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Debt ratio
Debt-to-GDP
Debt-to-GDP ratio
Debt-to-gross domestic product ratio
Federal debt-to-GDP ratio
Federal debt-to-gross domestic product ratio
General government debt ratio
Government debt ratio
Government debt to GDP ratio
Public debt ratio

Vertaling van "debt-to-gdp ratio envisaged " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
debt ratio | debt-to-GDP ratio | general government debt ratio | government debt ratio | public debt ratio

rapport dette-PIB | ratio de la dette publique | ratio d'endettement | ratio dette publique/PIB | taux d'endettement


government debt ratio | government debt to GDP ratio | public debt ratio

ratio de la dette publique | ratio dette publique/PIB




debt-to-gross domestic product ratio [ debt-to-GDP ratio ]

ratio de la dette au produit intérieur brut [ ratio de la dette au PIB ]


federal debt-to-gross domestic product ratio [ federal debt-to-GDP ratio ]

ratio de la dette fédérale au produit intérieur brut [ ratio de la dette fédérale au PIB ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Despite this, and after registering a deficit of 0.1% of GDP in 2001, the target of a general government balanced budget was missed by only 0.1 p.p., while the debt-to-GDP ratio envisaged in the update was exceeded by 54%.

Malgré cet écart et après avoir enregistré un déficit de 0,1 % en 2001, l'objectif d'un budget général en équilibre n'a été manqué que de 0,1 %, alors que le ratio de la dette envisagé dans la mise à jour a été dépassé de 54 %.


Compared with the third quarter of 2016, the government debt to GDP ratio fell in both the euro area (from 89.7% to 88.1%) and the EU28 (from 82.9% to 82.5%).

Par rapport au troisième trimestre 2016, le ratio de la dette publique par rapport au PIB a baissé dans la zone euro (de 89,7% à 88,1%) ainsi que dans l'UE28 (de 82,9% à 82,5%).


At the end of the third quarter of 2017, the government debt to GDP ratio in the euro area (EA19) stood at 88.1%, compared with 89.0% at the end of the second quarter of 2017.

À la fin du troisième trimestre 2017, le ratio de la dette publique par rapport au PIBs'estétabli à 88,1% dans la zone euro (ZE19), contre 89,0% à la fin du deuxième trimestre 2017.


In very bad times, interpreted as an output gap between -4 % and -3 %, all Member States with the debt-to-GDP ratio below 60 % would be temporarily allowed zero adjustment, meaning that no fiscal effort would be required, whereas Member States with debt-ratios exceeding 60 % would need to provide the annual adjustment of 0.25 % of GDP.

En période de conjoncture très défavorable (écart de production compris entre -4 % et -3 %), un ajustement budgétaire nul serait autorisé temporairement pour les États membres ayant un taux d'endettement inférieur à 60 % du PIB, tandis qu'un ajustement annuel de 0,25 % du PIB serait demandé aux États membres ayant un taux d'endettement supérieur à 60 %.


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In normal times, interpreted as an output gap between -1.5 % and +1.5 %, all Member States with a debt-to-GDP ratio below 60 % would be required to make an effort of 0.5 % of GDP, whereas the Member States with debt levels above 60 % of GDP would need to make an adjustment greater than 0.5 % of GDP.

En période de conjoncture normale (écart de production compris entre -1,5 % et +1,5 %), tous les États membres ayant un taux d’endettement inférieur à 60 % seraient tenus d'opérer un effort de 0,5 % du PIB, tandis que ceux ayant un taux supérieur à 60 % du PIB devraient consentir un effort de plus de 0,5 % du PIB.


