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ACO
Allied Command Europe
Allied Command Operations
American Committee for Liberation
American Committee for Liberation from Bolshevism
CCME
CCMW
CCMWE
Churches' Commission for Migrants in Europe
Churches' Committee for Migrants in Europe
Churches' Committee on Migrant Workers in Europe
Churches’ Commission for Migrants in Europe
Churches’ Committee for Migrants in Europe
Churches’ Committee on Migrant Workers
Churches’ Committee on Migrant Workers in Europe
Churches’ Committee on West European Migration
DCE
Delegation to the Council of Europe
Europe
Free Europe Committee
National Committee for a Free Europe
Radio Liberty Committee
Russian federation - Europe
SC Europe
Strategic Command Europe

Vertaling van "crises europe " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Churches' Commission for Migrants in Europe [ CCME | Churches' Committee for Migrants in Europe | Churches' Committee on Migrant Workers in Europe | Churches' Committee on Migrant Workers in Western Europe ]

Commission des Églises auprès des migrants en Europe [ Comité des Églises auprès des migrants en Europe | Comité des Églises auprès des travailleurs migrants en Europe | Comité des Églises auprès des travailleurs migrants en Europe occidentale ]


Radio Free Europe/Radio Liberty [ RFE/RL | Radio Liberty Committee | American Committee for Liberation from Bolshevism | American Committee for Liberation | Free Europe Committee | Free Europe, Inc. | National Committee for a Free Europe ]

Radio Free Europe/Radio Liberty [ RFE/RL | Radio Liberty Committee | American Committee for Liberation from Bolshevism | American Committee for Liberation | Free Europe Committee | Free Europe, Inc. | National Committee for a Free Europe ]


A movement disorder with manifestation of episodes of involuntary tremor of the chin and lower lip. The disorder has been described in less than 25 families from Europe and the USA, with a slight male preponderance. Onset usually occurs in childhood

géniospasme héréditaire


Russian federation - Europe

Fédération de Russie - Europe




Swiss Parliamentary Delegation to the Council of Europe | Delegation to the Parliamentary Assembly of the Council of Europe | Delegation to the Council of Europe [ DCE ]

Délégation parlementaire suisse auprès du Conseil de l’Europe | Délégation suisse auprès de l'Assemblée parlementaire du Conseil de l'Europe | Délégation auprès de l'Assemblée parlementaire du Conseil de l'Europe | Délégation parlementaire auprès du Conseil de l'Europe | Délégation auprès du Conseil de l'Europe [ DCE ]


Allied Command Operations [ ACO | Strategic Command Europe | SC Europe | Allied Command Europe ]

Commandement allié Opérations [ ACO | Commandement stratégique en Europe | SC Europe | Commandement allié en Europe ]


CCMWE | Churches’ Commission for Migrants in Europe | Churches’ Committee for Migrants in Europe | Churches’ Committee on Migrant Workers | Churches’ Committee on Migrant Workers in Europe | Churches’ Committee on Migrant Workers in Western Europe | Churches’ Committee on West European Migration | CCME [Abbr.] | CCMW [Abbr.]

Comité des églises auprès des migrants | Comité des églises auprès des migrants en Europe | Comité des Églises auprès des travailleurs migrants | Comité des églises auprès des travailleurs migrants en Europe | Comité des Églises auprès des travailleurs migrants en Europe occidentale | Commission des Églises auprès des Migrants en Europe | CEME [Abbr.] | CETMI [Abbr.]


Political Affairs Division I, Europe, Council of Europe, OSCE

Division politique I, Europe, Conseil de l'Europe, OSCE


Political Affairs Division I, Europe and North America, Council of Europe

Division politique I, Europe et Amérique du Nord, Conseil de l'Europe
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
OBJECTIVE 5: Increase Europe's resilience to crises and disasters |

OBJECTIF 5: renforcer la résilience de l'Europe aux crises et aux catastrophes |


OBJECTIVE 5: Increase Europe's resilience to crises and disasters

Objectif 5: renforcer la résilience de l'Europe aux crises et aux catastrophes


The Strategy described below builds on a number of strengths and lessons learnt from the application of current policies as well as from the effectiveness of the Union's response to previous energy supply crises: Europe has made significant progress towards completion of the energy internal market with increased interconnections; it has one of the best records worldwide in terms of energy intensity and a more balanced energy mix than its major partners.

La stratégie décrite ci-dessous s'appuie sur un certain nombre d'atouts et d'enseignements tirés de l'application des politiques actuelles et de l'efficacité avec laquelle l'Union a réagi aux précédentes crises de l'approvisionnement énergétique: l'Europe a progressé de façon notable vers l'achèvement du marché intérieur de l'énergie en renforçant ses interconnexions; elle présente l'une des meilleures intensités énergétiques au monde et dispose d'un bouquet énergétique plus diversifié que celui de ses grands partenaires.


From high unemployment and social inequality, to mountains of public debt, to the huge challenge of integrating refugees, to the very real threats to our security at home and abroad – every one of Europe's Member States has been affected by the continuing crises of our times.

