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.curtail the illicit flow of money and tax evasion.
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Curtailed luff
Curtailment
Curtailment of renewable energy
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Curtailment of renewable generation
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Vu-foil

Vertaling van "curtails transparency " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
curtailment of renewable energy | curtailment of renewable energy generation | curtailment of renewable generation

délestage de la production d'énergie renouvelable


plan curtailment [ pension plan curtailment | curtailment ]

compression de régime [ compression d'un régime de retraite | compression | réduction de régime | réduction ]


plan curtailment | curtailment

compression d'un régime | réduction d'un régime | réduction | compression


fiscally transparent entity | tax-transparent entity | transparent entity

entité fiscalement transparente | entité transparente


data-transparent | speed-transparent | transparent

transparent


transparent mode | code-transparent data communication | code-independent data communication | transparent text mode

mode de communication transparent | mode transparent | mode de communication indépendant du code


overlay [ overlay transparency | transparent overlay | transparency overlay ]

transparent superposable [ rabat | volet ]


overhead transparency [ overhead projectual | Vu-Graph | overhead slide | overhead projector slide | OHP slide | overhead projector transparency | projectual | OH transparency | view graph | view-graph | Vu-foil | view-foil ]

document transparent [ document pour rétroprojection | transparent de rétroprojection | transparent diascopique | transparent projetable | transparent ]


A type of oculocutaneous albinism recently discovered in one Chinese family, with characteristics of light hair at birth that darkens with age, white skin, transparent irides, photophobia, nystagmus, foveal hypoplasia and reduced visual acuity. Cause

albinisme oculo-cutané type 6


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
31. Notes that, in its current wording and in practice, Article 346 TFEU still offers the Member States a great deal of scope for discretion as regards resorting to its application and thereby derogating from applying EU defence procurement laws in defence contracts; calls, therefore, on the Member States to apply Article 346 TFEU in a correct and effective manner that is consistent with the requirements set forth in EU rules, in the Internal Market Directives and in defence procurement rules; recalls that, according to settled case law of the Court of Justice of the European Union, measures under Article 346 should be limited to exceptional and clearly defined cases, and must not go beyond the limits of such cases; warns that resorting ...[+++]

31. est d'avis que l'article 346 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, tel qu'actuellement formulé et mis en pratique, continue d'offrir aux États membres un large pouvoir d'appréciation quant à son application et, dès lors, la possibilité de déroger à l'application des règles de l'Union en matière de marchés publics de la défense dans le cadre des contrats de défense; invite dès lors les États membres à appliquer l'article 346 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne de manière efficace et correcte, et en conformité avec les exigences formulées par les règles de l'Union, les directives sur le marché intérieur et les règles sur les marchés publics de la défense; rappelle que conformément à la jurisprudence co ...[+++]


11. Notes that, in its current wording and in practice, Article 346 TFEU still offers the Member States a great deal of scope for discretion as regards resorting to its application and thereby derogating from applying EU defence procurement laws in defence contracts; calls, therefore, on the Member States to effectively and correctly apply Article 346 TFEU in a manner that is consistent with the requirements set forth by EU rules, the Internal Market Directives and defence procurement rules; recalls that, according to settled case law of the Court of Justice of the European Union, measures under Article 346 should be limited to exceptional and clearly defined cases, and must not go beyond the limits of such cases; warns that incorrectly ...[+++]

11. est d'avis que l'article 346 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, tel qu'actuellement formulé et mis en pratique, continue d'offrir aux États membres un large pouvoir d'appréciation quant à son application et, dès lors, la possibilité de déroger à l'application des législations en matière de marchés publics de la défense de l'Union dans le cadre des contrats de défense; invite dès lors les États membres à appliquer l'article 346 du traité FUE de manière efficace et correcte, et en conformité avec les exigences formulées par les règles de l'Union, les directives sur le marché intérieur et les règles en matière de marchés publics dans le domaine de la défense; rappelle que conformément à la jurisprudence constante de l ...[+++]


25. Notes that there is still a lack of transparency with regard to the calculation of cross-border capacities made available to the market and the frequency, magnitude and reasons of curtailment on interconnectors; doubts, in this context, that most of the significant curtailments are fully addressed; asks the Commission to provide ACER with the adequate competences and powers to gather the necessary information on each individual cross-border transmission capacity so as to allow ACER to fulfil its monitoring responsibilities effec ...[+++]

