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CDP
CEDP
CESDP
CSDP
Common European Defence Policy
Common European Security and Defence Policy
Common defence
Common defence policy
Common security and defence policy
Defence policy
Defence programme
ESDP
European Security and Defence Policy
European defence policy
Maximum acceptable audit risk
Maximum acceptable ultimate audit risk
Maximum acceptable ultimate risk
Maximum tolerable audit risk
Maximum tolerable ultimate audit risk
Maximum tolerable ultimate risk
Military defences
Military programme
National defence
Radioactive ultimate waste
Ultimate
Ultimate Frisbee
Ultimate biodegradation
Ultimate factor
Ultimate factor of safety
Ultimate flying disc
Ultimate flying disk
Ultimate holding company
Ultimate oil yield
Ultimate parent
Ultimate parent company
Ultimate parent entity
Ultimate parent undertaking
Ultimate production
Ultimate radioactive waste
Ultimate recoverable reserves
Ultimate team Frisbee
Ultimate waste

Traduction de «defence is ultimately » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ultimate holding company | ultimate parent | ultimate parent company | ultimate parent entity | ultimate parent undertaking

société mère ultime


ultimate flying disc | ultimate flying disk | ultimate | ultimate team Frisbee | ultimate Frisbee

disque d'équipe | disque volant d'équipe | disque de compétition | disque volant de compétition | ultimate | Frisbee extrême


defence policy [ defence programme | military programme | national defence | military defences(UNBIS) ]

politique de défense [ défense nationale | programme militaire ]


maximum acceptable ultimate audit risk [ maximum acceptable ultimate risk | maximum acceptable audit risk | maximum tolerable ultimate audit risk | maximum tolerable ultimate risk | maximum tolerable audit risk ]

niveau maximal acceptable de risque de mission [ degré maximal acceptable de risque de mission | niveau maximal acceptable de risque lié à l'audit | degré maximal acceptable de risque lié à l'audit | niveau maximal acceptable de risque lié à la vérification | degré maximal acceptable de risque lié à la vérific ]


radioactive ultimate waste | ultimate radioactive waste | ultimate waste

déchet radioactif ultime | déchet ultime


common security and defence policy [ CDP | CEDP | CESDP | common defence | common defence policy | Common European Defence Policy | Common European Security and Defence Policy | CSDP | ESDP | European Security and Defence Policy ]

politique de sécurité et de défense commune [ défense commune | PESD | politique commune de sécurité et de défense | politique de défense commune | politique européenne de sécurité et de défense | PSDC ]


ultimate recoverable reserves | ultimate production | ultimate oil yield

production finale | production totale


European defence policy

politique européenne de défense


ultimate factor | ultimate factor of safety

facteur extrême


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The actions proposed in this European Defence Action Plan will lead to a stronger European Union in defence, which ultimately means a stronger NATO.

Les actions proposées dans ce plan d’action européen de la défense aboutiront à une Union européenne plus forte dans le domaine de la défense, ce qui, à terme, renforcera également l’OTAN.


The actions proposed in this European Defence Action Plan will lead to a stronger European Union in defence, which ultimately means a stronger NATO.

Les actions proposées dans le plan d'action européen de la défense aboutiront à une Union européenne plus forte dans le domaine de la défense, ce qui, à terme, renforcera également l'OTAN.


Defence research in innovative technologies, products and services is key to safeguarding the long-term competitiveness of the defence sector and, ultimately, Europe's strategic autonomy.

La recherche dans des technologies, produits et services innovants est primordiale pour préserver la compétitivité à long terme du secteur de la défense et garantir, en définitive, l’autonomie stratégique de l’Europe.


* Ultimate goal: a European armaments policy to provide structure for European defence and security equipment markets, and to allow a sustainable and competitive technological and industrial base.

* Objectif ultime: une politique européenne de la défense offrant le cadre nécessaire pour les marchés européens des matériels de sécurité et de défense et favorisant l'établissement d'une base technologique et industrielle durable et compétitive.


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The ultimate procurement of defence products is in the hands of Member States, so how can the Fund help?

L'acquisition de produits liés à la défense, en définitive, est du ressort des États membres, alors en quoi le Fonds peut-il aider?


79. Calls on the Member States, ahead of the European Council on defence issues scheduled for next year, to take stock of existing capabilities within the EU and to make the initiative ultimately sustainable in order to start a European defence planning process;

79. appelle les États membres, dans la perspective du Conseil européen consacré aux questions de défense prévu l'année prochaine, à dresser un état des lieux des capacités existant au sein de l'Union et, à terme, à viabiliser l'initiative pour qu'un processus de planification de la défense européenne puisse être engagé;


10. Stresses that new technologies challenge the way in which governments perform traditional core tasks; reaffirms that defence and security policies ultimately lie in the hands of government, including adequate democratic oversight; takes note of the increasingly important role of private actors in executing security and defence tasks often without transparency, accountability or democratic oversight mechanisms;

10. souligne que les nouvelles technologies remettent en question la façon dont les gouvernements s'acquittent de tâches traditionnelles essentielles; réaffirme que les politiques de défense et de sécurité se trouvent, en définitive, entre les mains du gouvernement, y compris sous le contrôle démocratique adéquat; prend note du rôle de plus en plus important des acteurs privés dans l'exécution des missions de sécurité et de défense, souvent sans aucune transparence ni responsabilité, et sans mécanismes de contrôle démocratique;


77. Calls on the Member States, ahead of the European Council on defence issues scheduled for next year, to take stock of existing capabilities within the EU and to make the initiative ultimately sustainable in order to start a European defence planning process;

77. appelle les États membres, dans la perspective du Conseil européen consacré aux questions de défense prévu l'année prochaine, à dresser un état des lieux des capacités existant au sein de l'Union et, à terme, à viabiliser l'initiative pour qu'un processus de planification de la défense européenne puisse être engagé;


6. Urges the Commission to strive for the removal from the EC Treaty of Article 296 as the ultimate objective of its attempts to establish a coherent regulatory framework for defence procurement in Europe; in the meantime encourages all the efforts to reduce the importance of that article and requests the Commission to engage in in-depth reflection and thorough discussion on the article's content, as well as on the practice of the general derogation before its withdrawal;

6. invite instamment la Commission à œuvrer en faveur de la suppression de l'article 296 du traité CE et à en faire l'objectif ultime de ses efforts visant à instaurer un cadre réglementaire cohérent en matière d'acquisition d'équipements de défense en Europe; dans l'intervalle, appuie tous les efforts visant à réduire l'importance de cet article et demande à la Commission, avant de retirer l'article 296 du traité, d'engager une réflexion approfondie et une discussion exhaustive sur le contenu dudit article ainsi que sur la pratique ...[+++]


The draft is the outcome of several years of negotiations, initially conducted on behalf of Parliament by the chairmen of four committees – the Committee on Foreign Affairs, Human Rights, Common Security and Defence Policy, the Committee on Citizens Freedoms and Rights, Justice and Home Affairs, the Committee on Legal Affairs and the Internal Market and the Committee on Constitutional Affairs – and ultimately brought to a conclusion by the chairman of the first-named committee.

Le projet est le résultat de plusieurs années de négociation menées, au nom du Parlement, tout d'abord par les présidents de quatre commissions: commission des affaires étrangères, des droits de l'homme, de la sécurité commune et de la politique de défense, commission des libertés et des droits des citoyens, de la justice et des affaires intérieures, commission juridique et du marché intérieur et commission des affaires constitutionnelles, et clôturées finalement par le président de la première des quatre commissions précitées.


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