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Assess potential foster parents
Conduct foster care visits
Evaluate prospective foster parents
Evaluate prospective host parents
Family foster care
Family fostering
Family placement
Foster Care Task Force
Foster Hewitt Award
Foster Hewitt Award Best Sports Broadcaster
Foster care
Foster care placement
Foster family
Foster home
Foster home care
Foster home placement
Foster placement
Foster placement of a child
Fosterage
Fostering a child
Interview and assess prospective foster parents
Pay visits to foster families
Placement of the child in a foster family
Provide foster care visits
Support foster care visits
Task Force on Foster Care Services

Vertaling van "crises fostering " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
foster care [ foster care placement | foster placement | foster home placement | family placement | fosterage | family foster care | foster home care ]

placement familial [ placement en famille d'accueil | placement en foyer nourricier ]


pay visits to foster families | support foster care visits | conduct foster care visits | provide foster care visits

rendre visite à des familles d’accueil


foster placement of a child | fostering a child | placement of the child in a foster family

placement de l'enfant dans une famille d'accueil


family fostering | foster care | foster home care

placement en famille d'accueil | placement en foyer nourricier | placement familial


assess potential foster parents | evaluate prospective host parents | evaluate prospective foster parents | interview and assess prospective foster parents

évaluer les parents d’accueil potentiels


foster care | foster care placement | foster placement | foster home placement | family placement

accueil familial | placement familial | placement en famille d'accueil | placement en foyer nourricier


set an example to foster compliance with health and safety rules | work in compliance with health and safety rules to set an example to colleagues | foster compliance with health and safety rules by setting an example | set a personal example by following health and safety rules in daily activity

encourager le respect des règles de santé et de sécurité en montrant l'exemple


foster family | foster home

famille d'accueil | famille nourricière


Task Force on Foster Care Services [ Foster Care Task Force ]

Groupe de travail sur le placement en foyer d'accueil


Foster Hewitt Award: Best Sports Broadcaster [ Foster Hewitt Award ]

Foster Hewitt Award: Best Sports Broadcaster [ Foster Hewitt Award ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Boosting the role of local actors addressing key human rights challenges ensuring a comprehensive human rights approach to conflict and crises fostering better policy coherence and consistency deepening the effectiveness and results-based culture in human rights and democracy

renforcer le rôle des acteurs locaux; apporter une réponse aux défis essentiels en matière de droits de l’homme; adopter une approche globale en matière de droits de l'homme à l'égard des situations de conflit et de crise; favoriser une cohérence accrue des politiques; renforcer l'efficacité et la culture du résultat dans le domaine des droits de l'homme et de la démocratie.


According to the proposed legislation, the minister for international development will be responsible for fostering sustainable international development and poverty reduction in developing countries and for providing humanitarian assistance during crises by, first, undertaking activities related to international development and humanitarian assistance; second, ensuring the effectiveness of Canada's international development and humanitarian assistance activities; third, fostering relations with other countries and organizations eng ...[+++]

Selon le projet de loi, le ministre du Développement international aura pour responsabilité de favoriser le développement international durable et la réduction de la pauvreté dans les pays en voie de développement et de fournir de l'aide humanitaire en temps de crise, et ce, premièrement, en menant des activités relatives au développement international et à l'aide humanitaire; deuxièmement, en veillant à l'efficacité des activités du Canada en matière de développement international et d'aide humanitaire; troisièmement, en favorisant les relations avec les autres pays et les organismes menant des activités relatives au développement int ...[+++]


While the powers, duties and functions of the Minister of International Trade are unchanged, the new Act introduces a mandate for the new Minister for International Development. That minister’s overall role is to foster sustainable international development and poverty reduction in developing countries and to provide humanitarian assistance during crises.

Si les attributions du ministre du Commerce international sont inchangées, la LMAECD confie au nouveau ministre du Développement international le mandat général de favoriser le développement international durable et la réduction de la pauvreté dans les pays en développement et de fournir de l’aide humanitaire pendant les crises.


The powers, duties and functions of the Minister of Foreign Affairs in the conduct and management of Canada’s international relations are largely the same as provided for in the repealed DFAIT Act, with the exception of section 10(2)(f) of the new Act. Under that section, the minister is responsible for fostering “sustainable international development and poverty reduction in developing countries and provid[ing] humanitarian assistance during crises” (Under the repealed DFAIT Act, the minister had the “control and supervision of” CIDA ...[+++]

Les attributions du ministre des Affaires étrangères pour ce qui est de la direction et de la gestion des relations internationales du Canada sont dans une large mesure les mêmes que celles prévues dans la Loi sur le MAECI abrogée, à l’exception de l’alinéa 10(2)f) de la LMAECD, aux termes duquel, le Ministre « favorise le dévelop-pement international durable et la réduction de la pauvreté dans les pays en voie de développement et fournit de l’aide humanitaire en temps de crise » (Dans la Loi sur le MAECI abrogée, le Ministre avait la « tutelle » de l’ACDI. )


