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Agreement
Concept of safe third country
Developing countries
EC agreement
EC third country convention
EU-third country agreement
European Union agreement
Intermediary country services
International agreement
Mediterranean non-member countries
Mediterranean region
Mediterranean third countries
Safe third country concept
Safe third country principle
Third World
Third World countries
Third country firm
Third country services
Third-country undertaking

Traduction de «country’s third largest » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
concept of safe third country | safe third country concept | safe third country principle

concept de pays tiers sûr | notion de pays tiers sûr


third country firm | third-country undertaking

entreprise de pays tiers


intermediary country services | third country services

services de pays tiers


Mediterranean third countries [ Mediterranean non-member countries | Mediterranean region(STW) ]

pays tiers méditerranéens


developing countries [ Third World | Third World countries ]

pays en développement [ pays du tiers monde | pays en voie de développement | PVD | tiers monde ]


agreement (EU) [ EC agreement | EC third country convention | European Union agreement | EU-third country agreement | international agreement (EU) ]

accord (UE) [ accord (CE) | accord de l'Union européenne | accord international (UE) | convention CE-états tiers | convention UE-états tiers ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In applying the regime the Commission and Member States should prioritise the areas covered by the G-20 commitments and agreements with the Union’s largest trading partners and should have regard to the central role that the Union plays in worldwide financial markets and ensure that the application of third-country requirements does not prevent Union investors and issuers from investing in or obtaining funding from third countries or third-country in ...[+++]

En appliquant ce régime, la Commission et les États membres devraient conférer la priorité aux domaines retenus dans les engagements du G20 et les accords conclus avec les principaux partenaires commerciaux de l’Union, prendre en considération le rôle majeur que l’Union joue sur les marchés financiers mondiaux et veiller à ce que l’application d’exigences propres aux pays tiers n’empêche pas les investisseurs et les émetteurs de l’Union d’investir dans des pays tiers ou d’y obtenir des financements et, inversement, n’empêche pas les investisseurs et émetteurs de pays tiers d’investir, de lever des fonds ou d’obtenir d’autres services fin ...[+++]


[14] Asia was the third-largest beneficiary of EC humanitarian assistance in the period 1998-2000, coming after ex-Yugoslavia (36.8% of total commitments) and the ACP countries (24.4%), and followed by the CIS countries (7.9%), Middle East North Africa (6.3%), and Latin America (6.1%).

[14] L'Asie est le troisième bénéficiaire de l'aide humanitaire de la Communauté pour la période 1998-2000, après l'ex-Yougoslavie (36,8% du total des engagements) et les pays ACP (24,4%), et avant la CEI (7,9%), le Moyen-Orient et l'Afrique du Nord (6,3%), et l'Amérique latine (6,1%).


In applying the regime the Commission and Member States should prioritise the areas covered by the G-20 commitments and agreements with the Union’s largest trading partners and should have regard to the central role that the Union plays in worldwide financial markets and ensure that the application of third-country requirements does not prevent Union investors and issuers from investing in or obtaining funding from third countries or third-country in ...[+++]

En appliquant ce régime, la Commission et les États membres devraient conférer la priorité aux domaines retenus dans les engagements du G20 et les accords conclus avec les principaux partenaires commerciaux de l’Union, prendre en considération le rôle majeur que l’Union joue sur les marchés financiers mondiaux et veiller à ce que l’application d’exigences propres aux pays tiers n’empêche pas les investisseurs et les émetteurs de l’Union d’investir dans des pays tiers ou d’y obtenir des financements et, inversement, n’empêche pas les investisseurs et émetteurs de pays tiers d’investir, de lever des fonds ou d’obtenir d’autres services fin ...[+++]


The sample shall consist of relevant entities and banks authorised in third countries and comprise the 75 largest of them, based on the total exposure as defined in Article 6(1), as well as relevant entities that were designated as G-SIIs and banks in third countries that were designated as global systemically important in the previous year.

