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Bilateral Development Cooperation
Bilateral Development Cooperation Division
Cooperative teaching
DCECI
DCI
Development Cooperation Instrument
Economic cooperation between developing countries
Financing instrument for development cooperation
IDCA
International Development Co-operation Agency
International Union for Cooperation towards Development
International Union for Development Cooperation
MED-CAMPUS
Sector for Bilateral Development Cooperation
South-South cooperation
South-South dialogue
South-South relations
Swiss Development Cooperation
Team teaching
U.S. International Development Cooperation Agency

Vertaling van "develop cooperation teaching " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Development Cooperation and Economic Cooperation Instrument | Development Cooperation Instrument | financing instrument for development cooperation | DCECI [Abbr.] | DCI [Abbr.]

instrument de coopération au développement | instrument de financement de la coopération au développement | ICD [Abbr.]


Programme to support development cooperation schemes between the universities and higher educational establishments of Europe and the Mediterranean non-member countries | Programme to support development cooperation schemes between the universities and higher educational establishments of Europe and the Mediterranean non-member countries (MNCs) | MED-CAMPUS [Abbr.]

Programme de soutien à la coopération au développement entre les universités et établissements d'enseignement supérieur d'Europe et ceux des Pays Tiers Méditerranéens | Programme de soutien à la coopération au développement entre les Universités et établissements d'enseignement supérieur d'Europe et ceux des Pays Tiers Méditerranéens (PTM) | MED-CAMPUS [Abbr.]


Directorate of Development Cooperation and Humanitarian Aid | Swiss Development Cooperation

Direction de la coopération au développement et de l'aide humanitaire | DDA [Abbr.]


team teaching [ cooperative teaching ]

coenseignement [ enseignement en équipe ]


United States International Development Cooperation Agency [ IDCA | U.S. International Development Cooperation Agency | International Development Co-operation Agency ]

United States International Development Cooperation Agency [ IDCA | U.S. International Development Cooperation Agency | International Development Co-operation Agency ]


Bilateral Development Cooperation Division (1) | Sector for Bilateral Development Cooperation (2)

Domaine Coopération bilatérale au développement


International Union for Cooperation towards Development [ International Union for Development Cooperation ]

Union internationale pour la coopération au développement


Directorate of Development Cooperation and Humanitarian Aid | Swiss Development Cooperation

Direction de la coopération au développement et de l'aide humanitaire [ DDA ]


Bilateral Development Cooperation

Coopération bilatérale au développement


South-South cooperation [ economic cooperation between developing countries | South-South dialogue | South-South relations | South-South relations(ECLAS) ]

coopération Sud-Sud [ coopération économique entre PVD | dialogue Sud-Sud | relation Sud-Sud ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Article 149 TEC lists the different fields in which the European Community can develop cooperation: teaching and dissemination of the languages of the Member States; mobility of students and teachers; cooperation between educational establishments; exchanges of information and experience on issues common to the education systems of the Member States; youth exchanges and exchanges of socio-educational instructors; distance education.

L'article 149 du TCE énumère les différents domaines dans lesquels la Communauté européenne peut développer la coopération: «[...] l'apprentissage et la diffusion des langues des États membres; [...] mobilité des étudiants et des enseignants, [...]; [...] coopération entre les établissements d'enseignement; [...] échanges d'informations et d'expériences sur les questions communes aux systèmes d'éducation des États membres; [...] échanges de jeunes et d'animateurs socio-éducatifs; [...] éducation à distance».


revising and strengthening the professional profile of the teaching profession (including teachers, school leaders and teacher educators), in cooperation with relevant stakeholders, for instance by ensuring effective initial teacher education and by providing coherent and adequately resourced systems for recruitment, selection, initial teacher education, early career support and competence-based continuing professional development of teaching staff ...[+++]

revoir et renforcer le profil professionnel de la profession d'enseignant (y compris des enseignants, des directeurs d'école et des formateurs d'enseignants), en coopération avec les parties prenantes concernées, par exemple en veillant à l'efficacité du système de formation initiale des enseignants et en mettant en place des systèmes cohérents et dotés de ressources suffisantes pour le recrutement, la sélection, la formation initiale des enseignants et le soutien à leur apporter en début de carrière, ainsi que le développement professionnel du personnel enseignant sur la base des compétences.


revising and strengthening the professional profile of the teaching profession (including teachers, school leaders and teacher educators), in cooperation with relevant stakeholders, for instance by ensuring effective initial teacher education and by providing coherent and adequately resourced systems for recruitment, selection, initial teacher education, early career support and competence-based continuing professional development of teaching staff; ...[+++]

revoir et renforcer le profil professionnel de la profession d'enseignant (y compris des enseignants, des directeurs d'école et des formateurs d'enseignants), en coopération avec les parties prenantes concernées, par exemple en veillant à l'efficacité du système de formation initiale des enseignants et en mettant en place des systèmes cohérents et dotés de ressources suffisantes pour le recrutement, la sélection, la formation initiale des enseignants et le soutien à leur apporter en début de carrière, ainsi que le développement professionnel du personnel enseignant sur la base des compétences;


This consultation could take the form of non-hierarchical, structured, permanent dialogue with associations of local and regional authorities during the negotiations on each chapter of the future association agreement in which the local tier of public administration is directly involved (chapters on domestic reform, tourism, agriculture and rural development, education, teaching and youth, cross-border and regional cooperation, institutional capacity-building, etc.).

