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Advertising carry-over effect
Automatic carry-over
Balance carried
Balance carried forward to new account
Balance to be carried over
Carried forward
Carried over severance pay
Carried-over severance pay
Carry
Carry forward into subsequent period
Carry over
Carry over automatically
Carry-forward
Carry-over
Carry-over decision
Carry-over effect of advertising
Carryover
Decision to carry over
Loss carry over
Loss carry-over
Opening balance
Profit balance to be carried forward
Profit carried forward
Surplus carried forward to new account

Traduction de «could carry over » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
balance carried | balance carried forward to new account | balance to be carried over | carry forward into subsequent period | carry-forward | opening balance | profit balance to be carried forward | profit carried forward | surplus carried forward to new account

report à compte nouveau | report à nouveau | report de solde | solde à nouveau




carried-over severance pay [ carried over severance pay ]

indemnité de départ reportée [ indemnité de cessation d'emploi reportée | indemnité de fin d'emploi reportée ]




advertising carry-over effect [ carry-over effect of advertising ]

effet différé de l'action publicitaire


automatic carry-over | carry over automatically

report de droit


carry-over decision | decision to carry over

décision de report






TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Accordingly, the appropriations earmarked for these programmes will probably to be under-executed in 2002, and this could, where relevant, lead to appropriations being carried over to the 2003 budget year.

En conséquence, les crédits destinés à ces programmes seront probablement sous-exécutés en 2002, ce qui pourrait, le cas échéant, conduire à des reports de crédits sur l'exercice 2003.


1. The commitment appropriations and the non-differentiated appropriations relating to building projects referred to in Article 13(2)(a) of the Financial Regulation may be carried over only if the commitments could not be made before 31 December of the financial year for reasons not attributable to the authorising officer and if the preparatory stages are sufficiently advanced to make it reasonable to surmise that the commitment will be made by no later than 31 March of the following year, or 31 December for building projects.

1. Les crédits d’engagement et les crédits non dissociés relatifs à des projets immobiliers visés à l’article 13, paragraphe 2, point a), du règlement financier ne peuvent être reportés que si les engagements n’ont pu être effectués avant le 31 décembre de l’exercice pour des raisons non imputables à l’ordonnateur et si les étapes préparatoires sont avancées à un point permettant raisonnablement d’estimer que l’engagement pourra être effectué au plus tard le 31 mars de l’année suivante ou le 31 décembre pour les projets immobiliers.


However, the payment appropriations carried over could not be used until the appropriations under the 2001 budget were exhausted.

Par contre, les crédits de paiement reportés ne peuvent être utilisés qu'après épuisement des crédits du budget 2001.


As for the Bloc Quebecois, whose position is somewhere in between, it believes that with a $12 billion surplus by December 31, 1997, and possibly a $15 billion surplus by March 31, 1998, the government could carry over a yearly surplus, so as to have a cushion of $5 billion, $6 billion or $7 billion for bad economic years, while splitting in two the balance in the employment insurance fund surplus, that is by significantly lowering contributions to put money back in the pockets of those contributing to the program—employers and employees—while also improving conditions for those affected by the employment insurance reform.

Le Bloc québécois a une position mitoyenne, c'est-à-dire qu'il prévoit qu'avec un surplus, au 31 décembre 1997, de 12 milliards de dollars, et possiblement, au 31 mars 1998, de 15 milliards de dollars, on pourrait conserver un surplus, d'année en année, pour se prévaloir, pour les mauvaises années économiques, d'environ cinq, six ou sept milliards de dollars et partager en deux le surplus qui reste de la caisse de l'assurance-emploi, c'est-à-dire baisser les cotisations de façon significative pour remettre de l'argent dans les poches de ceux qui contribuent au régime, soit les employeurs et les employés, et, de l'autre côté, améliorer le ...[+++]


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As a result of such late adoption, EUR 11 216 187 326 in current prices of the allocation provided for the Structural Funds and the Cohesion Fund, EUR 9 446 050 652 in current prices of the allocation provided for the European Agricultural Fund for Rural Development and the European Maritime and Fisheries Fund, and EUR 442 319 096 of the allocation provided for the Asylum, Migration and Integration Fund and the Internal Security Fund could not be committed in 2014 nor carried over to 2015.