L'échantillon se compose d'entités pertinentes et de banques agréées dans des pays tiers et comprend les 75 plus grandes d'entre elles, désignées sur la base de l'exposition totale telle que définie à l'article 6, paragraphe 1, ainsi que des entités pertinentes qui ont été recensées comme EISm et des banques de pays tiers qui ont été désignées comme d'importance systémique mondiale l'année précédente.


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The Mediterranean is the largest European sea and is bordered onto by seven Member States of the European Union (EU), two accession countries and more than a dozen third countries.

La Méditerranée est la mer la plus vaste d'Europe: elle touche sept États membres de l'Union européenne (UE), deux pays candidats à l'adhésion à l'UE et plus d'une dizaine de pays tiers.


The Mediterranean is the largest European sea and is bordered onto by seven Member States of the European Union (EU), two accession countries and more than a dozen third countries.

La Méditerranée est la mer la plus vaste d'Europe: elle touche sept États membres de l'Union européenne (UE), deux pays candidats à l'adhésion à l'UE et plus d'une dizaine de pays tiers.


The Union, which was Chile's main trading partner until 1993, is today the second largest market for Chilean exports and the third largest source of the country's imports.

L'Union européenne, qui fut le premier partenaire commercial du Chili jusqu'en 1993 est aujourd'hui le deuxième marché pour les exportations chiliennes et la troisième source des importations de ce pays.


[14] Asia was the third-largest beneficiary of EC humanitarian assistance in the period 1998-2000, coming after ex-Yugoslavia (36.8% of total commitments) and the ACP countries (24.4%), and followed by the CIS countries (7.9%), Middle East North Africa (6.3%), and Latin America (6.1%).

[14] L'Asie est le troisième bénéficiaire de l'aide humanitaire de la Communauté pour la période 1998-2000, après l'ex-Yougoslavie (36,8% du total des engagements) et les pays ACP (24,4%), et avant la CEI (7,9%), le Moyen-Orient et l'Afrique du Nord (6,3%), et l'Amérique latine (6,1%).


In 2008, the Commission put forward a number of suggestions to develop the EU’s integrated border management by facilitating travel for third-country nationals while enhancing internal security.[76] Noting that ‘overstayers’ constituted the largest group of irregular migrants in the EU, it suggested the possible introduction of an Entry/Exit System (EES) for third-country nationals entering the EU for short stays of up to three months.

En 2008, la Commission a présenté plusieurs propositions visant à développer la gestion intégrée des frontières de l'UE en facilitant les déplacements des ressortissants de pays tiers tout en renforçant la sécurité intérieure[76]. La communication consacrée à cette question précisait que les personnes qui dépassent la durée de séjour autorisée constituaient la catégorie la plus nombreuse d’immigrés en séjour irrégulier dans l’UE, et proposait l'introduction éventuelle d'un système d'entrée/de sortie (SES) pour les ressortissants de pays tiers entrant dans l'UE pour de courts séjours de trois mois maximum.


In 2008, the Commission put forward a number of suggestions to develop the EU’s integrated border management by facilitating travel for third-country nationals while enhancing internal security.[76] Noting that ‘overstayers’ constituted the largest group of irregular migrants in the EU, it suggested the possible introduction of an Entry/Exit System (EES) for third-country nationals entering the EU for short stays of up to three months.

En 2008, la Commission a présenté plusieurs propositions visant à développer la gestion intégrée des frontières de l'UE en facilitant les déplacements des ressortissants de pays tiers tout en renforçant la sécurité intérieure[76]. La communication consacrée à cette question précisait que les personnes qui dépassent la durée de séjour autorisée constituaient la catégorie la plus nombreuse d’immigrés en séjour irrégulier dans l’UE, et proposait l'introduction éventuelle d'un système d'entrée/de sortie (SES) pour les ressortissants de pays tiers entrant dans l'UE pour de courts séjours de trois mois maximum.


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