Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
After date bill
After-sight bill
Allocate bill
Allocate bills
Allocating bills
CEB
Check billing operations
Check bills of events
Council of Europe Development Bank
Council of Europe Resettlement Fund
Council of Europe fund
Council of European Ministers
Council of the European Communities
Council of the European Union
Council of the Union
Dispense bills
Draft with usance
E-billing
E-invoicing
EBP
EBPP
EC Council
EU Council
EURO.X
EYF
Ecofin
Ecofin Council
Economic and Financial Affairs Council
Electronic bill presentment
Electronic bill presentment and payment
Electronic billing
Electronic invoicing
European Union Council
European Youth Foundation
Fine bill
Fine trade bill
First-class bill
Internet billing
Monitor billing procedure
Monitor billing procedures
Monitor procedures of billing
Online billing
Online invoicing
Prime bill
Prime trade bill
Review bills of events
Review event bills
Review events' bills
SFYM
Solidarity Fund for Youth Mobility
Term bill
Time bill
Web billing

Traduction de «council by bill » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
fine bill | fine trade bill | first-class bill | prime bill | prime trade bill

effet de premier ordre | effet de première banque | effet de tout premier ordre | papier de haut commerce


Council of the European Union [ Council of European Ministers | Council of the European Communities | Council of the Union | EC Council | EU Council | European Union Council ]

Conseil de l'Union européenne [ Conseil CE | Conseil de l'Union | Conseil des Communautés européennes | Conseil des ministres européen ]


check bills of events | review bills of events | review event bills | review events' bills

examiner les factures d'un événement


allocate bill | allocating bills | allocate bills | dispense bills

établir des factures


check billing operations | monitor procedures of billing | monitor billing procedure | monitor billing procedures

gérer la facturation | superviser les procédures de facturation | gérer les procédures de facturation | gérer les procédures de facturation


after date bill | after-sight bill | draft with usance | term bill | time bill

effet à un certain délai de date


electronic billing | e-billing | electronic bill presentment | EBP | online billing | online invoicing | Web billing | Internet billing

facturation électronique | facturation en ligne | facturation Web | facturation Internet | facturation par Internet | e-facturation


e-billing | e-invoicing | electronic bill presentment and payment | electronic billing | electronic invoicing | EBPP [Abbr.]

e-facturation | facturation électronique | facturation en ligne


Ecofin [ Ecofin Council | Economic and Financial Affairs Council | EURO.X ]

Ecofin [ Conseil Affaires économiques et financières | Conseil Ecofin | Conseil économique et financier de l'Union européenne | EURO.X ]


Council of Europe fund [ CEB | Council of Europe Development Bank | Council of Europe Resettlement Fund | European Youth Foundation | EYF | SFYM | Solidarity Fund for Youth Mobility ]

fonds du Conseil de l'Europe [ Banque de développement du Conseil de l'Europe | CEB | FEJ | Fonds de rétablissement du Conseil de l'Europe | Fonds de solidarité pour la mobilité des jeunes | Fonds européen pour la jeunesse | FSMJ ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Like the European Parliament, the Council now sits in public when deliberating and voting on a legislative bill.

À l’instar du Parlement européen, le Conseil siège désormais en public lorsqu'il délibère et vote sur un projet d'acte législatif.


Speakers at the Ceremony will include European Parliament President Antonio Tajani, European Council President Donald Tusk, European Commission President Jean-Claude Juncker, German Chancellor Angela Merkel, French President Emmanuel Macron and former President of the United States Bill Clinton.

Au cours de la cérémonie, des discours seront prononcés notamment par le Président du Parlement européen Antonio Tajani, le Président du Conseil européen Donald Tusk, le Président de la Commission européenne Jean-Claude Juncker, la chancelière allemande Angela Merkel, le Président français Emmanuel Macron et l'ancien Président américain Bill Clinton.


I myself have done my work and asked the first nations in my riding if they were consulted with regard to Bill C-27; the answer was a resounding no. How can we expect to have a good relationship with the first nations in this country if we do not even make the effort to convene an assembly of first nations or even to have a telephone conversation with the band councils about Bill C-27?

Moi, j'ai fait mon travail et j'ai demandé aux Premières Nations de mon comté si elles ont été consultées à propos du projet de loi C-27: zéro! Comment peut-on s'attendre à avoir une bonne relation avec les Premières Nations dans ce pays, si on ne fait même pas l'effort de convoquer une assemblée de Premières Nations ou même d'avoir une conversation téléphonique avec les conseils de bande au sujet du projet de loi C-27?


The regulation-making power of the Governor in Council in Bill C-36 is broader and more specifically described than the power given to the Governor in Council under Part III of the Hazardous Products Act.43 Regarding the Governor in Council’s ability to regulate the storage of consumer products, the Senate amended, at third reading of Bill C-6, clause 36 (clause 37 of Bill C-36) to specify that the Governor in Council was only empowered to regulate “storage for sale”.

