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Although
Break though
Detect new developments in foreign countries
Developed country
Developed nation
Even if
Even though
First world country
First world nation
Industrialised country
Industrialized country
Industrialized nation
Look at new developments in foreign countries
Managing Though Technology in the Information Age
Monitor new overseas developments
Observe new developments in foreign countries
Rich country
Rich nation
Support migrants to integrate in the receiving country
THT
Though
Though hole mounting
Though more highly geared than
Through-hole technology
Thru hole mounting
To cut though amidships

Traduction de «country though » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
even though [ although | though | even if ]

bien que [ quoique | tout en | même si ]


though hole mounting | thru hole mounting | through-hole technology | THT

technologie THT | technologie traversante


though more highly geared than

bien que l'endettement soit plus lourd que






industrialised country [ developed country | developed nation | first world country | first world nation | industrialized country | industrialized nation | rich country | rich nation ]

pays industrialisé [ pays développé | pays riche ]


Exchange of Notes relating to Canadian Investments in Trinidad and Tobago insured by the Government of Canada though its Agent, the Export Development Corporation

Échange de Notes relatif aux investissements canadiens au Trinité-et-Tobago assurés par le Gouvernement du Canada par l'intermédiaire de son mandataire, la Société pour l'expansion des exportations


Managing Though Technology in the Information Age

La gestion par la technologie à l'ère de l'information


assist migrants in their integration process in the receiving country | help migrants in their integration process in the host country | support a migrant to integrate in their receiving country | support migrants to integrate in the receiving country

aider les migrants à s’intégrer dans le pays hôte


look at new developments in foreign countries | monitor new overseas developments | detect new developments in foreign countries | observe new developments in foreign countries

observer l'évolution de pays étrangers
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Much the same tendency is evident in the accession countries as in the EU, at least for regions within these countries, though the distribution of investment across countries varies less closely with GDP per head than in the EU, despite appearances to the contrary.

La tendance qui s'observe dans les futurs Etats membres est très proche de celle de l'Union européenne, du moins en ce qui concerne les régions à l'intérieur de chaque pays.


On the other hand, transport accounts for 21% of emissions in both the Cohesion countries and the EU15 as whole (a figure which has grown during the past decade) but for only 8% in the accession countries, though this is set to increase rapidly as road transport and the use of cars expand (Table A1.11).

En revanche, les transports entrent pour 21% des émissions à la fois dans les pays de la cohésion et dans l'ensemble de l'Union européenne des Quinze (ce chiffre a augmenté pendant les dix dernières années) mais pour 8% seulement dans les futurs Etats membres, encore que ce pourcentage doive augmenter rapidement avec l'expansion du transport routier et de l'usage de l'automobile (Tableau A1.11).


At present, their revenue-raising powers are relatively limited compared with the Länder in Germany or the Nordic countries, though not as compared with the situation in Belgium, where the three regions finance only a small proportion of their expenditure from revenue raised locally.

Actuellement, leurs pouvoirs d'imposition sont relativement limités par rapport à ceux des Länder allemands ou des pays nordiques, mais ne sont pas comparables à la situation qui prévaut en Belgique, où les trois régions ne financent qu'une faible fraction de leurs dépenses sur des recettes prélevées localement.


By contrast, nuclear energy is responsible for 30% of primary production in the EU (over 80% in Belgium and France) as against 16% in the accession countries (though over 70% in Lithuania and Slovakia).

En revanche, l'énergie nucléaire entre pour 30% dans l'énergie primaire à l'intérieur de l'Union européenne (plus de 80% en Belgique et en France) contre 16% dans les futurs Etats membres (mais elle représente plus de 70% en Lituanie et en Slovaquie).


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Similarly, in both Hungary and Poland, government spending on RD was substantially greater in the capital city regions than elsewhere in the country, though in both cases this was accompanied by business expenditure in these regions also being high, if less so.

De même, en Hongrie et en Pologne, les dépenses publiques de RD étaient nettement plus importantes dans les régions abritant les capitales qu'ailleurs dans le pays, quoique dans les deux cas, les dépenses des entreprises fussent également fortes, mais à un moindre degré, dans ces régions.


Much the same tendency is evident in the accession countries as in the EU, at least for regions within these countries, though the distribution of investment across countries varies less closely with GDP per head than in the EU, despite appearances to the contrary.

La tendance qui s'observe dans les futurs Etats membres est très proche de celle de l'Union européenne, du moins en ce qui concerne les régions à l'intérieur de chaque pays.


On the other hand, transport accounts for 21% of emissions in both the Cohesion countries and the EU15 as whole (a figure which has grown during the past decade) but for only 8% in the accession countries, though this is set to increase rapidly as road transport and the use of cars expand (Table A1.11).

En revanche, les transports entrent pour 21% des émissions à la fois dans les pays de la cohésion et dans l'ensemble de l'Union européenne des Quinze (ce chiffre a augmenté pendant les dix dernières années) mais pour 8% seulement dans les futurs Etats membres, encore que ce pourcentage doive augmenter rapidement avec l'expansion du transport routier et de l'usage de l'automobile (Tableau A1.11).


By contrast, nuclear energy is responsible for 30% of primary production in the EU (over 80% in Belgium and France) as against 16% in the accession countries (though over 70% in Lithuania and Slovakia).

En revanche, l'énergie nucléaire entre pour 30% dans l'énergie primaire à l'intérieur de l'Union européenne (plus de 80% en Belgique et en France) contre 16% dans les futurs Etats membres (mais elle représente plus de 70% en Lituanie et en Slovaquie).


There are no comparable data on passenger transport in the accession countries, though some indication of the growth of road use can be gained from the level of car ownership and the number of buses relative to population.

Il n'existe pas de données comparables pour le transport de passagers dans les futurs Etats membres, mais on peut avoir une idée de la croissance de l'usage de la route grâce aux chiffres relatifs au nombre de propriétaires d'automobile et au nombre d'autobus par rapport à la population.


For 2003 and 2004, the Commission registered 363 requests for judicial cooperation addressed to the Member States’ Network contact points, involving 7 requested countries and 15 requesting countries, though most cases concerned only 3 or 4 (70% of cases concerned only 2 countries).

Pour 2003 et 2004, la Commission a pu répertorier 363 demandes de coopération judiciaire dont ont été saisis les points de contact du réseau, impliquant 7 pays requis et 15 pays requérants, mais pour la plupart ne concernant que 3 ou 4 Etats membres (70 % des cas ne concernaient que 2 pays).




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'country though' ->

Date index: 2021-10-11
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