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Considers that the European Union's capacity to prevent, respond to, manage and resolve crises has proven to be insufficient, and requests the Council, following its previous recommendations on the establishment of a European Civil Peace Corps, to gradually transform the civilian aspects of the European Security and Defence Policy into a ‘Civil Peace Service’ for the management of short-term civilian crises and longer-term peace-building; is of the opinion that, within this framework, the European Union should strengthen civil society networks on the ground — at sub-national, national and regional levels — so as to ...[+++]

estime que l'aptitude de l'Union à prévenir, affronter, gérer et résoudre les crises se révèle insuffisante et, dans le prolongement de ses précédentes recommandations concernant la mise en place d'un corps civil européen de paix, invite le Conseil à transformer progressivement les aspects civils de la politique européenne de sécurité et de défense en un «service pour la paix civile» chargé de gérer les crises civiles de courte durée et d'assurer l'instauration de la paix à long terme; est d'avis que, dans ce cadre, l'Union devrait renforcer les réseaux de la société civile sur le terrain — aux niveaux infranational, national et régiona ...[+++]


17. Considers that the European Union's capacity to prevent, respond to, manage and resolve crises has proven to be insufficient, and requests the Council, following its previous recommendations on the establishment of a European Civil Peace Corps, to gradually transform the civilian aspects of the European Security and Defence Policy into a 'Civil Peace Service' for the management of short-term civilian crises and longer-term peace-building; is of the opinion that, within this framework, the European Union should strengthen civil society networks on the ground – at sub-national, national and regional levels – so as to ...[+++]

17. estime que l'aptitude de l'Union à prévenir, affronter, gérer et résoudre les crises se révèle insuffisante et, dans le prolongement de ses précédentes recommandations concernant la mise en place d'un corps civil européen de paix, invite le Conseil à transformer progressivement les aspects civils de la politique européenne de sécurité et de défense en un "service pour la paix civile" chargé de gérer les crises civiles de courte durée et d'assurer l'instauration de la paix à long terme; est d'avis que, dans ce cadre, l'Union devrait renforcer les réseaux de la société civile sur le terrain – aux niveaux infranational, national et rég ...[+++]


17. Considers that the European Union's capacity to prevent, respond to, manage and resolve crises has proven to be insufficient, and requests the Council, following its previous recommendations on the establishment of a European Civil Peace Corps, to gradually transform the civilian aspects of the European Security and Defence Policy into a 'Civil Peace Service' for the management of short-term civilian crises and longer-term peace-building; is of the opinion that, within this framework, the European Union should strengthen civil society networks on the ground – at sub-national, national and regional levels – so as to ...[+++]

17. estime que l'aptitude de l'Union à prévenir, affronter, gérer et résoudre les crises se révèle insuffisante et, dans le prolongement de ses précédentes recommandations concernant la mise en place d'un corps civil européen de paix, invite le Conseil à transformer progressivement les aspects civils de la politique européenne de sécurité et de défense en un "service pour la paix civile" chargé de gérer les crises civiles de courte durée et d'assurer l'instauration de la paix à long terme; est d'avis que, dans ce cadre, l'Union devrait renforcer les réseaux de la société civile sur le terrain – aux niveaux infranational, national et rég ...[+++]


17. Considers that the European Union's capacity to prevent, respond to, manage and resolve crises has proven to be insufficient, and requests the Council, following its previous recommendations on the establishment of a European Civil Peace Corps, to gradually transform the civilian aspects of the European Security and Defence Policy into a 'Civil Peace Service' for the management of short-term civilian crises and longer-term peace building; is of the opinion that, within this framework, the European Union should strengthen civil society networks on the ground – at sub-national, national and regional levels – so as to ...[+++]

17. estime que l'aptitude de l'Union européenne à prévenir, affronter, gérer et résoudre les crises se révèle insuffisante et, dans le prolongement de ses précédentes recommandations concernant la mise en place d'un corps civil européen de paix, invite le Conseil à transformer progressivement les aspects civils de la politique européenne de sécurité et de défense en un "service pour la paix civile" chargé de gérer les crises civiles de courte durée et d'assurer l'instauration de la paix à long terme; est d'avis que, dans ce cadre, l'Union européenne devrait renforcer les réseaux de la société civile sur le terrain – aux niveaux infranat ...[+++]


The communication is based on the Commission's significant experience responding to humanitarian crises and tackling the root causes of weak development – such the massive recent drought crises in Africa where the Commission is focusing on immediate crisis response, but also on fostering long-term food security and on increasing the population's ability to cope with future droughts.

La communication se fonde sur la riche expérience acquise par la Commission en matière de réaction aux crises humanitaires et sur l'habitude qu'elle a de s'attaquer aux causes profondes d'un faible niveau de développement, comme c'est le cas des récentes sécheresses de grande ampleur qui sévissent en Afrique, pour lesquelles la Commission a opté pour une réaction immédiate, tout en promouvant la sécurité alimentaire à long terme et en renforçant la capacité de la population à faire face aux futures sécheresses.


The EU must establish effective mechanisms to create emergency stocks and foster solidarity to avoid energy supply crises.

L'UE doit développer des mécanismes de réserve et de solidarité efficaces pour éviter les crises d'approvisionnement énergétique.




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'crises fostering' ->

Date index: 2022-02-19
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