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CD
CF
Call deflection
Call deflection service
Call forwarding
DTUL
Deflecting coil
Deflection coil
Deflection or deviation of septum
Deflection point
Deflection temperature under load
Deflector coil
Droop
Heat deflection temperature
Heat deflection temperature under load
Heat distortion temperature
Horizontal deflection device
Horizontal deflection measure
Horizontal traffic calming measure
Load deflection
Magnetic deflecting coil
Static behavior
Static deflection
Static load deflection
Vertical deflection device
Vertical deflection measure
Vertical traffic calming measure

Vertaling van "deflection point " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


droop | static deflection | static behavior | static load deflection | load deflection

flexion en charge | flexion sous charge


deflection temperature under load [ DTUL | heat deflection temperature under load | heat deflection temperature | heat distortion temperature ]

température de fléchissement sous charge [ température de déformation à chaud ]


deflection coil [ deflecting coil | deflector coil | magnetic deflecting coil ]

bobine de balayage [ bobine de déviation | bobine de déflexion | bobine déviatrice magnétique | bobine de déviation magnétique ]


Deflection or deviation of septum (nasal)(acquired)

Déviation de la cloison (nasale) (acquise)


call deflection | call deflection service | call forwarding | CD [Abbr.] | CF [Abbr.]

déviation d'appel | renvoi des appels | service de déviation d'appel


horizontal traffic calming measure | horizontal deflection measure | horizontal deflection device

mesure de déflexion horizontale | mesure de déflexion latérale


vertical traffic calming measure | vertical deflection measure | vertical deflection device

mesure de déflexion verticale


Malignant neoplasm of tongue whose point of origin cannot be classified to any one of the categories C01-C02.4

Tumeur maligne de la langue dont le point de départ ne peut être classé à aucune des catégories C01-C02.4


Malignant neoplasm of major salivary glands whose point of origin cannot be classified to any one of the categories C07-C08.1

Tumeur maligne des glandes salivaires principales dont le point de départ ne peut être classé à aucune des catégories C07-C08.1
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The deflected part of the tyre walls at the point of contact with the road surface

L’inflexion du flanc des pneumatiques au point de contact avec le sol


Thence southwesterly in a straight line to deflection point 2 at latitude 65°10′21“and longitude 86°59′51″;

De là, vers le sud-ouest en ligne droite jusqu’au sommet d’angle 2 situé par 65°10′21″ de latitude et 86°59′51″ de longitude;


Thence westerly in a straight line to deflection point 3 at latitude 65°09′50″ and longitude 87°05′02″;

De là, vers l’ouest en ligne droite jusqu’au sommet d’angle 3 situé par 65°09′50″ de latitude et 87°05′02″ de longitude;


Commencing at deflection point 1 on the ordinary low water mark of the western shoreline of Roes Welcome Sound at latitude 65°10′53″ and approximate longitude 86°58′23″;

Commençant au sommet d’angle 1 sur la laisse de basse mer ordinaire du rivage ouest du détroit de Ro​es Welcome par 65°10′53″ de latitude et environ 86°58′23″ de longitude;


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Thence southwesterly in a straight line to deflection point 4 at latitude 65°07′05″ and longitude 87°17′01″;

De là, vers le sud-ouest en ligne droite jusqu’au sommet d’angle 4 situé par 65°07′05″ de latitude et 87°17′01″ de longitude;


All parcels, boundary monuments, triangulation stations and deflection points referred to below are shown on the Administrative Map Plan recorded in the Canada Lands Surveys Records at Ottawa as 98651, a copy of which is filed in the Land Titles Office at Iqaluit as 4162, unless stated otherwise;

Toutes les parcelles, bornes, stations de triangulation et sommets d’angle mentionnés ci-après sont indiqués sur le plan cartographique administratif déposé aux Archives d’arpentage des terres du Canada à Ottawa sous le numéro 98651, une copie duquel a été déposée au bureau des titres de biens-fonds à Iqaluit sous le numéro 4162, sauf indication contraire;


It does seem to me, Mr President, from the point of view of this Parliament, that it is perfectly possible for the Commission services in effect to deflect a question away from a Commissioner unilaterally, without the Member concerned having any knowledge of it.

Il me semble, Monsieur le Président, que, du point de vue de ce Parlement, il est tout à fait possible que les services de la Commission décident unilatéralement d'exclure une question de celles adressées à un commissaire donné, sans que le député concerné n'en sache rien.


3.3.Elastic deflection The elastic deflection is measured 900 mm above the reference point, in the vertical plane passing through the point of impact.

3.3.Déformation élastique La déformation élastique est mesurée à 900 mm au-dessus du point de référence du siège, dans le plan vertical passant par le point d'impact.


1.3.4.The pendulum block shall be pulled back so that the height of its centre of gravity above that at the point of impact is given by one of the following two formulae, to be chosen according to the reference mass of the tractors subjected to the tests:H = 25 + 0,20 mt for tractors with a reference mass of less than 2 000 kilograms,H = 125 + 0,15 mt for tractors with a reference mass of more than 2 000 kilograms.The pendulum block must then be released so as to strike the protection structure.1.4.Crushing at the rearThe beam shall be positioned over the rear uppermost structural member(s) and the resultant of the crushing forces shall ...[+++]

1.3.4.Le mouton pendule doit être tiré vers l'arrière de façon que la hauteur de son centre de gravité dépasse celle qu'il aura au point d'impact d'une valeur donnée par l'une des deux formules suivantes à choisir en fonction de la masse de référence des tracteurs soumis aux essais:H = 25 + 0,20 mt pour les tracteurs d'une masse de référence inférieure à 2 000 kg,H = 125 + 0,15 mt pour les tracteurs d'une masse de référence supérieure à 2 000 kg.On lâche ensuite le mouton pendule qui vient heurter le dispositif de protection.1.4.Écras ...[+++]


For this purpose the front and rear tyre and track setting shall be assumed to be the smallest specified by the manufacturer.3.3.Elastic deflection (on side impact)The elastic deflection shall be measured 900 mm above the seat reference point, in the vertical plane passing through the point of impact.

À cet effet, les pneus avant et arrière ainsi que la voie sont supposés présenter les dimensions minimales spécifiées par le constructeur.3.3.Déformation élastique (au choc latéral)La déformation élastique est mesurée à 900 mm au-dessus du point de référence du siège, dans le plan vertical passant par le point d'impact.


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