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Computer-generated voice
Dot generation
E-beam pattern generator
E-content creation
E-content generation
EPG
Electron-beam mask generator
Electron-beam maskmaker
Electron-beam pattern generator
Electronic content generation
Electronic halftone screening
Electronic impulse counting generator
Electronic impulse generator
Electronically-generated computer voice
Mask generator electron-beam machine
Online content creation
Online content generation
Oscillating electronic tube generator
Oscillating electronic valve generator
Second generation e-passport
Second-generation electronic passport

Vertaling van "could generate electronic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
electron-beam pattern generator [ e-beam pattern generator | electron-beam maskmaker | mask generator electron-beam machine ]

masqueur électronique [ électrocomposeur | composeur électronique ]


online content creation [ e-content creation | online content generation | e-content generation | electronic content generation ]

création de contenu en ligne [ création de contenus en ligne | création de contenu électronique ]


second generation e-passport [ second-generation electronic passport ]

passeport électronique de deuxième génération


dot generation | electronic halftone screening

génération de points


electron-beam pattern generator | EPG | electron-beam maskmaker | electron-beam mask generator

électrocomposeur


electronically-generated computer voice | computer-generated voice

signal verbal élaboré par ordinateur


oscillating electronic tube generator | oscillating electronic valve generator

générateur de son à tubes électroniques oscillateurs | générateur de sons à lampes électroniques oscillatrices


electronic impulse counting generator

générateur compteur d'impulsion électrique


electronic impulse generator

générateur électronique d'impulsions
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
37. Stresses that according to the ‘Cost of Non-Europe’ report, making progress on e-government could generate savings of EUR 100 billion per annum; calls for Member States’ efforts to modernise their public administrations to be concentrated and intensified so that citizens and businesses can carry out more and more procedures electronically while making use of their rights in the Single Market, particularly at cross-border level;

37. souligne que, selon le rapport intitulé «The Cost of Non-Europe in the Single Market», la progression de l'administration en ligne permettrait d'économiser 100 milliards d'euros par an; demande de concentrer et de renforcer les efforts des États membres sur la modernisation de leurs administrations publiques pour que les citoyens et les entreprises puissent réaliser de plus en plus de démarches en ligne dans l'exercice de leurs droits sur le marché unique, en particulier au niveau transfrontalier;


37. Stresses that according to the ‘Cost of Non-Europe’ report, making progress on e-government could generate savings of EUR 100 billion per annum; calls for Member States’ efforts to modernise their public administrations to be concentrated and intensified so that citizens and businesses can carry out more and more procedures electronically while making use of their rights in the Single Market, particularly at cross-border level;

37. souligne que, selon le rapport intitulé "The Cost of Non-Europe in the Single Market", la progression de l'administration en ligne permettrait d'économiser 100 milliards d'euros par an; demande de concentrer et de renforcer les efforts des États membres sur la modernisation de leurs administrations publiques pour que les citoyens et les entreprises puissent réaliser de plus en plus de démarches en ligne dans l'exercice de leurs droits sur le marché unique, en particulier au niveau transfrontalier;


For the purposes of this Directive, Member States should promote systems that give legal certainty as regards the exact date of receipt of invoices by the debtors, including in the field of e-invoicing where the receipt of invoices could generate electronic evidence and which is partly governed by the provisions on invoicing contained in Council Directive 2006/112/EC of 28 November 2006 on the common system of value added tax

Il convient, aux fins de la présente directive, que les États membres encouragent des systèmes apportant une sécurité juridique au sujet de la date exacte de réception des factures par les débiteurs, notamment en cas de facturation en ligne, où la réception des factures pourrait produire une preuve électronique, qui est en partie régie par les dispositions sur la facturation figurant dans la directive 2006/112/CE du Conseil du 28 novembre 2006 relative au système commun de taxe sur la valeur ajoutée


People have talked about using the electronic medical records system to signal adverse events related to medicines and that could automatically generate a report.

Il a été question de signaler les événements indésirables causés par des médicaments au moyen du système de dossiers médicaux électroniques qui générerait automatiquement un rapport.


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Because it involves electronic commerce and because it involves intellectual property, the agreement could be a next generation agreement, but we have to be careful, as always, and take what I would argue is always a balanced position, recognizing that a trade, investment and innovation agreement is really about your domestic economic interests and how you advance those internationally in the context of what everyone else is doing.

Considérant que l'accord porte sur le commerce électronique et la propriété intellectuelle, il faudra peut-être attendre la prochaine génération pour qu'il soit conclu, mais, comme toujours, nous devons être prudents et adopter ce qui est à mon avis une position objective qui consiste à reconnaître qu'un accord sur le commerce, l'investissement et l'innovation porte essentiellement sur les intérêts économiques nationaux et comment ces intérêts se manifestent dans le monde par rapport à ceux de tous les autres pays.


It is estimated that facilitating cross-border electronic access to business information could generate annual savings of more than 69 million euro.

Selon les estimations, faciliter l’accès électronique transfrontière à l’information sur les sociétés permettrait d’économiser plus de 69 millions d’euros par an.


18. Points out that the High Level Group of Independent Stakeholders on Administrative Burdens (Stoiber Group) has shown that facilitating cross-border electronic access to business information could generate annual savings of more than EUR 160 million;

18. fait observer que, selon le groupe de haut niveau de parties prenantes indépendantes sur les charges administratives (groupe Stoiber), faciliter l'accès transfrontalier, par des moyens électroniques, à l'information sur les sociétés pourrait éventuellement générer des économies annuelles de plus de 160 millions d'euros;


5. Points out that the Stoiber working party has shown that facilitating cross-border electronic access to business information could generate annual savings of more than EUR 160 million;

5. fait observer que, selon le groupe Stoiber, faciliter l'accès transfrontalier, par des moyens électroniques, à l’information sur les sociétés pourrait éventuellement générer des économies annuelles de plus de 160 millions d'euros;


18. Points out that the High Level Group of Independent Stakeholders on Administrative Burdens (Stoiber Group) has shown that facilitating cross-border electronic access to business information could generate annual savings of more than EUR 160 million;

18. fait observer que, selon le groupe de haut niveau de parties prenantes indépendantes sur les charges administratives (groupe Stoiber), faciliter l'accès transfrontalier, par des moyens électroniques, à l’information sur les sociétés pourrait éventuellement générer des économies annuelles de plus de 160 millions d'euros;


takes note of the Commission's report on the remaining barriers to the roll-out of third-generation mobile communications networks and services and calls upon all relevant administrations to act to overcome difficulties encountered in the physical deployment of networks; it also invites the Commission to report back to the Copenhagen European Council on this issue and on the remaining barriers to open platforms in digital television and third-generation mobile communications, on the development of eCommerce and eGovernment and on the role that electronic identification and authentification systems ...[+++]

prend note du rapport de la Commission sur les obstacles auxquels se heurte encore le déploiement des réseaux et des services de communications mobiles de troisième génération et demande à toutes les administrations concernées de prendre des mesures pour résoudre les difficultés rencontrées dans le déploiement physique des réseaux; en outre, il invite la Commission à faire rapport au Conseil européen de Copenhague sur cette question et sur les obstacles qui entravent encore l'ouverture de plates-formes dans le domaine de la télévision numérique et des communications mobiles de troisième génération, sur le développement du ...[+++]


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