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Vertaling van "costs a small medium " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
small and medium-sized enterprises [ EBIC | European Business and Innovation Centre | European Observatory for SMEs | small and medium-sized businesses | small and medium-sized undertakings | SMEs | SMUs ]

petites et moyennes entreprises [ CEEI | Centre européen d'entreprise et d'innovation | Observatoire européen des PME | PME ]


small and medium industries [ small and medium-sized industries | SMI ]

petites et moyennes industries [ PMI ]


European Committee for Small and Medium-Sized Independent Companies | European Committee for Small and Medium-sized Industries | European Committee of Independent Small and Medium-Sized Enterprises | Europmi [Abbr.] | EUROSME [Abbr.]

Comité européen des petites et moyennes industries | EUROPMI [Abbr.]


micro, small and medium-sized enterprises | small and medium-sized enterprises | small and medium-sized undertakings | MSMEs [Abbr.] | SMEs [Abbr.] | SMU [Abbr.]

micro, petites et moyennes entreprises | petites et moyennes entreprises | PME [Abbr.]


manage a small to medium business | manage small-to-medium businesses | manage a small-to-medium business | manage SMEs

gérer une PME


European Union of Craft Industries and Small and Medium-Sized Enterprises | European Union of Crafts and Small and Medium-sized Enterprises | UEAPME [Abbr.]

Union européenne de l'artisanat et des petites et moyennes entreprises | UEAPME [Abbr.]


An extremely rare subtype of renal cell carcinoma most frequently characterized by a small, solitary, well-circumscribed, unencapsulated renal tumor composed of multiple small to medium-sized cysts with a white or gray, spongy (bubble wrap-like ) cut

carcinome rénal tubulokystique


Cost Impact of Two-Language Packaging and Labelling on Small and Medium-Sized Businesses in Canada

Incidence financière de l'emballage et l'étiquetage dans les deux langues sur les petites et moyennes entreprises au Canada


executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive Agency ]

agence exécutive [ Agence exécutive «Éducation, audiovisuel et culture» | Agence exécutive du Conseil européen de la recherche | Agence exécutive du réseau transeuropéen de transport | Agence exécutive pour la compétitivité et l’innovation | Agence exécutive pour la recherche | Agence exécutive pour la santé et les consommateurs | Agence exécutive pour les consommateurs, la santé, l’agriculture et l’alimentation | Agence exécutive pour les petites et moyennes entreprises | Agence exécutive pour l’innovation et les réseaux | Chafea | EACEA | EACI | EAHC | EASME | ERCEA | INEA | REA | TEN-T EA ]


Special Study: Cost Impact of Two-Language Packaging and Labelling on Small and Medium-Sized Businesses in Canada

Étude spéciale: incidence financière de l'emballage et de l'étiquetage dans les deux langues sur les petites et moyennes entreprises au Canada
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Electricity costs a small/medium sized firm in Northern Ireland an average of around 14p/kWh and 11p/kWh for similarly sized firms in the United Kingdom as a whole.

Les coûts moyens de l'électricité sont d'environ 14 p/kWh pour une petite/moyenne entreprise d'Irlande du Nord alors qu'ils sont de 11 p/kWh pour une entreprise de taille similaire dans tout le Royaume-Uni.


A recent report prepared by the Business Coalition for Cost Recovery, which represents small, medium and large size firms that employ 2.2 million people and contribute $330 billion to the national economy, detailed the devastating impact the federal cost recovery program has had since 1994.

Un récent rapport de la Business Coalition for Cost Recovery, qui représente les petites, moyennes et grandes entreprises qui emploient 2,2 millions de personnes et dont la contribution à l'économie nationale s'élève à 330 milliards de dollars, décrit en détail les effets dévastateurs qu'a eus le programme fédéral de recouvrement des coûts depuis 1994.


Also, in terms of how our banks shape up with respect to the cost to small and medium-sized business—and most of our members are small and medium-sized business—on the cost side, according to our research, the spreads in Canada are much better than those in the U.S. We show that the spread between bank rates, what banks pay for money and what they borrow and the rate at which they lend out that money, in Canada was 1.73%; in the United States, 2.35%; in the United Kingdom, 2.91%; in France, 3.1%; in Italy, 5.7 ...[+++]

Par ailleurs, pour ce qui est des coûts payés par les petites et moyennes entreprises—et la plupart de nos membres sont des petites et moyennes entreprises—selon nos recherches, les écarts au Canada sont bien plus favorables qu'aux États-Unis. Nous montrons que l'écart entre les taux bancaires, c'est-à-dire l'intérêt que les banques paient sur leurs dépôts et leurs emprunts et le taux d'intérêt auquel elles prêtent, est de 1,73 p. 100 au Canada, de 2,35 p. 100 aux États-Unis, de 2,91 p. 100 au Royaume-Uni, de 3,1 p. 100 en France, de 5,7 p. 100 en Italie et de 7,9 p. 100 en Allemagne.


