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Allowance for bad debts
Allowance for doubtful accounts
Allowance for uncollectible accounts
Bad debt provision
Bad debt reserve
Borrowing capacity
Cancellation of a debt
Condonation of a debt
Debt
Debt cancellation
Debt carrying capacity
Debt forgiveness
Debt ratio
Debt remission
Debt service capacity
Debt servicing ability
Debt servicing capability
Debt servicing capacity
Debt swap
Debt to assets ratio
Debt to total assets
Debt to total assets ratio
Debt to total capital ratio
Debt-debt swap
Debt-equity ratio
Debt-for-debt swap
Debt-servicing capacity
Debt-to-assets ratio
Debt-to-equity ratio
Eventual
Eventually
External debt
Forgiveness of a debt
Government debt
Indebtedness
International debt
National debt
Owe-to-own ratio
Par debt swap
Provision for bad debts
Provision for doubtful debts
Public debt
Release of debt
Remission of a debt
Remittal of a debt
Reserve for bad debts
Total debt to total capital ratio

Vertaling van "debt and eventually " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
public debt [ government debt | national debt ]

dette publique




remission of a debt [ debt remission | forgiveness of a debt | debt forgiveness | remittal of a debt | release of debt | condonation of a debt | cancellation of a debt | debt cancellation ]

remise de dette [ renonciation à une créance | remise de créance | annulation de dette ]


borrowing capacity | debt carrying capacity | debt service capacity | debt servicing ability | debt servicing capability | debt servicing capacity | debt-servicing capacity

aptitude à assurer le service de la dette | capacité de service de la dette | capacité d'emprunt | capacité d'endettement


debt swap | debt-debt swap | debt-for-debt swap | par debt swap

swap de dettes | swap sur les dettes


debt/equity ratio | debt-to-assets ratio | debt ratio | debt to assets ratio | debt to total assets ratio | debt to total capital ratio | total debt to total capital ratio

ratio d'endettement


external debt [ international debt ]

dette extérieure [ dette internationale ]


debt-equity ratio [ debt/equity ratio | debt-to-equity ratio | debt ratio | owe-to-own ratio | debt to total assets ratio | debt to total assets ]

ratio d'endettement [ ratio capitaux d'emprunts/capitaux propres | ratio emprunts/capitaux propres | ratio capitaux propres/emprunts ]


allowance for doubtful accounts [ allowance for bad debts | allowance for uncollectible accounts | reserve for bad debts | bad debt reserve | bad debt provision | provision for bad debts | provision for doubtful debts ]

provision pour créances douteuses [ provision pour mauvaises créances | provision pour créances irrécouvrables | provision pour dépréciation des créances | provision pour dépréciation des comptes de tiers | allocation pour créances irrécouvrables | réserve pour créances irrécouvrables ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
56. Points to the generally weak democratic accountability of the Troika in programme countries at national level; notes, however, that this democratic accountability varies between countries, depending on the will of national executives and the effective scrutiny capacity of national parliaments, as demonstrated in the case of the refusal of the original MoU by the Cypriot parliament; notes, however, that when consulted, national parliaments were faced with the choice between eventually defaulting on their debt or accepting Memoranda of Understanding negotiated between the ...[+++]

56. souligne que la responsabilité démocratique de la troïka au niveau national dans les pays sous programme est généralement faible; observe néanmoins que cette responsabilité démocratique varie d'un pays à l'autre, selon la volonté manifestée par les exécutifs nationaux et la capacité effective de contrôle dont disposent les parlements nationaux, comme l'illustre le cas du rejet du protocole d'accord initial par le parlement chypriote; note, toutefois, que les parlements nationaux consultés ont dû choisir entre finir par faire défaut sur leur dette et accept ...[+++]


21. Emphasises that the period of transposition of the Directive coincides with the beginning of the financial crisis, which eventually developed into an economic and debt crisis, and that takeover activities are closely linked to financial and economic developments both within and outside of Europe;

21. souligne que la période de transposition de la directive coïncide avec le début de la crise financière, qui s'est ensuite transformée en crise économique et de la dette, et que les activités d'acquisition sont étroitement liées aux évolutions financières et économiques tant en Europe que dans le reste du monde;


Greece and Ireland will eventually default on their debts, and we will all be shown to have thrown good money after bad.

