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Control vessel critical systems
Controlling vessel-critical systems
Dangerous operation
Dangerous operation of vessel
Execute ship engine room activities
Guide ships
Maintain ship engine room
Maintain vessel engine room
NVOCC
Non vessel operating common carrier
Non vessel owing common carrier
Non-vessel operating common carrier
Non-vessel owning common carrier
Non-vessel-operating common carrier
Non-vessel-owing common carrier
Operate vessel
Operate vessel critical systems
Operate vessel engine room
Operate vessel-critical systems
Seabed operations vessel
Steer boats
Steer vessels
To operate

Vertaling van "dangerous operation vessel " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
controlling vessel-critical systems | operate vessel-critical systems | control vessel critical systems | operate vessel critical systems

faire fonctionner les systèmes critiques de navires


dangerous operation of vessel

conduite dangereuse de navire


guide ships | operate vessel | steer boats | steer vessels

diriger des navires


execute ship engine room activities | maintain vessel engine room | maintain ship engine room | operate vessel engine room

utiliser la salle des machines d'un navire






seabed operations vessel

bâtiment d'intervention sous-marine


non-vessel-operating common carrier | NVOCC | non vessel operating common carrier | non vessel owing common carrier | non-vessel-owing common carrier

transporteur maritime contractuel | affréteur commissionnaire | affréteuse commissionnaire


non-vessel operating common carrier | non-vessel owning common carrier

transporteur non exploitant de navire


Convention on civil liability for damage caused during the carriage of dangerous goods by road, rail and inland waterway vessels

Convention sur la responsabilité civile pour les dommages causés pendant le transport de marchandises dangereuses par route, par rail et par voies navigables intérieures
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A State Party shall, whenever regulating or deciding upon matters relating to salvage operations such as admittance to ports of vessels in distress or the provisions of facilities to salvors, take into account the need for co-operation between salvors, other interested parties and public authorities in order to ensure the efficient and successful performance of salvage operations for the purpose of saving life or property in danger as well as preventing damage to the envir ...[+++]

Chaque fois qu’il édicte des règles ou prend des décisions sur des questions relatives à des opérations d’assistance, telles que l’admission dans les ports de navires en détresse ou la fourniture de moyens aux assistants, un État Partie prend en considération la nécessité d’une coopération entre les assistants, les autres parties intéressées et les autorités publiques, afin d’assurer une exécution efficace et réussie des opérations d’assistance pour sauver des vies ou des biens en danger, aussi bien que pour prévenir les dommages à l’ ...[+++]


322 (1) The master of a vessel shall ensure that the danger posed by the fatigue of crew members, especially those whose duties involve navigational safety and the safe and secure operation of the vessel, is taken into account when determining the scheduled hours of work and rest.

322 (1) Le capitaine d’un bâtiment veille à ce que les dangers qu’entraîne une fatigue excessive des membres d’équipage, notamment de ceux dont les tâches visent la sûreté de la navigation et le fonctionnement sécuritaire du bâtiment, soient pris en considération pour déterminer les heures de travail et de repos régulières.


The main components of the regulations are as follows: a clear accountability structure, laying out the legal responsibility for implementation by operators of vessels and marine facilities and port administration; requirements for security officers and other personnel with duties related to security; security drills and exercise requirements; requirements for record keeping and equipment; declarations of security; vessel/marine facility security assessments and facility security plans; coordinating plans for port administration; and special requirements of the cruise-ship industry, ferries, barge industries ...[+++]

Les principaux éléments du règlement sont les suivants: une structure de responsabilisation qui définit clairement la responsabilité juridique de la mise en oeuvre du règlement pour les exploitants de bâtiments et d'installations maritimes et pour les administrations portuaires; les exigences concernant les agents de sûreté et autres membres du personnel exerçant des fonctions liées à la sûreté, les exigences en matière d'exercices et d'entraînements de sûreté, les exigences de tenue de registres et d'équipement, les déclarations de sûreté, les évaluations de sûreté des bâtiments et des installations maritimes, les plans de sûreté des installations, la coordination des plans ...[+++]


This regulation sets out the rules for the monitoring of the European Union’s sea borders, the interception of vessels suspected of carrying irregular immigrants and the rescue of those in danger at sea in border surveillance operations under the coordination of Frontex.

Ce règlement établit des règles en matière de surveillance des frontières maritimes de l’Union européenne (UE), d’interception des navires soupçonnés de transporter des migrants en situation irrégulière et de sauvetage des personnes en détresse en mer dans le cadre des opérations de surveillance des frontières sous la supervision de Frontex.


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This regulation sets out the rules for the monitoring of the European Union’s sea borders, the interception of vessels suspected of carrying irregular immigrants and the rescue of those in danger at sea in border surveillance operations under the coordination of Frontex.

Ce règlement établit des règles en matière de surveillance des frontières maritimes de l’Union européenne (UE), d’interception des navires soupçonnés de transporter des migrants en situation irrégulière et de sauvetage des personnes en détresse en mer dans le cadre des opérations de surveillance des frontières sous la supervision de Frontex.


A similar but more severe provision can be found in paragraph 249(1)(b) of the Criminal Code, which addresses the dangerous operation of a vessel.

On trouve une disposition semblable, mais plus rigoureuse, à l'alinéa 249(1)b) du Code criminel, qui porte sur la conduite dangereuse d'un bateau.


Content of the national legislation: Packages containing articles of Compatibility Group B of ADR Class 1 and packages containing substances and articles of Compatibility Group D of ADR Class 1 may be carried on the same vehicle with dangerous goods of ADR Classes 3, 5.1 or 8 provided (a) the said packages of ADR Class 1 are carried in separate containers/compartments of a design approved, and under the conditions required, by the competent authority; and (b) the said substances of ADR Classes 3, 5.1 or 8 are carried in vessels meeting the require ...[+++]

Contenu de la législation nationale: les colis contenant des objets du groupe de compatibilité B de la classe ADR 1 et ceux contenant des matières et des objets du groupe de compatibilité D de la classe ADR 1 peuvent être transportés dans le même véhicule que des marchandises dangereuses des classes ADR 3, 5.1 et 8, à condition que: a) lesdits colis de classe ADR 1 soient transportés dans des conteneurs/compartiments séparés dont la conception a été approuvée par l’autorité compétente et dans les conditions exigées par cette dernière; ...[+++]


Vessels and other floating structures for breaking up, properly emptied of any cargo and other materials arising from the operation of the vessel which may have been classified as a dangerous substance or waste

Bateaux et autres engins flottants à démanteler, convenablement vidés de toute cargaison et de tout matériau ayant servi à leur fonctionnement qui pourraient avoir été classés comme substances ou déchets dangereux


The purpose of this Directive is to establish in the Community a vessel traffic monitoring and information system with a view to enhancing the safety and efficiency of maritime traffic, improving the response of authorities to incidents, accidents or potentially dangerous situations at sea, including search and rescue operations, and contributing to a better prevention and detection of pollution by ships.

L'objectif de la présente directive est d'instituer dans la Communauté un système de suivi du trafic des navires et d'information en vue d'accroître la sécurité et l'efficacité du trafic maritime, d'améliorer la réaction des autorités en cas d'incidents, d'accidents ou de situations potentiellement dangereuses en mer, notamment les opérations de recherche et de sauvetage, et de contribuer à mieux assurer la prévention et la détection de la pollution causée par les navires.


Dangerous operation of motor vehicles, vessels and aircraft

Véhicules à moteur, bateaux et aéronefs - Conduite dangereuse


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