Cette consultation pourrait prendre la forme d'un dialogue non hiérarchisé, structuré et permanent avec les associations de collectivités locales et régionales, lors des négociations portant sur chacun des chapitres du futur accord d'association qui supposent l'implication directe du niveau local de l'administration publique (chapitres: Réforme intérieure; tourisme; agriculture et développement rural; éducation, enseignement et jeunesse; coopération transfrontalière et régionale; renforcement des capacités institutionnelles, etc.).


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Support, where appropriate, both at national level and through European cooperation, the development of teaching and learning materials for less widely taught languages.

contribuer, s'il y a lieu, à la fois au niveau national et grâce à une coopération au niveau européen, à l'amélioration du matériel d'enseignement et d'apprentissage des langues dont l'enseignement est moins répandu.


2. Non-state actors eligible for financial support under this Regulation shall include: non-governmental organisations, organisations representing indigenous peoples, local citizens' groups and traders' associations, cooperatives, trade unions, organisations representing economic and social interests, local organisations (including networks) involved in decentralised regional cooperation and integration, consumer organisations, women's and youth organisations, teaching, cultural, research and scientific organisations, universities, ch ...[+++]

2. Les acteurs non étatiques qui peuvent obtenir un soutien financier au titre du présent règlement comprennent notamment: les organisations non gouvernementales, les organisations de populations autochtones, les groupements professionnels et groupes d'initiative locaux, les coopératives, les syndicats, les organisations représentatives des acteurs économiques et sociaux, les organisations locales (y compris les réseaux) qui œuvrent dans le domaine de la coopération et de l'intégration régionales décentralisées, les organisations de consommateurs, les organisations de femmes ou de jeunes, les organisations d'enseignement, culturelles, de ...[+++]


Article 149 TEC lists the different fields in which the European Community can develop cooperation: teaching and dissemination of the languages of the Member States; mobility of students and teachers; cooperation between educational establishments; exchanges of information and experience on issues common to the education systems of the Member States; youth exchanges and exchanges of socio-educational instructors; distance education.

L'article 149 du TCE énumère les différents domaines dans lesquels la Communauté européenne peut développer la coopération: «[...] l'apprentissage et la diffusion des langues des États membres; [...] mobilité des étudiants et des enseignants, [...]; [...] coopération entre les établissements d'enseignement; [...] échanges d'informations et d'expériences sur les questions communes aux systèmes d'éducation des États membres; [...] échanges de jeunes et d'animateurs socio-éducatifs; [...] éducation à distance».


1. The cooperation partners eligible for financial support pursuant to this Regulation shall be decentralised cooperation agents in the Community or the developing countries, such as: local (including municipal) authorities, non-governmental organisations, organisations of indigenous peoples, local traders' associations and local citizens' groups, cooperatives, trade unions, economic and social actors organisations, local organisations (including networks) which are active in the area of regional decentralised cooperation and integration, consumer organis ...[+++]

1. Les partenaires de la coopération qui peuvent obtenir un soutien financier au titre du présent règlement sont les acteurs de la coopération décentralisée de la Communauté ou des pays en développement, tels que: pouvoirs publics locaux (y inclus municipaux), organisations non gouvernementales, organisations de populations autochtones, groupements professionnels et groupes d'initiatives locaux, coopératives, syndicats, organisations représentatives des acteurs économiques et sociaux, organisations locales (y inclus les réseaux) qui oeuvrent dans le domaine de la coopération et de l'intégration régionales décentralisées, organisations de ...[+++]


by promoting transnational cooperation in the development of teaching materials and means of evaluation.

en soutenant la coopération transnationale dans la préparation des moyens didactiques et des instruments d'évaluation.


This would make it possible to assess the results of reforms, the adjustments and needs which could result from them and the development of teaching and learning methods and practices. The Commission and the Member States are therefore asked to cooperate with research centres and take account of these results in the context of Community programmes, in particular the objectives of the Education and Training 2010 programme.

À ce titre, la Commission et les États membres sont invités à coopérer avec les centres de recherches, à tenir compte de ces résultats notamment dans le cadre des programmes communautaires, en particulier des objectifs du programme Éducation et formation 2010.


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