A commencer par le chômage élevé et les profondes inégalités sociales, l'amoncellement des dettes publiques et l'énorme défi de l'intégration des réfugiés jusqu'aux menaces bien réelles pour notre sécurité intérieure et extérieure; chaque État membre de l'Union est en proie aux crises incessantes de notre temps.


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Emphasises that the production of biofuels should not interfere with food production or compromise food security; believes, however, that balanced policies to promote increased European yields in feedstock crops such as wheat, maize, sugar beet and sunflowers could include provision for biofuel production, taking account of ILUC, in a way which could provide Europe’s farmers with a secure income stream, attract investment and jobs into rural areas, help address Europe’s chronic shortage of (GM-free) high-protein animal feed, make Europe less dependent on fossil fuel imports; believes that in cases of market oversupply of the agricultur ...[+++]

souligne que la production de biocarburants ne devrait pas interférer avec la production alimentaire ni compromettre la sécurité alimentaire; estime toutefois que des politiques équilibrées visant à favoriser l'augmentation du rendement des cultures de matières premières telles que le blé, le maïs, la betterave sucrière et le tournesol pourraient prévoir des dispositions pour la production de biocarburants qui, en tenant compte du changement indirect dans l'affectation des sols, pourraient assurer aux exploitants agricoles européens un flux de revenus garanti, attirer des investissements et créer des emplois dans les zones rurales, contribuer à lutter contre la pénurie chronique d'aliments pour animaux (exempts d'OGM) riches en protéines et réduire la dépend ...[+++]


The Commission Communication of 22 November 2010 entitled ‘The EU Internal Security Strategy in Action: Five steps toward a more secure Europe’ translates the strategy’s principles and guidelines into concrete actions by identifying five strategic objectives: to disrupt international crime networks, to prevent terrorism and address radicalisation and recruitment, to raise levels of security for citizens and businesses in cyberspace, to strengthen security through border management and to increase Europe’s resilience in the face of crises and disasters ...[+++]

La communication de la Commission du 22 novembre 2010 intitulée «La stratégie de sécurité intérieure de l’Union européenne en action: cinq étapes vers une Europe plus sûre» traduit les principes et orientations de cette stratégie en actions concrètes et définit cinq objectifs stratégiques: perturber les réseaux criminels internationaux, prévenir le terrorisme et s’attaquer à la radicalisation et au recrutement de terroristes, accroître le niveau de sécurité des citoyens et des entreprises dans le cyberespace, renforcer la sécurité par la gestion des frontières et renforcer la résilience de l’Europe aux ...[+++]


The Commission Communication of 22 November 2010 entitled ‘The EU Internal Security Strategy in Action: Five steps toward a more secure Europe’ translates the strategy’s principles and guidelines into concrete actions by identifying five strategic objectives: to disrupt international crime networks, to prevent terrorism and address radicalisation and recruitment, to raise levels of security for citizens and businesses in cyberspace, to strengthen security through border management and to increase Europe’s resilience in the face of crises and disasters ...[+++]

La communication de la Commission du 22 novembre 2010 intitulée «La stratégie de sécurité intérieure de l’Union européenne en action: cinq étapes vers une Europe plus sûre» traduit les principes et orientations de cette stratégie en actions concrètes et définit cinq objectifs stratégiques: perturber les réseaux criminels internationaux, prévenir le terrorisme et s’attaquer à la radicalisation et au recrutement de terroristes, accroître le niveau de sécurité des citoyens et des entreprises dans le cyberespace, renforcer la sécurité par la gestion des frontières et renforcer la résilience de l’Europe aux ...[+++]


The big issues facing Europe, whether short term crises or long term trends, demand joined-up planning and action.

Les grands problèmes auxquels l'Europe est confrontée, qu'il s'agisse de crises de courte durée ou de tendances à long terme, appellent une coordination de la planification et de l'action.


While industrialised countries were at breaking point following the two oil crises (1973 and 1979), this is no longer the case today (threefold rise in the price of oil in a year). Energy diversification, the almost general exclusion of oil products from the production of electricity and structural changes in Europe's economy, which has changed from being an industrial society to a services society, have lessened the impact of erratic fluctuations in the price of oil.

Si les pays industrialisés avaient été au bord de l'asphyxie suite aux deux crises pétrolières (1973 et 1979), ce n'est plus le cas aujourd'hui (triplement du prix du pétrole en un an), la diversification énergétique, l'exclusion presque générale des produits pétroliers de la production d'électricité et les changements structurels intervenus dans l'économie européenne qui est passée d'une société industrielle à une société de service ont réduit l'impact des variations erratiques des cours du baril.


14. In 1995 the Pact on Stability in Europe was a further effort to bring an end to the threat of tension and crises and create an area of good neighbourliness and cooperation in Europe.

En 1995, le « Pacte de stabilité en Europe » a renforcé cet effort pour mettre fin aux menaces de tensions et de crises pour créer une zone de bon voisinage et de coopération en Europe.




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Date index: 2025-05-17
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