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ABB
Activity-based budgeting
Annuality of the budget
BFOR
Budget
Budget constraint
Budget cut
Budget focused on results
Budget policy
Budget reduction
Budget restraint
Budgetary constraint
Budgetary cut
Budgetary discipline
Budgetary reform
Continual budget
Continuous budget
Expenditure restraint
Fiscal constraint
Fiscal restraint
Ground-level budgeting
Moving budget
Ordinary budget
PBB
PPBS
Performance budgeting
Performance-based budgeting
Planned programme budgeting
Planning-Programming-Budgeting-System
Planning-programming-budgeting system
Program budget
Program budgeting
Program-based budgeting system
Programme budgeting
Public budget
RBB
RBC
Rationalisation of budget choices
Rationalization of budgetary choices
Regular budget
Result-based budgeting
Rolling budget
Rolling forward budget
Yearly nature of the budget
ZBB
Zero base budgeting
Zero-base budgeting
Zero-based budgeting

Traduction de «crises and budget » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
programme budgeting [ ABB | activity-based budgeting | BFOR | budget focused on results | PBB | performance-based budgeting | performance budgeting | planning, programming and budgeting system | PPBS | rationalisation of budget choices | RBB | result-based budgeting ]

choix budgétaire [ ABB | BFOR | budget axé sur les résultats | budgétisation axée sur la performance | budgétisation axée sur les résultats | budgétisation basée sur la performance | budgétisation basée sur l’activité | budgétisation des programmes | PBB | rationalisation des choix budgétaires | RBB | RCB ]


budget policy [ annuality of the budget | budgetary discipline | budgetary reform | yearly nature of the budget | Public budget(STW) ]

politique budgétaire [ annalité du budget | annualité du budget | orientation de politique budgétaire | réforme budgétaire ]


budget

budget [ ligne budgétaire | poste budgétaire ]


continuous budget | continual budget | moving budget | rolling budget | rolling forward budget

budget glissant | budget roulant | budget perpétuel | budget continu


zero-base budgeting [ ZBB | zero-based budgeting | zero base budgeting | ground-level budgeting ]

budget base zéro [ BBZ | méthode du budget à base zéro | technique BBZ | technique du budget base zéro | budgétisation base zéro | budgétisation à base zéro | budgétisation à partir du niveau zéro ]


planning, programming and budgeting system [ PPBS | planning-programming-budgeting system | planned programme budgeting | program budgeting ]

rationalisation des choix budgétaires [ RCB | planification, programmation, préparation du budget ]


budgetary cut [ budget cut | budget reduction | fiscal restraint | fiscal constraint | budgetary constraint | expenditure restraint | budget constraint | budget restraint ]

réduction budgétaire [ restriction budgétaire | compression budgétaire | compression des dépenses | restriction des dépenses | contrainte budgétaire | coupure budgétaire ]


planning, programming and budgeting system | PPBS | Planning-Programming-Budgeting-System | Planning, Programming, Budgeting System | program budgeting | rationalization of budgetary choices | RBC

rationalisation des choix budgétaires | RCB | planification, programmation, préparation du budget | PPPB | planification, programmation et préparation du budget | PPPB | 3P-B


program budget | program-based budgeting system | program budgeting | planning-programming-budgeting system | PPBS

rationalisation des choix budgétaires | budget-programme | budget par programme


budget | ordinary budget | regular budget

budget ordinaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
21. Calls on the EU Member States to support the Commission’s objective of increasing the share of humanitarian funds devoted to education in emergencies to 4 % of the EU humanitarian aid budget as a minimum investment for ensuring access to quality education for children in emergencies and protracted crises; calls on them also to increase the attention and funding provided to education in their own humanitarian actions, while stressing that this should not be done at the expense of other primary needs; calls for the EU to promote a ...[+++]

21. invite tous les États membres de l'Union à soutenir l'objectif de la Commission d'accroître l'aide humanitaire consacrée à l'éducation en situation d'urgence à 4 % du budget européen de l'aide humanitaire, comme investissement minimal pour garantir que les enfants pourront accéder à une éducation de qualité en situation d'urgence ou de crise persistante; les invite également à y accorder une plus grande attention et à augmente ...[+++]


21. Calls on the EU Member States to support the Commission’s objective of increasing the share of humanitarian funds devoted to education in emergencies to 4 % of the EU humanitarian aid budget as a minimum investment for ensuring access to quality education for children in emergencies and protracted crises; calls on them also to increase the attention and funding provided to education in their own humanitarian actions, while stressing that this should not be done at the expense of other primary needs; calls for the EU to promote a ...[+++]

21. invite tous les États membres de l'Union à soutenir l'objectif de la Commission d'accroître l'aide humanitaire consacrée à l'éducation en situation d'urgence à 4 % du budget européen de l'aide humanitaire, comme investissement minimal pour garantir que les enfants pourront accéder à une éducation de qualité en situation d'urgence ou de crise persistante; les invite également à y accorder une plus grande attention et à augmente ...[+++]


Mr. Speaker, despite a recent report saying that the fund is essential for Canada's ability to respond to global crises, the budget for the global peace and security fund is cut completely.

