Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Award criteria
Brain death criteria
Brain-death criteria
Broad interpretation
Conduct and interpret EMGs
Contract award criteria
Criteria for brain death
Criteria for the award of the contract
DoD Trusted Computer System Evaluation Criteria
Extensive interpretation
Interpret EMG
Interpret electromyograms
Interpret nerve conduction tests
Liberal interpretation
Livestock feed production quality criteria
Manual interpreter
Oral-manual interpreter
Orange Book
Quality criteria for livestock feed production
Sign interpreter
Sign language interpreter
Sign-language interpreter
Trusted Computer Systems Evaluation Criteria
Trusted Computing System Evaluation criteria
Wide interpretation

Traduction de «criteria for interpreting » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ensure compliance with accounting information disclosure criteria | make sure disclosure criteria of accounting information is compliant | ensure compliance with disclosure criteria of accounting information | ensuring compliance with disclosure criteria of accounting information

assurer la conformité aux critères de divulgation des informations comptables


award criteria | contract award criteria | criteria for the award of the contract

critères d'attribution | critères d'attribution du marché


Handbook and Guidelines on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status | Handbook and Guidelines on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status under the 1951 Convention and the 1967 Protocol relating to the Status of Refugees | Handbook on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status

Guide des procédures et critères à appliquer pourterminer le statut de réfugié | Guide et principes directeurs sur les procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut des réfugiés | Guide et principes directeurs sur les procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut des réfugiés au regard de la Convention de 1951 et du protocole de 1967 relaifs au statut des réfugiés


Department of Defense Trusted Computer System Evaluation Criteria [ Trusted Computing System Evaluation criteria | Orange Book | DoD Trusted Computer System Evaluation Criteria | Trusted Computer Systems Evaluation Criteria ]

livre orange [ critères TCSEC ]


typology of quality criteria for livestock feed production | typology of quality standards for livestock feed production | livestock feed production quality criteria | quality criteria for livestock feed production

critères de qualité pour la production d’aliments pour animaux de rapport | critères de qualité pour la production d’aliments pour animaux d’élevage | critères de qualité pour la production d’aliments pour le bétail


An intermediate form of lichen myxedematosus (a form of mucin dermal deposit) which does not meet the criteria for either scleromyxedema or the localized form. Three clinical subtypes have been described and include scleromyxedema without monoclonal

lichen myxoedémateux atypique


criteria for brain death [ brain-death criteria | brain death criteria ]

critères de la mort cérébrale


conduct and interpret EMGs | interpret nerve conduction tests | interpret electromyograms | interpret EMG

interpréter des électromyogrammes


broad interpretation | extensive interpretation | liberal interpretation | wide interpretation

interprétation expansive | interprétation large


sign interpreter [ sign-language interpreter | sign language interpreter | oral-manual interpreter | manual interpreter ]

interprète gestuel [ interprète gestuelle | interprète en langue des signes | interprète en langue gestuel ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
6. Insists, in the light of the review process, that the wording in the Common Position be made clearer and more unambiguous in order to ensure that the criteria are interpreted and applied in a uniform way; insists in particular that Article 10 of the Common Position be acted on; calls for more detailed guidance to be provided in the User’s Guide under Criterion 2, and Criterion 7, as well as an update of Annexes I to IV, including a reference to the EU human rights country strategies;

6. insiste, dans le cadre de l'actuel réexamen, pour que le texte de la position commune soit clarifié et moins ambigu de sorte que les critères soient interprétés et appliqués de manière uniforme; insiste notamment pour que l'article 10 de la position commune soit respecté; demande que le guide d'utilisation fournisse des orientations plus détaillées concernant les deuxième et septième critères et que ses annexes I à IV soient mises à jour et incluent une référence aux stratégies en matière de droits de l'homme de l'Union européenn ...[+++]


7. Insists, in the light of the review process, that the wording in the Common Position be made clearer and more unambiguous in order to ensure that the criteria are interpreted and applied in a more uniform way; insists in particular that Article 10 of the Common Position be acted on; calls for more detailed guidance to be provided in the User’s Guide under Criterion 2, and Criterion 7, as well as an update of Annexes I to IV, including a reference to the EU human rights country strategies;

7. insiste, à la lumière de la procédure de réexamen, pour que le texte de la position commune devienne plus clair et moins ambigu, de façon à assurer une interprétation et une application plus uniformes des critères; insiste notamment pour que l'article 10 de la position commune soit respecté; demande que le guide d'utilisation fournisse des orientations plus détaillées concernant les critères 2 et 7 et que ses annexes I à IV soient mises à jour et incluent une référenc ...[+++]


7. Insists, in the light of the review process, that the wording in the Common Position be made clearer and more unambiguous in order to ensure that the criteria are interpreted and applied in a more uniform way; insists in particular that Article 10 of the Common Position be acted on; calls for more detailed guidance to be provided in the User’s Guide under Criterion 2 and Criterion 7, as well as an update of Annexes I to IV, including a reference to the EU human rights country strategies;

