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Air passenger behaviour
Airline passenger behaviour
Behaviour of airline customers
Border guard
Customs agent
Customs and excise duty officer
Customs and excise officer
Customs broker
Customs clearance agent
Customs control officer
Customs office of exit
Customs office of guarantee
Customs officer
Customs official
Customs officials
Customs port of exit
Customs profession
Expectations of air travellers
Office of guarantee
Officier
Shipping agent
Specialised customs office
Specialized customs office
Sub-port customs office
Sub-port office
Subport customs office
Subport office

Traduction de «customs officers expected » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
border guard | customs and excise duty officer | customs control officer | customs officer

inspectrice des douanes | préposée des douanes | agent de constatation des douanes et droits indirects/agente de constatation des douanes et droits indirects | préposé des douanes


customs profession [ customs agent | customs officer | Customs officials(ECLAS) ]

profession de la douane [ agent en douane | commissionnaire en douane | fonctionnaire de la douane ]


specialised customs office | specialized customs office

bureau spécialisé


subport office [ sub-port office | subport customs office | sub-port customs office ]

bureau auxiliaire de douane


customs officer | customs official | officier

agent des douanes | douanier


customs office of guarantee | office of guarantee

bureau de garantie


customs port of exit [ customs office of exit ]

bureau de douane de sortie [ bureau douanier de sortie ]


Cover for Customs Officers' Notebook and Reference Booklet

Couverture pour le carnet et livret de référence pour les agents de douane


customs clearance agent | shipping agent | customs and excise officer | customs broker

préposé des douanes | préposée des douanes | agente déclarante en douane | préposé des douanes/préposée des douanes


airline passenger behaviour | expectations of air travellers | air passenger behaviour | behaviour of airline customers

comportement des passagers aériens
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
17 (1) Every authorized person in charge of a marine pleasure craft that has as its destination a place in Canada who intends to present themself and any passengers aboard the craft who are authorized to present themselves in the manner described in paragraph 11(e) shall give notice by telephone to an officer at a designated customs office at least 30 minutes but not more than 4 hours before their expected arrival in Canada of the expected time and place of arrival and destination in Canada of the craft.

17 (1) Au moins trente minutes mais au plus quatre heures avant l’arrivée prévue au Canada d’une embarcation de plaisance dont la destination est le Canada, la personne autorisée responsable de l’embarcation, si elle entend se présenter et présenter une personne autorisée se trouvant à bord selon le mode substitutif prévu à l’alinéa 11e), donne préavis par téléphone à un agent qui est à un bureau de douane établi du moment et du lieu d’arrivée prévus de l’embarcation et de sa destination au Canada.


(a) before the order comes into force, a person purchased for importation through a customs office in a region or part of Canada specified in the order in the expectation in good faith that the “Free” rate of customs duty set out in a tariff item suspended by the order would apply to the goods; and

a) ont été acquises par une personne, avant son entrée en vigueur, pour importation à un bureau de douane dans une région ou une partie du Canada donnée, qui s’attendait, de bonne foi, que la franchise douanière prévue dans un numéro tarifaire dont l’application est suspendue par l’arrêté s’applique aux marchandises;


47. Expects strong cooperation between customs administrations, market surveillance authorities and businesses, e.g. to intercept unsafe and/or non-compliant products at the border of the destination Member States; calls on the Commission and Member States to see to it that officers are properly trained so as to ensure even better detection of products presenting a risk;

47. encourage les administrations douanières, les autorités de surveillance du marché et les entreprises à coopérer étroitement en vue notamment d'intercepter les produits dangereux et/ou non conformes aux frontières des États membres de destination; invite la Commission et les États membres à assurer une formation appropriée des fonctionnaires, afin d'améliorer l'efficacité en matière de détection des marchandises à risque;


47. Expects strong cooperation between customs administrations, market surveillance authorities and businesses, e.g. to intercept unsafe and/or non-compliant products at the border of the destination Member States; calls on the Commission and Member States to see to it that officers are properly trained so as to ensure even better detection of products presenting a risk;

47. encourage les administrations douanières, les autorités de surveillance du marché et les entreprises à coopérer étroitement en vue notamment d'intercepter les produits dangereux et/ou non conformes aux frontières des États membres de destination; invite la Commission et les États membres à assurer une formation appropriée des fonctionnaires, afin d'améliorer l'efficacité en matière de détection des marchandises à risque;


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...t standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs officer should follow; (c) why are there no joint Citizenship and Immigration Canada (CIC) and Canada Customs and Revenue Agency (CCRA) evaluations planned to determine the effectiveness of customs officers and immigration officers at the border; ...[+++]

...l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y en a aucun à cet endroit, quelle est la marche à suivre normalement par l’agent des douanes; c) pourquoi Citoyenneté et Immigration Canada (CIC) et l’Agence des douanes et du revenu du Canada (ADRC) ne procèdent-ils pas conjointement ...[+++]


...t standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs officer should follow; (c) why are there no joint Citizenship and Immigration Canada (CIC) and Canada Customs and Revenue Agency (CCRA) evaluations planned to determine the effectiveness of customs officers and immigration officers at the border; ...[+++]

...’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y en a aucun à cet endroit, quelle est la marche à suivre normalement par l’agent des douanes; c) pourquoi Citoyenneté et Immigration Canada (CIC) et l’Agence des douanes et du revenu du Canada (ADRC) ne procèdent-ils pas conjointement à des évaluations d ...[+++]


(d)details of the transport arrangements, such as the expected date of dispatch, method of transport, name of the customs office where the customs declaration is to be made and, where available at this stage, identification of the means of transport, itinerary, expected point of exit from ►M1 customs territory of the Union ◄ and the point of entry into the importing country.

d)le détail des modalités de transport, comme la date d'expédition prévue, le mode de transport, la désignation du bureau de douane où la déclaration en douane doit être faite et, si ces informations sont connues à ce stade, l'identification du moyen de transport, l'itinéraire, le lieu prévu de sortie du ►M1 territoire douanier de l'Union ◄ et le lieu d'entrée dans le pays importateur.


Customers and consumers expect to be provided with a service in any Member State in which an enterprise has its offices. To do that, they have to be able to transfer workers internally without much red tape.

Les clients et les consommateurs attendent de l'entreprise qu'elle leur fournisse des services dans tout État membre où elle est établie, ce qui suppose que les travailleurs puissent être transférés à l'intérieur de l'entreprise sans trop de formalités administratives.


- details of the shipment such as expected date of dispatch, name of the customs office where the customs export formalities will be carried out, transport arrangements and, where known, itinerary, expected point of exit from Community customs territory and, possibly, point of entry into the importing country.

- toute information concernant l'envoi, telle que la date d'expédition prévue, la désignation du bureau de douane auprès duquel seront accomplies les formalités douanières d'exportation, les modalités de transport et, lorsque cela est connu, l'itinéraire, le lieu prévu pour la sortie du territoire douanier de la Communauté ainsi qu'éventuellement celui d'entrée dans le pays importateur.


31. In addition, since Administrative Consolidation was made possible two (2) years ago, Revenue Canada has targeted the closure of more than one hundred (100) inland customs offices and we expect an announcement will likely be made about intentions to close customs offices at land border crossings.

31. En outre, depuis l'institution de l'unification administrative il y a deux (2) ans, Revenu Canada se propose de fermer plus de cent (100) bureaux intérieurs des Douanes et nous nous attendons à ce que le ministère annonce son intention de fermer des bureaux à certains points de traversée terrestres.


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