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Cyberbully
Cyberbullying
Daphne Programme
Domestic violence
Family violence
IDEVAW
International Day against Violence Towards Women
International Day to End Violence Against Women
Intimate partner violence
Marital violence
Sexual violence counsellor
Sexual violence victim advocate
Victim care worker
Violence
Violence against a partner
Violence among young people
Violence in the home
Violence within the family
Youth violence

Traduction de «cyberbullying and violence » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
domestic violence [ family violence | marital violence | violence against a partner | family violence ]

violence domestique [ violence au sein du couple | violence conjugale | violence dans la famille | violence familiale ]




International Day against Violence Towards Women | International Day for the Elimination of Violence against Women | International Day of Action against Violence against Women | International Day to End Violence Against Women | IDEVAW [Abbr.]

Journée internationale pour l'élimination de la violence à l'égard des femmes


youth violence [ violence among young people ]

violence des jeunes


sexual violence victim advocate | victim care worker | counsellor, sexual violence | sexual violence counsellor

professionnel de l'aide aux victimes de violences sexuelles | professionnel de l'aide aux victimes de violences sexuelles/professionnelle de l'aide aux victimes de violences sexuelles | professionnelle de l'aide aux victimes de violences sexuelles


domestic violence | family violence | intimate partner violence

violence dans la famille | violence domestique | violence familiale | violences exercées par des proches


Daphne Programme | Programme of Community action (2004 to 2008) to prevent and combat violence against children, young people and women and to protect victims and groups at risk | Programme of Community action (the Daphne Programme) (2000-2003) on preventive measures to fight violence against children, young persons and women | Specific programme (2007-2013) to prevent and combat violence against children, young people and women and to protect victims and groups at risk (Daphne III programme) as part of the General Programme Fundament ...[+++]

programme d'action communautaire (2004-2008) visant à prévenir et à combattre la violence envers les enfants, les adolescents et les femmes et à protéger les victimes et les groupes à risque (programme Daphné II) | programme d'action communautaire (programme Daphné) (2000-2003) relatif à des mesures préventives pour lutter contre la violence envers les enfants, les adolescents et les femmes | programme Daphné | programme Daphné II






domestic violence [ family violence | violence within the family | violence in the home ]

violence familiale [ violence au foyer | violence en milieu familial | violence dans la famille | violence intra-familiale ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Bullying, cyberbullying, and violence undermines a child's well-being and success at school.Physical and mental well-being are preconditions for successful learning.Evidence shows that strategies involving teachers and parents are the most effective in tackling all forms of bullying.

Le harcèlement, le cyberharcèlement et la violence nuisent au bien-être de l’enfant et à sa réussite scolaireLe bien-être physique et mental est une condition préalable de la réussite d’un apprentissage.Il est avéré que les stratégies associant enseignants et parents sont les plus efficaces pour lutter contre toute forme de harcèlement.


13. Urges the Commission to initiate as soon as possible the procedure for EU accession to the Istanbul Convention; calls on the Member States to ratify the Convention, and also calls for the EU and the Member States to work together for gender equality in the Union’s external relations; underlines the close links between gender stereotypes and bullying, cyberbullying and violence against women, and the need to fight these from an early age; stresses that the Istanbul Convention calls for signatories to include teaching materials on issues such as non-stereotyped gender roles, mutual respect, non-violent conflict resolution in interpe ...[+++]

13. prie la Commission de lancer le plus rapidement possible la procédure en vue de l'adhésion de l'Union à la convention d'Istanbul; invite les États membres à ratifier ladite convention et demande aussi à l'Union européenne et aux États membres d'œuvrer de concert en faveur de l'égalité entre les femmes et les hommes dans les relations extérieures de l'Union; souligne les liens étroits entre les stéréotypes liés au genre et le harcèlement, le harcèlement sur l'Internet et les violences à l'encontre des femmes, ainsi que la nécessi ...[+++]


13. Urges the Commission to initiate as soon as possible the procedure for EU accession to the Istanbul Convention; calls on the Member States to ratify the Convention, and also calls for the EU and the Member States to work together for gender equality in the Union’s external relations; underlines the close links between gender stereotypes and bullying, cyberbullying and violence against women, and the need to fight these from an early age; stresses that the Istanbul Convention calls for signatories to include teaching materials on issues such as non-stereotyped gender roles, mutual respect, non-violent conflict resolution in interpe ...[+++]