25. constate un manque de transparence en ce qui concerne le calcul des capacités transfrontalières mises à la disposition du marché et la fréquence, l'ampleur et les motifs des réductions des interconnexions; doute, dans ce contexte, que la plupart des réductions significatives soient pleinement prises en compte; demande à la Commission d'attribuer à l'ACER les compétences et les pouvoirs adéquats pour rassembler les informations nécessaires sur chaque capacité de transport transfrontalier, de manière à permettre à l'ACER d'exercer efficacement ses responsabilités en matière de surveillance; demande que ces informations soient transm ...[+++]


11. Urges the Commission to negotiate an ambitious and balanced EU-China investment agreement that seeks to create a better environment for EU investors in China and vice versa, including improved access to the market, in order to increase the level of reciprocal capital flows and guarantee transparency regarding governance of companies, both state-owned and private, which invest within the partner economy; recommends the Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD) guidelines on corporate governance as a reference document; insists also on better law enforcement in order to ensure fair competition between public and privat ...[+++]

11. presse la Commission de négocier un accord d'investissement ambitieux et équilibré visant à créer un environnement plus favorable aux investisseurs de l'Union en Chine et inversement, avec notamment un meilleur accès au marché, ce afin d'accroître le niveau des flux de capitaux réciproques et de garantir la transparence dans la gouvernance des entreprises, publiques et privées, qui investissent dans le secteur économique de leur partenaire; recommande les lignes directrices de l'Organisation de coopération et de développement économique (OCDE) sur le gouvernement d'entreprise en tant que document de référence; exige également un pl ...[+++]


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Again, in and of itself, it does not stop abusive transfer pricing or tax evasion, but it is a mechanism, and hopefully, in concert with the other four or five.[Technical difficulty Editor].we make on transparency, it would provide an architecture upon which more information can be gained, and the ultimate.[Technical difficulty Editor].curtail the illicit flow of money and tax evasion.

Ici encore, ce mécanisme en soi ne mettra pas fin à l'établissement des prix de cession interne ou à l'évasion fiscale, mais on peut espérer que conjugué aux quatre ou cinq autres.[Note de la rédaction: difficultés techniques].nous faisons au chapitre de la transparence, il constituerait l'architecture permettant de recueillir plus de renseignements, et, au final.[Note de la rédaction: difficultés techniques].juguler le flux monétaire illicite et l'évasion fiscale.


12. Underlines the need for more stringent supply-chain controls, along with corporate responsibility schemes and transparency mechanisms, in respect of trading in products (from basic goods and equipment to mobile devices) and services, which can be used to curtail human rights and digital freedom; regards jamming and interception technology products and services as ‘single-use’ items whose export should be subject to ex-ante approval; urges the Commission to present a new draft regulatory framework on dual-use exports, addressing ...[+++]

12. souligne la nécessité de contrôles plus stricts de la chaîne d'approvisionnement et des responsabilités des entreprises et de mécanismes de transparence au niveau de la commercialisation des produits – depuis les marchandises de base et les équipements jusqu'aux dispositifs mobiles – et des services pouvant être utilisés pour restreindre les droits de l'homme et la liberté numérique; considère les systèmes et les services de brouillage et d'interception comme des biens ne pouvant recevoir qu'une seule destination, et dont l'exportation doit être soumise à une approbation ex ante. demande instamment à la Commission de présenter un no ...[+++]


Regarding banking transparency, it said, “Panama does not adequately curtail banking secrecy”.

En ce qui concerne la transparence bancaire, il a dit ceci: « Panama does not adequately curtail banking secrecy ».


The first motion calls on the government to develop and work on the UN registry for conventional arms and the EU code of conduct to include both conventional and small arms to promote transparency in order to curtail both the elicit arms trafficking and the selling of weapons to known human rights abusers, and that the five members of the permanent Security Council be the first to sign.

La première motion exhorte le gouvernement à élaborer et à préparer le registre des Nations Unies concernant les armes conventionnelles et le nouveau code de conduite de la CE, afin d'englober à la fois les armes conventionnelles et les armes légères, pour favoriser la transparence, en vue de réduire le trafic d'armes illicites et la vente d'armes à ceux qui violent les droits de la personne, et que les cinq membres du Conseil permanent de sécurité soient les premiers à signer ce registre.


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