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Analyse and estimate the production needs
Balance participants' personal needs with group needs
Basic needs
Basic requirements
CDP
CEDP
CESDP
CSDP
Common European Defence Policy
Common European Security and Defence Policy
Common defence
Common defence policy
Common security and defence policy
Declaration of BOP-related need
Declaration of need
Defence policy
Defence programme
ESDP
Essential needs
Estimate artistic production needs
Estimate needs for artistic production
Estimate needs of artistic production
European Security and Defence Policy
If-needed demon
If-needed facet
If-needed procedure
Look after youths' psychiatric care needs
Manage youths' psychiatric care needs
Military defences
Military programme
Moderate mental subnormality
National defence
Need to know
Need-to-know principle
Prioritise children's psychiatric care needs
Prioritise youths' psychiatric care needs
Representation of balance of payments financing need
Representation of need
To-establish procedure

Vertaling van "defence will need " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
balance participants' personal needs with those of the group | engage and manage groups through your dance leadership in a creative context | balance needs between those of participants' personal needs and the group | balance participants' personal needs with group needs

trouver un juste équilibre entre les besoins personnels des participants et les besoins du groupe


defence policy [ defence programme | military programme | national defence | military defences(UNBIS) ]

politique de défense [ défense nationale | programme militaire ]


declaration of BOP-related need | declaration of need | representation of balance of payments financing need | representation of need

déclaration de besoin | déclaration de besoin de financement de la balance des paiements


basic needs [ basic requirements | essential needs ]

besoins fondamentaux [ besoins essentiels ]


analyse and estimate the production needs | estimate artistic production needs | estimate needs for artistic production | estimate needs of artistic production

estimer les besoins d'une production artistique


manage youths' psychiatric care needs | prioritise children's psychiatric care needs | look after youths' psychiatric care needs | prioritise youths' psychiatric care needs

établir des priorités dans les besoins en soins psychiatriques des jeunes


common security and defence policy [ CDP | CEDP | CESDP | common defence | common defence policy | Common European Defence Policy | Common European Security and Defence Policy | CSDP | ESDP | European Security and Defence Policy ]

politique de sécurité et de défense commune [ défense commune | PESD | politique commune de sécurité et de défense | politique de défense commune | politique européenne de sécurité et de défense | PSDC ]


need to know | need to know | need-to-know principle

besoin d'en connaître


if-needed demon | if-needed facet | if-needed procedure | to-establish procedure

procédure démon | procédure pour établir | procédure si-requise | procédure si-besoin


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
President Juncker announced the creation of a European Defence Fund in his 2016 State of the Union address, saying: "Europe can no longer afford to piggy-back on the military might of others (.) For European defence to be strong, the European defence industry needs to innovate".

Le président Juncker a annoncé la création d'un Fonds européen de la défense lors de son discours de 2016 sur l'état de l'Union en déclarant: «L'Europe ne peut plus se permettre de dépendre de la puissance militaire d'autres pays [.]. Pour garantir la solidité de la défense européenne, l'industrie européenne de la défense doit faire preuve d'innovation».


In his State of the Union speech from 14 September 2016, President Juncker announced that "Europe can no longer afford to piggy-back on the military might of others or let France alone defend its honour in Mali (.) "For European defence to be strong, the European defence industry needs to innovate.

Dans son discours sur l'état de l'Union du 14 septembre 2016, le président Juncker a annoncé que «l'Europe ne peut plus se permettre de dépendre de la puissance militaire d'autres pays ou de laisser la France défendre seule son honneur au Mali (.) Pour garantir la solidité de la défense européenne, l'industrie européenne de la défense doit faire preuve d'innovation.


Defence: "For European defence to be strong, the European defence industry needs to innovate.

Défense: «Pour garantir la solidité de la défense européenne, l'industrie européenne de la défense doit faire preuve d'innovation.


For European defence to be strong, the European defence industry needs to innovate.

Pour garantir la solidité de la défense européenne, l'industrie européenne de la défense doit faire preuve d'innovation.


