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Burden of tax
Burden of taxation
Cost of current income taxes
Current benefit due to loss carryback
Current income tax asset
Current income tax benefit
Current income tax expense
Current income tax liability
Current income taxes
Current income taxes payable
Current tax asset
Current tax benefit
Current tax expense
Current tax liability
Current tax recovery
Distribution of the tax burden
Fiscal burden
High tax burden
High tax load
Income tax receivables
Income tax refund receivable
Income taxes currently payable
Income taxes currently recoverable
Income taxes payable
Income taxes receivable
Income taxes recoverable
Income taxes refundable
Overall tax burden
Real tax burden
Real tax load
Tax burden
Tax load
Taxation burden
Total tax burden
Weight of tax
Weight of taxation

Vertaling van "current tax burden " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
tax burden | taxation burden | fiscal burden | burden of tax | burden of taxation | weight of tax | weight of taxation | tax load

charge fiscale | fardeau fiscal | pression fiscale | charge de l'impôt | fardeau de l'impôt | poids de la fiscalité | poids de l'impôt


distribution of the tax burden [ Tax burden(STW) ]

répartition de l'impôt [ répartition de la charge fiscale ]


income taxes recoverable [ current income tax asset | current tax asset | income tax receivables | income tax refund receivable | income taxes currently recoverable | income taxes receivable | income taxes refundable ]

impôts à recouvrer [ impôts recouvrables | actif d'impôts exigibles | impôts à récupérer | remboursement d'impôts à recevoir ]


income taxes payable | current income tax liability | current income taxes payable | current tax liability | income taxes currently payable

impôts à payer | passif d'impôts exigibles | impôts sur le bénéfice à payer | impôts exigibles


income taxes recoverable | current income tax asset | current tax asset | income tax receivables | income tax refund receivable | income taxes currently recoverable | income taxes receivable | income taxes refundable

impôts à recouvrer | remboursement d'impôts à recevoir | impôts recouvrables | impôts à récupérer | actif d'impôts exigibles


overall tax burden | total tax burden

prélèvements obligatoires


current income tax expense [ current tax expense | current income taxes | cost of current income taxes ]

charge d'impôts exigibles [ impôts exigibles de l'exercice | impôts exigibles | coût au titre des impôts exigibles ]


current income tax benefit [ current tax benefit | current benefit due to loss carryback | current tax recovery ]

économie d'impôts exigibles [ économie au titre des impôts exigibles | économie d'impôts par report de perte en arrière | impôts antérieurs recouvrables ]


real tax burden | real tax load

charge fiscale effective | charge fiscale réelle


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A further improvement in budgetary targets is envisaged, based mainly on primary current expenditure restraint, while giving room for a reinforcement of government investment and for a reduction in the tax burden after 2002.

On envisage une révision à la hausse des objectifs budgétaires principalement en raison de la compression des dépenses primaires courantes, tout en laissant une marge pour un renforcement des investissements publics et un allégement de la pression fiscale après 2002.


48. Asks the Commission to make an in-depth country-comparative study of taxation applied to the automobile sector in the EU, in order to simplify and rationalise the current tax burden on production and on trade in motor vehicle-related services and reduce red tape;

48. demande à la Commission de réaliser une étude comparative approfondie de la fiscalité appliquée au secteur automobile dans l'Union, afin de simplifier et rationaliser la charge fiscale qui pèse aujourd'hui sur la production et sur le commerce de services liés aux véhicules à moteur, ainsi que de réduire la charge bureaucratique;


48. Asks the Commission to make an in-depth country-comparative study of taxation applied to the automobile sector in the EU, in order to simplify and rationalise the current tax burden on production and on trade in motor vehicle-related services and reduce red tape;

48. demande à la Commission de réaliser une étude comparative approfondie de la fiscalité appliquée au secteur automobile dans l'Union, afin de simplifier et rationaliser la charge fiscale qui pèse aujourd'hui sur la production et sur le commerce de services liés aux véhicules à moteur, ainsi que de réduire la charge bureaucratique;


