets of diagnostic criteria. This subcategory should be used when there is abnormal and impaired development that is present only after age three years, and a lack of sufficient demonstrable abnormalities in one or two of the three areas of psychopathology required for the diagnosis of autism (namely, reciprocal social interactions, communication, and restricted, stereotyped, repetitive beh ...[+++]

Définition: Trouble envahissant du développement, qui diffère de l'autisme infantile par l'âge de survenue ou parce qu'il ne répond pas à l'ensemble des trois groupes de critères diagnostiques d'un autisme infantile. Cette catégorie doit être utilisée pour classer un développement anormal ou altéré, se manifestant après l'âge de trois ans et ne présentant pas des manifestations pathologiques suffisantes dans un ou deux des trois domaines psychopathologiques nécessaires pour le diagnostic d'autisme (interactions sociales réciproques, communication, comportement restreint, stéréotypé et répétitif); il existe toutefois des anomalies caract ...[+++]


Definition: A type of pervasive developmental disorder that is defined by: (a) the presence of abnormal or impaired development that is manifest before the age of three years, and (b) the characteristic type of abnormal functioning in all the three areas of psychopathology: reciprocal social interaction, communication, and restricted, stereotyped, repetitive behaviour. In addition to these specific diagnostic features, a range of other nonspecific problems are common, such as phobias, sleeping and eating disturbances, temper tantrums, ...[+++]

Définition: Trouble envahissant du développement caractérisé par: a) un développement anormal ou altéré, manifeste avant l'âge de trois ans, avec b) une perturbation caractéristique du fonctionnement dans chacun des trois domaines psychopathologiques suivants: interactions sociales réciproques, communication, comportement (au caractère restreint, stéréotypé et répétitif). Par ailleurs, le trouble s'accompagne souvent de nombreuses autres manifestations non spécifiques, par exemple des phobies, des perturbations du sommeil et de l'alimentation, des crises de colère et des gestes ...[+++]


Enterprise Fredericton [ Greater Frederiction Enterprise Development Corporation | Capital Region Development Commission ]

Entreprise Fredericton [ Corporation du développement économique du Grand Fredericton | Capital Region Development Commission ]


Greater Nancy Development Agency | ADUAN [Abbr.]

ADUAN [Abbr.]


Greater Saint John Economic Development Commission

Commission de développement économique du Grand Saint John


interactive media designer | new media designer | digital media designer | digital media developer

concepteur de médias digitaux | concepteur de médias numériques | concepteur de médias numériques/conceptrice de médias numériques | concepteur médias numérique


Advanced interactive development of data-intensive applications | AIDA [Abbr.]

Développement interactif avancé d'applications faisant un usage intensif de données | AIDA [Abbr.]


policymaking [ evidence-based policymaking | interactive policymaking | IPM | policy development | policy formulation ]

élaboration des politiques [ développement des politiques | élaboration des politiques fondées sur des données probantes | élaboration interactive des politiques | formulation des politiques | politique interactive ]


Canada's Interaction with the Developing World-Implication for Canadian Development

Interrelation entre le Canada et les pays en développement - Influence sur la croissance économique au Canada
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Two are of particular concern here: generalised acquisition of new skills and the development of innovative approaches to teaching and learning, with particular emphasis on active user-based teaching methods or greater interaction between sectors and levels.

Deux d'entre eux méritent ici d'être soulignés: l'acquisition de nouvelles compétences pour tous, et le développement de l'innovation dans les méthodes utilisées pour apprendre et pour enseigner, méthodes caractérisées notamment par l'emploi de pédagogies actives centrées sur l'utilisateur ou par une plus grande perméabilité des frontières entre secteurs et des frontières entre niveaux..


- (b) effective and mutual interaction between the Lisbon objectives of greater economic growth, more and better jobs and greater social cohesion, and with the EU's Sustainable Development Strategy.

- b) favoriser des interactions efficaces et mutuelles entre les objectifs de Lisbonne visant à la stimulation de la croissance économique, à l’amélioration quantitative et qualitative de l’emploi et au renforcement de la cohésion sociale, ainsi qu’avec la stratégie de l’Union européenne en faveur du développement durable.