20 % of the eligible costs for small undertakings, 15 % of the eligible costs for medium-sized undertakings and 10 % of the eligible costs for large undertakings if the implementation and finalisation of the investment take place more than three years before the date of entry into force of the new Union standard;

20 % des coûts admissibles pour les petites entreprises, 15 % des coûts admissibles pour les moyennes entreprises et 10 % des coûts admissibles pour les grandes entreprises si l'investissement est mis en œuvre et achevé plus de trois ans avant la date d'entrée en vigueur de la norme de l'Union;


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15 % of the eligible costs for small undertakings, 10 % of the eligible costs for medium-sized undertakings and 5 % of the eligible costs for large undertakings if the implementation and finalisation of the investment take place between one and three years before the date of entry into force of the new Union standard.

15 % des coûts admissibles pour les petites entreprises, 10 % des coûts admissibles pour les moyennes entreprises et 5 % des coûts admissibles pour les grandes entreprises si l'investissement est mis en œuvre et achevé entre un et trois ans avant la date d'entrée en vigueur de la nouvelle norme de l'Union;


3. The aid intensity shall not exceed 15 % of the eligible costs for small enterprises and 10 % of the eligible costs for medium-sized enterprises if the implementation and finalisation take place more than three years before the date of entry into force of the standard and 10 % for small enterprises if the implementation and finalisation take place between one and three years before the date of entry into force of the standard.

3. L’intensité de l’aide ne dépasse pas 15 % des coûts admissibles pour les petites entreprises et 10 % des coûts admissibles pour les entreprises de taille moyenne si les projets sont mis en œuvre et achevés plus de trois ans avant la date d’entrée en vigueur de la norme, et 10 % pour les petites entreprises si les projets sont mis en œuvre et achevés entre un et trois ans avant la date d’entrée en vigueur de la norme.


The difference in compliance costs between small and medium sized enterprises and multinational enterprises will be one of the elements of the assessment. It will define the objectives to be achieved by the tax reform, ranging from the general objective of making corporate income taxation systems simpler and more efficient, so that the Internal Market works better, to the specific and operational objectives, such as reducing the compliance/administrative costs of corporate taxation for firms and tax administrations, favouring the emergence of new cross-border activity, including particularly of small ...[+++]

La différence entre PME et multinationales en matière de coûts de conformité sera un des sujets traités dans l'analyse d'impact, laquelle définira les objectifs assignés à la réforme, à savoir non seulement l'objectif général qui est de simplifier les systèmes d'imposition des sociétés et d'en accroître l'efficacité pour que le marché intérieur fonctionne mieux, mais aussi des objectifs spécifiques et opérationnels: réduire les coûts de conformité/administratifs inhérents à l'imposition des sociétés tant pour les entreprises que pour les administrations fiscales; favoriser l'émergence de nouvelles activités transfrontalières, y compris ...[+++]


In 1992 the Conference Board of Canada defined small, medium and large businesses and gave the annual average cost of employment equity for each category.

En 1992, le Conference Board du Canada a réparti les entreprises selon les trois catégories suivantes: petites, moyennes et grosses entreprises, précisant le coût annuel de l'équité en matière d'emploi pour chacune d'entre elles.


COST A17: Small and Medium Enterprises, economic development and regional convergence in Europe: The main objective of the action is to analyse the linkage between small and medium enterprises and regional growth as well as to determine the factors stimulating their birth and attraction.

COST A17: Small and Medium Enterprises, economic development and regional convergence in Europe: Le principal objectif de cette action consiste à analyser les liens entre les petites et les moyennes entreprises et la croissance régionale, ainsi qu'à déterminer les facteurs qui expliquent que ces entreprises voient le jour ou sont attirées dans une région.


A recent report prepared by the Business Coalition of Cost Recovery, representing small, medium and large firms that employ 2.2 million Canadians and contribute $330 billion to the national economy, detailed the devastating impact of the federal cost recovery program since 1994.

Un rapport préparé récemment par la Coalition des entreprises contre le recouvrement des coûts, laquelle représente les petites, moyennes et grandes entreprises qui emploient 2,2 millions de Canadiens et versent 330 milliards de dollars à l'économie canadienne, décrit les répercussions dévastatrices du programme de recouvrement des coûts mis sur pied par le fédéral en 1994.


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