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8. Urges the European Council to draw the necessary lessons and take concrete measures towards overcoming the fragmentation of the European defence market; calls on the European Council to provide specific guidelines for defence policies and the European defence market, taking into account the specificities of the defence sector, in order to increase its transparency and competitiveness, and to guarantee the availability of the defence capabilities needed to ensure European security and fulfil the objectives of the CSDP;

8. demande instamment au Conseil européen de tirer les enseignements nécessaires et d'adopter des mesures concrètes visant à supprimer le morcellement du marché européen de la défense; demande au Conseil européen de définir des lignes directrices spécifiques pour les politiques de défense et le marché européen de la défense, compte tenu des spécificités du secteur de la défense, en vue d'améliorer sa transparence et sa compétitivité, et de veiller à la disponibilité des capacités de défense nécessaires à assurer la sécurité européenne et à atteindre les objectifs de la politique de sécurité et de défense commune;


1. Recalls that an operational Common Security and Defence Policy needs a strong European defence technological and industrial base (EDTIB), constituting a key element for Europe's capacity to ensure the security of its citizens, protect its values and promote its interests; points out that the European defence sector is a major source of growth and innovation, key features for stability and security; believes that the establishment and development of a competitive EDTIB should be part of the strategic priorities of the EU;

1. rappelle qu'une politique de sécurité et de défense commune opérationnelle a besoin d'une solide base technologique et industrielle de la défense européenne (BITDE), qui constitue un élément clé de la capacité de l'Europe à garantir la sécurité de ses citoyens, à protéger ses valeurs et à promouvoir ses intérêts; rappelle que le secteur industriel européen de la défense est une source importante de croissance et d'innovations, autant de caractéristiques essentielles pour la stabilité et la sécurité; est convaincu que l'établissement et le développement d'une BITDE compétitive devrait faire partie des priorités stratégiques de l'Unio ...[+++]


An operational Common Security and Defence Policy needs a strong European defence technological and industrial base

Une politique de sécurité et de défense commune opérationnelle a besoin d'une solide base technologique et industrielle de la défense européenne


3. Calls for increased cooperation and identification of defence technology needs so that new and changing threats to EU security can be addressed; considers it important for Member States to step up cooperation to meet industrial challenges and notes that budgetary constraints and increasing global competition mean that the EU needs internal partnerships and other groupings as well as task-sharing;

3. demande la mise en place d'une coopération accrue et l'identification des besoins en matière de technologie de défense afin de pouvoir répondre aux menaces nouvelles et changeantes qui pèsent sur la sécurité de l'Union; estime qu'il est important pour les États membres d'accroître leur coopération afin de relever les défis industriels, et note que les contraintes budgétaires et l'intensification de la concurrence internationale imposent à l'Union des partenariats, des regroupements et des partages de tâches;


8. Points out that every effort must be made at EU level to increase harmonisation and standardisation in defence procurement matters in accordance with accepted NATO standards of interoperability and specific European Security and Defence Policy needs and that, in the process, overcoming ECAP shortfalls should be seen as a priority by all Member States;

8. indique qu'il convient de tout mettre en œuvre au niveau de l'UE pour accroître l'harmonisation et la normalisation en matière d'acquisition d'équipements de défense, en accord avec les normes d'interopérabilité admises dans le cadre de l'OTAN et conformément aux nécessités spécifiques de la politique européenne de sécurité et de défense, et que, ce faisant, combler les lacunes du PAEC doit être considéré par tous les États membres comme une priorité;


EU Member States that are also members of WEAG have already endorsed this approach and attempted to open their respective markets by establishing national procurement focal points and by publishing their defence procurement needs in national "Official Journals".

Les États membres de l'UE faisant également partie du GAEO ont déjà fait leur cette approche et tenté d'ouvrir leurs marchés respectifs en instituant des centres nationaux d'information sur la passation de marchés (points focaux) et en publiant leurs besoins en matière d'armements dans leurs Journaux officiels respectifs.


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