8. Calls on the Member States to ensure that vocational training and life-long-learning are geared more closely to the needs of the labour market and allow for entry into and mobility within it; stresses. moreover. the need for better and greater interaction between the world of education, work, vocational education and training as a vital link between the world of education and that of work; calls, therefore, on the Member States to foster the individual's continuing need for qualifications, development and lifelong learning;

8. invite les États membres à faire en sorte que l'enseignement professionnel et l'apprentissage tout au long de la vie soient plus en phase avec les besoins du marché de travail et permettent de s'y intégrer et d'y être plus mobile; souligne par ailleurs la nécessité d'améliorer et de renforcer l'interaction entre le monde de l'éducation et celui du travail, sachant que l'enseignement et la formation professionnels constituent un lien vital entre ces deux univers; invite, dans ces conditions, les États membres à pourvoir, en permanence, aux besoins de chacun en matière d'acquisition de qualifications et d'apprentissage tout au long de ...[+++]


8. Calls on the Member States to ensure that vocational training and life-long-learning are geared more closely to the needs of the labour market and allow for entry into and mobility within it; stresses. moreover. the need for better and greater interaction between the world of education, work, vocational education and training as a vital link between the world of education and that of work; calls, therefore, on the Member States to foster the individual’s continuing need for qualifications, development and lifelong learning;

8. invite les États membres à faire en sorte que l'enseignement professionnel et l'apprentissage tout au long de la vie soient plus en phase avec les besoins du marché de travail et permettent de s'y intégrer et d'y être plus mobile; souligne par ailleurs la nécessité d'améliorer et de renforcer l'interaction entre le monde de l'éducation et celui du travail, sachant que l'enseignement et la formation professionnels constituent un lien vital entre ces deux univers; invite, dans ces conditions, les États membres à pourvoir, en permanence, aux besoins de chacun en matière d'acquisition de qualifications et d'apprentissage tout au long de ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
35. Stresses the need to encourage initiatives to develop greater interaction between the public and the mentally disabled, and to de-stigmatise people with mental health problems; and appeals for the necessary support for the families of people with a profound disability;

35. souligne la nécessité de promouvoir des initiatives visant à développer une plus grande interaction entre la population et les handicapés mentaux, afin que les personnes qui ont des problèmes de santé mentale cessent d'être stigmatisées, et souligne la nécessité de soutenir les familles de personnes lourdement handicapées;


It should thus lead to greater interaction between the different areas, to better visibility, particularly with regard to the capacity to respond to developments in this field, and to better cooperation.

Il devrait ainsi permettre une plus grande interaction entre les différents domaines, une visibilité accrue, notamment en ce qui concerne la capacité à répondre à l’évolution de ce domaine et à une meilleure coopération.


6. Notes that most Member States today are lagging behind other developed countries regarding investment in new generation communication infrastructures, and stresses that achieving leadership in broadband and internet development is crucial to the competitiveness and cohesion of the European Union in the international arena, especially as regards the development of interactive digital platforms and the provision of new services such as e-trade, e-health, e-learning and e-government services; emphasises that ...[+++]

6. note qu'à l'heure actuelle, la plupart des États membres sont en retard par rapport à d'autres pays développés en ce qui concerne l'investissement dans les infrastructures de communication de nouvelle génération et souligne qu'il est essentiel, pour la compétitivité et la cohésion de l'Union sur la scène internationale, d'atteindre une position de leader dans le développement du haut débit et de l'internet, en particulier dans le domaine des plateformes digitales interactives et de l'offre de nouveaux services en ligne tels que le ...[+++]


6. Notes that most Member States today are lagging behind other developed countries regarding investment in new generation communication infrastructures, and stresses that achieving leadership in broadband and Internet development is crucial for the competitiveness and cohesion of the European Union in the international arena, especially as regards the development of interactive digital platforms and the provision of new services such as e-trade, e-health, e-learning and e-government services; underlines that ...[+++]

6. note qu'à l'heure actuelle, la plupart des États membres sont en retard par rapport à d'autres pays développés en ce qui concerne l'investissement dans les infrastructures de communication de nouvelle génération et souligne qu'il est essentiel, pour la compétitivité et la cohésion de l'Union européenne sur la scène internationale, d'atteindre une position de leader dans le développement du haut débit et d'internet, en particulier dans le domaine des plateformes digitales interactives et de l'offre de nouveaux services en ligne tels ...[+++]


It should thus lead to greater interaction between the different areas, to better visibility, particularly with regard to the capacity to respond to developments in this field, and to better cooperation.

Il devrait ainsi permettre une plus grande interaction entre les différents domaines, une visibilité accrue, notamment en ce qui concerne la capacité à répondre à l’évolution de ce domaine et à une meilleure coopération.


The European High-Level Group for matters relating to disability (expert group chaired by the Commission, bringing together specialists from the Member States) has the task of developing greater interaction between national policies.

Le groupe européen à haut niveau chargé des questions concernant les personnes handicapées (groupe d'experts présidé par la Commission et rassemblant des spécialistes des États membres) est, quant à lui, chargé de développer les synergies entre les politiques nationales.


w