Le pouvoir réglementaire du gouverneur en conseil énoncé dans le projet de loi est plus large et plus détaillé que le pouvoir accordé au gouverneur en conseil par la partie III de la LPD 43. En ce qui concerne le pouvoir du gouverneur en conseil de réglementer l’entreposage des produits de consommation, le Sénat a, à l’étape de la troisième lecture du projet de loi C-6, modifié l’article 36 (article 37 du projet de loi C-36) pour préciser que le gouverneur en conseil peut seulement, par règlement, prendre des mesures relatives à « l’entreposage en vue de la vente ».


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The regulation-making power of the Governor in Council in Bill C-6 is broader and more specifically described than the power given to the Governor in Council under Part III of the Hazardous Products Act (44) Regarding the Governor in Council’s ability to regulate the storage of consumer products, the Senate amended clause 36 to specify that the Governor in Council is only empowered to regulate “storage for sale” (clauses 36(1)(f) and (g)) (45)

Le pouvoir réglementaire du gouverneur en conseil énoncé dans le projet de loi est plus large et plus détaillé que le pouvoir accordé au gouverneur en conseil par la partie III de la LPD(44). En ce qui concerne le pouvoir du gouverneur en conseil de réglementer l’entreposage des produits de consommation, le Sénat a modifié l’article 36 pour préciser que le gouverneur en conseil peut seulement, par règlement, prendre des mesures relatives à « l’entreposage en vue de la vente » (al. 36(1)f) et g))(45).


– having regard to the proposal for a recommendation to the Council by Bill Newton Dunn on behalf of the ALDE Group on developing a strategic concept on tackling organised crime (B6-0073/2006 ),

— vu la proposition de recommandation à l'intention du Conseil présentée par Bill Newton Dunn au nom du groupe ADLE sur l'élaboration d'un concept stratégique portant sur la lutte contre la criminalité organisée (B6-0073/2006 ),


– having regard to the proposal for a recommendation to the Council by Bill Newton Dunn on behalf of the ALDE Group on developing a strategic concept on tackling organised crime (B6-0073/2006),

— vu la proposition de recommandation à l'intention du Conseil présentée par Bill Newton Dunn au nom du groupe ADLE sur l'élaboration d'un concept stratégique portant sur la lutte contre la criminalité organisée (B6-0073/2006),


A. whereas on 19 January 2006 the Nigerian Federal Minister of Justice submitted to the Federal Executive Council a 'Bill for an Act to make provision for the prohibition of sexual relationships between persons of the same sex, celebration of marriage by them and for other matters connected herewith', entitled the Same-Sex Marriage (Prohibition) Bill 2006,

A. considérant que, le 19 janvier 2006, le ministère fédéral de la justice du Nigeria a présenté au Conseil exécutif fédéral un «projet de loi portant dispositions en vue de l'interdiction des relations sexuelles entre personnes de même sexe, de leur mariage et d'autres aspects y afférents», appelé la loi de 2006 sur l'interdiction du mariage homosexuel,


Expert speakers include Roberto Camagni, Technical University of Milan, Italy; Valdis Saplaks, Riga City Council, Latvia; Bill Nicols, Scottish Enterprise Glasgow; Claude Jacquier, University of Grenoble, France; Nico van de Vrie, City of Rotterdam, Netherlands; Oriol Nelo, Government of Catalonia, Spain; Regina Sonnabend, centre for experimental design, Dessau, Germany; Carl-Lennart Åstedt, Director of the Environment and Health Administration, Stockholm, Sweden; and Thomas Fischer, City of Graz, Austria.

Les experts dont les noms suivent interviendront au cours des débats: M. Roberto Camagni, de l'Université technique de Milan (Italie); M. Valdis Saplaks, membre du conseil municipal de Riga (Lettonie); M. Bill Nicols, directeur de "Clyde Regeneration, Scottish Enterprise", Glasgow; (Écosse); M. Claude Jacquier, Université de Grenoble (France); M. Nico van de Vrie, du service des affaires sociales et de l'emploi de la Ville de Rotterdam, (Pays-Bas); M. Oriol Nelo, directeur général de la politique territoriale du gouvernement de ...[+++]


As for the interim orders, under Bill C-42, these expired after 90 days except with approval of the governor in council; with Bill C-55, the time limit was 45 days except with approval of the governor in council. Now, with Bill C-17, it is 14 days, except with approval of the governor in council.

Au sujet de l'arrêté, en vertu du projet de loi C-42, il cesse d'avoir effet 90 jours plus tard, sauf agrément du gouvernement en conseil; en vertu du projet de loi C-55, il cesse d'avoir effet 45 jours plus tard, sauf agrément du gouverneur en conseil; et en vertu du projet de loi C-17, le délai est 14 jours plus tard, sauf agrément du gouvernement en conseil.


w