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Agricultural crisis
Agricultural situation
Apply crisis management
Apply emergency and crisis management
Computer Date Crisis
Coping mechanisms in cases of crisis
Coping strategies in crisis cases
Crisis center
Crisis centre
Crisis intervention
Ecological crisis
Environmental crisis
Farming crisis
Handle crisis management
Handle social crisis
Help individuals coping with social crisis
Intervention in crisis
Manage social crisis
Post-crisis country
Post-crisis situation
Post-crisis stage
Support individuals facing a social crisis
Utilise crisis management
War room
Year 2000 Computing Crisis
Year 2000 Crisis
Year 2000 Date Crisis

Vertaling van "crisis and post-crisis " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Year 2000 Computing Crisis | Year 2000 Crisis | Year 2000 Date Crisis | Computer Date Crisis

crise de l'an 2000








handle social crisis | support individuals facing a social crisis | help individuals coping with social crisis | manage social crisis

gérer une crise sociale


coping mechanisms in cases of crisis | intervention in crisis | coping strategies in crisis cases | crisis intervention

intervention en situation de crise


handle crisis management | utilise crisis management | apply crisis management | apply emergency and crisis management

appliquer la gestion de crises


agricultural situation [ agricultural crisis | farming crisis | Agricultural crisis(AGROVOC) ]

situation de l'agriculture [ crise agricole ]


ecological crisis | environmental crisis

crise écologique | crise environnementale | crise de l'environnement


crisis center | crisis centre | war room

cellule de crise
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The United Nations play a unique role in pre-crisis, crisis and post-crisis situations.

Les Nations unies jouent un rôle essentiel et exceptionnel dans les situations de crise ainsi qu'aux stades antérieurs et postérieurs à ces situations.


225. Considers that situations of crisis and fragility require the development of policies which call for new approaches, new methods and expertise, particularly concerning activities such as (i) identifying risks at different operational levels, (ii) making scenario and projections of likely consequences and (iii) designing instruments to avoid, reduce and prepare for risks and potential disaster; calls for a flexible approach in order to allow the Commission to adapt its measures and instruments for assistance adequately and rapidly to a crisis and post-crisis situation; notes in this context that in the meantime the Commission has s ...[+++]

225. est d'avis que les situations de crise et de fragilité exigent la mise en place de politiques fondées sur de nouvelles démarches, méthodes et expertises, notamment pour les activités telles que i) l'identification des risques aux différents niveaux opérationnels, ii) l'élaboration de scénarios et de prévisions concernant leurs conséquences, et iii) la création d'instruments visant à éviter et à limiter les risques et les catastrophes potentielles, ainsi qu'à s'y préparer; souhaite que la démarche adoptée soit assez souple pour permettre à la Commission d'adapter ses mesures et instruments d' ...[+++]


225. Considers that situations of crisis and fragility require the development of policies which call for new approaches, new methods and expertise, particularly concerning activities such as (i) identifying risks at different operational levels, (ii) making scenario and projections of likely consequences and (iii) designing instruments to avoid, reduce and prepare for risks and potential disaster; calls for a flexible approach in order to allow the Commission to adapt its measures and instruments for assistance adequately and rapidly to a crisis and post-crisis situation; notes in this context that in the meantime the Commission has s ...[+++]

225. est d'avis que les situations de crise et de fragilité exigent la mise en place de politiques fondées sur de nouvelles démarches, méthodes et expertises, notamment pour les activités telles que i) l'identification des risques aux différents niveaux opérationnels, ii) l'élaboration de scénarios et de prévisions concernant leurs conséquences, et iii) la création d'instruments visant à éviter et à limiter les risques et les catastrophes potentielles, ainsi qu'à s'y préparer; souhaite que la démarche adoptée soit assez souple pour permettre à la Commission d'adapter ses mesures et instruments d' ...[+++]


28. Believes that the CA must be rooted in a vision shared by all EU actors of the evolving strategic context in which EU action takes place; calls, therefore, for more regular and transparent information-sharing, policy co-ordination and teamwork between EU actors through all phases of EU action; calls, further, for the development of formal structures in which those exchanges could take place and where early warning, situation analysis and crisis and post-crisis monitoring could be conducted, potentially integrating existing structures (such as the EU SitRoom, the Emergency Response Coordination Centre and ARGUS); reiterates the nee ...[+++]

