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Alcoholic hallucinosis
Authentication of the data source
Basic data
Biometric source
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Conflation
Data conflation
Data source
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
GIS data conflation
Jealousy
Live data feed
Live data source
Machine DSN
Machine data source name
Multi-sources information fusion
Multisource data fusion
On-site data capture
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Real-time data feed
Real-time data source
Source data
Source data automation equipment
Source data capture
Source data collection device
Source data collection equipment
Source data recording
Source of biometric data
User DSN
User data source name

Traduction de «data source stakeholders » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include se ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


source data automation equipment [ source data collection equipment | source data collection device ]

matériel de saisie des données à la source [ dispositif de saisie des données à la source ]


live data source | live data feed | real-time data source | real-time data feed

source de données en direct | source de données en temps réel | source d'information en direct | source d'information en temps réel


user DSN [ user data source name | machine DSN | machine data source name ]

DSN utilisateur


source data capture [ source data recording | on-site data capture ]

saisie à la source


conflation | GIS data conflation | data conflation | multisource data fusion | multi-sources information fusion

fusion multisource | fusion de données multisource | fusion d'information multisource


source data | basic data

données de base | données source


biometric source | source of biometric data

source biométrique | source de données biométriques




authentication of the data source

authentification de la source du message
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The information that forms the knowledge base (i.e. data, statistics, indicators, or best practice of either a scientific, technical or economic nature) comes from a variety of sources and stakeholders, notably Member States, the European Environment Agency (EEA), Eurostat, the Community's 6th RTD Framework Programme and the various national research programmes and organisations.

Les informations qui forment la base de connaissances (c'est-à-dire : les données, les statistiques, les indicateurs, ou les bonnes pratiques dans les domaines scientifique, technique ou économique) proviennent d'une large gamme de sources et de parties prenantes, notamment les États membres, l'Agence européenne pour l'environnement (AEE), Eurostat, le 6ème programme-cadre communautaire de RDT et les divers programmes nationaux de recherche.


From a methodological point of view, the main sources of data for the analysis of the second phase of the programme were surveys, reports by independent experts and workshops held with stakeholders involved in Tempus.

Du point de vue méthodologique, l'analyse de la deuxième phase du programme s'est appuyée sur des données tirées principalement d'enquêtes, de rapports d'experts indépendants et d'ateliers réunissant les parties concernées par Tempus.


12. Maintains that, irrespective of whether data are held by public or private bodies or have been obtained using public or private financing, the body responsible for collecting, processing, and communicating the information should invariably be mentioned; also affirms that when the release of information might have implications in terms of competitiveness and competition, or for the revenue of organisations holding information, all that should be publicly available is data products and not raw or processed data; takes the view regarding such cases that if reference had to be made to the data source ...[+++]

12. estime que, indépendamment du fait que les données soient détenues par des organismes publics ou privés et qu'elles aient été obtenues grâce à des fonds publics ou privés, il convient de toujours mentionner l'organisme responsable de la collecte, du traitement et de la communication des informations; affirme en outre que, dans les cas où la communication des informations pourrait avoir des implications au niveau de la compétitivité, de la concurrence et des recettes des organismes qui détiennent les informations, seuls des produits de données, et non pas des données brutes ou des données traitées, doivent être rendus publics; estim ...[+++]


12. Maintains that, irrespective of whether data are held by public or private bodies or have been obtained using public or private financing, the body responsible for collecting, processing, and communicating the information should invariably be mentioned; also affirms that when the release of information might have implications in terms of competitiveness and competition, or for the revenue of organisations holding information, all that should be publicly available is data products and not raw or processed data; takes the view regarding such cases that if reference had to be made to the data source ...[+++]

12. estime que, indépendamment du fait que les données soient détenues par des organismes publics ou privés et qu'elles aient été obtenues grâce à des fonds publics ou privés, il convient de toujours mentionner l'organisme responsable de la collecte, du traitement et de la communication des informations; affirme en outre que, dans les cas où la communication des informations pourrait avoir des implications au niveau de la compétitivité, de la concurrence et des recettes des organismes qui détiennent les informations, seuls des produits de données, et non pas des données brutes ou des données traitées, doivent être rendus publics; estim ...[+++]


