Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
After High School
After High School The First Years
Aid in the organisation of school events
Allocation of school time
Assist in the organisation of school events
Assisting in the organisation of school events
Assists in the organisation of school events
Chair of the Schools Council
Chairman of the Divisional School Board
Chairman of the Schools Council
Chairwoman of the Divisional School Board
Chairwoman of the Schools Council
Compensatory education
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Deputy Chairman of the Schools Council
Deputy Chairwoman of the Schools Council
Education for highly gifted children
Planning of the school year
President of the Divisional School Board
President of the Schools Council
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special teaching
Special-needs education
Vice President of the Schools Council

Traduction de «destroyed the school » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an important role in the ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]


aid in the organisation of school events | assisting in the organisation of school events | assist in the organisation of school events | assists in the organisation of school events

aider à l'organisation d'événements scolaires


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


President of the Schools Council | Chairman of the Schools Council | Chairwoman of the Schools Council | Chair of the Schools Council

président de la commission scolaire | présidente de la commission scolaire


After High School [ After High School: The First Years | After High School: The First Years: The First Report of the School Leavers Follow-up Survey, 1995 ]

Après le secondaire [ Après le secondaire : Les premières années | Après le secondaire : Les premières années : Le premier rapport découlant de l'Enquête de suivi auprès des sortants, 1995 ]


President of the Divisional School Board | Chairman of the Divisional School Board | Chairwoman of the Divisional School Board

président du comité scolaire | présidente du comité scolaire


Vice President of the Schools Council | Deputy Chairman of the Schools Council | Deputy Chairwoman of the Schools Council

vice-président de la commission scolaire | vice-présidente de la commission scolaire


planning of the school year [ allocation of school time ]

calendrier scolaire [ aménagement du temps scolaire | emploi du temps scolaire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
First they destroyed the police station, but they threw gas cylinders, they attacked the whole population, and they destroyed the school, the health centre.

Ils ont commencé par détruire le poste de police, mais ils s'en sont ensuite pris à toute la population en lançant des bonbonnes de gaz et ils ont détruit l'école et le dispensaire.


Senator Atkins: The Taliban have destroyed some schools; is that not right?

Le sénateur Atkins : Les Talibans ont détruit des écoles; n'est-ce pas vrai?


The hurricane also damaged or destroyed a number of schools, leaving some 190 000 children without access to schooling.

De nombreuses écoles ont également été détruites ou endommagées suite au passage de l'ouragan, laissant environ 190 000 enfants sans accès aux structures scolaires.


12. Condemns the JEM rebel attacks on Omdurman on 10 and 11 May 2008, as well as the 4 May aerial bombing in North Darfur, which killed 12 people, wounded another 30 and destroyed a school, a water installation and a market;

12. condamne les attaques des rebelles du Mouvement pour la justice et l'égalité contre Omdurman, les 10 et 11 mai 2008, ainsi que les bombardements aériens du 4 mai dans le nord du Darfour, qui ont tué 12 personnes, en ont blessé 30 autres et ont détruit une école, une installation pour la fourniture d'eau et un marché;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
12. Condemns the JEM rebel attacks on Omdurman on 10 and 11 May 2008, as well as the 4 May aerial bombing in North Darfur, which killed 12 people, wounded another 30 and destroyed a school, a water installation and a market;

12. condamne les attaques des rebelles du Mouvement pour la justice et l'égalité contre Omdurman, les 10 et 11 mai 2008, ainsi que les bombardements aériens du 4 mai dans le nord du Darfour, qui ont tué 12 personnes, en ont blessé 30 autres et ont détruit une école, une installation pour la fourniture d'eau et un marché;


12. Condemns the JEM rebel attacks on Omdurman on 11-12 May, as well as the 4 May aerial bombing in North Darfur, which killed 12 people, wounded another 30 and destroyed a school, a water installation and a market;

12. condamne les attaques des rebelles du Mouvement pour la justice et l'égalité contre Omdurman, les 11 et 12 mai, ainsi que, le 4 mai, les bombardements dans le nord du Darfour, qui ont tué 12 personnes, en ont blessé 30 autres et ont détruit une école, une installation d'eau et un marché;


The quality of life, the air quality and the lack of space are deplorable, because, in large part, of the universality of before-school and after-school child care programs that destroy our school infrastructure and undermine the healthy educational climate.

La qualité de vie, de l'air et le manque d'espace sont déplorables, à cause, en grande partie, de l'universalité des programmes de garderie avant et après l'école, qui détruisent notre infrastructure scolaire et affaiblissent l'environnement éducatif sain.


Despite their situation, they are unjustly rewarded as they are not paid during the summer months when the schools are closed, nor do they receive additional pay at Christmas or Easter (which all their colleagues with permanent posts do), while they exist in a particularly soul-destroying state of uncertainty because they are never sure if they will be called upon to work.

Malgré cela, elles sont rémunérées de manière injuste: ces professeurs ne sont pas payés pendant les mois d'été, lorsque les écoles sont fermées, et ne reçoivent pas de suppléments de salaire à Noël et à Pâques (comme c'est le cas de tous leurs collègues titulaires), sans compter qu'ils se trouvent dans une situation d'incertitude psychologiquement très pénible, puisque jamais certitude il y a qu'ils seront invités à travailler.


We all know that in a situation where there is devastation such as this, there are no shortcuts to achieving common interests without destroying specific aspects. We need to develop civilian infrastructure, rebuild houses, roads, schools, hospitals, not allow returning refugees to die from starvation and cold and attack the cultivation or sale of opium but give the population an alternative.

Nous savons tous que, face à une telle situation de dévastation, il n'y a pas de remède miracle pour satisfaire l'intérêt général sans détruire les spécificités ; nous devons développer les structures civiles, reconstruire les maisons, les routes, les écoles, les hôpitaux ; empêcher que les réfugiés qui reviennent chez eux meurent de faim et de froid ; démanteler la culture ou le commerce de l'opium en offrant des alternatives à la population.


Mrs. Madeleine Dalphond-Guiral (Laval Centre, BQ): Mr. Speaker, on December 31, while the community of Kangiqsualujjuaq was ringing in the New Year, a terrible avalanche destroyed the school gymnasium, killing nine and injuring 25.

Mme Madeleine Dalphond-Guiral (Laval-Centre, BQ): Monsieur le Président, le 31 décembre dernier, alors que la population de Kangiqsualujjuaq célébrait l'arrivée du Nouvel An, une terrible avalanche détruisait le gymnase de l'école, causant la mort de neuf personnes et en blessant 25 autres.


w