42. Welcomes the reduction of structural deficits in all programme countries since the start of their respective assistance programmes; regrets that these have not yet led to a reduction in the ratios of public debt to GDP; notes that the ratio of public debt to GDP has instead sharply increased in all programme countries, as the receipt of conditional loans naturally leads to an increase of public debt and as policy implemented has a recessive impact in the short term; further believes that the accurate estimation of fiscal multipliers is of crucial importance for fiscal adjustment to be successful in reducing the ...[+++]

42. se félicite de la réduction des déficits structurels dans l'ensemble des pays sous programme depuis le lancement de leurs programmes d'assistance respectifs; déplore que ceux-ci n'ont pas encore permis de réduire le ratio dette publique/PIB; relève que le ratio dette publique/PIB a, au contraire, beaucoup augmenté dans tous les pays sous programme, étant donné que le bénéfice de prêts conditionnels mène naturellement à une augmentation de la dette publique et que la politique mise en œuvre a des effets récessifs à court terme; est d'avis aussi que l'estimation précise des multiplicateurs budgétaires revêt une importance capitale p ...[+++]


24. Recalls that prior to the outbreak of the financial crisis the public-debt-to-GDP ratio of the euro area had fallen from 72% in 1999 and to 67% in 2007 and that, in contrast, debt levels of households and firms and the level of leverage in the financial sector increased significantly over the same period; points out, in particular, that household debt in the euro area increased from 52% to 70% of GDP during the same period and that financial institutions increased their level of debt from less than 200% of GDP to more than 250%; acknowledges that some Member States, such as Greece and Italy, were significant exceptions to these gen ...[+++]

24. rappelle qu'avant l'éclatement de la crise financière, le ratio dette publique/PIB dans la zone euro était passé de 72 % en 1999 à 67 % en 2007, et qu'en revanche, les niveaux d'endettement des ménages et des entreprises et l'effet de levier du secteur financier avaient connu une augmentation considérable pendant la même période; souligne en particulier que l'endettement des ménages dans la zone euro est passé de 52 % à 70 % du PIB pendant la même période et que les institutions financières ont fait passer leur dette de moins de 200 % à plus de 250 % du PIB; reconnaît que certains États membres, comme la Grèce et l'Italie, constitu ...[+++]


24. Recalls that prior to the outbreak of the financial crisis the public-debt-to-GDP ratio of the euro area had fallen from 72% in 1999 and to 67% in 2007 and that, in contrast, debt levels of households and firms and the level of leverage in the financial sector increased significantly over the same period; points out, in particular, that household debt in the euro area increased from 52% to 70% of GDP during the same period and that financial institutions increased their level of debt from less than 200% of GDP to more than 250%; acknowledges that some Member States, such as Greece and Italy, were significant exceptions to these gen ...[+++]

24. rappelle qu'avant l'éclatement de la crise financière, le ratio dette publique/PIB dans la zone euro était passé de 72 % en 1999 à 67 % en 2007, et qu'en revanche, les niveaux d'endettement des ménages et des entreprises et l'effet de levier du secteur financier avaient connu une augmentation considérable pendant la même période; souligne en particulier que l'endettement des ménages dans la zone euro est passé de 52 % à 70 % du PIB pendant la même période et que les institutions financières ont fait passer leur dette de moins de 200 % à plus de 250 % du PIB; reconnaît que certains États membres, comme la Grèce et l'Italie, constitu ...[+++]


Lastly, an indicator of structural debt – the ‘government debt-to-assetsratio or the ‘net debt-to-GDPratiocould be used to measure the Member States’ solvency.

Enfin, un indicateur de taux d'endettement structurel, le ratio "dette/actifs de l'État" ou "dette nette/PIB", pourrait être utilisé afin de mesurer le degré de solvabilité des États membres.


In spite of the recent positive trend in the state deficit (2006: 2.6%; 2007 forecast: 2.1%) and the government debt-to-GDP ratio (2006: 66.5%; 2007 forecast: 65.9%), the criterion should also be assessed according to whether the debt-to-GDP ratio is falling at a satisfactory rate.

En dépit de l'évolution favorable du déficit public (2006: 2,6%; 2007: 2,1% d'après les prévisions) et du taux de la dette (2006: 66,5% du PIB; 2007: 65,9% selon les prévisions), ce critère doit également être analysé en se demandant si le niveau de la dette baisse à une cadence satisfaisante.




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Date index: 2022-06-28
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