13. prie la Commission de lancer le plus rapidement possible la procédure en vue de l'adhésion de l'Union à la convention d'Istanbul; invite les États membres à ratifier ladite convention et demande aussi à l'Union européenne et aux États membres d'œuvrer de concert en faveur de l'égalité entre les femmes et les hommes dans les relations extérieures de l'Union; souligne les liens étroits entre les stéréotypes liés au genre et le harcèlement, le harcèlement sur l'Internet et les violences à l'encontre des femmes, ainsi que la nécessi ...[+++]


13. Urges the Commission to initiate as soon as possible the procedure for EU accession to the Istanbul Convention; calls on the Member States to ratify the Convention, and also calls for the EU and the Member States to work together for gender equality in the Union’s external relations; underlines the close links between gender stereotypes and bullying, cyberbullying and violence against women, and the need to fight these from an early age; stresses that the Istanbul Convention calls for signatories to include teaching materials on issues such as non-stereotyped gender roles, mutual respect, non-violent conflict resolution in interpe ...[+++]

13. prie la Commission de lancer le plus rapidement possible la procédure en vue de l'adhésion de l'Union à la convention d'Istanbul; invite les États membres à ratifier ladite convention et demande aussi à l'Union européenne et aux États membres d'œuvrer de concert en faveur de l'égalité entre les femmes et les hommes dans les relations extérieures de l'Union; souligne les liens étroits entre les stéréotypes liés au genre et le harcèlement, le harcèlement sur l'Internet et les violences à l'encontre des femmes, ainsi que la nécessi ...[+++]


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Participants study a number of facets of this complex problem, such as the role of the media, cyberbullying, dating violence and domestic abuse.

Les jeunes qui y prennent part étudient les nombreuses facettes de ce problème complexe, comme le rôle des médias, la cyberintimidation, la violence dans les fréquentations et la violence familiale.


44. Strongly believes in the transformative potential of education in championing gender equality; recognises that formal and informal education programmes must address and fight against gender-based violence, gender discrimination, harassment, homophobia and transphobia in all their forms, including forms of cyberbullying or online harassment; recognises that education for gender equality and against gender-based violence depends upon school environments that are safe and free from violence;

44. est fermement convaincu du potentiel transformateur de l'éducation pour défendre l'égalité entre les hommes et les femmes; reconnaît que les programmes en matière d'éducation formelle et informelle doivent aborder et combattre les violences et les discriminations fondées sur le genre, le harcèlement, l'homophobie et la transphobie sous toutes leurs formes, y compris l'intimidation et le harcèlement sur l'Internet; reconnaît que l'éducation à l'égalité entre les hommes et les femmes et contre les violences fondées sur le genre dépend d'environnements scolaires sûrs et sans ...[+++]


44. Strongly believes in the transformative potential of education in championing gender equality; recognises that formal and informal education programmes must address and fight against gender-based violence, gender discrimination, harassment, homophobia and transphobia in all their forms, including forms of cyberbullying or online harassment; recognises that education for gender equality and against gender-based violence depends upon school environments that are safe and free from violence;

44. est fermement convaincu du potentiel transformateur de l'éducation pour défendre l'égalité entre les hommes et les femmes; reconnaît que les programmes en matière d'éducation formelle et informelle doivent aborder et combattre les violences et les discriminations fondées sur le genre, le harcèlement, l'homophobie et la transphobie sous toutes leurs formes, y compris l'intimidation et le harcèlement sur l'Internet; reconnaît que l'éducation à l'égalité entre les hommes et les femmes et contre les violences fondées sur le genre dépend d'environnements scolaires sûrs et sans ...[+++]


General Comment No. 13 from the Committee on the Rights of the Child confirms that physical and mental violence includes bullying between two or more children and that mental violence includes cyberbullying.

L'observation générale no 13 du Comité des droits de l'enfant confirme que la violence physique et psychologique inclut l'intimidation entre deux enfants ou plus et que la cyberintimidation constitue une forme de violence psychologique.


They defined mental violence as something that includes cyberbullying.

Selon la convention, la cyberintimidation constitue une forme de violence mentale.


In December 2011, in collaboration with Promoting Relationships and Ending Violence Network, PREVNet, and researchers at the University of Victoria, the Royal Canadian Mounted Police began piloting the WITS — Walk away, Ignore, Talk it out, Seek help — program for the prevention of peer victimization and bullying, including cyberbullying.

En décembre 2011, en collaboration avec le réseau de promotion des relations et de la fin de la violence PREVnet et des chercheurs de l'Université de Victoria, la Gendarmerie royale du Canada a commencé à tester le programme WITS — acronyme anglais pour « éloigne-toi, ne t'occupe pas d'eux, parle du problème et demande de l'aide » —, qui vise à prévenir la victimisation et l'intimidation, y compris la cyberintimidation, par les pairs.




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'cyberbullying and violence' ->

Date index: 2021-08-06
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