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European Interests Movement
European Movement
European federalism
European idea
Europeanism
PEC
PEGI
Pan European Group of Optometrists
Pan European Union
Pan-European Airports Bureau
Pan-European Corridor
Pan-European Game Information
Pan-European Game Information age rating system
Pan-European Transport Corridor
Pan-European cumulation system
Pan-European movement
Pan-European system of cumulation of origin
Pan-european order of peace and stability
Pan-european security cooperation
Pan-european security institution
Pan-european security organization

Traduction de «demand for pan-european » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
pan-european security organization | pan-european security institution

organisation de sécurité paneuropéenne | institution de sécurité paneuropéenne


European Movement [ European federalism | European idea | European Interests Movement | Europeanism | pan-European movement | European idea(ECLAS) | Pan-European movement(ECLAS) ]

mouvement européen [ esprit européen | fédéralisme européen | idée européenne | mouvement d'intérêt européen | mouvement paneuropéen ]


pan-European cumulation system | pan-European system of cumulation of origin

système paneuropéen de cumul de l'origine | système paneuropéen de cumul des règles d'origine


Pan-European Game Information | Pan-European Game Information age rating system | PEGI [Abbr.]

système paneuropéen de classification par catégorie d’âge des logiciels de loisirs | PEGI [Abbr.]


Pan-European Corridor | Pan-European Transport Corridor | PEC [Abbr.]

Corridor de transport paneuropéen


pan-european order of peace and stability

ordre de paix et de stabilité paneuropéenne




Pan European Group of Optometrists

Pan European Group of Optometrists


pan-european security cooperation

coopération paneuropéenne en matière de sécurité


Pan-European Airports Bureau

Bureau paneuropéen des aéroports
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In the case of tourism, there is clear added value in taking initiative at the Union-level especially in the following areas: the consolidation of the knowledge base by the means of pan-European surveys and studies to better understand the demand and the supply side, without which data comparability and consistency across the Union would not be achieved[3]; the development of joint transnational promotion strategies of Europe as home to high quality and sustainable tourist destinations[4]; the identification of best practices that c ...[+++]

Dans le cas du tourisme, il y a clairement une valeur ajoutée à prendre des initiatives à l’échelle de l’Union, en particulier dans les domaines suivants: la consolidation de la base de connaissances par le biais d’enquêtes et d’études, à l’échelle paneuropéenne afin de mieux comprendre tant l’offre que la demande, sans lesquelles la comparabilité et la cohérence des données dans l’ensemble de l’UE ne seraient pas possibles[3]; le développement de stratégies transnationales conjointes de promotion de l’Europe, en tant que berceau de ...[+++]


5. Calls on the Commission and the Member States to provide for a sufficient level of harmonisation of approaches and regulation regarding the spectrum dividend, particularly in order to be able to satisfy any future demand for pan-European services;

5. invite la Commission et les États membres à veiller à une harmonisation suffisante des approches et des réglementations en ce qui concerne le partage du spectre, notamment pour pouvoir satisfaire la demande de services paneuropéens à venir;


5. Calls on the European Commission and the Member States to provide for a sufficient level of harmonisation of approaches and regulation regarding the spectrum dividend, particularly in order to be able to satisfy any future demand for pan-European services;

5. invite la Commission et les États membres à veiller à une harmonisation suffisante des approches et des réglementations en ce qui concerne le partage du spectre, notamment pour pouvoir satisfaire la demande de services paneuropéens à venir;


The Commission, in its Communication of 26 April 2007 on European Space Policy, has also established an objective of facilitating the introduction of innovative satellite communications services, in particular by aggregating demand in remote and rural areas, while stressing the need for pan-European licensing of satellite services and spectrum.

Dans sa communication du 26 avril 2007 relative à une politique spatiale européenne, la Commission a également fixé comme objectif de faciliter l’introduction de services innovants de communications par satellite, notamment par l’agrégation de la demande dans les régions éloignées ou rurales, tout en soulignant la nécessité de licences paneuropéennes pour les services par satellite et le spectre.


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(1) Directive 90/544/EEC required Member States to designate, by 31 December 1992, in the 169,4 to 169,8 MHz radio spectrum band four channels for the pan-European land-based public radio paging service (hereinafter "ERMES") and to prepare, as quickly as possible, plans to enable pan-European public radio paging service to occupy the whole band 169,4 to 169,8 MHz according to commercial demand.

(1) La directive 90/544/CEE imposait aux États membres de désigner, pour le 31 décembre 1992, quatre canaux dans la bande de fréquences 169,4 à 169,8 MHz pour le service paneuropéen public terrestre de radiomessagerie unilatérale (ci-après dénommé "ERMES"), et de préparer aussitôt que possible des plans pour permettre à ce service d'occuper la totalité de la bande 169,4 à 169,8 MHz selon les exigences commerciales.


38. Notes that, despite low current demand for cross-border financial services, there is substantial demand from certain groups of internationally mobile consumers, such as cross-border commuters and expatriates, for financial service products with which they are familiar; considers that, for such groups and such a purpose, opt-in "pan-European" schemes, under a uniform 26th European regime (similar to e.g. the European Company St ...[+++]

38. note que, en dépit d'une demande actuellement faible de services financiers transfrontaliers, il existe une demande substantielle, de la part de certains groupes de consommateurs se déplaçant fréquemment au-delà des frontières, tels que les travailleurs frontaliers et les expatriés, pour des produits financiers qu'ils connaissent bien; considère que, pour ces groupes et à cette fin, des modèles d'inclusion "paneuropéens", dans le cadre d'un ...[+++]


41. Notes that, despite low current demand for cross-border financial services, there is substantial demand from certain groups of internationally mobile consumers, such as cross-border commuters and expatriates, for financial service products with which they are familiar; considers that, for such groups and such a purpose, opt-in "pan-European" schemes, under a uniform 26th European regime (similar to e.g. the European Company St ...[+++]

41. note que, en dépit d'une demande faible de services financiers transfrontaliers, il existe une demande substantielle, de la part de certains groupes de consommateurs se déplaçant fréquemment au-delà des frontières, tels que les travailleurs frontaliers et les expatriés, pour des produits financiers qu'ils connaissent bien; considère que, pour ces groupes et à cette fin, des modèles d'inclusion "paneuropéens", tels que les produ ...[+++]


Decision 2004/387/EC of the European Parliament and of the Council of 21 April 2004 on the interoperable delivery of pan-European eGovernment services to public administrations, businesses and citizens (IDABC) [Official Journal L 144 of 30 April 2004]. The new IDABC (Interoperable Delivery of pan-European eGovernment Services) programme has the objective of delivering pan-European on-line eGoverment services to public administrations, businesses and citizens.

Le nouveau programme IDABC (fourniture interopérable de services paneuropéens de gouvernement électronique) a pour objectif de fournir des services administratifs paneuropéens en ligne aux administrations publiques, aux entreprises et aux citoyens.


Against this background market forces are driving the demand for far greater pan-European efficiency.

Dans ce contexte, les forces du marché tirent la demande d'une efficacité fortement accrue au niveau paneuropéen.


The further development of the knowledge-based economy, the deepening of the internal market, particularly for services, and the enlargement of the Union, all increase the demand for cross-border and even pan-European interaction with public administrations.

Le développement de l'économie basée sur la connaissance, l'approfondissement du marché intérieur, notamment pour les services, et l'élargissement de l'Union accroissent tous la demande d'interactions transfrontalières et même paneuropéennes avec les administrations publiques.


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