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Agreement to create a charge on immovable property
Artificial heart
Balloon
Business creator
Business founder
Create a part
Create a precedent
Create a role
Create credit policy
Create loan policy
Create loan scheme
Create mortgage policy
Create weather map
Create weather maps
Creating a Climate for Change
Creating a World of Equality
Creating weather map
Creating weather maps
Entrepreneur
Firm-creating entrepreneur
Infusion catheter
Promoter of a new business
Start-up creator
Startuper
Transvestic fetishism
Umbrella device

Vertaling van "creating a cumbersome " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Creating a Climate for Change [ Creating a Climate for Change - Natural Resources Canada Climate Change Program ]

Créer un climat de changement [ Créer un climat de changement - Le programme sur le changement climatique de Ressources naturelles Canada ]




Creating a World of Equality [ Creating a World of Equality: CIDA, Women and Empowerment in Developing Countries ]

Vers un monde d'égalité [ Vers un monde d'égalité: l'ACDI et l'autonomie au féminin dans les pays en développement ]




agreement to create a charge on immovable property

contrat de gage immobilier


Conditions listed in T82.0 due to:arteriovenous:fistula, surgically created | shunt, surgically created | artificial heart | balloon (counterpulsation) device | infusion catheter | umbrella device

Etats mentionnés en T82.0 dus à:appareil de type parapluie | ballonnet (contre-pulsation) | cathéter de perfusion | cœur artificiel | fistule artério-veineuse créée chirurgicalement | shunt artério-veineux créé chirurgicalement


create loan policy | create loan scheme | create credit policy | create mortgage policy

établir une politique de crédit


creating weather map | creating weather maps | create weather map | create weather maps

créer des cartes météo


Definition: The wearing of clothes of the opposite sex principally to obtain sexual excitement and to create the appearance of a person of the opposite sex. Fetishistic transvestism is distinguished from transsexual transvestism by its clear association with sexual arousal and the strong desire to remove the clothing once orgasm occurs and sexual arousal declines. It can occur as an earlier phase in the development of transsexualism. | Transvestic fetishism

Définition: Port de vêtements du sexe opposé, principalement dans le but d'obtenir une excitation sexuelle et de créer l'apparence d'une personne du sexe opposé. Le travestisme fétichiste se distingue du travestisme transsexuel par sa nette association avec une excitation sexuelle et par le besoin de se débarrasser des vêtements une fois l'orgasme atteint et l'excitation sexuelle retombée. Il peut survenir en tant que phase précoce du développement d'un transsexualisme. | Fétichisme avec travestisme


entrepreneur | business founder | business creator | startuper | start-up creator | firm-creating entrepreneur | promoter of a new business

créateur d'entreprise | créatrice d'entreprise | fondateur d'entreprise | fondatrice d'entreprise | entrepreneur | entrepreneuse | entrepreneure | créateur de start-up | startuper | femme entrepreneur | femme entrepreneuse | femme entrepreneure
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Given their limited resources and experience, small and newly created businesses suffer more from high compliance costs arising from complex tax legislation and cumbersome tax reporting procedures than large corporations do.

Compte tenu du caractère limité de leurs ressources et de leur expérience, les petites entreprises et les entités de création récente pâtissent davantage que les grandes sociétés des coûts élevés de mise en conformité dus à une législation fiscale complexe et à la lourdeur des procédures de déclaration.


After consultations with the Ministry of the Attorney General and other Ontario police services, we jointly believe that Bill C-51 creates a cumbersome and highly bureaucratic system that fails to permit the Ministry of the Attorney General in Ontario and police agencies in Ontario direct access to federal government departments to obtain new identity documents for and the transfer of witnesses.

Après avoir consulté le ministère du Procureur général et d'autres services de police de l'Ontario, nous considérons tous que le projet de loi C-51 a pour effet d'établir un système lourd et très bureaucratique qui ne permet pas au ministère du Procureur général de l'Ontario et aux corps de police d'accéder directement aux ministères fédéraux afin d'obtenir de nouveaux documents d'identité et de transfert pour les témoins.


WHEREAS some of these laws have created a cumbersome, expensive and inefficient system of administration over Indians and their lands;

que certaines de ces lois ont assujetti les Indiens et leurs terres à un régime admi nistratif lourd, coûteux et inefficace;


Our challenge has been to find a way to respect the role of the provinces in this area but to guard against potentially unfair treatment of workers under federal minimum wage legislation, without creating a cumbersome administrative burden.

Notre défi consistait à respecter le rôle des provinces dans ce domaine tout en assurant aux travailleurs régis par le Code canadien un traitement équitable sans imposer des formalités administratives ennuyeuses.


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For example in the SPS sector, cumbersome authorisation procedures create barriers which affect in particular EU beef and pork exports.