48. Asks the Commission to make an in-depth country-comparative study of taxation applied to the automobile sector in the EU, in order to simplify and rationalise the current tax burden on production and on trade in motor vehicle-related services and reduce red tape;

48. demande à la Commission de réaliser une étude comparative approfondie de la fiscalité appliquée au secteur automobile dans l'Union, afin de simplifier et rationaliser la charge fiscale qui pèse aujourd'hui sur la production et sur le commerce de services liés aux véhicules à moteur, ainsi que de réduire la charge bureaucratique;


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8. Takes the view that the wholesale public sector intervention in several Member States to rescue and support the banking and finance industry will have clear repercussions for public finances and personal incomes; considers it necessary, therefore, for the tax burden to be suitably and equitably spread among all taxpayers, entailing, on the one hand, the imposition of an appropriate level of taxation on all financial players and, on the other, provision for a gradual and sharp reduction in the tax burden on mid to low-level salarie ...[+++]

8. considère que les interventions publiques massives décidées pour le sauvetage et le soutien de l'industrie bancaire et financière dans plusieurs États membres auront des conséquences évidentes sur les finances publiques et le revenu des citoyens; estime donc que la charge fiscale doit être répartie de manière appropriée et équitable entre tous les contribuables, ce qui implique, d'une part, de soumettre à une imposition adéquate tous les acteurs financiers et, d'autre part, de prévoir une diminution progressive et nette de la pression fiscale sur les salaires et pensions moyens et bas – avec déductions fiscales, rév ...[+++]


8. Takes the view that the wholesale public sector intervention in several Member States to rescue and support the banking and finance industry will have clear repercussions for public finances and personal incomes; considers it necessary, therefore, for the tax burden to be suitably and equitably spread among all taxpayers, entailing, on the one hand, the imposition of an appropriate level of taxation on all financial players and on the other, provision for a gradual and sharp reduction in the tax burden on mid to low-level salaries ...[+++]

8. considère que les interventions publiques massives décidées pour le sauvetage et le soutien de l'industrie bancaire et financière dans plusieurs États membres auront des conséquences évidentes sur les finances publiques et le revenu des citoyens; estime donc que la charge fiscale doit être répartie de manière appropriée et équitable entre tous les contribuables, ce qui implique, d'une part, de soumettre à une imposition adéquate tous les acteurs financiers et, d'autre part, de prévoir une diminution progressive et nette de la pression fiscale sur les salaires moyens et bas – avec déductions fiscales, révision des ...[+++]


We also intend to act on other fronts, for example, on the current tax burden shouldered by business people, our job creators.

Nous comptons également intervenir dans d'autres domaines. Qu'il suffise de mentionner, par exemple, le lourd fardeau fiscal qui pèse actuellement sur nos gens d'affaires, nos créateurs d'emplois.


Surely in the interests of public trust he can produce this material and at the same time outline for all Canadians to see how much of the current tax burden is being transferred from the corporate sector to the ordinary taxpaying consumer.

Pour conserver la confiance du public, il peut sûrement produire ces preuves et exposer en même temps, pour en convaincre tous les Canadiens, quelle proportion du fardeau fiscal actuel est transférée des entreprises au consommateur et contribuable ordinaire.


The reality is that the current tax burden upon the Canadian family is unjustifiably excessive and onerous.

Le fait est que le fardeau fiscal qui pèse actuellement sur la famille canadienne est excessif et injustifié.


Even if we take the Finance Minister's bogus $100 billion figure and subtract that from our current tax burden, we still end up with Canada at a PIT to GDP ratio of 12.4%, the highest in the G-7.

Même en tenant compte des réductions fantômes de 100 milliards annoncées par le ministre des Finances, le Canada affiche tout de même un ratio de l'impôt sur le revenu au PIB de 12,4 p. 100, ce qui est le plus élevé de tous les pays du G-7.


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