7. insiste, à la lumière de la procédure de réexamen, pour que le texte de la position commune devienne plus clair et moins ambigu, de façon à assurer une interprétation et une application plus uniformes des critères; insiste notamment pour que l'article 10 de la position commune soit respecté; demande que le guide d'utilisation fournisse des orientations plus détaillées concernant les deuxième et septième critères et que ses annexes I à IV soient mises à jour et incluen ...[+++]


H. whereas the process of taking decisions to grant or deny arms export licences lies solely within the remit of the Member States; whereas the validity of the eight criteria is interpreted differently, meaning that arms export practices vary across the EU;

H. considérant que la décision de délivrer ou de refuser une autorisation d'exportation relève de la seule compétence des États membres; que la validité des huit critères est interprétée différemment, d'où la diversité des pratiques en matière d'exportations d'armements au sein de l'Union;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
However, the proposal omits to give any guidance or criteria for interpreting an intention to put goods on sale in the EU.

Toutefois, la proposition omet de fournir des orientations ou des critères permettant d'interpréter une intention de mettre des marchandises en vente dans l'Union.


The final product formulation, including all intentionally added ingredients present at a concentration of greater than 0,010 %, shall not, unless expressly derogated in the Appendix, contain substances or mixtures classified as toxic, hazardous to the environment, respiratory or skin sensitisers, or carcinogenic, mutagenic or toxic for reproduction in accordance with Regulation (EC) No 1272/2008 or Council Directive 67/548/EC and as interpreted according to the hazard statements and risk phrases listed in Table 5 of this criteria.

Le produit fini, y compris tous les ingrédients ajoutés volontairement, présents en concentration supérieure à 0,010 %, ne doit pas, sauf dérogation expresse indiquée à l'appendice, contenir de substances ou de mélanges classés toxiques, dangereux pour l'environnement, sensibilisants respiratoires ou cutanés, cancérogènes, mutagènes ou toxiques pour la reproduction conformément au règlement (CE) no 1272/2008 ou à la directive 67/548/CEE du Conseil et selon l'interprétation donnée pa ...[+++]


In accordance with Regulation (EC) No 1606/2002, EFRAG provides the Commission with opinions on whether an accounting standard issued by the IASB or an interpretation issued by the IFRS Interpretations Committee, which is to be endorsed, complies with the endorsement criteria set out in that Regulation.

Conformément au règlement (CE) no 1606/2002, l’EFRAG rend à la Commission des avis indiquant si des normes comptables publiées par l’IASB ou des interprétations publiées par le comité d’interprétation des IFRS et devant être adoptées sont conformes aux critères d’approbation définis dans ledit règlement.


As regards Directive 2006/21/EC, the Commission should be empowered in particular to adopt provisions necessary for the implementation of Article 13(6); to complete the technical requirements for waste characterisation contained in Annex II; to interpret the definition in point 3 of Article 3; to define the criteria for the classification of waste facilities in accordance with Annex III; to determine harmonised standards for sampling and analysis methods; and to adapt the Annexes to scientific and technical progress.

En ce qui concerne la directive 2006/21/CE, il convient en particulier d’habiliter la Commission à arrêter les dispositions nécessaires concernant la mise en œuvre de l’article 13, paragraphe 6, à compléter les exigences techniques relatives à la caractérisation des déchets figurant à l’annexe II, à fournir une interprétation de la définition figurant à l’article 3, point 3), à fixer des critères de classification des installations de gestion de déchets conformément à l’annexe III, à définir des normes harmonisées ...[+++]


In order to contribute to the protection of public health and to prevent differing interpretations, it is appropriate to establish harmonised safety criteria on the acceptability of food, in particular as regards the presence of certain pathogenic micro-organisms.

Pour contribuer à la protection de la santé publique et éviter les interprétations différentes, il convient de définir des critères de sécurité harmonisés relatifs à l'acceptabilité des denrées alimentaires, notamment en ce qui concerne la présence de certains micro-organismes pathogènes.


Such diverging interpretations have in particular been observed in the application of the sovereignty clause (Article 3(2) Dublin Regulation), which allows Member States to take responsibility, even if the Dublin criteria would designate another Member State; and the humanitarian clause (Article 15 Dublin Regulation), which allows Member States to bring together family members, whereas the strict application of the criteria would separate them.

Ces divergences d'interprétation ont notamment été constatées au sujet de l'application de la clause de souveraineté (article 3, paragraphe 2, du règlement de Dublin), qui permet à chaque État membre d'examiner une demande d'asile, même si cet examen incombe à un autre État membre en vertu des critères de Dublin, et de la clause humanitaire (article 15 du règlement de Dublin), qui permet à tout État membre de rapprocher les membres d'une même famille, alors que l'application stricte de ces critères les séparerait.


w