Par exemple, dans le secteur des mesures sanitaires et phytosanitaires, la lourdeur des procédures d’autorisation crée des obstacles qui affectent plus particulièrement les exportations européennes de bœuf et de porc.


On the other hand, the reform should take into account the requirement of efficiency and namely the fact that first reading agreements have the advantage of being lighter and faster than going through three readings. Creating new cumbersome procedures would undermine this advantage.

Cela étant, l'impératif de l'efficacité ne peut être négligé dans cette réforme, tant il est vrai que les accords conclus en première lecture présentent les avantages de la souplesse et de la rapidité par rapport aux trois lectures et que la création de nouvelles procédures contraignantes réduirait ces avantages à néant.


34. Acknowledges the existing differences between health care systems in Member States and the complex legal frameworks which regulate reimbursements; calls for a codification of existing case law on the reimbursement of cross-border health care in order to ensure the proper application of that case law by all Member States and to improve the information available to patients, national insurance schemes and health care providers without creating additional cumbersome bureaucratic burdens for Member States;

34. reconnaît les différences existantes entre les systèmes de santé des États membres et les cadres juridiques complexes qui régissent les remboursements; demande une codification de la jurisprudence existante en matière de remboursement des soins de santé transfrontaliers afin de garantir la bonne application de cette jurisprudence par tous les États membres et d'améliorer les informations mises à la disposition des patients, des systèmes nationaux d'assurance maladie et des prestataires de soins sans créer de lourdes charges bureaucratiques supplémentaires pour les États membres;


We could not support Amendments 1 and 2 to split the Regulation; 93 and 94 to reduce funding for Asia and increase funding for Latin America; 3, 18, 56 and 97 on benchmarks and a Bi-Regional Solidarity Fund for Latin America (creating a cumbersome and wasteful extra layer of bureaucracy); or 18, 28, 29, 56, 57, 95, 96, and 99 which create a rigid framework for programmes intended for poverty reduction.

Nous ne pouvons pas soutenir les amendements 1 et 2 visant à scinder le règlement; les amendements 93 et 94 visant à réduire le financement pour l’Asie et à augmenter celui de l’Amérique latine; les amendements 3, 18, 56 et 97 sur les taux de référence et un Fonds de solidarité birégional pour l’Amérique latine (créant une charge administrative supplémentaire lourde et inutile); ni les amendements 18, 28, 29, 56, 57, 95, 96 et 99 qui créent un cadre rigide pour les programmes visant à réduire la pauvreté.


WHEREAS the Royal Proclamation of 1763 recognizes that there were self-governing peoples living in the territory of Canada before Europeans arrived; AND WHEREAS history records that the Crown entered into legal relations with certain nations, tribes and bodies of Indians; AND WHEREAS these relations were premised not on conquest and unilateral control, but on principles established by treaties with the Crown, allowing for co-existence and the occupation of territory by the First Nations and by those who came after them, in the settlement that resulted in the establishment of the Dominion of Canada; AND WHEREAS Parliament subsequently ...[+++]

Attendu : que la proclamation royale de 1763 reconnaît que des peuples autonomes étaient déjà installés en territoire canadien avant l'arrivée des Européens; que l'histoire démontre que Sa Majesté a établi des rapports de droit avec certaines nations, tribus et collectivités indiennes; que ces rapports étaient fondés non pas sur la conquête et le contrôle unilatéral, mais sur les principes établis par les traités conclus avec Sa Majesté, lesquels permettaient la coexistence des premières nations et des nouveaux arrivants et l'occupation commune du territoire qui est devenu le Dominion du Canada; que le Parlement du Canada a par la sui ...[+++]


WHEREAS the Royal Proclamation of 1763 recognizes that there were self-governing peoples living in the territory of Canada before Europeans arrived; AND WHEREAS history records that the Crown entered into legal relations with certain nations, tribes and bodies of Indians; AND WHEREAS these relations were premised not on conquest and unilateral control, but on principles established by treaties with the Crown, allowing for co-existence and the occupation of territory by the First Nations and by those who came after them, in the settlement that resulted in the establishment of the Dominion of Canada; AND WHEREAS Parliament subsequently ...[+++]

Attendu : que la proclamation royale de 1763 reconnaît que des peuples autonomes étaient déjà installés en territoire canadien avant l'arrivée des Européens; que l'histoire démontre que Sa Majesté a établi des rapports de droit avec certaines nations, tribus et collectivités indiennes; que ces rapports étaient fondés non pas sur la conquête et le contrôle unilatéral, mais sur les principes établis par les traités conclus avec Sa Majesté, lesquels permettaient la coexistence des premières nations et des nouveaux arrivants et l'occupation commune du territoire qui est devenu le Dominion du Canada; que le Parlement du Canada a par la sui ...[+++]




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Date index: 2022-03-23
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