Malgré un rapport publié dernièrement selon lequel le Fonds pour la paix et la sécurité mondiales est essentiel pour permettre au Canada de réagir aux crises internationales, le budget du fonds a été complètement supprimé.


1. Takes the view that 2013 could, indeed must, be a turning point in overcoming the crises and budget policy should not in itself act as a barrier to the prospect of a return to growth; takes the view, therefore, that the next multiannual financial framework 2014-2020 should provide a better balance between restrictive measures and measures to stimulate job creation and the return to employment, taking due account of gender mainstreaming policies;

1. estime que l'année 2013 pourrait, voire devrait, marquer un tournant dans le règlement de la crise et que la politique budgétaire ne devrait pas constituer en soi un frein à la perspective d'une reprise de la croissance; considère, par conséquent, que le prochain cadre financier pluriannuel 2014-2020 devrait prévoir un bilan plus équilibré entre les mesures restrictives et celles qui stimulent la création d'emploi et le retour à l'emploi, en tenant compte des politiques d'intégration de la dimension de genre;


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The proposal for a new Draft Budget 2015 is focused on supporting in particular those policies in favour of competitiveness and economic convergence, thus contributing to growth and jobs, as well as those budget lines which allow Europe to address crises especially in its neighbourhood.

Le nouveau projet de budget 2015 met l'accent sur les politiques qui favorisent la compétitivité et la convergence économique afin de renforcer la croissance et l'emploi, ainsi que sur les lignes budgétaires concernées par les crises dans le voisinage de l'Europe.


81. Believes that to underpin the key building blocks of the CAP, an adequate safety net should still be available; takes the view that this safety net should be sufficiently flexible to take account of market developments, and include tools such as public and private storage, intervention and market clearance, which should be activated when required to combat extreme volatility and as a rapid reaction tool in the event of crises; to that end, considers that a special reserve budget line should be made available in the EU budget whi ...[+++]

81. estime qu'à la base des axes prioritaires de la PAC, un filet de sécurité adéquat doit rester disponible; estime qu'il devrait être suffisamment flexible pour tenir compte de l'évolution des marchés, et comprendre des outils tels que le stockage public et privé, l'intervention et les mécanismes de dégagement de marché, qui devraient être activés si nécessaire afin de lutter contre l'extrême volatilité et en tant qu'instruments de réaction rapide en cas de crise; considère à cet effet que le budget européen ...[+++]


The agricultural budget will thus meet the challenges posed by this year's agricultural crises: €400 million are planned to meet the costs of foot and mouth disease, while a further €400 million has already been paid this year to the affected Member States.

Il est pourtant à la hauteur des défis soulevés par les crises agricoles de 2001: 400 millions d'euros sont prévus pour les coûts liés à la fièvre aptheuse et viennent s'ajouter aux 400 millions déjà versés aux États membres concernés cette année.


Budget Commissioner Schreyer stressed that these funds should not be considered available to finance new, expensive agriculture measures, as part of the margin had been generated by the euro/dollar exchange rate, which has benefited the agriculture budget, and potential risks could swiftly give rise to expenditure running into billions as the BSE and FMD crises had shown.

Mme Schreyer a toutefois souligné que ce montant ne constituait pas un volume de ressources disponibles pour de nouvelles décisions agricoles plus coûteuses, du fait que la marge est due au taux de change entre l'euro et le dollar actuellement favorable au budget agricole, et que les risques potentiels pourraient se traduire rapidement par des dépenses se chiffrant en milliards, comme l'ont montré les crises de l'ESB et de la fièvre aphteuse.


The EU's budget quite clearly needs the capacity to respond to crises and to surmount them, and we have – I believe – managed in the past two years to draft the Budget so as to cope with this demand. I am optimistic that we will manage it for next year too.

Il est tout à fait clair que le budget de l'UE doit permettre de réagir aux crises, de surmonter les crises. Au cours des deux dernières années, j'estime que nous sommes parvenus à concevoir un budget qui réponde à cette exigence.


Some 15% of the budget is dedicated to forgotten crises – areas which get little media attention and where the Commission is often the only major donor.

Environ 15 % du budget sont consacrés aux crises oubliées, dans des régions qui ne bénéficient guère de l’attention des médias et où la Commission est souvent le seul grand donateur.


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