Au final, la Grèce et l’Irlande ne s’acquitteront pas de leur dette et nous constaterons avoir investi des fonds en pure perte.


What does this fund represent, though, other than the possibility of creating a European debt, to be eventually taken on by the Member States, which are already in too much debt, and which could find themselves obliged to cover this European debt before covering their own debts?

Or, qu’est-ce que ce fonds, sinon la possibilité de créer une dette européenne, assumée finalement par des États déjà surendettés et qui pourraient se voir dans l’obligation de la rembourser avant de rembourser leurs propres dettes?


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Resolving the issue of Iraq's external debt obligations, currently estimated at $120 [3] billion, is a pre-condition for Iraq's return to financial viability and sustained economic and social recovery and the content of an eventual Paris Club agreement is likely to have a broad impact on all aspects of economic activity in Iraq.

Le règlement de la question du service de la dette extérieure de l'Iraq, actuellement estimée à 12 [3] milliards d'USD [4], est un préalable pour que le pays retrouve une viabilité financière et qu'il engage un rétablissement économique et social durable. Par ailleurs, la teneur de l'éventuel accord du Club de Paris devrait avoir de vastes répercussions sur tous les aspects de l'activité économique en Iraq.


11. Underlines that public investments are liable to be ill-targeted and ill-managed and are bound to translate into a higher public debt and eventually a higher tax burden for the productive sector; supports the opinion of the Commission that opening public procurements to Europe-wide competition, given slimmed-down procedures, may provide higher returns at lower cost;

11. souligne que les investissements publics sont susceptibles d'être mal ciblés et mal gérés et se traduisent forcément par une augmentation de la dette publique et par un alourdissement de la charge fiscale pour le secteur productif; approuve l'avis de la Commission selon lequel l'ouverture des appels d'offres à la concurrence européenne, étant donné les procédures réduites, peut produire des recettes plus élevées à un coût plus faible;


debt will eventually reach $50 billion before the ratio of debt to gross domestic product starts to improve. This is a good time, as everyone knows, to talk about the debt because officials from the Department of Finance have been meeting with Moody's, the bond rating agency in New York, to discuss a possible downgrading in Canada's rating.

Comme tout le monde le sait, le moment est bien choisi pour parler de la dette puisque des agents du ministère des Finances rencontrent des représentants de la société Moody's, la société d'évaluation du crédit établie à New York, pour discuter de la baisse possible de la cote du Canada.


These measures concern: (1) 1,380 million drachmas (about ECU 4.5 million) granted for compensation of losses due to the Chernobyl nuclear disaster; (2) loan for debt consolidation amounting to 10,145 million drachmas (about ECU 32.7 million) eventually linked to debt due to an investment project and (3) loan for debt consolidation amounting to 1,899 million drachmas (about ECU 6.1 million).

Les trois mesures concernent : 1) une aide de 1,38 milliard de DRA (environ 4,5 millions d'écus) octroyée à titre d'indemnisation pour les pertes dues à la catastrophe nucléaire de Tchernobyl; 2) un prêt destiné à consolider un passif s'élevant à 10,145 milliards de DRA (environ 32,7 millions d'écus) lié à un endettement concernant un projet d'investissement et 3) un prêt destiné à consolider un passif s'élevant à 1,899 milliard de DRA (environ 6,1 millions d'écus).


This is one of the major problems with this political system in which a $500 billion debt was accumulated without any concrete steps being taken to restructure the federal government's spending power, this power to spend that eventually turned into the power to get into debt.

C'est un des problèmes majeurs de ce système politique qui fait en sorte qu'on est arrivé à 500 milliards de dollars de dette avec rien de concret pour restructurer le pouvoir de dépenser du gouvernement fédéral, pouvoir de dépenser qui est finalement devenu un pouvoir d'endetter.


If we do not get the deficits down and start to eventually reduce our national debt, we will continue to be even more hostage to the international capital markets whose investors are demanding higher and higher interest rates in order to fund our debt.

Faute de juguler ce déficit et de commencer enfin à réduire notre dette nationale, nous continuerons d'être encore plus à la merci des marchés monétaires internationaux dont les investisseurs exigent des taux d'intérêt toujours plus élevés pour accepter de financer notre dette (1125) En effet, notre dette est tellement énorme que nous ne pouvons même plus la financer grâce aux investissements et aux économies des seuls Canadiens.


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