À la suite d'une telle adoption tardive, des montants de 11 216 187 326 EUR à prix courants de la dotation prévue pour les Fonds structurels et le Fonds de cohésion, de 9 446 050 652 EUR à prix courants de la dotation prévue pour le Fonds européen agricole pour le développement rural et le Fonds européen pour les affaires maritimes et la pêche, et de 442 319 096 EUR de la dotation prévue pour le Fonds «Asile, migration et intégration» et le Fonds pour la sécurité intérieure n'ont pas pu être engagés en 2014 ni reportés à 2015.


Over the course of many years and many court decisions, the issue of whether Gurbaj could carry his kirpan, as required by the Sikh religion, found its way to the Supreme Court of Canada where, in an eight-to-zero decision on March 2, 2006, the court ruled that a total ban on the kirpan in schools violates the Charter of Rights and Freedoms' section on religious freedom.

L'affaire a duré des années. Au fil de multiples décisions des tribunaux, la question de savoir si Gurbaj serait ou non autorisé à porter son kirpan, comme l'exige sa religion, a abouti devant la Cour suprême du Canada où, le 2 mars 2006, huit juges ont statué à l'unanimité que l'interdiction totale du kirpan à l'école contrevenait à l'article de la Charte des droits et libertés qui traite de la liberté de religion.


I agree with Senator Oliver's view that the Speaker could carry out his or her role more effectively if she or he were to enjoy a mandate, or at least an overt expression of confidence as expressed in this motion, from the body over which he or she presides.

Je suis d'accord avec le sénateur Oliver pour dire que le Président pourrait remplir plus efficacement son rôle s'il avait un mandat, ou à tout le moins une marque de confiance manifeste, telle qu'exprimée dans cette motion, de la part des membres de l'institution qu'il doit présider.


What I did was I gave the fire chief $10,000 a year to spend on incidentals, and if he didn't spend it—it wasn't there to all be spent—if he only spent $1,000, he could carry the $9,000 over into the next year just in case there were bigger things to be done.

J'ai donc décidé d'allouer 10 000 $ au chef du service d'incendie pour les frais accessoires, et nous avons conclu que s'il ne dépensait pas cet argent—-qui n'était pas alloué pour qu'on le dépense entièrement-— et qu'il utilisait 1 000 $, le reste pouvait être reporté au prochain exercice, juste au cas où il faudrait effectuer de plus grosses dépenses.


As a result of delays in the adoption of certain operational programmes of headings 1b and 2, EUR 2 034 million in current prices of the allocation provided for the Structural Funds, the Cohesion Fund, Rural Development and the European Fund for Fisheries could not be committed in 2007 nor carried over to 2008.

À la suite du retard apporté à l’adoption de certains programmes opérationnels des rubriques 1b et 2, 2 034 millions d’EUR à prix courants des crédits prévus pour les Fonds structurels, le Fonds de cohésion, le développement rural et le Fonds européen pour la pêche n’ont pas pu être engagés en 2007 ni reportés sur 2008.


The unfunded liability could be paid off over a period of 30 years by charging contribution rates of 14 per cent. The contribution rate could then drop to 6.1 per cent. The steady-state rate of 9.9 per cent avoids such high rates by spreading out the burden of the carrying the unfunded liability across all working generations.

Nous pourrions éliminer le déficit actuariel sur 30 ans en portant le taux de cotisation à 14 p. 100, pour ensuite le ramener à 6,1 p. 100. Le taux de cotisation de régime permanent de 9,9 p. 100 nous met à l'abri de taux aussi élevés en répartissant le fardeau du déficit actuariel sur toutes les générations de Canadiens qui travaillent.




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'could carry over' ->

Date index: 2021-06-09
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