Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aim for optimal time-critical decision making
Board of governors
Decision making regarding forestry management
Decision making support
Decision-making
Decision-making body
Decision-making process
Elementary economic decision-making centre
Forestry management decision making
Independent making of decisions
Independent operating decision making
Make decisions regarding forestry management
Make independent operating decisions
Make time-critical decisions
Making of time-critical decisions
Making operating decisions independently
Making time-critical decisions
Management committee
Transparency in decision-making

Vertaling van "decision-making can bring " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
making of time-critical decisions | making time-critical decisions | aim for optimal time-critical decision making | make time-critical decisions

prendre des décisions critiques en termes de délais


independent making of decisions | independent operating decision making | make independent operating decisions | making operating decisions independently

prendre des décisions opérationnelles indépendantes


forestry management decision making | make decisions regarding forestry management | decision making regarding forestry management | make decisions regarding forestry management

prendre des décisions concernant la gestion de forêts


decision-making [ decision-making process ]

prise de décision [ procédure de décision | processus décisionnel | processus de décision ]


to restrict the decision-making autonomy or the treaty-making power of the parties

restreindre l'autonomie de décision des parties ou leur capacité de conclure des traités


elementary economic decision-making centre

centre élémentaire de décision économique


decision-making body (EU) [ board of governors (UE) | management committee (UE) ]

organe décisionnel (UE) [ comité de direction (UE) | conseil des gouverneurs (UE) | directoire (UE) | organe de décision (UE) ]




transparency in decision-making

transparence du processus décisionnel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The new CFP decentralises decision-making by bringing it closer to the fishing grounds (known as regionalisation).

La nouvelle PCP décentralise la prise de décision en la rapprochant des lieux de pêche (la régionalisation).


It is an answer to the Parliament's long-standing demand to bring EU decision-making closer to citizens and thus make the EU institutions and EU law more transparent".

Il constitue une réponse à la demande de longue date du Parlement visant à rapprocher le processus décisionnel de l'UE des citoyens et de rendre ainsi les institutions et la législation de l'Union plus transparentes».


They are proof that a proper balance of resources, accountability and local decision making can bring about positive and lasting change in first nations communities and more important in first nations lives.

C'est la preuve que des ressources bien équilibrées, un sens de la responsabilité et la prise de décisions à l'échelon local peuvent être la source de changements positifs et durables dans les communautés des premières nations et, ce qui est plus important, dans la vie des premières nations.


Moving more toward this kind of decision-making process brings the whole system down.

En adoptant un tel processus de décision, on entraînera l'écroulement de tout le système.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The new CFP decentralises decision-making by bringing it closer to the fishing grounds (known as regionalisation).

La nouvelle PCP décentralise la prise de décision en la rapprochant des lieux de pêche (la régionalisation).


Certain decision-making powers will shift to the relevant national and regional authorities, bringing decision-making closer to the fishermen through the so-called regionalisation process.

Certains pouvoirs de décision seront également transférés aux autorités nationales et régionales compétentes, portant les décisions au plus près des pêcheurs par le biais du processus de régionalisation.


(Return tabled) Question No. 1306 Hon. Irwin Cotler: With regard to the crisis in Syria: (a) what criteria does the government use to determine (i) whether to intervene, (ii) when to intervene, (iii) the nature and scope of any intervention; (b) who makes the determination in (a) and how; (c) what sources does the government rely upon in determining (a); (d) what legal obligations are considered with respect to (a) and in what ways does the Responsibility to Protect doctrine factor into decision making under (a); (e) in what ways has the government evaluated its obligations under the Responsibility to Protect doctrine with respect to ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1306 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne la crise en Syrie: a) sur quels critères le gouvernement se base-t-il pour déterminer (i) s’il doit intervenir, (ii) quand intervenir, (iii) la nature et la portée de son intervention, le cas échéant; b) qui détermine le point a) et comment; c) à quelles sources le gouvernement se fie-t-il pour déterminer le point a); d) quelles sont les obligations juridiques examinées relativement au point a) et en quoi le principe de la responsabilité de protéger intervient-il dans la décision relative au point a); e) de quelles façons le gouvernement a-t-il évalué se ...[+++]


(Return tabled) Question No. 611 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the government’s plans for resource development, as described in the section entitled “Responsible Resource Development” in Chapter 3.2 of Budget 2012: (a) what are all examples of federal environmental laws that are stronger than provincial laws and how will the proposed legislative changes to the Canadian Environmental Assessment Act (CEAA) affect the assessment of environmental impacts of industrial projects that cross provincial borders; (b) what research, action, or investment has the government undertaken to study impacts of the proposed legislative changes to the CEAA on (i) r ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 611 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les plans du gouvernement pour l’exploitation des ressources, tels qu’énoncés à la section « Assurer un développement responsable des ressources naturelles », au chapitre 3.2 du Budget de 2012: a) quels sont les exemples de lois fédérales de protection de l’environnement qui sont plus sévères que les lois provinciales, et quelles répercussions les changements proposés à la Loi canadienne sur l’évaluation environnementale (LCEE) ont-ils sur l’évaluation de l’impact sur l’environnement des projets industriels qui excèdent les limites provinciales; b) quels ont été les recherches, les mesures ou les investissements du gouvernement pour l’étude des effets des changem ...[+++]


(Return tabled) Question No. 206 Mr. Alex Atamanenko: With respect to Canadian Agricultural Income Stabilization (CAIS) program entitlement, the appeals process and exclusion from entitlement to other federal agricultural programs: (a) are appellants entitled to know what recommendations are made by the Western Amalgamated Appeals Sub-Committee and, if so, how is a copy of the recommendations obtained by the appellant; (b) are appellants entitled to know on what grounds the Intermediate Appeals Sub-Committee rejects recommendations of the Western Amalgamated Appeals Sub-Committee and, if so, how is a copy of the recommendations obtained by the appellant; (c) has the CAIS administration ever issued rejection letters to an appellant before ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 206 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne le droit au Programme canadien de stabilisation du revenu agricole (PCSRA), la procédure d’appel et l’exclusion du droit aux autres programmes agricoles fédéraux: a) l’appelant est-il admis à prendre connaissance des recommandations du Sous-comité fusionné des appels de l’Ouest et, si oui, comment en obtient-il copie; b) l’appelant est-il admis à prendre connaissance des raisons invoquées par le Sous-comité intermédiaire des appels pour rejeter les recommandations du Sous-comité fusionné des appels de l’Ouest et, si oui, comment en obtient-il copie; c) l’administration du PCSRA a-t-elle déjà envoyé à l’appelant une lettre de rejet avant ou après avoir sollicité ...[+++]


(14) Whereas it is appropriate to adopt guidelines to promote balanced participation of women and men in the decision-making process with the aim of bringing about equality of opportunity for women and men and whereas it is appropriate, within the framework of the medium-term Community action programme on equal opportunities for men and women (1996-2000), to make those guidelines more effective through the exchange of information on good practice.

(14) considérant qu'il convient de retenir des orientations pour promouvoir une participation équilibrée des femmes et des hommes aux processus de décision dans le but de parvenir à l'égalité des chances entre les femmes et les hommes et qu'il convient, dans le cadre du programme d'action communautaire à moyen terme pour l'égalité des chances entre les hommes et les femmes (1996-2000), de renforcer l'efficacité de ces orientations par l'échange d'informations sur des bonnes pratiques.


w