28. estime que l'approche globale doit s'enraciner dans une vision partagée par tous les acteurs européens du contexte stratégique évolutif dans lequel l'Union intervient; demande par conséquent plus de régularité et de transparence dans le partage d'informations, la coordination des politiques et le travail d'équipe entre les acteurs concernés à toutes les étapes de l'action de l'Union européenne; appelle également de ses vœux la création de structures formelles facilitant ces échanges, la diffusion des alertes précoces et des analyses situationnelles, ainsi que la surveillance efficace des situations de ...[+++]


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28. Believes that the CA must be rooted in a vision shared by all EU actors of the evolving strategic context in which EU action takes place; calls, therefore, for more regular and transparent information-sharing, policy co-ordination and teamwork between EU actors through all phases of EU action; calls, further, for the development of formal structures in which those exchanges could take place and where early warning, situation analysis and crisis and post-crisis monitoring could be conducted, potentially integrating existing structures (such as the EU SitRoom, the Emergency Response Coordination Centre and ARGUS); reiterates the nee ...[+++]

28. estime que l'approche globale doit s'enraciner dans une vision partagée par tous les acteurs européens du contexte stratégique évolutif dans lequel l'Union intervient; demande par conséquent plus de régularité et de transparence dans le partage d'informations, la coordination des politiques et le travail d'équipe entre les acteurs concernés à toutes les étapes de l'action de l'Union européenne; appelle également de ses vœux la création de structures formelles facilitant ces échanges, la diffusion des alertes précoces et des analyses situationnelles, ainsi que la surveillance efficace des situations de ...[+++]


Priority goes to countries in greatest need: the least-developed countries in terms of their low gross national income and their weak human assets, those in crisis or post-crisis situations and those that are fragile or vulnerable.

La priorité va aux pays qui en ont le plus besoin: les pays les moins avancés, qui ont un revenu national brut (RNB) peu élevé et de faibles ressources humaines, et les pays en situation de crise, d’après-crise, de fragilité ou de vulnérabilité.


Indicative financial allocations, priorities, specific objectives, expected results, performance indicators and, where applicable, aid modalities may also be adapted as a result of reviews, in particular following a crisis or post-crisis situation.

Les dotations financières indicatives, les priorités, les objectifs spécifiques, les résultats escomptés, les indicateurs de performance et, le cas échéant, les modalités de l'aide peuvent également être adaptés à la suite d'examens, en particulier après une crise ou une situation d'après-crise.


6. Funds provided for by this Regulation may be left unallocated in order to ensure an appropriate response of the Union in the event of unforeseen circumstances, in particular in fragile, crisis and post-crisis situations, as well as to allow for the synchronisation with partner countries' strategy cycles and the modification of indicative financial allocations as a result of the reviews carried out pursuant to Article 11(5), Article 13(2) and Article 14(3).

6. Il est possible de ne pas allouer des fonds prévue par le présent règlement afin de permettre à l'Union de réagir de manière appropriée en cas de circonstances imprévues, en particulier dans les situations de fragilité, de crise et d'après-crise, ainsi que de permettre une synchronisation avec les cycles stratégiques des pays partenaires et la modification des dotations financières indicatives à la suite des examens réalisés conformément à l'article 11, paragraphe 5, à l'article 13, paragraphe 2, et à l'article 14, paragraphe 3.


42. Calls on the Commission to develop the tools necessary to guarantee a strategic link between humanitarian aid and development in situations of fragility, crisis and post-crisis, so as to strengthen the resilience of the populations of the countries concerned;

42. demande à la Commission de développer les outils nécessaires pour garantir une articulation stratégique entre aide humanitaire et développement dans les situations de fragilité, crise et post crise afin de renforcer la résilience des populations et des pays concernés;


humanitarian and emergency assistance including assistance to refugees and displaced persons, interventions linking short-term relief and rehabilitation with long-term development in crisis or post-crisis situations, and disaster preparedness’.

aide humanitaire et aide d'urgence, y compris l'assistance aux réfugiés et aux personnes déplacées, interventions associant le secours à court terme et la réhabilitation au développement à long terme dans les situations de crise ou d'après-crise, et préparation aux catastrophes».




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'crisis and post-crisis' ->

Date index: 2024-10-28
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