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The Commission proposal covers the transmission of the statistical data and metadata that are relevant for the Macroeconomic Imbalances Procedure (‘MIP relevant data’) (Articles 1 and 2); a new quality assurance framework including quality reports by Member States (Articles 3 and 4); quality assessments by the Commission (Article 5); inventories of sources and methods (Article 6); missions to Member States (Article 7); the reporting and communication of the data to the different stakeholders ...[+++]

La proposition de la Commission couvre: la transmission des données et métadonnées statistiques qui sont pertinentes aux fins de la procédure concernant les déséquilibres macroéconomiques (les "données pertinentes aux fins de la PDM") (articles 1 et 2); un nouveau cadre en matière d'assurance de la qualité prévoyant l'élaboration de rapports de qualité par les États membres (articles 3 et 4); des évaluations de la qualité par la Commission (article 5); des inventaires des sources et méthodes (article 6); des missions dans les États membres ( ...[+++]


49. Calls on the Commission to promote the development, jointly with stakeholders, of decentralised services based on free and open-source software that would help harmonise practices across cloud providers and enable EU citizens to regain control over their personal data and communication, for example by means of point-to-point encryption;

49. invite la Commission à encourager le développement, avec les parties prenantes, de services décentralisés basés sur des logiciels libres et ouverts qui aideraient à harmoniser les pratiques entre les fournisseurs de services d'informatique en nuage et permettraient au citoyens de l'Union de reprendre le contrôle de leurs données et communications personnelles, par exemple par le biais du chiffrage point-à-point;


BW. whereas, despite the fact that the laws were amended in 2011 following negotiations with the European Commission and in May 2012 further to the decision of the Constitutional Court of December 2011 overturning several provisions as unconstitutional regarding the content regulation of the printed press, the protection of the sources of journalists, the requirement of data provision, and the institution of the Media and Telecommunications Commissioner, the OSCE Representative on freedom of the Media has deplored the fact that severa ...[+++]

BW. considérant qu'en dépit de la modification de la législation en 2011 à la suite de négociations avec la Commission européenne et en mai 2012 après la décision de la Cour constitutionnelle de décembre 2011 annulant plusieurs dispositions jugées anticonstitutionnelles concernant la réglementation du contenu de la presse écrite, la protection des sources des journalistes, l'obligation de fourniture de données et la fonction de commissaire aux médias et aux télécommunications, le représentant de l'OSCE pour la liberté des médias a regretté que plusieurs amendements aient été introduits et adoptés à la hâte, sans consulter les parties con ...[+++]


Currently (2011), there is only data that up to 9 in 10 of responding stakeholders in general, and some 3 out of 4 responding decision-makers and officials in particular assess the best performing key EU networks and NGOs as a useful source of information.

Actuellement (en 2011), les seules données disponibles indiquent que jusqu’à neuf parties prenantes ayant répondu sur dix, et quelque trois décideurs et fonctionnaires ayant répondu sur quatre, estiment que les réseaux et ONG majeurs de l’UE qui produisent les meilleurs résultats sont une source utile d’informations.


From a methodological point of view, the main sources of data for the analysis of the second phase of the programme were surveys, reports by independent experts and workshops held with stakeholders involved in Tempus.

Du point de vue méthodologique, l'analyse de la deuxième phase du programme s'est appuyée sur des données tirées principalement d'enquêtes, de rapports d'experts indépendants et d'ateliers réunissant les parties concernées par Tempus.


The information that forms the knowledge base (i.e. data, statistics, indicators, or best practice of either a scientific, technical or economic nature) comes from a variety of sources and stakeholders, notably Member States, the European Environment Agency (EEA), Eurostat, the Community's 6th RTD Framework Programme and the various national research programmes and organisations.

Les informations qui forment la base de connaissances (c'est-à-dire : les données, les statistiques, les indicateurs, ou les bonnes pratiques dans les domaines scientifique, technique ou économique) proviennent d'une large gamme de sources et de parties prenantes, notamment les États membres, l'Agence européenne pour l'environnement (AEE), Eurostat, le 6ème programme-cadre communautaire de RDT et les divers programmes nationaux de recherche.


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